Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. SLASH

Legacy Member
rick van lith zei:
Als je het mij vraagt heeft iedereen die harder dan 200 gaat op de openbare weg zelfmoordneigigen. En de meeste denken ook dat ze supergoed kunnen
rijden enzo terwijl dat vaak niet het geval is. En het leukste is nog: Je brengt
ook andere mensen in gevaar...

Als je hard rijdt op een circuit dan snap ik het wel jah. Dat is daar nou
eenmaal de bedoeling. Maar op de openbare weg.. Nee..

ik denk dat velen nekeer moeten leren relativeren ...

mOnKeYbUtt

Legacy Member
hij heeft een goede mentaliteit, tot ge met auto rijdt dan wilde ook wel is snel gaan denk ik...:X

Dreetn

Legacy Member
mOnKeYbUtt zei:
hij heeft een goede mentaliteit, tot ge met auto rijdt dan wilde ook wel is snel gaan denk ik...:X
Dat had ik me ook voorgenomen toen ik begon met rijden...
De 1e keer ging het nog, dan reed ik maar 100 waar je 90 mag...
Maar nu... :evil:

Kheb zelfs al 70 in zone 30 gereden, en ik geef toe dat was wel overdreven en kben er ook niet fier op. :$ Maar toen heb ik zeker niemand in gevaar gebracht.

Tw33tst3r

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
ik denk dat velen nekeer moeten leren relativeren ...

hoezo relativeren?
hij heeft eigenlijk gwn ronduit gelijk!
snel rijden mag dan fun zijn mr uiteindelijk komt het er op neer da ge onverantwoord zijt
er zijn trouwens genoeg circuits wr ge vr redelijk weinig geld terecht kunt om "em es te laten gaan"
wel geld vr een raceketel mr gn geld om een daglicentieke te kopen... ^^

nadeel is da als ze een accident maken tegen die snelheid da ze meestal op slag dood zijn en nie in ne rolstoel komen zodat ze rustig rijden es zouden leren appreciëren :p

Tw33tst3r

Legacy Member
dreet'n zei:
Dat had ik me ook voorgenomen toen ik begon met rijden...
De 1e keer ging het nog, dan reed ik maar 100 waar je 90 mag...
Maar nu... :evil:

Kheb zelfs al 70 in zone 30 gereden, en ik geef toe dat was wel overdreven en kben er ook niet fier op. :$ Maar toen heb ik zeker niemand in gevaar gebracht.

dat moet toch al een rare zone 30 zijn geweest aangezien die meestal in woonkernen liggen... waardoor ge dus nie kunt zeggen da ge tegen 70 kunt zien of er ergens ne kleine bij zijn thuis met het fietske vertrekt of achter een bal aankomt gelopen
sry mr ge maakt u zelf iets wijs (en alst 's nachts was en das uw argument dan moede es nadenken over de zichtbaarheid :p)

Tw33tst3r

Legacy Member
en wat is dr zo grappig aan? de uitdrukking "em laten gaan"?
sry ksnap het niet :s

Anoniem04

Legacy Member
Dat er genoeg goedkope circuits zijn, dat was grappig. Bij mij weten zijn alle circuits in België duur.

Dreetn

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
dat moet toch al een rare zone 30 zijn geweest aangezien die meestal in woonkernen liggen... waardoor ge dus nie kunt zeggen da ge tegen 70 kunt zien of er ergens ne kleine bij zijn thuis met het fietske vertrekt of achter een bal aankomt gelopen
sry mr ge maakt u zelf iets wijs (en alst 's nachts was en das uw argument dan moede es nadenken over de zichtbaarheid :p)
Nee twas op een zaterdag denk ik op een baantje dat meer dan 500m van een school ligt en toch zone 30 is.
Er rijdt daar dus echt niemand e, er wonen daar enkel oudere mensen.
En ik had het echt niet door dat ik al 70 aan het rijden was, nadat ik het zag wel direct vertraagd.

edit: en de eerste 200m van die straat is enkel grasveld dus een breed zicht op alles, na die 200m reed ik al veel trager.

Anoniem04

Legacy Member
rick van lith zei:
Je leven lang voor iemand betalen is duurder..

80 procent van de snelheden hier is op de autostrade gehaald, meestal in degelijke omstandigheen en als ze dan een ongeluk zouden hebben zouden ze alleen in de berm steken.

Of er moest een kindje van 3 uit de middenberm springen :ironic:

rick van lith

Legacy Member
Dus dat is een excuus dat hardt rijden op de weg veilig is?
Maja, je moet het zelf weten he?

Anoniem04

Legacy Member
oh ja, dat was het excuus, stop nu toch met alles uit zijn context te rukken. Ik heb uw post gequote, dus ik antwoord op uw post, niet op de veiligheid.

Dreetn

Legacy Member
rick van lith zei:
Dus dat is een excuus dat hardt rijden op de weg veilig is?
Maja, je moet het zelf weten he?
Als je het op mij hebt, dat was maar 1 keer omdat ik eens niet constant op mijn teller keek.
Anders volg ik toch redelijk de snelheids beperkingen.

BMW lover

Legacy Member
vandaag 185 gedaan op de teller
VW golf 1 1.6 GTI
Ge voelt da wel goed als ge van achter ne camion komt.
En de linkerspiegel is ingeklapt door de wind:p

RubbeR

Legacy Member
Dillyracer zei:
80 procent van de snelheden hier is op de autostrade gehaald, meestal in degelijke omstandigheen en als ze dan een ongeluk zouden hebben zouden ze alleen in de berm steken.

Of er moest een kindje van 3 uit de middenberm springen :ironic:

en op de autostrade zijn er geen andere mensen die ge in gevaar kunt brengen ofzo ....
ik heb al eens moeten uitwijken op de autostrade voor nen pipo die vondt dat hij tegen 150 km/h eens tegen de middenberm moest schuren om daarna wa over de baan te zigzaggen en vervolgens over de middenberm te vliegen, en ik kan u zeggen das nie wijs (om het zacht uit te drukken)...

whoopie

Legacy Member
mensen vertelle hier hun snelheden, en anderen beginne daar direct op te vitten, terwijl ze meestal ni eens de situatie kennen...


Als er verkeer is hou ik mij ook min of meer aan de snelheid.
Maar ik ken hier zo'n grote ruime baan, tussen 2 velden, waar geen kat woont, en vaak niemand rijdt... Ge moogt daar 50. Die baan is geschikt om gewoon het dubbele te doen zonder veel risico's te hebben.

Ge kunt wel vitte op het feit da er vaak te snel gerede wordt, maar soms zijn die snelheidsbeperkingen gewoon op belachelijke plaatsen gezet...

Anoniem04

Legacy Member
RubbeR zei:
en op de autostrade zijn er geen andere mensen die ge in gevaar kunt brengen ofzo ....
ik heb al eens moeten uitwijken op de autostrade voor nen pipo die vondt dat hij tegen 150 km/h eens tegen de middenberm moest schuren om daarna wa over de baan te zigzaggen en vervolgens over de middenberm te vliegen, en ik kan u zeggen das nie wijs (om het zacht uit te drukken)...

Begrijpend lezen te moeilijk voor u ?

Op tijdstippen en plaats waar er voor dat moment weinig tot geen verkeer is.

RubbeR

Legacy Member
dus 80% van de mensen hier rijdt enkel te snel op een verlaten autosnelweg rond een uur of 3 snachts wanneer er geen volk is... :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan