Archief - De beste game muziek?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JohnDodger

Legacy Member
- GTA VC
- Half life 2 als die techno opkomt :love:
- World of Warcraft ook wel sommige stukjes

=Phoenix=

Legacy Member
voor mij hebben de NFS games de beste game muziek
altijd relax driven door de sfeer die oa door de muziek mee gemaakt wordt

Kingpin heeft toepasselijke cypress hill muziek die past bij de gang sfeer erin :)

Indy

Legacy Member
Metal Gear Solid 1-2-3
muziek door Harry Gregson-Williams, die ook Shrek 1-2, Chicken Run, Enemy of the state,... heeft gedaan.

demon326

Legacy Member
ik zelf vind de liedje's uit de halo game's heel goed en mooi :D

dani filth

Legacy Member
need for speeds muziek is altijd wel iets speciaal vind ik ^^

killgore

Legacy Member
Skullbasher_31 zei:
The Elder Scrolls: Oblivion

no words:)
Dan moete na die van morrowind is luisteren. Main theme en battle theme zijn vrij te verkrijgen op tes site d8 ik.

Vind ikzelf stukken beter als oblivion ;)!

m-be

Legacy Member
Als ik de beste in-game muziek moet kiezen, dan ga ik gewoon recht voor de MYST-saga.

Die sfeer, das gewoon machtig...

Wie de sfeer wil proeven zonder de game te hoeven kopen kan eens proefdraaien op www.mystrevelation.com

Hoe in deze game de muziek het spel zo levendig maakt, daar kan absoluut niks aan tippen! Zelfs in de bewegingsloze MYST1-werelden zorgt de muziek voor een ongelooflijke ervaring.


Greets,
Een myst-fan
(valt het op? ;) )

Finalflash

Legacy Member
de enige muziek die ik echt goed was idd die van de c&c reeks, lekker industrial.. wat past bij zo een tippe spel

rpg's..ben die tracks snel beu gehoord en zet meestal wat andere muziek op.. meestal random music
men ma vond de soundtrack van guildwars wel mooi :D

en shooters.. da moete idd spelen op nen beat en dan aggresief op u keyboard tokkelen ;p

$p@rDa

Legacy Member
Die van c&c was idd zeer geslaagd :)
Voor de rest... hangt van pers. tot pers. af zeker? Ik speel css met klassieke
muziek ;)

deyoeri

Legacy Member
Soundtrack van Tony Hawk Pro Skater 2 vond ek wel goed.
AOE soundtracks waren ook altijd wel chill.

Tegenwoordig leg ik soms wat hardcore of metalcore op bij shooters, bij andere games wat chillere muziek.

El Di@bLo

Legacy Member
1. Zelda, goddelijke tunes :bow:
2. Morrowind
3. Devil May Cry

De meeste nintendo klassiekers hebben wel prachtige muziek imo

Skoran

Legacy Member
Morrowind
Tony Hawk 2 (motorhead ^^)
Carmageddon 2
Max payne
Red alert

yellowtigra

Legacy Member
Game muziek bestaat niet meer, in het 8-bit,16-bit tijdperk had je echte game muziek, deuntjes gemaakt special voor een bepaald spel die dan ook direckt herkenbaar waren (als je ze nu nog eens hoord weet je nog welk spel het was). Tegenwoordig zetten ze gewoon wat muziek hitjes bij een spel en dat is dan game muziek... (behalve bij rpg's dan mss die nog sfeermuziek hebben)

MATABARO

Legacy Member
yellowtigra zei:
Game muziek bestaat niet meer, in het 8-bit,16-bit tijdperk had je echte game muziek, deuntjes gemaakt special voor een bepaald spel die dan ook direckt herkenbaar waren (als je ze nu nog eens hoord weet je nog welk spel het was). Tegenwoordig zetten ze gewoon wat muziek hitjes bij een spel en dat is dan game muziek... (behalve bij rpg's dan mss die nog sfeermuziek hebben)



Dan zou ik toch eens dringend de muziek van een spel à la Resident Evil4 of de eerste Devil May Cry checken hoor! Ik lees meer en meer van RPG-fanaten dat de muziek in die games geweldig zijn, wat best kan, maar verbreed je horizon RPG-ers, want in de games die ik net heb genoemd en waarschijnlijk nog talloze andere non-rpg games zit wel degelijk ongelooflijke, bijblijvende en in sommige gevallen beklijvende muziek die je jaren nadien nog een brede grijns op je gezicht doet toveren. De muziekjes in RE4 bijv.zijn werkelijk memorabel. Je denkt direct terug aan een bepaalde gebeurtenis in de game, waardoor de muziek wel degelijk identifieerbaar blijft met de game. Lol, sorry voor dit korte intermezzo, maar ik ben het gewoon volledig oneens met wat je net zei(en wat vele andere RPG-ers zeggen);) .

Grtz, matabaro.

2QuN2

Legacy Member
UNREAL en UNREAL TOURNAMENT

damn dat vondik echt goede muziek , ik vond die zelfs zogoed dak ze via modplug tracker in wav heb gezet en op cd heb, die drum & bass en die techno was echt machtig en ook die sfeerdeuntjes als ge zo in een ope land komt enzo da bracht me echt in da wereldje.

yellowtigra

Legacy Member
MATABARO zei:
Dan zou ik toch eens dringend de muziek van een spel à la Resident Evil4 of de eerste Devil May Cry checken hoor! Ik lees meer en meer van RPG-fanaten dat de muziek in die games geweldig zijn, wat best kan, maar verbreed je horizon RPG-ers, want in de games die ik net heb genoemd en waarschijnlijk nog talloze andere non-rpg games zit wel degelijk ongelooflijke, bijblijvende en in sommige gevallen beklijvende muziek die je jaren nadien nog een brede grijns op je gezicht doet toveren. De muziekjes in RE4 bijv.zijn werkelijk memorabel. Je denkt direct terug aan een bepaalde gebeurtenis in de game, waardoor de muziek wel degelijk identifieerbaar blijft met de game. Lol, sorry voor dit korte intermezzo, maar ik ben het gewoon volledig oneens met wat je net zei(en wat vele andere RPG-ers zeggen);) .

Grtz, matabaro.

Verbreed je horizon... heb 19 consoles en speel zowat alles behalve FIFA :D .
nee idd RE 4 heb ik nie gespeeld dus kan er nie over oordelen, maar had het meer over de games van nu in het algemeen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan