Archief - Black metal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de Waaslandwolf

Legacy Member
Ik ga in feite nog wel akkoord met de stelling dat bepaalde black beter ( "vetter" ) klinkt als de productie niet 100 % is, ik had bijvoorbeeld al heel lang de Graveworm cover van Fear of the Dark op pc staan, maar van mindere kwaliteit, en toen ik hem onlangs op cd beluisterde, viel de cleanere sound eigelijk tegen, vreemd genoeg :)
Het moet echter doenbaar blijven, dus geen geruis, en alles nog redelijk hoorbaar, want dan haak ik ook af.

Thorens

Legacy Member
Niet voor het één of het ander maar die cover van Graveworm is fantastisch :)

Pred

Legacy Member
fr1sb33 zei:
Darkthrone is al een tijdje afgestapt van hun tr00e productiekwaliteit. :P
Gelukkig hebben ze niet aan intensiteit ingeboet, waardoor hun 2 laatste releases zeer aangenaam zijn om te beluisteren. (Too Old, Too Cold en The Cult is Alive)
Het is niet zo meeslepend als pakweg Transilvanian Hunger, maar best te pruimen.
Ik kan me wel voorstellen dat vele elitisten in hun broek schijten na het beluisteren van hun nieuwe stijl, maar dat is hun probleem. ^^

die elitisten schijten al lang niet meer in hun broek, volgens hun is darkthrone de laatste 8 jaar ofzo al het spoor bijster. Nu , ik vind die nieuwste release wel aardig maar ook niet veel meer dan dat. Nog maar eens beter luisteren, Too Old Too Cold is wel al een plezant nr bij momenten.

=Phoenix=

Legacy Member
Black Metal is na Doom Metal de slechtste vorm van metal IMO
trekt op niks

Obi-Jan

Legacy Member
(Inc)PHOENIX zei:
Black Metal is na Doom Metal de slechtste vorm van metal IMO
trekt op niks

tja, voor mij zijn black en doom metal juist de beste vormen van metal :)
voor de rest, mooie discussie thorens en pred :p

Avondland

Legacy Member
Black Metal is geweldig. Je kan het vergelijken met drank: de massa houdt van pilsjes en breezers terwijl de minderheid houdt van whisky. Zelden in muziek zo'n gevoel meegemaakt als in Black Metal. Of het nu orthodoxe black metal is zoals Funeral Mist of minimalistische BM als Drudkh: allemaal goed! Het mag ook flink wat rammelen qua productie: liever een plaat van mindere productie dan een BM plaat die veel te gesmeerd loopt (cfr. het laatste scharminkel van Dimmu Borgir).

Aan te raden bands zijn: Hate Forest, Drudkh, Funeral Mist, Deathspell Omega, Aguynguerran, PARAGON IMPURE (!!), Gotmoor (oude), ....

boozeke

Legacy Member
black ain't so bad,'t duurde bij mij ook wel ff eerk et kon aanhoren,ma nu valter toch ook wa black terug tevinde tss men cds.
mor toch voornamelijk power,heavy en thrash

Avondland

Legacy Member
Héhé, Thrash is inderdaad ook een fantastische muzieksoort. Maar Black en Thrash hebben vaak gelijkenissen. Luister eens maar naar Aura Noir en Bathory: beiden hebben Black én Thrash elementen in zich. Alhoewel Bathory nu wel een speciaal geval is.

Death Metal is m'n ding nooit echt geweest. Maar het kan er wel mee door.

BongZrGooD

Legacy Member
Avondland zei:
Black Metal is geweldig. Je kan het vergelijken met drank: de massa houdt van pilsjes en breezers terwijl de minderheid houdt van whisky. Zelden in muziek zo'n gevoel meegemaakt als in Black Metal. Of het nu orthodoxe black metal is zoals Funeral Mist of minimalistische BM als Drudkh: allemaal goed! Het mag ook flink wat rammelen qua productie: liever een plaat van mindere productie dan een BM plaat die veel te gesmeerd loopt (cfr. het laatste scharminkel van Dimmu Borgir).

Aan te raden bands zijn: Hate Forest, Drudkh, Funeral Mist, Deathspell Omega, Aguynguerran, PARAGON IMPURE (!!), Gotmoor (oude), ....
Tja, whiskey...:) of bourbon... Four Roses vergeleken met Jack Daniels...
Johnny Walker vergeleken met Glenmorangie... Geef mij dan maar de goed geproduceerden zoals Jack Daniels...;)

Groetjes,
BongZ

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ha kut, ik dacht dat ge een grapke probeerde te maken door een zinspeling te maken op Bourbon For Roses...
Nm dan ;)

Thorens

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Tja, whiskey...:) of bourbon... Four Roses vergeleken met Jack Daniels...
Johnny Walker vergeleken met Glenmorangie... Geef mij dan maar de goed geproduceerden zoals Jack Daniels...;)

Groetjes,
BongZ
Geef mij maar Glenfiddich :p

BongZrGooD

Legacy Member
En nu de smartasses ff voor zijn... Johnnie Walker BLACK label...:rofl: is de enige tr00 whiskey...

En dan weer on topic...

Groetjes,
BongZ

Thorens

Legacy Member
Kunnen we geen whisky topic beginnen? Ik heb wel zin om over whisky te babbelen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan