Illcat zei:
shiftyke zei:
epic naart schijnt
Eerst en vooral, er zijn grenzen qua 'te laat beginnen'. Bij hiphop acts is het bijna altijd zo dat ze te laat beginnen (zeker Wu + members) maar nu stonden ze gepland voor half tien en ik denk dat ze pas om kwart na elf begonnen zijn. Op een festival ofzo kan me dat niet zoveel schelen maar als je staat te puffen in een véél te warme zaal, niet erg plezant. En wat doen velen om de tijd wat te doden? Smoren en zuipen. Sommigen waren al halvelings kaduul voor dat de show goed en wel begonnen was. Dus mss had de response van het publiek nog beter geweest, moesten ze een uurtje vroeger begonnen zijn.
De eerste drie nummers waren er van hun nieuwe cd (blackout 2) en die cd doet mij persoonlijk erg weinig. Ik stond links vooraan en het volk ging wel mee, maar het dak ging er echt niet af. Ben dan maar gaan pissen en langs de voorste deur terug binnen gegaan zodat ik midden in 'het geweld' terechtkwam (op een bepaald moment stond ik zelfs op de derde rij ofzo). Toen er een paar classics werden doorgejaagd ging de keet wél uit zijn dak. Ik kan enkel voor het voorste gedeelte spreken want ik weet niet hoe het achteraan in de zaal zat. Maar het is en blijft vet om met een paar honderd man gelijk gekken te staan springen. Het ging er met momenten wel behoorlijk hard aan toe. Ik heb een gast afgevoerd zien worden en het ergste was een meisje dat een elleboog vol op haar gezicht kreeg, je hoorde de 'krak' van haar kaak bijna boven de muziek uitkomen, was echt

.
Hoogtepunten voor mij waren de ODB tribute, de stagedives van bovenop de speakers en Meth & Red die bovenop het balkon klauterden. De momenten waarop het publiek lawaai moest maken waren ook behoorlijk indrukwekkend, je hoorde echt niets meer van wat er op het podium gezegd werd. De MJ tribute was ook vet maar drie nummers Michael Jackson is mss net iets te veel van het goede. Method Man zijn Michael Jackson dansje vond ik trouwens ook niet erg geslaagd. Ik vond wel dat de show vrij 'abrupt' stopte. Je zag plots mensen weggaan en ik dacht 'Huh?' tot ik eindelijk begrepen had dat de show afgelopen was.
Al bij al dus wel een vette show. Ze konden niet tippen aan de shows die ik al gezien heb in Nederland maar toch, 't was zeker de moeite en in België wordt het niet veel beter denk ik. Maar als ze nog een half uur gewacht hadden met de start van hun optreden, dan was m'n goesting écht over geweest. Een verontschuldiging voor de afgelaste show van begin juni had anders ook wel mooi geweest. Maar gisterenavond was ik zeiknat van 't zweet en helemaal geradbraakt dus dat is meestal ook een teken dat het goed was.
