Archief - [discussie] Anciens der jump

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
En als je dan Da Rick under CD hebt (69) dan kuje je ook es laten gaan aj moet draaien op een party. :rofl:

Mijle

Legacy Member
De dansstijl "Jump" is mss wel rond 1998 sterk opgekomen, tis nu pas de voorbije jaren dat het immens populair is geworden. De muziekstijl van "jump" is niet minder dan wat er ook word gezegd, het is gebaseerd op goede oude retro anno +/- 1990. Periode van Plasticman ('88), en dan is het pas echt opgekomen zoals Robert Armani zijn hit hard in '94 en nog zovele als Speedy G en nog zoveel meer. Was toen in dicotheken al populair, maar toen werd er gewoon op bewogen, en niet op gejumpd. Da Boy Tommy etc is er gewoon een megazwak afkooksel van, die "naar de top" is gegaan met een stijl die al jaren bestond. Sorry, maar Da Boy Tommy heeft in mijn ogen nog niet veel goed gedaan. Is puur mijn mening over dit onderwerp.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Mijle zei:
De dansstijl "Jump" is mss wel rond 1998 sterk opgekomen, tis nu pas de voorbije jaren dat het immens populair is geworden. De muziekstijl van "jump" is niet minder dan wat er ook word gezegd, het is gebaseerd op goede oude retro anno +/- 1990. Periode van Plasticman ('88), en dan is het pas echt opgekomen zoals Robert Armani zijn hit hard in '94 en nog zovele als Speedy G en nog zoveel meer. Was toen in dicotheken al populair, maar toen werd er gewoon op bewogen, en niet op gejumpd. Da Boy Tommy etc is er gewoon een megazwak afkooksel van, die "naar de top" is gegaan met een stijl die al jaren bestond. Sorry, maar Da Boy Tommy heeft in mijn ogen nog niet veel goed gedaan. Is puur mijn mening over dit onderwerp.

Ik vind Da Boy Tommy z'n releases (sommige dan toch) ook maar plat en ultra commercieel.. Da Rick daarentegen bijna altijd goed!

Reptiel

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
Ik vind Da Boy Tommy z'n releases (sommige dan toch) ook maar plat en ultra commercieel.. Da Rick daarentegen bijna altijd goed!
² that

hun cd "69" , super gewoonweg:)

*i love the woman who has big titties, hehaha*

Darkraver mogen we er toch ook bij rekenen hoor, al was dat mid jaren 90 mss net iets te hardcore achtig, vond die ook al goed dan.

NoizeSuppressor

Legacy Member
koenpje zei:
Da Boy Tommy & Da Rick zijn de grote vaders van Jump. Allemaal begonnen in 1998. Jump '98 Vol.1

nope, die hebben hier idd wat van die dingen uitgebracht maar zij zijn absoluut niet de voorvaders hahaha :)

Mark V & Poogie bear, Raoul Zerna enzo

dat zijn de 'uitvinders' :niceone:

DA boy Johnny en co hebben platte commerciële dingen gemaakt die absoluut niet te vergelijken vallen...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Reptiel zei:
Darkraver mogen we er toch ook bij rekenen hoor, al was dat mid jaren 90 mss net iets te hardcore achtig, vond die ook al goed dan.
Darkraver is eerder oldskool. Zoals je zelf zegt, eerder het begin van hardcore.
Dus de tijd van toen de hardcore nog zonder al die vrolieke tjingel tjangel geluidjes zat.

NoizeSuppressor

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Dus de tijd van toen de hardcore nog zonder al die vrolieke tjingel tjangel geluidjes zat.

ik denk dat eerder andersom is zenne... check de oude babybooms is voor referentie ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, ik vin toch van nie eigelijk. Download maar es e paar setjes van The Darkraver, Neophyte, Buzz Fuzz, Ruffneck, enz. uit de vroege jaren '90 en vergelijk het eens met bv. Endymion - Rock The Part-E, Evil Activities - NEMF, ...
In die "nieuwe" hardcore hoor je veel meer melodie dan vroeger. Vroeger draaide het vooral om een keiharde zware bass.
't Is nu nie dak die nieuwe hardcore niets vind maar es ne goeie oldskool gaat er altijd in. :D (atm playin' Darkraver @ Club X September 1995. :woohoo: )

DJ BUZZE retro

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
nope, die hebben hier idd wat van die dingen uitgebracht maar zij zijn absoluut niet de voorvaders hahaha :)

Mark V & Poogie bear, Raoul Zerna enzo

dat zijn de 'uitvinders' :niceone:

DA boy Johnny en co hebben platte commerciële dingen gemaakt die absoluut niet te vergelijken vallen...

mm uitvinders, ja poogie bear & mark v idd die waren er eerder maar of dat echt jump in z'n roots is ... kdacht dat dat chicago hard house ofzoiet heette... da gelijkt enorm op jump (en gaat hier ook doorgaans voor jump door!) maar toch denk ik ook dat Da Rick enzo de vaders van de jump zijn... je hoort maar this is los angeles sinds dan hoor ... met die jumprage hier is ook Poogie Bear hier enorm populair geworden

NoizeSuppressor

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Nja, ik vin toch van nie eigelijk. Download maar es e paar setjes van The Darkraver, Neophyte, Buzz Fuzz, Ruffneck, enz. uit de vroege jaren '90 en vergelijk het eens met bv. Endymion - Rock The Part-E, Evil Activities - NEMF, ...
In die "nieuwe" hardcore hoor je veel meer melodie dan vroeger. Vroeger draaide het vooral om een keiharde zware bass.
't Is nu nie dak die nieuwe hardcore niets vind maar es ne goeie oldskool gaat er altijd in. :D (atm playin' Darkraver @ Club X September 1995. :woohoo: )

Ik ben moderator op livesetsonline, downloaden van livesets hoeft echt niet meer en zeker niet uit die tijd :D

vroeger was veel meer 'happy' dan nu als je gewone mainstream hardcore bedoelt...

NoizeSuppressor

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
mm uitvinders, ja poogie bear & mark v idd die waren er eerder maar of dat echt jump in z'n roots is ... kdacht dat dat chicago hard house ofzoiet heette... da gelijkt enorm op jump (en gaat hier ook doorgaans voor jump door!) maar toch denk ik ook dat Da Rick enzo de vaders van de jump zijn... je hoort maar this is los angeles sinds dan hoor ... met die jumprage hier is ook Poogie Bear hier enorm populair geworden

klopt wat je bedoelt, UC was 't label waar dat mee begon als ik me niet vergis (die gaan over 't algemeen veel geld die plaatjes daarop)

Poogie bear enzo zijn al lang bezig he... langer dan Da Prick enzo maar ik snap wel wat je bedoelt...

Jump is hier nog is ff populair geweest, toen zijn er is paar feesten geweest van DHT met een jumpzaal en een hardcore zaal, in Geel.

Rond 2000-2001 dacht ik, zou is in de flyerbak moeten graven hehe

De SkeEvN

Legacy Member
14. Singels
------------------
http://www.skeevn.be/sales/singles.jpg
D.H.T. - party tunes
Palm - hits om dorst van te krijgen: Be-bob-a-lula, the lion sleeps tonight, meeeiiiiiisjes , i'm into folk, macarena
Will smith - wild wild west
Larga 9
dry world - dryman
poco loco gang - tropical paradise
natural born deejays - oxygen
nunca feat. pat krimson - movin'train
the happy groover (dj jonathan) - when i snap my fingers
o'naill live power cd
Da Boy Tommy - full moon
Mr Oizo - flat beat
touch of joy - don't give it up
KATASTROOF - met de wijven niks as last (inclusief JUMP mix)
nunca house of doom
Da Rick - confusion
Marshall masters Ft. the ultimate MC - i like it loud(radio edit), Master anthem, hustler for life, i like it loud (original mixx)
dj jean - the launch
praga khan - injected with a poison
eiffel 65 - blue
da boy tommy - kol nedra
Da muttz - wassuup!
7seconds in nomandsland
BBE - flash
Da rick - rumble

staat deze in men buy and sell topic: paar klassiekertjes :p
bieden zeg ik u ! :D

NoizeSuppressor

Legacy Member
mr oizo was wel degelijk electro-achtig zenne en volledig geen jump maar goed :p

edit: en injected with a poison!!!! man man, dat zijn gouwe ouwe en jij zet die ff bij jump. Sorry maar dat raakt kant nog wal, heb zelfs nog niet verder gekeken in je lijst maar euh :(

T€RM!N4T0R

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Ik ben moderator op livesetsonline, downloaden van livesets hoeft echt niet meer en zeker niet uit die tijd :D

vroeger was veel meer 'happy' dan nu als je gewone mainstream hardcore bedoelt...
Hehe, daar heb ik vandaag toch ook net een heel deel setjes gedownd. :p
Aan happy hardcore vinnek echt niéts, das echt pure crap.. Khoop daje niet dat bedoelt met 'happy' ?

DJ BUZZE retro

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
klopt wat je bedoelt, UC was 't label waar dat mee begon als ik me niet vergis (die gaan over 't algemeen veel geld die plaatjes daarop)

Poogie bear enzo zijn al lang bezig he... langer dan Da Prick enzo maar ik snap wel wat je bedoelt...

Jump is hier nog is ff populair geweest, toen zijn er is paar feesten geweest van DHT met een jumpzaal en een hardcore zaal, in Geel.

Rond 2000-2001 dacht ik, zou is in de flyerbak moeten graven hehe

Ja idd, ik ken het wel. UC , Jasper Stone Trax, Greedy Records, etc...
Mooi om te zien hoe Amerikaanse en (West-)Europese hardhouse (lees: jump) samengesmolten zijn. Weinig mensen weten maar dat Poogie Bear & Mark V de pioniers waren. Als we over ons continent praten zijn Da Rick & DBT & DJ Frank enzovoort de jumpmeesters...

Noizesuppressor... welke jump vind jij de beste? Die van het Da Rick tijdperk of die van nu? Het valt alletwee te respecteren... maar ik vind die van vroeger toch veeeeeel beter, dikwijls origineler, en feestelijker, zonder marginaal te klinken..

Do you see my hands on your PUSSY PUSSY PUSSY baby :woohoo: (Da Rick - Dirty Hands)

Oh-Oh, now what? (Kinky Boys - Gunshot)

Funkin' Serious, time to blast, don't wanna leave here, jetlag, ...

enzovoort :)

die trax zijn zoooo feestgevoelig en zo hard stompen... terwijl het meeste nieuwe... mmm sorry maar vreselijk eentonig en zelfs irritant vind ik het! Er zijn natuurlijk uitzonderingen

NoizeSuppressor

Legacy Member
Gunshot draai ik ook geregeld als ik eens wat trager begin (ik draai zelf enkel retro en hardcore)

Is idd een goeie plaat. Maar Da rick en toestanden kan ik echt niet appreciëren, echt heel platte toestanden sorry, niet mijn ding.

Ik zit vaak in Complex als er geen groot hardcore feestje is waar ik naartoe wil, ik kan het wel appreciëren de jump van nu maar ik geef het geen lang leven meer. 't Is dat ik in Complex veel volk ken en ik ga meestal voor D-feat, vind ik een heeeel goeie dj, zowel technisch als qua platenkeuze (als het dan toch is geen hardcore moet zijn hehe).

Het lijk mij wat over zijn top te zijn al. Word ook heel hard uitgemolken enzo dus denk echt dat het geen lang leven beschoren is.

Er zitten wel wat goeie tracks tussen, maar sommigen hebben jammergenoeg toch wel een hoog foorgehalte als je begrijpt wat ik bedoel...

edit: dj Frank heeft ook een heeel goeie plaat op Jumper die ik in retro setjes vaak laat knallen, ff denken wat de naam is. Stop & Go ofzo denk ik...

DJ BUZZE retro

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Gunshot draai ik ook geregeld als ik eens wat trager begin (ik draai zelf enkel retro en hardcore)

Is idd een goeie plaat. Maar Da rick en toestanden kan ik echt niet appreciëren, ...

edit: dj Frank heeft ook een heeel goeie plaat op Jumper die ik in retro setjes vaak laat knallen, ff denken wat de naam is. Stop & Go ofzo denk ik...

Gunshot is ook van Da Rick he :) alé de mensen daarachter.

DJ Frank - Stop bedoel je? idd zalig, in your face en meer zo underground... dat vind ik zeker ook goed, heb ik op plaat :)

en idd ik ga akkoord met dat foorgehalte... zelfs da boy tommy (vind ook niet al zijn liekes goed, zeker ni) heeft zoveel foormuziek ni gemaakt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan