Archief - [discussie] Anciens der jump

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Ok dit komt nu wel stom over met die discussie die aan de gang is. Maar ik luister nog niet zo lang naar jump muziek, en NEE ik ben geen meeloperke, ik luister al heel men leven naar hardere stijlen. Nu ik weet dat er veel bucht uit komt laatste tijd.

Maar wat ik me nu afvraag, wie is er mee begonnen, en wie maakte daadwerkelijk de goeie stuff? En nee dit is geen massrequest, gewoon uit interesse en kennisverruiming :)

Anoniem09

Legacy Member
Da Boy Tommy & Da Rick zijn de grote vaders van Jump. Allemaal begonnen in 1998. Jump '98 Vol.1

MeRCeNaRy

Legacy Member
Waar hange die nu nog zo uit dan?

*edit* fuck wikipedia, wa ne zever da die omschrijving is... Ok nie alles is zever, mah toch... Kwil het gewoon van de mensen en de liefhebbers horen :)

Anoniem09

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Waar hange die nu nog zo uit dan?

Die draaien nog altijd op jump feestjes, das dan ne mix van bekke retro jump, goeie klassiekers, en hedendaagse GOEIE jump, maar producen... daar hoorde niets meer van bij die kerels.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Ja ik wou al zeggen, horen doet ge anders toch niks meer van hun

Hellrabbit

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Waar hange die nu nog zo uit dan?

*edit* fuck wikipedia, wa ne zever da die omschrijving is... Ok nie alles is zever, mah toch... Kwil het gewoon van de mensen en de liefhebbers horen :)


op parochiezaaltjes in de weekends :')

*huiver*

die lokken echt marginaal volk, sorry da ek het moet zeggen

Tah_b00nz0r

Legacy Member
dj frank moogde ook wel in da lijstje zette :) toch ook ne schone naam als't op jump neerkomt in belgië

BiZi

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
dj frank moogde ook wel in da lijstje zette :) toch ook ne schone naam als't op jump neerkomt in belgië

True

Die tijden in Dixies rond '97 en '98, waren echt de max. Frank had zon typische sets, echt ni normaal... Maar ben het toen wel vrij snel beu geworden.

100 % Garantie dat em om 3 uur "boenkeuh" door de micro riep en Poogie Bear of Razzle Dazzle Trax liet knallen ;)

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Idd

de "uitvinders" van jump zijn

- DA BOY TOMMY & DA RICK
- DJ FRANK
- DJ DANNY

met hun is deze rage begonnen! Iedereen kent wel de beginjaren van de jump met enorm feestgevoelige klassiekers zoals Funkin' Serious (DJ Frank) , Attention, Confusion (Da Rick) , Halloween, Kol Nedra (Da Boy Tommy) , Get On The Floor (DJ Danny) enz enz enz !

Toen was jump een simpele of minder simpele, maar absoluut feestelijke melodie, gesteund door hihats, claps, en een stompende kick die uw haren rechtop deed komen! Het resultaat van deze op zich vrij simpele muziek was verbluffend vond ik! Als je DAT vergelijkt met de jumprage van nu ... dan is die jump van nu grotendeels inspiratieloze muziek waarin enkel maar met stokken op ketels wordt geklopt! En bijna heel het liedje hetzelfde repetitieve gedoe.... In liedjes van Da Rick en co... zat tenminste structuur en afwisseling!

Inderdaad, na jaren van succes en vele optredens en producties, zijn Da Boy Tommy & Da Rick, en de hele jumper crew van hun generatie, ermee gestopt in 2003 geloof ik. Zware slag voor mij :( , want dit luidde het beginpunt van de huidige shit-jump in! :( , enkel Da Rick remixet nog wel eens wat, bij opnieuw uitgekomen edities van vroegere jumpers (bv Halloween 2005)

AAn ALLE jumpfans hier... probeer eens een CD te vinden van JUMP 98 (part I of II) , hoor het helemaal uit, en vergelijk die creativiteit maar eens met dat "gedoe" van vandaag! Je zal versteld staan wat voor een mooie roots deze afschuweljke jump van vandaag heeft...

Ik houd sowieso vast aan de oude jump, en koop slechts zelden nieuwe jumpreleases (bijna enkel die van BAD BOYZ, die nog een beetje oldstyle in zich dragen)

Nog een beetje bijkomende info:

Jumper records had grosso modo 3 onderverdelingen van stijlen

Jumper records (het hoofdlabel dus: jump in de harde vorm zoals het is)
Jumper light (al dan niet iets commerciëler, met soms wat trancy synths)
Faktory (meer clubby schijven met meestal een donkere drugsatmosfeer, lekker!)


Jumper Records vbn: Da Rick, Kinky Boys, DJ Frank, Kick-Side, Sioux, ...
Jumper Light vbn: DJ Danny, Drive By Shooters, ..
Faktory vbn: DJ Glenn, DJ Arne L II, Our Destination .... Our Destination - No Escape sloeg het meeste aan denk ik van alle faktory releases

aan allen die pas in het jumpgenre zitten... ontdek de roots van uw huidige passie! ;) ben eens benieuwd wat jullie daarvan vinden

Anoniem07

Legacy Member
Da Boy Tommy heeft toch niet zo lang geleden nog iets uitgebracht, niet ?
MAar hij brengt ook andere dingen uit onder andere namen zoals: Drive By Shooters, John Moon, Power T
John Moon - No Way out , is een zalige trance plaat die ik heb , echt goed. En normaal koop ik nadda van trance.

bron: http://www.discogs.com/artist/Da+Boy+Tommy

Trouwens is poogie bear wat van de oudere generatie ?
Want jumpcore vind ik nog wel goed, maar die hedendaagse jump zit me ook wel tegen.

Jaws

Legacy Member
ik vind de hedendaagse jump toch een verbetering tegenover vroeger ze (toen luisterde ik nog ni, ma ik ken de platen wel ;)), kgeef toe da ze paar zalige platen hebben, maar er komen nu toch producties uit die daar bovenuit steken imo

da rick en da boy tommy zijn nog actief btw, kheb die 2 weken geleden zien draaien, producties verschijnen er precies ni meer van (naast die 2 remixen die ze vorig jaar gemaakt hebben)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik zette daarstraks voor de soundcheck een cd van thunderdome 1 op en die gastjes achter mij begonnen te jumpen :sop: Imo kennen die mannen het verschil niet eens tussen oldskool hardcore en jump ...

morph123

Legacy Member
ik vind de jump van tegenwoordig toch niet zo verschrikkelijk ze en ik herinner de hoogdagen van jump met da rick en da boy tommy nog heel goed,toen kwam er toch ook heel veel rommel uit.zelfs daarvoor bestond dat soort muziek al en was het ook heel populair het enige verschil was dat het toen geen jump genoemd werd.

cooly

Legacy Member
Ik heb nog een cd van Jump 2000 vol 2 liggen en die klinkt imo toch veel beter dan tegenwoordig,zou die jump 98 cd's enzo ook wel es willen horen,want tegenwoordig ...

Chimmy

Legacy Member
Ik was vroeger ook nog redelijk gek van da boy tommy & co, jump 99 is erg lang mijn favoriete CD geweest. *herinneringen*

Xoliul

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
Idd

de "uitvinders" van jump zijn

- DA BOY TOMMY & DA RICK
- DJ FRANK
- DJ DANNY
...
Jumper Records vbn: Da Rick, Kinky Boys, DJ Frank, Kick-Side, Sioux, ...
Jumper Light vbn: DJ Danny, Drive By Shooters, ..
Faktory vbn: DJ Glenn, DJ Arne L II, Our Destination .... Our Destination - No Escape sloeg het meeste aan denk ik van alle faktory releases


Ik dacht altijd dat jump begonnen is bij Mark V & Poogie Bear ?

Also, Dj Arne L II, das toch hardstyle ? Misschien remixen die jump zijn, maar in het algemeen toch niet ?

Dj Aero

Legacy Member
nice ik leer bij. ik was er totaal ni zo vroeg bij alleen wetek dak Kol Nedra van da boy tommy wel 4546543121 keer em gedraaid, wa een schijf :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan