Archief - Enquête mp3speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[TFT]Poky

Legacy Member
er zijn wel verschillen hé nano is bv. kleiner en werkt met flashgeheugen....

en @thorens ik heb zeer lang rondgekeken naar mp3 spelers : Iriver had er idd ene die ihp 120 (ben totaal niet zeker van model, twas zoiets groen met afstandsbediening) maar die was hier bijna nergens te vinden. En apple ipod kwam in 90 % van de reviews als beste deruit.

Op dit moment komt apple ipod er ook meestal als beste uit dus een echt slecht product kan het imo niet zijn. Ik heb der zelf ene en heeft nog nooit iets voorgehad.

Thorens

Legacy Member
En de Nano heeft superieur design, dat nog steeds hét punt is waar Apple op teert om hun producten te verkopen.

NeoGeo

Legacy Member
Thorens zei:
Kijk, ik snap het niét é, je bewijst toch mijn punt met deze zin? Andere merken zijn beter maar ik heb hét geld voor een iPod te kopen dus doe ik dat maar? Ook met uw andere quote, "goed en gebruiksvriendelijk product", dat zijn de andere spelers ook hoor. Am I right or am I right?

Andere spelers zijn niet per definitie beter, dat heb ik nu al in meerdere posts proberen aan te tonen. Er is geen perfect alternatief voor de iPod dat je nu in België aan +- dezelfde prijs kan kopen.

- De iRiver H10 heeft slechts 20GB, is twee keer zo dik, heeft geen substantieel betere autonomie, ... http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1845976,00.asp

- De iAudio X5 heb ik in mijn vorige posts al behandeld, die speler is goed maar geen perfect alternatief aangezien de iPod op meerdere gebieden beter is. Hij is ook duurder, 20GB X5 kost evenveel als 30GB iPod 5G. The X5 delivers sound quality that rivals the Apple iPod—and a feature set that buries the iPod. So many features, however, hamper the player's ease of use. http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1833882,00.asp

- De Creative Vision M is een heel goede speler maar is ook duurder, een stuk groter/lomper, heeft geen substantieel betere autonomie voor audio (video wel). Als mediaspeler is de Vision M wél veel beter, maar als je enkel naar MP3's wil luisteren kun je evengoed voor de iPod gaan.

Dat Apple de iPod niet uitrust met een FM-tuner line-in recording is zeker een minpunt maar veel mensen hebben dat niet nodig. Ikzelf luister onderweg nooit naar de radio, toen ik mijn GSM in het begin had heb ik dat een paar keer gedaan maar ik heb er later nooit mee de behoefte aan gehad. En als je het achteraf absoluut wil kan je nog altijd een accessoire kopen. Idem voor als je een image-tank wil, een microfoon, ...

[TFT]Poky

Legacy Member
de nano heeft ook een superieur design dus waarom zouden ze dat niet mogen zeggen?

TRFluffy

Legacy Member
groter/lomper? pardon? ik vind een verschil van enkele centimeter en grammetjes niet echt een reden om een mp3 speler af te ketsen.

Dat is juist de marketing. "wij zijn 2mm kleiner, wij zijn beter"... als je als meisje uwe mp3 speler in uw sjakosj steekt ga je dat verschil echt niet merken. en als gast lopen neuten over 2 mm of grammetjes whatever dat ruikt naar verwijfdheid (niks mis mee op zich, maar toch)

Xoliul

Legacy Member
NeoGeo zei:
- De iAudio X5 heb ik in mijn vorige posts al behandeld, die speler is goed maar geen perfect alternatief aangezien de iPod op meerdere gebieden beter is. Hij is ook duurder, 20GB X5 kost evenveel als 30GB iPod 5G. The X5 delivers sound quality that rivals the Apple iPod—and a feature set that buries the iPod. So many features, however, hamper the player's ease of use. http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1833882,00.asp

Please; de X5 is op de markt gebracht als tegenstander van de 4G iPod, niet de 5G, dat is zoiets als een Gameboy Advance met een PSP vergelijken; een beetje scheef dus.
En "sound quality that rivals the Apple iPod" ? IMO is er niet veel nodig om beter te zijn dan de iPod op het vlak van geuildskwalteit, en is iAudio absoluut de beste op dit vlak. Ik heb mijn M3 (=X5 zonder scherm) vergeleken met een iPod 5G, zelfde MP3 @ 320kbps, het was voor mij toch duidelijk hoor.
Dus geloof aub niet al die magazines; naar wat ik lees lijken de meeste redacteurs allemaal bezeten hipsters met een iPod.
En er zijn nog zoveel factoren die veregten worden: iAudio ondersteunt zowat elk formaat dat je ertegenaan gooit, de speler werkt met mappen ipv ID3 (mappen>>>ID3), je kan gewoon in explorer overkopieren, geen kutsoftware nodig (nee, kom mij aub niet zeggen dat iTunes zo schitterend is, ik heb er al genoeg over gehoord)...

spectrious

Legacy Member
Ieder zijn mening, ge gaat zo blijven discussiëren.
Ik merk niets van een iPod "hype". Heb geen idee waarover dat eigenlijk gaat.

NeoGeo

Legacy Member
Please; de X5 is op de markt gebracht als tegenstander van de 4G iPod, niet de 5G, dat is zoiets als een Gameboy Advance met een PSP vergelijken; een beetje scheef dus.

Ok, met welke iAudio moet ik het dan wel vergelijken? Voor de consument maakt het niet uit wanneer een speler op de markt is gebracht maar wat hij nu kan ;)

En "sound quality that rivals the Apple iPod" ? IMO is er niet veel nodig om beter te zijn dan de iPod op het vlak van geluidskwalteit, en is iAudio absoluut de beste op dit vlak. Ik heb mijn M3 (=X5 zonder scherm) vergeleken met een iPod 5G, zelfde MP3 @ 320kbps, het was voor mij toch duidelijk hoor.

Dus ik moet jou geloven en niet de reviews, kan niet echt tellen als argument he :) Ik persoonlijk kom van een Creative MuVo TX (slechte geluidskwaliteit imo) en een Sony HD5 (heerlijk) en ik vind de iPod absoluut niet tegenvallen, enkel een deftige equalizer mis ik. Met mijn in-ears vind ik het geluid echt super.

Dus geloof aub niet al die magazines; naar wat ik lees lijken de meeste redacteurs allemaal bezeten hipsters met een iPod.

Geef dan een link naar een deftige review.

En er zijn nog zoveel factoren die veregten worden: iAudio ondersteunt zowat elk formaat dat je ertegenaan gooit, de speler werkt met mappen ipv ID3 (mappen>>>ID3), je kan gewoon in explorer overkopieren, geen kutsoftware nodig (nee, kom mij aub niet zeggen dat iTunes zo schitterend is, ik heb er al genoeg over gehoord)...

Ik heb juist veel liever ID3 én ik werk héél graag met iTunes (op Mac OSX toch) dus laten we zeggen dat dit subjectief is. Ik vind het feit dat ze geen ID3 ondersteunen toch een gemiste kans.

NinjaTune

Legacy Member
@Lexic: Contradictio in terminis, m'n jongen. Enfin:
"Ik en vrienden hebben gewoon een ipod omdat et een goed en gebruiksvriendelijk product is. easy as that."
<>
"Toen in de tijd was het algemeen geweten dat een ipod een goed product is, alle lovende objectieve recencies, vele tevreden klanten etc."

Algemeen geweteen, recensies, vel tevreden klanten ... Zijn dat geen stokpaardjes van meeloperij?

Hoe kan een mens weten of het een goed en gebruiksvriendelijk product is? inderdaad door objectieve recensies te lezen en reacties van klanten te horen en door het zelf te proberen. Is het daarom per sé meeloperij? ik dacht het niet m'n jongen.

"Als mensen geld er voor over hebben voor een iPod te kopen wat in jullie ogen stom is aangezien je meer features bij een ander merk krijgt, so what?"
Kijk, ik snap het niét é, je bewijst toch mijn punt met deze zin? Andere merken zijn beter maar ik heb hét geld voor een iPod te kopen dus doe ik dat maar? Ook met uw andere quote, "goed en gebruiksvriendelijk product", dat zijn de andere spelers ook hoor. Am I right or am I right?

Andere merken zijn niet 'beter', ze hebben gewoon meer features. En als iemand het geld heeft voor een ipod hoeft hij dat inderdaad niet te doen, maar als hij dat geld er nu wil aan geven, is daar nix mis mee. en ivm dat laatste. IK vind een ipod gebruiksvriendelijker dan een creative, iRiver etc. en dat is dan lauter en alleen mijn mening, na reeds meerdere modellen in m'n handen te hebben gehad. Zeker op het moment dat ik de mijne aangeschaft heb, want de andere gelijkwaardige producten zijn nu eenmaal later op de markt gekomen. En nee ik ben geen ipod-fanboy. ik ben gewoon een tevreden klant van een ipod nano.

En dit is gewoon een nutteloze discussie. Hetzelfde als een Technics - Oem discussie.

Thorens

Legacy Member
Kijk, het draait bij mij vooral rond één ding: muziek & de kwaliteit daarvan. En dan wint iAudio, iRiver, ... met een grote voorsprong op iPods. Ook met andere oortjes, ja.

@Lexic: dat zelf proberen smijt je er nu bij. Dat had je eerst niét gezegd. Zelf proberen is dan ook het énige waar je je op moet baseren bij aankoop van geluidsproducten (e.a.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan