Archief - Black metal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[BAT]krikke

Legacy Member
deze discussie geeft me een ongeloofelijke Deja Vu

hiphop: kijk naar de kindjes die nu over bitches, ho's en bling bling bezig zijn, ze gedragen zich stoer en "hood" maar doen het enkel omwille van het imago en de cool factor die eraan gekoppeld wordt.
gelukkig is de hiphop redelijk duidelijk opgesplitst in 2 delen(zo zie ik het dan toch)
-gangsta hiphop/commercial R&B
-progressive/lyrical/intsrumental/experimental hiphop maw alles wat je niet op tv ziet :p
zo zijn de muziekliefhebbers grotendeels van het puberale meeloopvolk gescheiden...
...

:help: ik ga hier een storm van kritiek op men dak krijgen, ik voel het :p

belgarath03

Legacy Member
die commerciële bazaar van hiphop kan mij helemaal niet bekoren maar ne maat van mij luistert wel zo naar die bands die je niet op tv ziet en die vind ik dan beter, sowieso is hiphop mijn genre nie, meer hardcore en metalcore soms ook emo ma nie altijd

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Dan in 1991 ben ik begonnen met Meantime, we baseerden onze muziek op de bay area thrash scene, net zoals Channel Zero dat toen deed. En we kregen het label thrash core opgeplakt; ook iets waar ik me tot op heden vragen bij stel...
Meantime
Kan je me hier meer van bezorgen? Ik vind dit een geweldig nummer!

Pred

Legacy Member
Wat een zever in deze thread.
Als ge geen verstand hebt van Black Metal zeg er dan niks over hé, ik loop toch ook niet constant te roepen "Power metal is GAYYY !!!!"
Ieder zijn smaak hé, en om iedere blackmetalgroep te vergelijken met ne stofzuiger, dan zijt ge even idioot als die konijnen die zeggen "Oh , Metal??? das zo heel hard schreeuwen ROOAAARRRR" =)

Skoran

Legacy Member
Pred zei:
Wat een zever in deze thread.
Als ge geen verstand hebt van Black Metal zeg er dan niks over hé, ik loop toch ook niet constant te roepen "Power metal is GAYYY !!!!"
Ieder zijn smaak hé, en om iedere blackmetalgroep te vergelijken met ne stofzuiger, dan zijt ge even idioot als die konijnen die zeggen "Oh , Metal??? das zo heel hard schreeuwen ROOAAARRRR" =)

Uit As en ge luistert naar Black metal, ge zijt toch niet Dennie he? :p

Thorens

Legacy Member
Pred zei:
Ieder zijn smaak hé, en om iedere blackmetalgroep te vergelijken met ne stofzuiger, dan zijt ge even idioot als die konijnen die zeggen "Oh , Metal??? das zo heel hard schreeuwen ROOAAARRRR" =)
Schat, ik heb meer underground Black Metal gehoord dan je kan voorstellen. Hell, ik ben zelfs nog reviewer geweest bij een Underground Metal Ezine. En de productieregel bij Black Metal (en dan bedoel ik, de puré Black, geen afgeleide zoals Folk Black, Melodic Black, Technical Black, enz... ) is hoe viezer de sound, hoe "tr00er" de muziek. Vergelijk mij dus niét met het generale publiek want dat is al even erg als veronderstellen dat BongZ er niets van zou afweten.

Pred

Legacy Member
Thorens zei:
Schat, ik heb meer underground Black Metal gehoord dan je kan voorstellen. Hell, ik ben zelfs nog reviewer geweest bij een Underground Metal Ezine. En de productieregel bij Black Metal (en dan bedoel ik, de puré Black, geen afgeleide zoals Folk Black, Melodic Black, Technical Black, enz... ) is hoe viezer de sound, hoe "tr00er" de muziek. Vergelijk mij dus niét met het generale publiek want dat is al even erg als veronderstellen dat BongZ er niets van zou afweten.


En wat wil je nu zeggen ? Dat de populairste bands die bands zijn met de vooste productie ??? LOL ! Bijvoorbeeld nog nooit Deathspell Omega ofzo gehoord. Die productie heeft niks met tr00 te maken, dat maak jij ervan. Die productie is gewoon een onderdeel van blackmetal, en blackmetal klinkt gewoon niet zoals het moet klinken met zo'n cleane productie. Metal was nog altijd bedoeld om hard en rauw te zijn, en niet gay en soft en clean!

Hellrabbit

Legacy Member
ja ok, desalniettemin krijg je dan stofzuiger producties :p

of je die slecht vindt of niet is je eigen mening natuurlijk

Thorens

Legacy Member
Hellrabbit zei:
ja ok, desalniettemin krijg je dan stofzuiger producties :p
Voila. En Pred, het hele concept van "tr00" is 'trouw blijven aan iets'. En het genre legt de regel op van zo een productie te hebben, anders ben je commercieel bezig (zie Cradle of Filth, Dimmu Borgir, etc...). Je gaat me toch niet vertellen dat de laatste CD van Dimmu Borgir niet "ruig" genoeg is? Maar de kwaliteit van de productie is wel werelds. Net als quasi al de Melodische of FolkBlackmetal bands, die hebben een fantastische productie en mix (zonder aan "ruigheid" in te boeten) maar de hele schaar van pure Black is te stom om ook over te schakelen naar zo een productie... Neen, liever een Rowenta 800watt Max.

Pred

Legacy Member
Nuja bon,
laten we het een kwestie van smaak houden hé.Das hier anders een thread zonder einde. Iedereen luistert wat em graag luistert, en als gij niet door een beetje groezelige productie heen kunt luisteren ja dan is het zo, maar ikzelf luister ook geen black metal waarbij ik niet kan volgen wat ze spelen hoor. Het mag iets hebben.
Trouwens, ik luister ook niet van die proper geproduceerde deathmetal, ik krijg daar krullende tenen van net zoals gij van "stofzuigerproducties". Als ik deathmetal luister ist (oude) Immolation, Incantation, Nunslaughter, Centurian, enzovoorts. Dat heeft dus geen fluit met al dan niet "true" te maken. Een band als Necrophagist enzo, daar zit voor mij geen "gevoel" in. Dat klinkt in mijn ogen niet meer echt, organisch, met gevoel gemaakt, maar eerder machinaal.

En trouwens, dat is allemaal niet om mijn imago hoog te houden of weet ik veel wat, want als ik over straat loop zou ge in geen 100 jaar op het idee komen van te zeggen "hé daar een metalhead!" Dus ik moet geen "true" muziek luisteren om zo "true" te blijven aan m'n levensstijl. Ik luister omdat ik dat wil, en ik ben ook lang niet de enige hoor.

Thorens

Legacy Member
Pred, ik heb het dan ook NIET over U maar over de bands die 'true' blijven aan de scéne (dat 'geluid'), desondanks de duidelijke nadelen dat dat met zich meebrengt. Enfin, vinden dat zo een slecht geproduceerde CD meer gevoel met zich meebrengt, laten we dat dan maar op smaak houden. Verder, no hard feelings, 'mkay.

Trouwens, van mijn uiterlijk zou je ook in geen duizend jaar zeggen dat ik al jaren naar metal luister ... :)

sir oinksalot

Legacy Member
hehe dat is hier ook zo, van mij denken de meeste dan nog dat ik een gabber ben als ze me zien terwijl ik toch voornamelijk naar de bruutste deathmetal luister

Pred

Legacy Member
Thorens zei:
Pred, ik heb het dan ook NIET over U maar over de bands die 'true' blijven aan de scéne (dat 'geluid'), desondanks de duidelijke nadelen dat dat met zich meebrengt. Enfin, vinden dat zo een slecht geproduceerde CD meer gevoel met zich meebrengt, laten we dat dan maar op smaak houden. Verder, no hard feelings, 'mkay.

Trouwens, van mijn uiterlijk zou je ook in geen duizend jaar zeggen dat ik al jaren naar metal luister ... :)


En hebt ge daar last van, dat die "true" blijven aan de scéne? Dan hebt ge der ook last van dat ze in deathmetal altijd grunten, al 20 jaar lang diezelfde monotone(!!) grunt.
En die duidelijke nadelen van zo'n geluid zie ik ook niet direct. Bon, ik wil dat ge dit eens luistert. Deathspell Omega: http://www.southernlord.com/newmp3s/4%20K%e9n%f4se%20III.mp3 Ik ga niet zeggen dat dat een propere productie heeft, maar stofzuiger is het ook zeker niet, maar toch hoort ge alles wat ge moet horen (Ik heb het vooral over de eerste minuten van het nr, daarna gaat de vaart er wat uit en dat is niet echt representatief.)! Ik zie niet in waarom dat een In Flames productie zou moeten hebben.

Thorens

Legacy Member
Ikzelf heb daar wel last van, ja. Ik hou van goede, degelijk producties. Als ik rauwheid wil, dan ga ik een band live zien. Ik heb geen duizenden euro's geïnvesteerd in mijn muziekinstallatie om niet eens te horen wat ik wil horen.

Over die Deathspell Omega, ik vind die mannen nog redelijk melodisch, eerlijk gezegd. En die productie is inderdaad al beter als 95% van wat er rondzwerft in de scene.

Pred

Legacy Member
hehe bon dan zijn we uitgepraat zeker.
Luister wat ge graag hoort en laat de rest links liggen, simpel maar doeltreffend! ;)

fr1sb33

Legacy Member
Thorens zei:
Pred, ik heb het dan ook NIET over U maar over de bands die 'true' blijven aan de scéne (dat 'geluid'), desondanks de duidelijke nadelen dat dat met zich meebrengt. Enfin, vinden dat zo een slecht geproduceerde CD meer gevoel met zich meebrengt, laten we dat dan maar op smaak houden. Verder, no hard feelings, 'mkay.

Trouwens, van mijn uiterlijk zou je ook in geen duizend jaar zeggen dat ik al jaren naar metal luister ... :)


Darkthrone is al een tijdje afgestapt van hun tr00e productiekwaliteit. :P
Gelukkig hebben ze niet aan intensiteit ingeboet, waardoor hun 2 laatste releases zeer aangenaam zijn om te beluisteren. (Too Old, Too Cold en The Cult is Alive)
Het is niet zo meeslepend als pakweg Transilvanian Hunger, maar best te pruimen.
Ik kan me wel voorstellen dat vele elitisten in hun broek schijten na het beluisteren van hun nieuwe stijl, maar dat is hun probleem. ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan