Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Illcat

Legacy Member
Black Milk
Roots Manuva
5 Elements of hiphop
EPMD
Fakkelbrigade
Exile & Dj day

IAM
Assasin
Psy 4 (deze 3 feitlik puur uit nostalgie)

Babylon Circus
De jeugd van tegenwoordig
Mr vegas

Chase & Status
Andy C
Noisia
Craze and Klever
boy 8 bit
Djedjotronic
Murdock


Da's ongeveer wat dat'k wil zien, maar moet wel nog uurregeling checken enzo..

mtm

Legacy Member
SHFT, aphex electro noemen is not done he pé :)


ik ga spijtig genoeg toch niet dit jaar, vond echt niemand die 4 dagen mee wou (en ik had er nochtans naar uitgekeken, moest hoogtepunt vd vakantie worden mja)

shiftyke

Legacy Member
sorry ik bedoelde elektronische muziek hoor, niet specifiek electro ;)

Ik zal wel zien hoe de 5 elements het doen :)

Mad.Villain zei:
Toch wel spijt dat ik niet naar The Roots ben gegaan :(

ik heb spijt dat ik niet naar:

-Dilla
-Pharaohe Monche
-Slum Vil
-The Roots
-Q-Tip

en zo veel meer ben gaan kijken :p

shiftyke

Legacy Member
Mad.Villain zei:
Bij Dilla faalde je wel een beetje, shiftyke lol



Commentaren zijn idd zeer goed. Smallband ffs :(

mja het was exaam en kon ik weten dat hij het loodje zou leggen 3 maanden later :(

Skyscraper

Legacy Member
Maar tov Spor zullen ze waarschijnlijk niks zijn, productiegewijs that is. Qua 'feestje bouwen' heb'k er geen gedacht van.

shiftyke

Legacy Member
Net Like water for choclate op vinyl gekocht ze, weeral ne klassieker bij den hoop :)

De nieuwe Mayer H kan gepreorderd worden, jammer dat het zo'n dure verzend kosten zijn :(

Btw iedereen zeker Sbe & Soulstice - Beyond Borders checken, zwaar album!!

Bud

Legacy Member
Sinds gisteren terug van mn reis Praag - Bratislava - Dresden - Splash en het was vet!
Echt zalig festival, vergelijkbaar met Dour. Niet zo groot, redelijk goedkoop, chille sfeer en weinig controle/pretpolitie (jammer van het grote aantal wiggers :p). Lokatie was echt zalig, aan meer tussen gigantische kranen alleen wat ver van camping maar er was bus.
Jammer van het slechte weer want dan zou het dubbel zo leuk geweest zijn! Wat vanalles proberen bekijken zowel bekende dingen als electro en duitse hiphop.

Dag1

Prinz Pi: Crappy Duitse hiphop maar waar massa's volk op afkomt, Duitse hiphop leeft daar echt veel meer daar als Engelstalige.

John Robinson: goeie jazzy hiphop, oa Dilla en Flying Lotus beats, leuk om in te komen.
Was aan Aruba stage met strandje knal aan het water, meeste optredens die ik echt wou zien waren aan dit kleinere maar chille podium :love: Smeet veel cd's (bijna 2 kunnen vangen :() en gaf zelfs vinyl en schilderij weg dat door maat van hem gemaakt was tijdens optreden.

Santigold: in volle regen maar maakte gene hol uit want was zalig optreden (minder als verwachte) publiek ging vol mee.

Frank N Dank: weet ik niet zoveel meet van, was gwn oke denk ik

The Streets: heb ze al gezien dus na tien minuten naar Heltah Skeltah gaan zien maar het was er weer boef op zeiden mn maten.

Heltah Skeltah: badass hardcore hiphop, Sean P + Rock = Feest, was al veel meer volk als bij John Robinson

Mos Def werd vervangen door Talib (scheisse!) en was echt ontgoochelend door slechte geluid, muziek stond te zacht en zijn stem kwam soms door maar soms klonk het alsof hij aan het dubben was echt jammer. Zat wel potentieel in want waren al zijn goeie nummers, echt jammer...

Mixhell: Electro koppel, op aanraden van broer gaan zien en was echt vet, dj set gecombineerd met eigen nummer waarvan helft digitaal en andere helft live drums.
Wij stonden daar met onze gevieren alleen vooraan en waren alles aan het geven, uiteindelijk kwam er meer volk maar nooit meer als 60man. Splash is hiphop festival en voor eerste keer was er electro maar werd niet echt gesmaakt door grote publiek. Mixhell vond ons echt sympathieke dudes dus kregen stickers en foto met hun :D.

Boyz Noize Rec Showcase: Djedjetronic, DIM, Boys Noize en Housemeister van 1u tot 6u. Echt vuile feest! Zon zien opkomen boven het strand en meer met op achtergrond dikken electro wa moet ne mens meer hebben :). Die van mixhell waren ons trouwens aant bestoefen bij Boys Noize en Djedjotronic, dus we kregen duim van Boys Noize en foto met Djedo, voor mn broer die keiharde electro fan is was dit natuurlijk instant klaarkomen :D.

Dag2:

Atmosphere: leuk optreden, wel totaal anders als een optreden van Heltah Skeltah :p
kende wel deel nummers niet, kerel heeft teveel cd's aja =)

Laas Unlt, Kaas, Curse: Duitsen hiphop ma echt rommel, beats matig en teksten (wat we er van verstaan) idem, alleen Curse was nog te pruimen, misschien nog eens checken

Dizzee Rascal: idem als the streets, al gezien en wou Black Milk zien maar was ook weer stevig schijnt

Black Milk: redelijk wa volk da goe meedeed, en hij speelde al mijn favo nummers dus kon niet meer stuk! Dj, drums en piano echt zalig op elkaar ingespeeld, was echt genieten, aanrader voor Dour!

Q-tip: afgelast omfg! en geen vervanger, sefyu kwam naar frontstage van aruba en was echt bagger, veel swagger en roepen maar weinig kwaliteit dus we waren rap weg

Yo! Majesty (volgens boekske maar klopt precies niet): vrouwelijke MC met twee dj's, leuke verrassing! Veel energie en leuke beats, toch eens echte naam zoeken :)

Method Man & Redman: hierdoor immortal tech moeten missen maar was echt wel de moeite, Method zen micro trok echt op niets maar Redman maakte veel goe en publiek was massaal aanwezig en dikke sfeer. Wel soms nogal onverstaanbaar en veel geroep door elkaar (typische voor hiphop optredens, echt jammer). Blij dat ik ze gezien heb want ze blijven gwn classic natuurlijk. Op het einde ook Michael Jackson tribute waarmee iedere hiphop artiest afsloot op Splash.

Mrstrkrft: net zoals boyz noize rec weeral niet overtuigend veel volk maar weeral dikke feest.

TTC Dj Team: Electro/hiphop dj's leuke verrassing, 3e dj's was wel redelijk shitty gelukkig wisten zijn collega's da en haalde ze altijd redelijk rap van de decks :)

Hilltop Hoods: Australische hiphop, juist voor splash leren kennen dus kende er niet zoveel van maar smaakte wel naar meer, strak optreden.

Sammy Deluxe: duitse hiphop "legende" die nu commerciele toer opgaat volgens de locals maar toch nog altijd veel volk en was eigelijk nog wel deftig

Jedi Mind Tricks: Zit zeker in mijn top drie van het festival, sfeer zat goed, dikke nummers, show werd wel vooral gedragen door Vinnie Paz en Warchild. Jus Allah liep er wa bij als toerist ma voor de rest zaaalig. Mn broer die niet echt hiphop-minded is was direct fan na de show :)

La Coka Nostra: op front stage en echt weinig volk ondanks de vele LCN shirts en caps die je kon zien op festival. Iets minder als Jedi Mind maar nog altijd zeer goed, that's coke en jump around waren echt wel een van hoogtepunten voor mij. En LCN sticker kunnen bemachtigen =)

Clueso: duitse singer songwriter met reggae invloeden van op afstand bekeken en was wel oke maar paste niet echt in het stoere splash plaatje :)

Kid Cudi: strak optreden, kerel heeft echt wel talent, zowel rustige nummer als het hardere werk. Na zijn day & nite kwam crookers remix en werd de tent echt zot, nice way to end a show :)

Alter Ego: duitse minimal/electro leuk optreden, niet echt mijn ding

Roots Manuva: 10min gezien dus niet echt oordeel kunnen vellen maar zag er wel goed uit

Dj Vadim: was gewoon hiphop schijfkes aaneen aan het mixen maar that's it, had hier echt meer van verwacht

Stanton Warriors: breakbeat dj's, eerste keer dat ik zo een setje hoorde en was wel cava

Conclusie: leuk festival en zeker een aanrader voor wie eens iets anders wilt want dit vind je niet echt bij ons.

Suphafly

Legacy Member
voor de tamzakken ;) mijzelf ff herhalen
Suphafly zei:
amai, hier ook op een gegeven moment zelf van de snelweg gemoeten en zelf u plan moeten trekken, lang leve de gps

de locatie was idd VET
vooral die kranen en het water aan de aruba stage. de luxe om met de bus naar het plein te gaan, geen controle op de camping, niet hoeven te betalen voor te parkeren.

behalve 1€ borg om te drinken was er wel over imo.


Vrijdag
- Frank N Dank , zeer strakke show
- Talib kweli, lag het nu aan mij of was dit zeer slecht? slechte sound, geen sfeer, slecht gerapt,...
het tijdschema klopte ook niet die dag. voor derest heb ik niets meer gezien, of toch niets bekend. hmm weet niet veel meer van die dag nochtans was ik relatief nuchter

Zaterdag
- Atmosphere, perfecte opwarmer voor die dag.
- Dizzee rascal, maar een stukje gekeken maar was lang niet slecht
- Black milk, zeer goed, dikke bangers, goeie sfeer, goed geluid, ...
- Immortal Technique, ik denk dat het fokking vet was, te druk bezig met andere dingen..., alleszins beste tijd van splash
- Redman & methodman, juist het einde gezien, maar was niet nuchter genoeg om te kunnen oordelen of het echt aan het bange was
- Lady sovereign, hoe zo een klein meiske zo een show kan geven. het dak was bijna weg van de tent :) helaas kon ik haar niet zo goed zien omdat ze ze klein is, en ik gans vanachter stond

Zondag
- Madcon, kende enkel zijn bekendste nummer en da heeft hij goed gebracht, maar heb geen drang om er nu meer van te beluisteren
- Stereo MC's, ik dacht ze niet te kennen maar toen herkende ik een nummer, zelf opinie als over madcon eigenlijk behalve dat deze mooiere backup vocals meehad
- Jedi Mind tricks, een bomvolle tent, véél energie, en crappie sound, ik herkende sommige nummers niet eens, omdat het niet goed overkwam maar Vinnie paz heeft goe werk geleverd
- La Coka nostra, was ook weer aan het bangen maar heb deze maar even gechecked omdat ik de Detroit moves tour wou zien
- Phat kat, hoe zal ik het zeggen, Phat kat was PHAT niet veel volk in de tent maar dit kon ik (voor het geluid namelijk) alleen maar toejuichen (was in dezelfde tent als jedi mind)
- Guilty Simpson, in mijn ogen mag Guilty de beste MC genoemd worden van gans splash. uitspraak kwam gewoon goed over. dikke beats, en de sfeer was er ook perfect.

helaas geen MOS DEF & Q-TIP
en heb ook spijt dat ik
Santigold, Heltah Skeltah, Roots manuva & DJ vadim heb gemist

volgende jaar er weer bij als de omstandigheden het toe laten

kan het alleen nog maar ies zeggen, locatie was fokking dope
juist die extreme rugzak controle was soms bescheten, vooral als ge weet da iedereen het in zijn broek stak en er zo mee binne kwam...

herinner mij plots een kick ass live drummer bij black milk.
3 dagen splash, lijken er wel 6

Lemme

Legacy Member
Fuck, waarom ben ik niet gegaan? 2 namen (Immortal & JMT) die op mijn to-see-before-I-die-lijstje staan. :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan