Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Hm, dat heb ik soms als ik mijn 6e snaar niet goed heb, dat ik scheef op de fret zit of ik ze net op de zijkant van mn hals aanduw.. Ale, snapte? Maar da's dan natuurlijk weer gans de andere kant van de gitaar.
Kunt ge iets specifieker zijn.. Welke snaren precies?

EagleEye

Legacy Member
Just EAD, op de andere 3 merkt ge het ni zo hard, en ook enkel als ge ze hard aanslaat, met plectrum hoort ge het minder :/

EagleEye

Legacy Member
Het zijn niet mijn snaren die tegen de frets komen, anders had ik dat wel gezegd... Het is aan de brug, en ik zie niets zichtbaar vibreren of scheef zitten, ik weet niet hoe het komt.

k!te

Legacy Member
hallo,
Ik speel op een epiphone les paul std. Nu heb ik de kans om originele Gibson humbuckers te kopen. Alleen vraag ik mij af of het zinvol is. Zal dit een betere klank geven aan mijn gitaar?

vrg,

Sick`

Legacy Member
k!te zei:
hallo,
Ik speel op een epiphone les paul std. Nu heb ik de kans om originele Gibson humbuckers te kopen. Alleen vraag ik mij af of het zinvol is. Zal dit een betere klank geven aan mijn gitaar?

vrg,

Kheb veel gelezen van wel, nuja, ik moet zeggen, ik een Epiphone SG Special, en als ik die hoor naast een Ibanez (prestige en geen prestige), dan hoor ik ook een duidelijk verschil, bijkomend dat alles gesoldeerd is gelijk etgeen sommige mensen aan de rand van ne pot choco durven smeren :s (ge weet wel, mensen die ni kunnen inschatten ofda ze genoeg choco hebben :p) ... ik ga er ook andere pickups insteken alvast, als ik wa geld over heb uiteraard :)

BongZrGooD

Legacy Member
Pick ups veranderen is zowat het meest drastische wat je kan doen om je geluid te veranderen, dus natuurlijk zal die gitaar anders gaan klinken.
En het komt natuurlijk ook aan op smaak, maar je gitaar zal inderdaad wel een beetje meer als een "echte" gibson gaan klinken.
Zinvol is relatief, maar mijn mening is wel dat het je een beter geluid kan geven.

Groetjes,
BongZ

Defees

Legacy Member
gvd he, gisteren veel te laat wakker :P (5u) dus k kon men gitaar nie binne brengen :rofl: dinsdag dan maar... alsk tijd heb

BadCompany

Legacy Member
k!te zei:
hallo,
Ik speel op een epiphone les paul std. Nu heb ik de kans om originele Gibson humbuckers te kopen. Alleen vraag ik mij af of het zinvol is. Zal dit een betere klank geven aan mijn gitaar?

vrg,

Ja, en veel. Wat voor stijl speel je, want Gibson heeft nog heel wat verschillende types he...

:offtopic: Mijn medegitarist heeft zn elementen uit zn LP Custom vervange door 2 EMG's (Zack Wylde sig) en de nekpositie gaat hij zo'n alnico pro zetten, maar voorlopig zitten er dus 2 EMG's in. Ik vind ze slechter klinken als ervoor, maar ben dan ook geen EMG-fan. Ik ben wel heel tevreden over mijn 500T in mijn brug. @ Hierboven, is een heel goed scheurelement vind ik.

Yngwie

Legacy Member
Vandaag is men line6 Toneport GX aangekomen. Een leuk speeltje. Nu zou ik graag een video opnemen met het geluid dat uit gearbox komt + de backingtrack. Als ik de output van gearbox als audio source zet bij VirtualDub dan neemt hij blijkbaar enkel het gitaargeluid op en niet de backingtrack die ik ook in Gearbox afspeel.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Defees

Legacy Member
je speelt door de audio van gearbox, niet in de audio van gearbox, als ik je dat kan doen begrijpen

speel de backing track af apart en plaats hem apart gewoon bij je recording?

of zorg voor playback van de track in virtual dub en neem zo op:)

Yngwie

Legacy Member
ik heb het ondertussen opgelost door de monitor/headphones output van men toneport aan te sluiten op de line in van men geluidskaart. dat ik daar ni eerder opgekomen ben :doh:

Sick`

Legacy Member
Yngwie zei:
ik heb het ondertussen opgelost door de monitor/headphones output van men toneport aan te sluiten op de line in van men geluidskaart. dat ik daar ni eerder opgekomen ben :doh:

Kan je dan niet evengoed je gitaar in de line-in steken? :eek:

Yngwie

Legacy Member
niet als je de output van gearbox wil opnemen met de backingtrack erbij.

Gearbox is modellingsoftware om effecten te simuleren.

Defees

Legacy Member
yngwie, nie zo moeilijk doen, als ge in Audacity gewoon de track kunt afspelen terwijl ge opneemt... waarom dan nie via uwen Virtual Dub :)

Sick`

Legacy Member
Yngwie zei:
niet als je de output van gearbox wil opnemen met de backingtrack erbij.

Gearbox is modellingsoftware om effecten te simuleren.

Aha, da vroeg ik mij nu enkele dagen geleden af of die ook hoorbaar waren via de headphone out :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan