Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

128MB

Legacy Member
De Countach is echt nog een van de goeie oude echte Lambo's.
Waar de versnellingsbak in beton gegoten was :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Dien ene oto die daar letterlijk alle kanten van de kruipunt afbotst heb ik op't nieuws gezien van nen anderen hoek, die bleef gelijk maar gas geven :/

Blue-Bora

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dien ene oto die daar letterlijk alle kanten van de kruipunt afbotst heb ik op't nieuws gezien van nen anderen hoek, die bleef gelijk maar gas geven :/

Ik denk dat die in achteruit stond en zo probeerde ietsje af te remmen.

Ik zou dat ook proberen. In achteruit zetten en volle tuub geven

128MB

Legacy Member
yup is ingang naar spa ^^
Pakt ge dan eerste aan't rondpunt komt ge uit aan La Source, rijdt ge door dan moet ge bergop door het bos en dan komde op de parking. :p

Soundstorm

Legacy Member
ÇÝ®ÂÑØ zei:
Da toont goed aan hoe slecht ABS wel niet is op vele wagens. (vooral op die andere filmkes vanaf begane grond gefilmd te zien)
Het ABS systeem denk gewoon veel te vroeg dat de auto stilstaat en laat de wielen dus geblokkeerd staan. Zijn veel auto's die dat probleem hebben. Natuurlijk heeft niemand nog de reflex van te pompen omdat ze ervan uitgaan dat ABS werkt.

Dus, als ge de ABS niet voelt (en ge voelt da enorm in uw voet, moest ge da nog nie meegemaakt hebben), maar ge zijt wel aan het slieren -> POMPEN met de rempedaal. En niet te veel aan uw stuur draaien. Het zal mss niet controleerbaar zijn, maar het zal meer effect hebben dan niks doen (je zal dus mss maar 2 auto's meehebben ipv 4).

ComputerVISTA

Legacy Member
Soundstorm zei:
Da toont goed aan hoe slecht ABS wel niet is op vele wagens. (vooral op die andere filmkes vanaf begane grond gefilmd te zien)
Het ABS systeem denk gewoon veel te vroeg dat de auto stilstaat en laat de wielen dus geblokkeerd staan. Zijn veel auto's die dat probleem hebben. Natuurlijk heeft niemand nog de reflex van te pompen omdat ze ervan uitgaan dat ABS werkt.

Dus, als ge de ABS niet voelt (en ge voelt da enorm in uw voet, moest ge da nog nie meegemaakt hebben), maar ge zijt wel aan het slieren -> POMPEN met de rempedaal. En niet te veel aan uw stuur draaien. Het zal mss niet controleerbaar zijn, maar het zal meer effect hebben dan niks doen (je zal dus mss maar 2 auto's meehebben ipv 4).

Da pompend werken is allemaal leuk in theorie, maar of ge der nog aan denkt als het eens serieus nodig is, dat is iets volledig anders.

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Da pompend werken is allemaal leuk in theorie, maar of ge der nog aan denkt als het eens serieus nodig is, dat is iets volledig anders.
Bwa ja, in snelle situaties mss minder omdat er dan meer paniek is, maar als ge zo op uw 'dode gemak' aan het rondflipperen zijt, dan hebde toch wel tijd om daar aan te denken hé.

ComputerVISTA

Legacy Member
Soundstorm zei:
Bwa ja, in snelle situaties mss minder omdat er dan meer paniek is, maar als ge zo op uw 'dode gemak' aan het rondflipperen zijt, dan hebde toch wel tijd om daar aan te denken hé.

Ja dan wel, maar wat ge in't begin zei... Paniek... gij die niet gewond wilt raken, en uw auto en knal... remmen toe.

Ik denk dat zowat elke bestuurder weet dat ge in bepaalde situaties moet pompend remmen maar eens dat de paniek het overneemt... Is't meestal te laat.

Iemand die ik ken heeft daarmee ook een paar weken geleden op een nat weg dek zonder ABS ook alles toegegooid waarbij de wielen blokkeerde en zij toch de voorligger geraakt heeft.

Vandaar dat mijn vader geen abs moest hebben: "das voor mensen die niet kunnen rijden" :D (papa's quote hé, niet de mijne)

Soundstorm

Legacy Member
Als ge geen abs hebt, moede zeker aanleren van te pompen hé!

Maar das ook een algemene regel, zelfs met elektrische hulp, ge moogt er niet op vertrouwen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ge moogt op niks electronisch betrouwen imo.

Zie maar naar mij hdd met TopGear op :cry:

Da*Frenkman

Legacy Member
abs werkt toch niet slecht op gewone sneeuw hoor, met de 406 hier geraak ik snel stil maar met de 405 pompend, toch belange ni zo snel. (met de mini nog geen ervaring op sneeuw ;))
En als je nog geen ongeluk hebt meegemaakt weet je niet hoe snel het gaat, heel weinig mensen gaan dan aan pompend remmen denken op dat moment en kan abs wel van pas komen.
En da filmke, jah das echt ijs zo te zien, daar heb je toch geen controle, met of zonder abs

Soundstorm

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
abs werkt toch niet slecht op gewone sneeuw hoor, met de 406 hier geraak ik snel stil maar met de 405 pompend, toch belange ni zo snel. (met de mini nog geen ervaring op sneeuw ;))
En als je nog geen ongeluk hebt meegemaakt weet je niet hoe snel het gaat, heel weinig mensen gaan dan aan pompend remmen denken op dat moment en kan abs wel van pas komen.
En da filmke, jah das echt ijs zo te zien, daar heb je toch geen controle, met of zonder abs
Abs werkt idd goed op sneeuw, maar op ijs niet omdat het dan direct denkt dat de auto stilstaat. Maar in da filmke, zouden ze iets meer controle gehad hebben moesten ze aan het pompen zijn.
En ik heb al een ongeluk gehad (enigste tot nu toe), en da was op ijs met de voorwielen en sneeuw op de achterwielen. Ik heb goe geremd, maar doordat de wielen achteraan nog draaiden werkte de abs dus wel, anders ging ik waarschijnlijk wel gepompt hebben. Das echt raar ze, als ge op ijs geen controle meer hebt, gaat alles precies slow motion en hebde plots wel tijd om te denken wat ge moet doen. Ik heb weinig gestuurd en op abs geremd, dit heeft geholpen om een beetje te kunnen uitwijken, maar ik zat er toch tegen. Achteraf gezien had ik beter naar links gestuurd, maar wie gaat daar aan denken tijdens een bocht naar rechts...

Da*Frenkman

Legacy Member
Inderdaad, elk ongeval is anders
maar vooral in regen enzo gaan 99% v/d mensen gewoon met volle gewicht opt rempedaal staan.
Zelf ook 1 keer geluk gehad, regen, drukke baan en kwam iemand tegen maar was niet zeker of het die persoon was dus keek ik achterom. Ik kijk terug voor mij en staat een auto stil om links in te draaien, ik remmen toe en wielen blokkeren, zie dat ik het ni haal dus rem los en rechts ervoor bij. Er was rechts plaats, soort pechstrook, als die er niet was zat ik er wss tegen.

CyberLama

Legacy Member
Dat pompen snap ik nu niet. Met pompen denk ik aan hard induwen -lossen - hard in duwen - lossen ... Heb je dan niet gewoon dat hij glijdt-rolt-glijdt-rolt... ? Daar ben je toch niets mee?
Of bedoel je me "pompen" gewoon "duwen tot je voelt dat je begint te glijden, en dan lichtjes lossen zodat je weer grip hebt" zodat je eigenlijk met trial-and-error je griplimieten zoekt?

Neway, abs lijkt me voor zo'n dingen véél beter te werken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan