Archief - dEUS op de MIA's.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deyoeri

Legacy Member
Dat hij rookt op televisie kan mij niets schelen (als roker). Maar voor mij moet hij zijn "rockster"-status nog ferm bewijzen eer hij de arrogante kwal komt uithangen.
Deus is naar mijn mening kutmuziek en Barman een aandachtshoer, meer niet.

Krayola

Legacy Member
Ik vind dat dit toch weer veel te veel wordt uitvergroot. Dat 'fuck you'-gebaar lacht hij toch zelf duidelijk mee, heeft niks met arrogantie te maken. En hij zit ocharme een sigaretteke te roken. Ik ben er zeker van dat er nog anderen daar ook zaten te roken. Maar ja, het gaat over 'Tom Barman, den arroganten dikkenek!'.
Akkoord, die komt soms arrogant over. Maar daarom moet ge de muziek van dEUS niet afdoen als 'kutmuziek'. In tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen heeft dEUS toch hun invloed en plaats in het Belgisch muzieklandschap zeker verdiend.

Bluto

Legacy Member
Chris Dust zei:
als rockers al geen keet meer mogen schoppen... ik maak me echt kwaad in het feit dat we zogezegd in een vrije maatschappij leven, maar in werkelijkheid nog meer dan vroeger mooi binnen de lijntjes moeten lopen... echt ne mens kan niets meer verdragen de dag van vandaag...

Tja, vroeger werd rock & roll niet geaccepteerd door de "elite". Nu is dat allemaal mainstream en moet er niet meer tegen de schenen geschopt worden. Hoewel, als je ziet wat een heisa er gemaakt wordt hierover lijkt dat toch niet helemaal te kloppen.

Grappig is ook dat Tom Barman z'n twee Mia's na de show al kwijt was. Eén was gestolen door de Paranoiacs en de andere was gewoon weg zonder dat ze het gemerkt hadden. :niceone:

sash1m1

Legacy Member
Ik snap de heisa ook niet. Zijn wegwerp gebaar was eerder een ludieke reactie op Milow's "leuven antwerpen 5-2" (hetgeen een veel grotere arrogantie laat zien. Hij waant zich al beter dEUS en heeft nog niks bewezen.)

kisthechef

Legacy Member
PS: Zijn gedrag was hoogstwaarschijnlijk opgelegd door de platenmaatschappij :)

deyoeri

Legacy Member
EuroPimp zei:
Ik vind dat dit toch weer veel te veel wordt uitvergroot. Dat 'fuck you'-gebaar lacht hij toch zelf duidelijk mee, heeft niks met arrogantie te maken. En hij zit ocharme een sigaretteke te roken. Ik ben er zeker van dat er nog anderen daar ook zaten te roken. Maar ja, het gaat over 'Tom Barman, den arroganten dikkenek!'.
Akkoord, die komt soms arrogant over. Maar daarom moet ge de muziek van dEUS niet afdoen als 'kutmuziek'. In tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen heeft dEUS toch hun invloed en plaats in het Belgisch muzieklandschap zeker verdiend.

Dan nog vind ik het kutmuziek, sorry :')

Kid_C

Legacy Member
Xcd zei:
Dan is de kans groot dat je niet veel van muziek kent.

Idd, want hoe meer je kent van muziek, hoe beter je dEUS vindt. :] Ik vind het ook geen speciale groep, hun concert op Werchter was ziekelijk saai en de cd's boeien me niet. Ken ik nu niets van muziek? :unsure:

Letten jullie allemaal toch wat op je taalgebruik.. ;)

Bluto

Legacy Member
We gaan niet beginnen discussiëren over smaak:crazy:

We willen gewoon zeggen dat de muziek van Deus enig niveau heeft, wat je er ook van vindt.

Ruben666

Legacy Member
GiJay zei:
Het wordt tijd dat we al die homo's eens neermaaien... Darwin zou zich schamen... Denk jij dat iemand met de fysiek van "van de veire" het lang zou trekken in de natuur? Die kerel wordt zelfs overmeesterd door een bende lieveheersbeestjes! :D

:wtf:

Dachau & Auswitch schamen zich dan vast lekker mee...

tssss...

Bluto

Legacy Member
GiJay zei:
Daar wist ik dat ik niet meer verder moest lezen. Er is geen enkel Belgisch mediafiguur dat een juist rolmodel is voor onze jeugd. Het wordt tijd dat we al die homo's eens neermaaien... Darwin zou zich schamen... Denk jij dat iemand met de fysiek van "van de veire" het lang zou trekken in de natuur? Die kerel wordt zelfs overmeesterd door een bende lieveheersbeestjes! :D

Het ging over de omgeving, niet zozeer over de natuur. Volgens mij is Van De Veire niet slecht bezig met overleven. Je zou zijn bankrekening eens moeten zien.

deyoeri

Legacy Member
ty_00n zei:
Tja, dat is uw persoonlijke mening. Maar ik neem aan dat je ze toch nog liever hebt dan Milow.

Moet van geen van beiden iets hebben tbh.

Xcd zei:
Dan is de kans groot dat je niet veel van muziek kent.

Hier ze, onze kenner. :')
Omdat ik niet dweep met de zogenaamde Belgische goden van de "alternatieve" muziek, ken ik niets van muziek...er zit tussen de Belgische bands meer talent dan een Barman en co.
Om van ambiance en feeling nog maar te zwijgen; op Rock Werchter krijg je Deus (en ja, ik vertik het van dat met drie hoofdletters te schrijven), ongeïnspireerd, slaapverwekkend, precies tegen hun zin....en op een plaatselijk zomerfestivalletje krijg je Triggerfinger, drie kerels van een al respectabele leeftijd, die ondanks het weinige volk de pannen van het dak spelen en zich amuseren op het podium alsof het hun eerste optreden is.

Dàt noem ik een band, niet die opgeblazen Barman met zijn Antwerpse posse en hun zogezegde geniale muziek.

Chris Dust

Legacy Member
EuroPimp zei:
In tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen heeft dEUS toch hun invloed en plaats in het Belgisch muzieklandschap zeker verdiend.

toch nog enen verstandigen. Als je muziek wilt beoordelen moet je dat rationeel proberen doen en niet op het gevoel af.
Alleen al door worst case scenario (en wat dit album aan het rollen heeft gebracht in Belgie) verdient DEUS respect.
Dat Barman nen eikel is, who cares, wie kent er hem persoonlijk? Ik niet, dus van mij krijgt hij het voordeel van de twijfel.

h0pje

Legacy Member
-=]*Triple-X*[=-;11192341 zei:
Man Man man!!

Er zijn al genoeg Wim Helsens & Milows die kutmuziek krijgen en de perfecte schoonzoon spelen.. (+ imo waanzinnig slechte muziek maken, maar ja.. dat zal dan wel smaak zijn zeker :ironic: )

Kzou je graag zelf eens een song horen maken, dan zou je pas weten hoe waanzinnig veel werk & tijd daar in kruipt om dat te schrijven & op te nemen. Dus in mijn ogen verdienen ze allemaal respect, buiten dan natuurlijk de Laura Lynns die niet eens hun eigen muziek schrijven.

Gromme zei:
Vanhamel anyday over Tommeke...Maar ik geef hem alle gelijk ivm de show. En ja, uitvergroten van zulke ludieke dingen (sigaret) is waar tv natuurlijk goed in is.

En ja, muziek in België is dood, althans als je af moet gaan op TMF, etc...

Muziek in België is dood :ironic:
Elke week staan er wel beginnende bandjes in jeugdhuizen over heel België en sommigen daarvan hebben wel dégelijk potentieel om ooit ergens te raken, alleen krijgen ze geen kansen genoeg omdat de Belgische muziekbusiness op zijn gat zit. Maar toch komen er af en toe een paar bands volledig terecht in de spotlights, zoals The Black Box Revelation bijvoorbeeld.

kisthechef zei:
PS: Zijn gedrag was hoogstwaarschijnlijk opgelegd door de platenmaatschappij :)

True dat, die heeft een imago van arrogante zak en dat moet hij dan ook uitspelen. There's no such thing as bad publicity! Kheb zo'n vermoedens dat hij niet echt moeite moet doen ervoor, maar dat eventjes volledig terzijde.

BongZrGooD

Legacy Member
Much ado about absolutely nothing...:ironic:
En wat moet je doen om het imago als arrogante zak te krijgen? Gewoon Antwerpenaar zijn is al voldoende voor velen...
Toevallig ken ik Tom Barman, en al jaaaaren... Toch gek dat hij irl niet half zo arrogant is als de alomgeprezen Luc De Vos, die natuurlijk niet van Antwerpen is...
De echte arrogantie bevindt zich echter hier op het forum, maar ja... Dat mag niet gezegd worden. Er wordt zelfs Darwinisme bij betrokken, arrogant, dom EN klein...
Er is talent zat in dit landje, maar blijkbaar willen we dat niet, en bogen we ons liever op de typisch Vlaamsche achtertuinmentaliteit die nog steeds het licht niet gunt in iemand anders ogen...
Vlaanderen weer op zijn best...:ironic:

Groetjes,
BongZ

YaMo

Legacy Member
Dat dEUS een belangrijke Belgische band is, kan je niet ontkennen, ookal is het je genre niet. Zij hebben tenminste enige internationale bekendheid, wat ze zeker verdiend hebben.
En over Tom Barman zijn zogezegde arrogantie en zijn reactie bij de MIA's: die arrogantie staat hem gewoon goed en is nu eenmaal zijn handelsmerk (en hij heeft nog niet eens ongelijk om echt een beetje arrogant te zijn). Als je een beetje gevoel voor humor zou hebben, zou je daar gewoon mee kunnen lachen en inzien dat dat hele gedoe met die MIA's ook maar om te lachen was.
Bovendien kan ik hem moeilijk ongelijk geven om de MIA's niet echt serieus te nemen, als je ziet dat dEUS het moet afleggen tegen Clouseau...

En de enige reden dat Milow de algemene winnaar is, is omdat hij beluisterbaar is voor zowel een StuBru publiek als een MNM publiek en radio 2 publiek .

GiJay

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Much ado about absolutely nothing...:ironic:
En wat moet je doen om het imago als arrogante zak te krijgen? Gewoon Antwerpenaar zijn is al voldoende voor velen...
Toevallig ken ik Tom Barman, en al jaaaaren... Toch gek dat hij irl niet half zo arrogant is als de alomgeprezen Luc De Vos, die natuurlijk niet van Antwerpen is...
De echte arrogantie bevindt zich echter hier op het forum, maar ja... Dat mag niet gezegd worden. Er wordt zelfs Darwinisme bij betrokken, arrogant, dom EN klein...
Er is talent zat in dit landje, maar blijkbaar willen we dat niet, en bogen we ons liever op de typisch Vlaamsche achtertuinmentaliteit die nog steeds het licht niet gunt in iemand anders ogen...
Vlaanderen weer op zijn best...:ironic:

Groetjes,
BongZ

Je hebt men punt gemist... ik ben het met je eens, hoewel ik geen fan ben van deus en ook geen mening heb over tom barman. Enkel over die electro cd die hij ooit gemaakt heeft met bolland... Slecht, was een understatement ;).

Swat... iemand dom en klein noemen omdat jij een punt mist wilt echter zeggen dat je het belangrijker vindt je punt te verdedigen dan eigenlijk te lezen wat er staat ;). In essentie bedoelen we hetzelfde...

BongZrGooD

Legacy Member
GiJay zei:
Daar wist ik dat ik niet meer verder moest lezen. Er is geen enkel Belgisch mediafiguur dat een juist rolmodel is voor onze jeugd. Het wordt tijd dat we al die homo's eens neermaaien... Darwin zou zich schamen... Denk jij dat iemand met de fysiek van "van de veire" het lang zou trekken in de natuur? Die kerel wordt zelfs overmeesterd door een bende lieveheersbeestjes! :D

GiJay zei:
Je hebt men punt gemist... ik ben het met je eens, hoewel ik geen fan ben van deus en ook geen mening heb over tom barman. Enkel over die electro cd die hij ooit gemaakt heeft met bolland... Slecht, was een understatement ;).

Swat... iemand dom en klein noemen omdat jij een punt mist wilt echter zeggen dat je het belangrijker vindt je punt te verdedigen dan eigenlijk te lezen wat er staat ;). In essentie bedoelen we hetzelfde...

Right...:wtf:
Ik noem je niet dom of klein, je posts spreken voor zich. Ik heb je initiele post gequote, lees eens wat daar staat... Ok?
Lees dan mijn post nog eens. Buiten het feit dat ik de verwijzing naar Darwin die toevallig door jou gemaakt werd, belachelijk vind en kritiek heb op het buiten proportie geblazen azijnpissen in het algemeen; wat is dan uw punt?
Ach ja...

Groetjes,
BongZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan