Archief - beginnende dj, platenspelers vs cdj's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
Ik draai ook nog steeds met vinyl, maar heb steeds meer en meer de neiging om over te stappen op digitaal.

Het fijne aan vinyl is de feeling die je krijgt over je muziek.

Ten tweede heb ik meer respect voor een dj die een bepaalde track op vinyl koopt dan iemand die em gewoon maar download en er mee loopt te showen op een gig.
Weet dat een echte klassieker toch een 10-tal (en meer) euro's kost, dan ik an ik meer respect opbrengen voor iemand die er echt geld voor wil neerleggen.

Vinyl is in mijn ogen niet dood, de laatste tijd poppen de dj's als paddestoelen uit de grond, dit omdat het nu niet meer veel kost om een 'dj' te kunnen zijn. Deze term persoonlijk tot een hoger niveau brengen is een andere zaak.

Welke 13-jarige vindt het niet stoer om in zijn klas te liggen pronken dat hij een (virtuele!) dj is? :p

0nline

Legacy Member
het is zeker ook niet de bedoeling om plaatjes op te leggen a la show me love ;p
of het moest de Blame remix zijn, dan ist al iets anders...

en ik denk dat ik toch voor cdj's ga gaan :)
de welkste weet ik nog niet, ffe wachten tot ik mijn vakantie geld heb & dan is bezien...

bedankt al iedereen voor de handige tips/informatie !

Xavez

Legacy Member
Wat de feel betreft: duizend procent zeker vinyl. Heerlijk. Geweldig. Fantastisch. Zelfs voor die volle sound die zo'n gecomprimeerde plaat produceert: geweldig, fantastisch.

Maar in the real world kan ik je nogmaals bevestigen (zoals hierboven meermaals is gebeurd) dat je minder en minder TT's zal tegenkomen. Ik zou bovendien sowieso voor een timecode systeem gaan: je omzeilt de dj-licentie van SABAM (die in de eerste plaats compleet belachelijk is, maar goed, wat je kan omzeilen doe je beter denk ik dan) en je kan ter plekke nog altijd kiezen tussen cd of vinyl. Als er bijvoorbeeld zo'n lelijke dubbele denon staat, dan kan je nog altijd switchen naar tt's, moesten die wel aanwezig zijn. En dat is dan nog maar één van de voordelen :).

TooChé

Legacy Member
als je timecode gaat, heb je toch ook TT's nodig? ^^ Ok akkoord, je zou kunnen timecode cd's gebruiken. Ik wil maar zeggen, als je ergens een gig hebt, en je wordt gevraagd... Dan is het toch geen moeite om te vragen of er zeker TT's zullen staan ?

Xavez

Legacy Member
Ik gebruik timecode 90% van de tijd met cd's. En als er geen cdj's staan, maar wel tt's, dan gebruik ik liever tt's :).

Bobson

Legacy Member
jama exe gij zijt dan ook nen dj met gear hé. Ik heb enkel mennen harddisc met 100 gig aan gedownloade muziekskes en alsk dan is moet draaien brand ik die wel op cd.

Btw iemand die den housemix van Lady Gaga - lovegame kan fixen voor mij, ik vind die ni met limewire.

slimfit

Legacy Member
.eX3 zei:
ik pak gewoon mijn eigen gear mee :)

:lol: n/o op een lokale ton ofzo is dat nog te doen


mja ik draai zelf nog met beide .. ik ben begonnen met vinyl maar nu komt er nog maar weinig goeds uit op vinyl. Daarmee da'k nu alles digitaal koop, en als er echt nog goeie maxi uitkomt koop ik hem op vinyl.

En sorry die zever over feeling en kwaliteit is zoo voorbijgestreefd. Mijn eerste platen kraken al terwijl mijn cd's nog steeds de zelfde kwaliteit hebben als in begin. De vrijheid die'k heb met cd's is ook veel groter als die met vinyls..

En zoals lexic zegt overal waar'k kom staan meestal 2 1000's en een 800.. als je platenspelers wilt hebben moet je er expliciet om vragen...

.eX3

Legacy Member
ja idd, imo verdien ik daar meer geld mee dan met te gaan lobbyen in discotheken :)

KingKain

Legacy Member
Dj-DC zei:
jama exe gij zijt dan ook nen dj met gear hé. Ik heb enkel mennen harddisc met 100 gig aan gedownloade muziekskes en alsk dan is moet draaien brand ik die wel op cd.

Btw iemand die den housemix van Lady Gaga - lovegame kan fixen voor mij, ik vind die ni met limewire.

...
kopen misschien?

TooChé

Legacy Member
100 gig gedownloade tracks ... VDJ in zn sig ... Limewire ...

/me knows enuff :)

Rage

Legacy Member
Ik heb liever platen als mp3's omdat ik het fantastisch vind om de plaat in bezit te hebben. Over 20 jaar heb ik mijn midlife-crisis en begin ik weer naar die platen te kijken waardoor ik weer technics moet gaan kopen enzo...

Liever 10 platen in mijn platendoos als 60 mp3's op mijn harde schijf.

Over het draaien zelf kan niemand u vertellen wat 'beter' is. Alle manieren hebben voor & na delen.

profound

Legacy Member
Ergens gaan draaien met illegaal verkregen muziek is echt not done....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan