Archief - Enquête mp3speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TweaKeR

Legacy Member
Hey,

Ik ben samen met enkele andere studenten bezig met een marktonderzoek naar Apple, meer specifiek de iPod. Door middel van een enquête hadden wij graag teweten gekomen hoe de iPod in de markt ligt tussen de andere mp3spelers.

Mensen die zich geroepen voelen kunnen de enquête hier vinden:
http://users.pandora.be/tweaker

Sommige vragen zijn niet evident en kan je niet zomaar weten. Geef de moed dan niet op maar duid gewoon "ik weet het niet" of "geen mening" aan! :)

De ingevulde enquete mag doorgestuurd worden naar [email protected]
Het bestandsformaat waarin je het terugstuurt maakt niet uit.


Alvast zeer veel dank aan de mensen die hier even tijd voor willen maken! :)

Edit: Ik neem hier GEEN standpunt in vóór of tegen de iPod, het is gewoon een objectief marktonderzoek naar het product!

Thorens

Legacy Member
Ah van Plantijn! Een heel goede vriendin van mij zit daar :) Morgen zal ik er eens werk van maken se. Ik ben redelijk anti-iPod maar zal objectief zijn bij het invullen :)

Maar omdat hier veel iPod-fanboys zitten, zeg ik het toch lekker hier maar eens: go iRiver. Hihi ;)

Kunlun

Legacy Member
Je kan niets deftig aanduiden ... Je moet gewoon de nummering wegdoen en een kruisje in de plaats zetten .. Dit wordt heel onoverzichtelijk ... Sorry voor mijn (opbouwende) kritiek maar als dit voort school is, er zijn genoeg sites waar je enquetes kunt maken en hosten want ik denk niet echt dat er volk dat ga invullen en ga doorsturen ...

TRFluffy

Legacy Member
als er iets overhyped is, is het wel de iPod ...
don't care dat dit offtopic is... ben heel die iPod hype beu

TweaKeR

Legacy Member
weiqin zei:
Je kan niets deftig aanduiden ... Je moet gewoon de nummering wegdoen en een kruisje in de plaats zetten .. Dit wordt heel onoverzichtelijk ... Sorry voor mijn (opbouwende) kritiek maar als dit voort school is, er zijn genoeg sites waar je enquetes kunt maken en hosten want ik denk niet echt dat er volk dat ga invullen en ga doorsturen ...

Ik weet het, dit is namelijk de versie die zou moeten op papier ingevuld worden. Maar in principe kan je de nummertjes gewoon in bold zetten ofzo, ik zal er wel aan uit kunnen ;)

Ik ga btw mijn tijd niet steken in het maken van een online enquête. Het is een feit dat er sites zijn waar je dat makkelijk kan opstellen maar gezien de soms redelijk grote tabellen is dit onbegonnen werk denk ik.

Thorens

Legacy Member
Fluff, care. Laat ze doen. Ik ben veel meer tevreden met mijn iRiver maar ik ga heus niemand uitlachen omdat ze een iPod kopen. Hun verlies é dat ze meer betalen voor een inferieur product, met auto's is het toch exact hetzelfde.

Mechelaar

Legacy Member
Ja zeg, zo kan je over alles bezig zijn é. platenspelers, mengpanelen, auto's, pc's, schoenen & kleren....

technics is beter dan jb system
mercedes is beter dan renault (puur prestatie en over het algemeen)
asus is beter dan packard bell
quicksilver is beter kwaliteit dan zeeman

gwn mijn menig...
ben btw in het bezit van ipod en ik heb daarvoor mp3 van samsung en creative gehad. met laatste twee allebei last. bij de samsung crashte die hdd om de vijf botten en die creative kon je soms niet meer uitzetten. dus heb ik maar iets meer betaald voor iets anders en kheb em al een half jaar en nog geen gekloot me gehad.

NeoGeo

Legacy Member
Thorens zei:
Fluff, care. Laat ze doen. Ik ben veel meer tevreden met mijn iRiver maar ik ga heus niemand uitlachen omdat ze een iPod kopen. Hun verlies é dat ze meer betalen voor een inferieur product, met auto's is het toch exact hetzelfde.

Ach, voor sommige mensen is een iPod niet inferieur. Elke consument stelt andere eisen aan een MP3-speler. Ik kan begrijpen dat je je ergert aan mensen die enkel naar een iPod kijken wanneer ze een DAP willen aanschaffen, dat vind ik ook idioot. Er zijn er echter ook voor wie de aanschaf van een iPod een weloverwogen keuze is. Voor mij persoonlijk is een iPod beter geschikt dan bv een iRiver, Sony, Creative, ...

Er is btw een verschil tussen het haten van de hype en het haten van de iPod zelf. Ik vind die hype ook vrij belachelijk tbh.

Feignasse

Legacy Member
http://img415.imageshack.us/img415/3949/carrythezero3iz.jpg

Klopt toch wel voor een niet onaanzienlijk deel van de ipod-gebruikers :')

Apple heeft imo 2 verdiensten (ttz, wat betreft portable audio):
1) oer-mp3-hd-speler, waarna die markt werkelijk is opengebroken
2) design

Technisch gezien vind ik het maar middelmatige spelers. Niet dat ze niet duurzaam zijn, maar het ontbreekt hen imo dikwijls aan features en kwaliteiten die je bij andere merken wel vindt. Wat hen dan ook relatief gezien te duur maakt. Met de Shuffle hadden ze echt wel de hoofdvogel afgeschoten: 150€ voor een speler die werkelijk niets te bieden heeft :sop:

Achja, velen kopen blijkbaar liever met hun ogen dan met hun oren ^^


en idd, go iRiver :p

NeoGeo

Legacy Member
Ulixes zei:
http://img415.imageshack.us/img415/3949/carrythezero3iz.jpg

Klopt toch wel voor een niet onaanzienlijk deel van de ipod-gebruikers :')

Apple heeft imo 2 verdiensten (ttz, wat betreft portable audio):
1) oer-mp3-hd-speler, waarna die markt werkelijk is opengebroken
2) design

Technisch gezien vind ik het maar middelmatige spelers. Niet dat ze niet duurzaam zijn, maar het ontbreekt hen imo dikwijls aan features en kwaliteiten die je bij andere merken wel vindt. Wat hen dan ook relatief gezien te duur maakt. Met de Shuffle hadden ze echt wel de hoofdvogel afgeschoten: 150€ voor een speler die werkelijk niets te bieden heeft :sop:

Achja, velen kopen blijkbaar liever met hun ogen dan met hun oren ^^


en idd, go iRiver :p

Grappig, iPod is helemaal niet zo duur (als je vergelijkt met gelijkwaardige spelers van iRiver, iAudio en Creative die dan weer allemaal hun voor- en nadelen hebben).

En zoals ik al eerder zei, niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde functionaliteiten. Ik heb mijn iPod gekocht omdat die perfect integreert met Mac OSX (iBook), klein formaat heeft (heel dun voor HDD-speler) en heerlijk te bedienen is. Dat je er video's mee kan afspelen, foto's mee kan bekijken, ... interesseert mij niet.

Trouwens, is er een recente 30GB/60GB speler van iRiver op de markt? Die H10 met 20GB vind ik maar niets hoor, niet eens compatibel met Mac OSX, foei! De al wat oudere H300 is wel deftig maar waay too big for me. Qua flash-spelers zijn ze heerlijk maar qua HDD, bwaaa...

Addow

Legacy Member
NeoGeo zei:
Grappig, iPod is helemaal niet zo duur (als je vergelijkt met gelijkwaardige spelers van iRiver, iAudio en Creative die dan weer allemaal hun voor- en nadelen hebben).

En zoals ik al eerder zei, niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde functionaliteiten. Ik heb mijn iPod gekocht omdat die perfect integreert met Mac OSX (iBook), klein formaat heeft (heel dun voor HDD-speler) en heerlijk te bedienen is. Dat je er video's mee kan afspelen, foto's mee kan bekijken, ... interesseert mij niet.

Trouwens, is er een recente 30GB/60GB speler van iRiver op de markt? Die H10 met 20GB vind ik maar niets hoor, niet eens compatibel met Mac OSX, foei! De al wat oudere H300 is wel deftig maar waay too big for me. Qua flash-spelers zijn ze heerlijk maar qua HDD, bwaaa...
Volledig mee akkoord. Enkele van m'n maten zijn ook iBook'ers, en dan vind ik het een quasi logische stap dat zij zich een iPod aanschaffen, zij weten zich ook dadelijk meer opties toe te eigen, mits een kleine patch kan je namelijk je iPod als externe hd gebruiken en gegevens van je iPod halen, wat in eerste instantie niet mogelijk is. En bovendien gebruiken ze het omdat het volledig compatibel is met hun passie... want mag ik het zo stellen: mensen met een iBook hebben werkelijk een passie, en zullen 9/10 niet met tegenzin op dat instrument zitten werken!

Ikzelf ben helemaal niet into iPod, aangezien het gewoonweg geen OGG ondersteunt, en daarmee is bij mij de kous af!

Ik lag overtijd echt wel in een deuk op de bus: 2 meisjes (17/18j) kwamen voor mij op de bus zitten, reiken mij een snoepje aan (:P) en gaan dan allebei te grabbel in hun rugzak. Halen er allebei een iPod uit, de ene een felgroene, de andere een felroze. Proppen die oortjes in hun schelpen, en gaan allebei zo demonstratief met hun iPod in de hand steunend op hun rugzak op de schoot muziek zitten luisteren... love the sight! :evil:

En ik zat daar tegenover met twee oortjes waarvan ge alleen maar 't raden had wat eraan hing, en waar het verstopt zat :rofl:


Mijn conclusie: Apple heeft hier enorme commerce & naam uit geslagen, en dat vind ik :niceone:

Flipkikker

Legacy Member
Thorens zei:
Ah van Plantijn! Een heel goede vriendin van mij zit daar :) Morgen zal ik er eens werk van maken se. Ik ben redelijk anti-iPod maar zal objectief zijn bij het invullen :)

Maar omdat hier veel iPod-fanboys zitten, zeg ik het toch lekker hier maar eens: go iRiver. Hihi ;)

grote 2

:unsure:

kzal ook es kijken naar de enquete ;)

de laatste vragen heb ik niet ingevuld wegens te eenduidig (vóór of tegen iPod) of teveel werk waarvan ik toch niet genoeg wist (dus je kan het gerust als 0 of neutraal beschouwen...)

kben bezig met het door te mailen

hier een iRiver iGP100 btw, zeer tevreden van en hebk al anderhalf jaar ofzo
men broer en vader hebben ook elk een mp3 speler

psyko-monchske

Legacy Member
ik heb een ipod nano.

ik vind het een fantastisch ding maar het gaat zo snel kapot. ik heb hem 7 maanden en ik heb al 2 keer hem moeten inleveren. ( de eerste keer zat batterij los in ipod, nu was het scherm onder de beschermlaag gebarsten )

achja, de volgende keer wordt het wel iets anders hoewel het een prachtig ding is

spectrious

Legacy Member
Hype of geen hype, ik ben der content van.
Tzijn mensen die zo kinderachtig hun "ik ben er tegen" standpunt innemen die eigenlijk meer de hype errond maken dan de mensen die een kopen.

En mensen op een mac hebben eigenlijk niet veel andere keus voor een degelijke mp3 speler dan een iPod dusja.

Addow

Legacy Member
Ingevuld en opgestuurd:

Opmerkingen op enquête:
- LIDL ipv LIDDL
- Ik mis een toch niet onbelangrijke optie bij Vraag 10 (wat ik belangrijk vind): ondersteunende bestandsformaten??
- Vraag 12: Duur merk & Hoge Prijs ~ quasi hetzelfde, Trendsetter & massa-product ~ ik kan mijn speler bij geen van beiden plaatsen :|

Addow

Legacy Member
spectrious zei:
En mensen op een mac hebben eigenlijk niet veel andere keus voor een degelijke mp3 speler dan een iPod dusja.
Hmmm... eerst marktonderzoek doen alvorens zoiets te beweren, want er waren heus al wel mp3spelers voor MacOS vooraleer de iPod op de proppen kwam: iAudio,Xen,Cowon,MPio,iRiver... ze bieden allemaal ondersteuning voor MacOS!


Let vooral op de iXxxxx ;)

spectrious

Legacy Member
Addow zei:
Hmmm... eerst marktonderzoek doen alvorens zoiets te beweren, want er waren heus al wel mp3spelers voor MacOS vooraleer de iPod op de proppen kwam: iAudio,Xen,Cowon,MPio,iRiver... ze bieden allemaal ondersteuning voor MacOS!


Let vooral op de iXxxxx ;)
ik zei ook degelijke mp3 spelers


:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan