Sinds gisteren terug van mn reis Praag - Bratislava - Dresden - Splash en het was vet!
Echt zalig festival, vergelijkbaar met Dour. Niet zo groot, redelijk goedkoop, chille sfeer en weinig controle/pretpolitie (jammer van het grote aantal wiggers

). Lokatie was echt zalig, aan meer tussen gigantische kranen alleen wat ver van camping maar er was bus.
Jammer van het slechte weer want dan zou het dubbel zo leuk geweest zijn! Wat vanalles proberen bekijken zowel bekende dingen als electro en duitse hiphop.
Dag1
Prinz Pi: Crappy Duitse hiphop maar waar massa's volk op afkomt, Duitse hiphop leeft daar echt veel meer daar als Engelstalige.
John Robinson: goeie jazzy hiphop, oa Dilla en Flying Lotus beats, leuk om in te komen.
Was aan Aruba stage met strandje knal aan het water, meeste optredens die ik echt wou zien waren aan dit kleinere maar chille podium

Smeet veel cd's (bijna 2 kunnen vangen

) en gaf zelfs vinyl en schilderij weg dat door maat van hem gemaakt was tijdens optreden.
Santigold: in volle regen maar maakte gene hol uit want was zalig optreden (minder als verwachte) publiek ging vol mee.
Frank N Dank: weet ik niet zoveel meet van, was gwn oke denk ik
The Streets: heb ze al gezien dus na tien minuten naar Heltah Skeltah gaan zien maar het was er weer boef op zeiden mn maten.
Heltah Skeltah: badass hardcore hiphop, Sean P + Rock = Feest, was al veel meer volk als bij John Robinson
Mos Def werd vervangen door Talib (scheisse!) en was echt ontgoochelend door slechte geluid, muziek stond te zacht en zijn stem kwam soms door maar soms klonk het alsof hij aan het dubben was echt jammer. Zat wel potentieel in want waren al zijn goeie nummers, echt jammer...
Mixhell: Electro koppel, op aanraden van broer gaan zien en was echt vet, dj set gecombineerd met eigen nummer waarvan helft digitaal en andere helft live drums.
Wij stonden daar met onze gevieren alleen vooraan en waren alles aan het geven, uiteindelijk kwam er meer volk maar nooit meer als 60man. Splash is hiphop festival en voor eerste keer was er electro maar werd niet echt gesmaakt door grote publiek. Mixhell vond ons echt sympathieke dudes dus kregen stickers en foto met hun

.
Boyz Noize Rec Showcase: Djedjetronic, DIM, Boys Noize en Housemeister van 1u tot 6u. Echt vuile feest! Zon zien opkomen boven het strand en meer met op achtergrond dikken electro wa moet ne mens meer hebben

. Die van mixhell waren ons trouwens aant bestoefen bij Boys Noize en Djedjotronic, dus we kregen duim van Boys Noize en foto met Djedo, voor mn broer die keiharde electro fan is was dit natuurlijk instant klaarkomen

.
Dag2:
Atmosphere: leuk optreden, wel totaal anders als een optreden van Heltah Skeltah

kende wel deel nummers niet, kerel heeft teveel cd's aja =)
Laas Unlt, Kaas, Curse: Duitsen hiphop ma echt rommel, beats matig en teksten (wat we er van verstaan) idem, alleen Curse was nog te pruimen, misschien nog eens checken
Dizzee Rascal: idem als the streets, al gezien en wou Black Milk zien maar was ook weer stevig schijnt
Black Milk: redelijk wa volk da goe meedeed, en hij speelde al mijn favo nummers dus kon niet meer stuk! Dj, drums en piano echt zalig op elkaar ingespeeld, was echt genieten, aanrader voor Dour!
Q-tip: afgelast omfg! en geen vervanger, sefyu kwam naar frontstage van aruba en was echt bagger, veel swagger en roepen maar weinig kwaliteit dus we waren rap weg
Yo! Majesty (volgens boekske maar klopt precies niet): vrouwelijke MC met twee dj's, leuke verrassing! Veel energie en leuke beats, toch eens echte naam zoeken
Method Man & Redman: hierdoor immortal tech moeten missen maar was echt wel de moeite, Method zen micro trok echt op niets maar Redman maakte veel goe en publiek was massaal aanwezig en dikke sfeer. Wel soms nogal onverstaanbaar en veel geroep door elkaar (typische voor hiphop optredens, echt jammer). Blij dat ik ze gezien heb want ze blijven gwn classic natuurlijk. Op het einde ook Michael Jackson tribute waarmee iedere hiphop artiest afsloot op Splash.
Mrstrkrft: net zoals boyz noize rec weeral niet overtuigend veel volk maar weeral dikke feest.
TTC Dj Team: Electro/hiphop dj's leuke verrassing, 3e dj's was wel redelijk shitty gelukkig wisten zijn collega's da en haalde ze altijd redelijk rap van de decks
Hilltop Hoods: Australische hiphop, juist voor splash leren kennen dus kende er niet zoveel van maar smaakte wel naar meer, strak optreden.
Sammy Deluxe: duitse hiphop "legende" die nu commerciele toer opgaat volgens de locals maar toch nog altijd veel volk en was eigelijk nog wel deftig
Jedi Mind Tricks: Zit zeker in mijn top drie van het festival, sfeer zat goed, dikke nummers, show werd wel vooral gedragen door Vinnie Paz en Warchild. Jus Allah liep er wa bij als toerist ma voor de rest zaaalig. Mn broer die niet echt hiphop-minded is was direct fan na de show
La Coka Nostra: op front stage en echt weinig volk ondanks de vele LCN shirts en caps die je kon zien op festival. Iets minder als Jedi Mind maar nog altijd zeer goed, that's coke en jump around waren echt wel een van hoogtepunten voor mij. En LCN sticker kunnen bemachtigen =)
Clueso: duitse singer songwriter met reggae invloeden van op afstand bekeken en was wel oke maar paste niet echt in het stoere splash plaatje
Kid Cudi: strak optreden, kerel heeft echt wel talent, zowel rustige nummer als het hardere werk. Na zijn day & nite kwam crookers remix en werd de tent echt zot, nice way to end a show
Alter Ego: duitse minimal/electro leuk optreden, niet echt mijn ding
Roots Manuva: 10min gezien dus niet echt oordeel kunnen vellen maar zag er wel goed uit
Dj Vadim: was gewoon hiphop schijfkes aaneen aan het mixen maar that's it, had hier echt meer van verwacht
Stanton Warriors: breakbeat dj's, eerste keer dat ik zo een setje hoorde en was wel cava
Conclusie: leuk festival en zeker een aanrader voor wie eens iets anders wilt want dit vind je niet echt bij ons.