Archief - dEUS op de MIA's.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Equino

Legacy Member
Ik had/heb een vaag vermoeden dat die gasten aan de coke ofzo zaten terwijl de rest goed kon zuipen. =)

Want het was nogal "felle klap" voor een bende Vlaamse artiesten.

El_L4mor

Legacy Member
Gromme zei:
En ja, muziek in België is dood, althans als je af moet gaan op TMF, etc...

???

Afgaan op TMF is belachelijk. Er zijn honderden ongelofelijk goede belgische groepen/artiesten. Sure de meesten zijn enkel bekend in ons land, maar enkele groepen hebben ZEKER wereldpotentieel.

En vergeet niet dat groepen als 2 many dj's, pragha khan, etc. inderdaad bekender zijn buiten onze grenzen dan in belgie.

Je kan met gemak een festival als werchter met enkel belgische groepen programmeren, en topkwaliteit hebben.

Wat jij zegt is érg kortzichtig.


En ontopic: barman is mssn arrogant, maar deus is en blijft een zotte groep. Dus i don't care of barman een sigaret rookt en wat andere artiesten in't zak zet. 't is een rockster, geen kleuterleidster he.

-=]*Triple-X*[=-

Legacy Member
Pitter zei:
een discussie met een fanboy is nutteloos.

tim vanhamel heeft ook een rockattiude:p
en waarom gaat die tom barman uberhaupt naar zo'n belachelijke prijzenuitrijking

Ik geef toe dat ik een fan ben, maar ik ben ook fan van Tim Vanhamel (vooral Millionaire dan), Admiral Freebee, Flip Kowlier etc...

Is het zo dat mijn standpunten dan zo kleingeestig zijn? sure, ik zie niet echt tegenargumenten in jou post.. ahja swaar, je vindt dat nutteloos. Wel man, ik sta echt open voor goede argumenten (lees: waarheden). Maar het is inderdaad veel makkelijker gewoon te zeggen: 'Een discussie met een fanboy is nutteloos'.
Anyways, ik vond het handgebaar zeker een foute move, maar in the end is het ook maar een mens die impulsief reageert.

Edit: Mooi gezegd in het 'Ontopic' deel El_L4mor

Moto

Legacy Member
Het is wel een cover die internationale faam tot in de States heeft gekregen
Wat maakt het uit, cover = cover in mijn ogen, en als dat dan nog het enigste is van die muzikant dat een beetje luisterbaar is dan vind ik dat maar triest.
Goede muziek is trouwens niet hetzelfde als Veel verkochte muziek

Gromme

Legacy Member
El_L4mor zei:
???

Afgaan op TMF is belachelijk. Er zijn honderden ongelofelijk goede belgische groepen/artiesten. Sure de meesten zijn enkel bekend in ons land, maar enkele groepen hebben ZEKER wereldpotentieel.

En vergeet niet dat groepen als 2 many dj's, pragha khan, etc. inderdaad bekender zijn buiten onze grenzen dan in belgie.

Je kan met gemak een festival als werchter met enkel belgische groepen programmeren, en topkwaliteit hebben.

Wat jij zegt is érg kortzichtig.


En ontopic: barman is mssn arrogant, maar deus is en blijft een zotte groep. Dus i don't care of barman een sigaret rookt en wat andere artiesten in't zak zet. 't is een rockster, geen kleuterleidster he.


Ik denk dat je mijn woorden verkeerd begrepen hebt. Wat ik bedoel is dat er heel wat goede muziek is in België, goede artiesten, groepen etc die in binnen- en buitenland erg sterk staan. Maar wat ze op TMF & Co laten zien en op sommige radiozenders laten horen is 90% niet noemenswaardig.

Dus nogmaals, er is heel veel goede muziek te vinden in België.

El_L4mor

Legacy Member
Gromme zei:
Maar wat ze op TMF & Co laten zien en op sommige radiozenders laten horen is 90% niet noemenswaardig.

Dus nogmaals, er is heel veel goede muziek te vinden in België.

so? Moet er alleen maar radio/televisie zijn naar mijn of uw smaak?
Voor de jongere jeugd (die bovendien veel meer voor tv hangt) is er TMF en consoorten. En de jongere jeugd vormt een (commercieel) veeel intressanter publiek voor een tv zender (met reclame).

En elk publiek vind wel zijn weg naar een (internet)radio. Het heeft nu immers geen zin om voor elk nieuw obscuur genre een radiozender en tv station op te richten.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Heel die show was gewoon pure travestie en daarmee is dan ook alles daarover gezegd.

Gromme

Legacy Member
El_L4mor zei:
so? Moet er alleen maar radio/televisie zijn naar mijn of uw smaak?
Voor de jongere jeugd (die bovendien veel meer voor tv hangt) is er TMF en consoorten. En de jongere jeugd vormt een (commercieel) veeel intressanter publiek voor een tv zender (met reclame).

En elk publiek vind wel zijn weg naar een (internet)radio. Het heeft nu immers geen zin om voor elk nieuw obscuur genre een radiozender en tv station op te richten.


Heb ik dat soms gezegd? Dacht het niet.

Chris Dust

Legacy Member
als rockers al geen keet meer mogen schoppen... ik maak me echt kwaad in het feit dat we zogezegd in een vrije maatschappij leven, maar in werkelijkheid nog meer dan vroeger mooi binnen de lijntjes moeten lopen... echt ne mens kan niets meer verdragen de dag van vandaag...

En milow is de meest overroepen brolmuziek uit de belgische muziekgeschiedenis. Dit geheel terzijde.

shiftyke

Legacy Member
Chris Dust zei:
als rockers al geen keet meer mogen schoppen... ik maak me echt kwaad in het feit dat we zogezegd in een vrije maatschappij leven, maar in werkelijkheid nog meer dan vroeger mooi binnen de lijntjes moeten lopen... echt ne mens kan niets meer verdragen de dag van vandaag...

En milow is de meest overroepen brolmuziek uit de belgische muziekgeschiedenis. Dit geheel terzijde.

ja want rock muziek draait om "keet schoppen" e :wtf:

true de echte rock iconen hebben echt het varken uitgehangen maar wat barman doet is geen keet schoppen maar wat in de kijkers staan door belachelijk te doen...

Ik vind milow nochtans grote meneer, het orgineel is zooo ongelooflijk slecht en hij heeft er iets hoorbaar van gemaakt, wat natuurlijk niet wegneemt dat het serieus overhyped is (net als dEUS tbh)

sh1b

Legacy Member
Grappig hoe ze zeggen dat tom barman arrogant overkwam... Die "Leuven Antwerpen 5-2" van milow was ook nogal arrogant :/ Zeker omdat ie nooit aan 5 mia's was geraakt zonder zijn ayo technology cover.

Eerst vond ik milow nog ne sympathieke kerel maar nu vind ik em maar nen ambetanterik :/

Archaos

Legacy Member
Ik vind het wel een beetje dom dat Barman zich zo aanstelt. Als het je niet interesseert, blijf dan gewoon weg. Simpel toch?

Met 'beste rockroep' en 'beste album' hebben ze toch de voor hun belangrijkste prijzen gewonnen. Of had Barman liever de prijs van 'beste videoclip' gehad misschien?

Die 5 awards voor Milow moet je ook een beetje nuanceren. 'Beste videoclip' heeft niks met muziek te maken en 'Meest gedownload' ligt vast door de verkoop. 'Ayo Technology' is een logische winnaar aangezien dit bij het brede publiek met voorsprong het populairste nummer was afgelopen jaar en het publiek dan ook zelf mocht stemmen. Het is een goed nummer, maar ik vind dat Milow er betere heeft.


Soit, veel zeggen zo'n prijzen niet natuurlijk. Allemaal redelijk nutteloos.
Maar wel tof dat Black Box Revelation de prijs kreeg voor 'beste doorbraak'. Oververdiend :)

sash1m1

Legacy Member
De enige awards die bij de MIA's enige waarde hebben zijn die door de muzieksector zelf gegeven. Alleen fantastische muziek in die categorien.

Milow is een een eendagsvlieg internationaal. Soulwax heeft internationaal veel meer waarde.

Chris Dust

Legacy Member
shiftyke zei:
ja want rock muziek draait om "keet schoppen" e :wtf:

true de echte rock iconen hebben echt het varken uitgehangen maar wat barman doet is geen keet schoppen maar wat in de kijkers staan door belachelijk te doen...

Ik vind milow nochtans grote meneer, het orgineel is zooo ongelooflijk slecht en hij heeft er iets hoorbaar van gemaakt, wat natuurlijk niet wegneemt dat het serieus overhyped is (net als dEUS tbh)

Ik ben geen fan van den barman, maar Deus overhyped vinden is snotneuzengezever.
Gij waard er waarschijnlijk niet bij toen ze optraden op Torhout (ja toen TW nog opgesplitst was op twee lokaties).

Maar goed, ik heb het vooral over het feit dat ne mens geen scheet meer mag laten of enkele omstaanders hebben een klacht ingediend.
Dat Barman een sigaret rookt op de nationale televisie en dat het één van de headliners is in het nieuws , baart mij zorgen over de nationale verdraagzaamheid en de groeiende (opgelegde) nood aan censuur.

MINDROT

Legacy Member
Chris Dust zei:
Ik ben geen fan van den barman, maar Deus overhyped vinden is snotneuzengezever.
Gij waard er waarschijnlijk niet bij toen ze optraden op Torhout (ja toen TW nog opgesplitst was op twee lokaties).

Wat voor achterlijk punt is dat nu? Mijn pa was er zelf de eerste keer bij op torhout werchter, en hij vindt dEUS ook overhyped. Het gaat hier niet over hoeveel ge er van kent, of hoeveel keer je ze al hebt gezien of sinds wanneer je er al naar luistert? Ik persoonlijk vind dEUS een van de meest overhypte bands van België... de muziek op zich vind'k al zo saai als koude pap en eerlijk gezegd begrijp'k niet waarom mensen dat goed vinden. Maar dat is nu eenmaal mijn mening, en andere mensen zullen daar anders over denken... gelukkig maar!

TsD

Legacy Member
Ik denk dat veel mensen zich niet stoorden aan het feit dat hij sigaretten rookte op de nationale televisie, maar dat mensen zich ergerden aan zijn toch wel puberale gedrag. Laten we een kat een kat noemen, met de 'decadente rocker' heeft dit niks te maken. Televisies uit ramen gooien, kilo's drugs pakken, auto's in zwembaden parkeren....en nu....een sigaret roken! :ironic:

Hij had de show veel meer in het belachelijke kunnen trekken, iets wat Arno bv. zoveel doet als hij op de tv komt, zonder irritant over te komen. Arno die in een documentaire over zichzelf wat zever verkoopt over hoe je een 'suppositoireken' moet insteken en dan zegt "ja, maar dit is tenminste interessant, de mensen hebben hier iets aan he, er is al genoeg zever op de tv". Dat verdient mijn respect zie.

Ik had veel liever gezien hoe ze Barman, na vriendelijk verzoek om te stoppen met roken, de zaal hadden buitengezet. Zoals ik al zei, als het iemand anders was zou het niet te lang duren. En begrijp me niet mis, ik vind die hele hetze als niet-roker over roken overdreven. Dus daarmee heeft het niks te maken...

nTFs

Legacy Member
Ik heb Deus altijd al niks gevonden en Barman bevestigt nogmaals dat het gewoon nen arrogante kwal is. Niks nieuws onder de zon en zulke shows waar ze allerlei awards uitgeven aan weet ik wie trekken imo op niet veel. Veel te veel voorgeprogrammeerde bullshit.

Pred

Legacy Member
-=]*Triple-X*[=-;11192341 zei:
Er zijn al genoeg Wim Helsens & Milows die kutmuziek krijgen en de perfecte schoonzoon spelen.. (+ imo waanzinnig slechte muziek maken, maar ja.. dat zal dan wel smaak zijn zeker :ironic: ).

:wtf::wtf::wtf::wtf: Wim Helsen vergelijken met Milow??? LOLLLL

mijn mening over heel dit gebeuren:
Wat dEUS doet kan ik eigenlijk alleen maar aanmoedigen, die saaie shows een beetje schwung geven, ik vind het jammer dat ik het niet gezien heb :p
En 5 MIA's voor fucking Milow?? :wtf: geef ze dan aan pakweg The Black Box Revelation, die hebben tenminste nog wat gevoel in hun muziek...

Chris Dust

Legacy Member
MINDROT zei:
Wat voor achterlijk punt is dat nu? Mijn pa was er zelf de eerste keer bij op torhout werchter, en hij vindt dEUS ook overhyped. Het gaat hier niet over hoeveel ge er van kent, of hoeveel keer je ze al hebt gezien of sinds wanneer je er al naar luistert? Ik persoonlijk vind dEUS een van de meest overhypte bands van België... de muziek op zich vind'k al zo saai als koude pap en eerlijk gezegd begrijp'k niet waarom mensen dat goed vinden. Maar dat is nu eenmaal mijn mening, en andere mensen zullen daar anders over denken... gelukkig maar!


het gaat er hem over dat je er waarschijnlijk bij moest zijn toen ze geschiedenis geschreven hebben...
Nog 1 opmerking mss, als je een beetje rationeel denkt kan je niet anders dan hun plaats in de belgische rockgeschiedenis erkennen (zonder ze goed of slecht te vinden).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan