Archief - [discussie] Anciens der jump

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aXl_

Legacy Member
computer xp zei:
Ik zette daarstraks voor de soundcheck een cd van thunderdome 1 op en die gastjes achter mij begonnen te jumpen :sop: Imo kennen die mannen het verschil niet eens tussen oldskool hardcore en jump ...

spijtig maar waar

edit: zeg ik heb die cd hier ook liggen. Moet toch wel uw best doen om dat met jump te verwarren =/

ComputerVISTA

Legacy Member
aXl_ zei:
spijtig maar waar

edit: zeg ik heb die cd hier ook liggen. Moet toch wel uw best doen om dat met jump te verwarren =/


Vind ik ook ja, maar ze horen een beat die wat sneller gaat dan dingen die je op de normale radio zenders hoort dus het is jump he, das toch zo! En durf niet anders te zeggen he.... *zucht* :doh:

DJDM

Legacy Member
voor de geïnteresseerden :)

JUMP PACK (9) -> (50 inc. -> free shipping voor 5 platen)

da boy tommy - halloween
Da boy tommy - little dicks
V-tracks sampler
DJ Glenn - Silent Six
DJ Danny - get on the floor
massiv - who am i
the guamico project - the sniper
nygel reiss & ghost - inc. ep 1
d-trax - the coke shop

DevilDown

Legacy Member
Hehe, aye, waar is den tijd.
Mijn "interesse" vr elektronische muziek is indertijd begonne met da boy tommy & da rick. :) Die samen met de oudere thunderdome cd's...
aah, nostalgie, nostalgie.
Heb't wel altijd jammer gevonden dat producties rond DBT enz. zo absurd plots gestopt zijn. Ook zo de periode dat die hervormingen zijn doorgevoerd bij het "oude" DHT, waarda flor nu zich volledig richt op't iets commerciëlere dacht'k?

Maarja, ze zullen ook zin gehad hebben in iets anders zeker. Enkel Tommy debie, daar vraag'k mij eigenlijk bij af waarom't na de laatste release zo plots njet geworden is. aah well :), Cya all

DJ BUZZE retro

Legacy Member
DevilDown zei:
Hehe, aye, waar is den tijd.
Mijn "interesse" vr elektronische muziek is indertijd begonne met da boy tommy & da rick. :) Die samen met de oudere thunderdome cd's...
aah, nostalgie, nostalgie.
Heb't wel altijd jammer gevonden dat producties rond DBT enz. zo absurd plots gestopt zijn. Ook zo de periode dat die hervormingen zijn doorgevoerd bij het "oude" DHT, waarda flor nu zich volledig richt op't iets commerciëlere dacht'k?

Maarja, ze zullen ook zin gehad hebben in iets anders zeker. Enkel Tommy debie, daar vraag'k mij eigenlijk bij af waarom't na de laatste release zo plots njet geworden is. aah well :), Cya all

Mja ik ken het (gedeeltelijke) antwoord daarop... tussen de tijd dat DBT & DA RICK (en dus DHT en andere projecten) ermee gingen ophouden en de boom van de jumpmuziek van nu heeft het een tijdje heel slecht gegaan. Alles wat uitgebracht werd op jumper records in de tussentijd, verkocht heel slecht... French Tek en Hardstyle kwam langzaam op , en je kan heel goed merken dat zelfs onze trotse Belgische jump hier 90% van heeft overgenomen... logisch want ze willen verdienen... Da Boy Tommy ging, en moest dus eigenlijk wel een nieuwe richting uit

Blij te horen dat er hier nog mensen zijn die het verschil zien met de tijd van vroeger! Jump 99 (en de 2 edities van 98) en ook nog 2000 en 2001 zijn pakweg zalige jump cd's... perfecte combinatie van echte feestjump à la da rick en wa donkere faktory style... (pump trax - loaded bv)

In die traxx zat echt nen "drive" ! Dan is de jump die de meesten die hier zitten kennen (die van nu dus) maar èrg plat, en héééééél ergerlijk repetitief

Nja slechts mijn mening, maar diegenen die al langer in de jump zitten zullen me wel snappen :)

ABSOLOM - SECRET (da boy tommy & da rick remix) = feest , zoals vele van hun remixen vd commerciële songs

souleH

Legacy Member
ik vond nix aan die jump die DBT en DR maakten, maar dat is dan weer mijn mening
geef mij maar de jump van de jaren 2002-2003

liquido

Legacy Member
da boy tommy nooit echt goed gevonden mss omdak toen da genre nog niet apprecierde..
ben psa echt naar jump beginnen luisteren , eem goei anderhalfjaar a 2 jaar geleden .. nog voor de tranceballers / producelast periode..
kan geen tracks noemen want dan was ik er niet zo hard met bezig .. maar had de inruk dat jump toen donkerder was en minder tranzy

De SkeEvN

Legacy Member
dj danny dj frank da rick da boy tommy dj arne lii

de party crachers robert armani (is al wa harder)

da waren tijden... wa is jump den dag van vandaag nog wa ge zo hoort....
allemaal commerciele schijt

dj frank - story :bow:

De SkeEvN

Legacy Member
cooly cooly cooly tog :D
mennen jump 2000/2 (den groene) haperd bekke moete die ebbe? 25 euro omdak classics zijn *G*

cooly

Legacy Member
De SkeEvN zei:
cooly cooly cooly tog :D
mennen jump 2000/2 (den groene) haperd bekke moete die ebbe? 25 euro omdak classics zijn *G*
Die heb ik zelf nog liggen :p
ma de mijne hapert niet :p

DBK

Legacy Member
kheb mijn nickname trouwens uit die perdiode van Da Boy Tommy, ik ben Da Boy Kenny :cool:

DJ BUZZE retro

Legacy Member
TOCH NOG mensen me smaak in de jumpscène ! :applause: :applause: :applause:

fr1sb33

Legacy Member
yo, ik sluit mij daar ook bij aan! :P
in die tijd betekende Belgische muziek tenminste nog iets

getupaaaaah

np: Kickside - Time To Blast ^^

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Aaaach, da boy tommy :love:
M'n eerste feestjes dak uitging hier in Studio Hall in Brugge was Da Boy Tommy er een aantal keer. Was wel erg commercieel maar kweet wel dak me echt niet kon houden van te beginne flippen op die muziek. Was er werkelijk zot van en kgaf echt alles van mezelf! Ken me der soms verre steendood op gesprongen. :p

M'n e-mailadres.. heeft ook veel weg van da boy tommy, enkel maar de tommy vervangen door mijn naam. Achja, jong zijn, tis me wa. :)
Die Jump98 CD'kes ga'k echter wel nog es op zoek naar moetn gaan.

@ hierboven, time to blast, ook een leuk klassiekerke, goeie (stamp)herinneringen aan. :D

SilentSpring

Legacy Member
lol, dan luisterde ik al na jump toenek 9-11 jaar was:p Toen noemde da alleen nie zo geloofk. jaja, den tijd int 5de leerjaar da we halloween van da boy tommy zaten te 'zingen'. kgan die cd's nog es moeten zoeken van hitclub 98 enzo, daar stond da geloofk op

DJ BUZZE retro

Legacy Member
http://www.discogs.com/label/Jumper+Records

bekijk al die feestschijven eens, van het begin tot en met ongeveer release 9040 , dan ging het plots helemaal bergaf... wel nog een paar goei schijven ertussen ma over 't algemeen... :cry: weerzinwekkend

http://www.discogs.com/label/Jumper+Light
http://www.discogs.com/label/Faktory

jumper light & faktory ni vergeten

:woohoo: :woohoo: :woohoo:

zoiets draaien in het uitgaansleven geeft nog steeds net dat ietsje meer enthousiasme op de dansvloer, en wees maar zeker dat ik die schijven blijf draaien :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan