Archief - Black metal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oli4!

Legacy Member
Geef je mening over black metal en zijn religion :)
ik persoonlijk vind het zalige muziek om mezelf op te geven , je kunt er flink op uit de bol gaan en andere mensen laten voelen hoe je de muziek vind :p :tongue:

Amplify

Legacy Member
YEAH SATAN 666
trekt op geen kloten, een bende zieligaards da stoer doen door 'anders' en in mijn ogen, en in de ogen van de meeste mensen van de maatschappij gewoon marginale mannekes zijn. Ma bon, het is tenminste nog genen gothic.

alexii

Legacy Member
Ik vind het verschrikkelijk simplistische muziek zonder enige inspiratie.
Ambient dingen van Burzum kan ik wel apreciëren evenals de bombastische black metal van Dimmu Borgir. Maar daar blijft het ook bij.

De covers zien er soms wel nog leuk uit.

boozeke

Legacy Member
uit de bol gaan op bm?
nor wa luisterd gy dan,disco borgir?of cradle?
black is geen feestmuziek eh :-/

oli4!

Legacy Member
satanisme is een religie / en waar gaat black metal zoal over?

Anoniem07

Legacy Member
Das de grap
Satanisten zijn alles anti bijbel, zij verafgoden niks, alles wat een geloof heeft, hebben zij niet. Maar het raare is dat ze wel een soort bijbel hebben, en satan hebben sommige. Of zijn dat de satanen ? (satanen is niet het zelfde als satanisme) Maar het komt er op neer, als ge u verdiept in satanisme gaat het meer over een levensstijl, met soms stukken waar ze hun eigen in tegenspreken.

Maar ja soit

boozeke

Legacy Member
oli4! zei:
Hebt gij de satanic bible al eens gelezen gehad?
ja
en der sta der erges nen thread over ook
en gy hebt hem blijkbaar ni gelezen..
satanisme is geen religie,idioot
en dan nog zou het niks me black metal te maken hebben,metal en satanisme staan apart vn elkaar.

Anoniem07

Legacy Member
[TFL]Boozy zei:
ja
en der sta der erges nen thread over ook
en gy hebt hem blijkbaar ni gelezen..
satanisme is geen religie,idioot
en dan nog zou het niks me black metal te maken hebben,metal en satanisme staan apart vn elkaar.
ik meot je gelijk geven, ze zijn tegen alles wat met god te maken heeft of erop gelijkt, maar ze hebben wel een bijbel. Dus ze spreken hun eige tege , en als ze tege alles zijn dat met god enzo te makken heeft dan zoude volgens hun regels het satanisme geen religie mogen zijn , want ze zijn tegen religie. Das eerder een levensideaal, of manier van het leven bekijken...

?therapy?

Legacy Member
PunkDudez zei:
Das de grap
Satanisten zijn alles anti bijbel, zij verafgoden niks, alles wat een geloof heeft, hebben zij niet. Maar het raare is dat ze wel een soort bijbel hebben, en satan hebben sommige. Of zijn dat de satanen ? (satanen is niet het zelfde als satanisme) Maar het komt er op neer, als ge u verdiept in satanisme gaat het meer over een levensstijl, met soms stukken waar ze hun eigen in tegenspreken.

Maar ja soit
Satanen = katholieke mensen die dus ook in god geloven
Satanisten geloven dat zijzelf de enige god zijn en als ze zelf dood zijn hun eigen hemel en hel kunnen maken.

en het gaat dan enkel over 1 bepaalde groep satanisten in the satanic bible dacht ik

de Waaslandwolf

Legacy Member
Techno ook :p

Maar serieus, vroeger vond ik black te hard, tegenwoordig ben ik via folk/black & viking metal veel meer naar black metal gaan luisteren. Ik vind lang niet alle black goed, mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de iets meer melodische black, maar de laatste tijd luister ik al eens graag naar zware & echt snelle black metal.
Ik koppel het overigens totaal niet aan satanisme, en corpsepaint en/of idiote spikes vind ik in feite maar hilarisch, ik hou het bij de muziek zelf. ^^

En ohja, een paar blackies op stang jagen: ik kan Burzum totaal niet hebben :p

Thorens

Legacy Member
Soms is de muziek goed maar het hele gedoe dat er rond hangt van 'anti-alles' is lachwekkend. En de meeste muziek die in de Black Metal uitkomt heeft last van het stofzuigersyndroom.

Skoran

Legacy Member
Black op cd vind ik meestal totale bucht, maar live kan mij da vaak bekoren.
Folk black vind ik dan weer super :)
En wtf @ stofzuigersyndroom :lol:, wa bedoelt ge daarmee
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan