Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
CyberLama zei:
Dat pompen snap ik nu niet. Met pompen denk ik aan hard induwen -lossen - hard in duwen - lossen ... Heb je dan niet gewoon dat hij glijdt-rolt-glijdt-rolt... ? Daar ben je toch niets mee?
Of bedoel je me "pompen" gewoon "duwen tot je voelt dat je begint te glijden, en dan lichtjes lossen zodat je weer grip hebt" zodat je eigenlijk met trial-and-error je griplimieten zoekt?

Neway, abs lijkt me voor zo'n dingen véél beter te werken :)

Zodanis indrukken dat de wielen niet blokkeren (zal met de pedaal bij elke auto wel anders zijn) en ja op dta niveau altijd in en uit duwen he (pompen dus)

Want als ge hem volledig vloert blokkeerde toch dus is het nut eraf :p

CAS

Legacy Member
CyberLama zei:
Dat pompen snap ik nu niet. Met pompen denk ik aan hard induwen -lossen - hard in duwen - lossen ... Heb je dan niet gewoon dat hij glijdt-rolt-glijdt-rolt... ? Daar ben je toch niets mee?
Of bedoel je me "pompen" gewoon "duwen tot je voelt dat je begint te glijden, en dan lichtjes lossen zodat je weer grip hebt" zodat je eigenlijk met trial-and-error je griplimieten zoekt?

Neway, abs lijkt me voor zo'n dingen véél beter te werken :)

Dat laatste, rem lossen moogt ge eigenlijk nooit doen. Gewoon zachter induwen zodat de wielen weer grip krijgen. Uiteraard moet ge dan ni weer te hard gaan induwen zodat de wielen blokkeren é. Maar dus de perfecte balans zoeken tussen hoe hard ge kunt duwen en hoeveel uw bandjes aankunnen.

Op den droge is dat best makkelijk te vinden. Maar op een wegdek dat nat ligt met spoorvorming kan dat al serieus lastig zijn. In ieder geval, snap ik niet waarom ze op een rijschool bvb niet de mensen eens aanleren om den boel toe te smijten. En dan heb ik het niet over eens hard te remmen met een wagen met ABS...

Iedereen zou toch eens op natte kasseien ofzo hard moeten leren remmen. Het besef zal er dan ook al sneller zijn dat je in de regen niet te hard moet gaan rijden, want uw remafstand neemt enorm hard toe.

-Helld0g-

Legacy Member
CAS zei:
Dat laatste, rem lossen moogt ge eigenlijk nooit doen. Gewoon zachter induwen zodat de wielen weer grip krijgen. Uiteraard moet ge dan ni weer te hard gaan induwen zodat de wielen blokkeren é. Maar dus de perfecte balans zoeken tussen hoe hard ge kunt duwen en hoeveel uw bandjes aankunnen.

Op den droge is dat best makkelijk te vinden. Maar op een wegdek dat nat ligt met spoorvorming kan dat al serieus lastig zijn. In ieder geval, snap ik niet waarom ze op een rijschool bvb niet de mensen eens aanleren om den boel toe te smijten. En dan heb ik het niet over eens hard te remmen met een wagen met ABS...

Iedereen zou toch eens op natte kasseien ofzo hard moeten leren remmen. Het besef zal er dan ook al sneller zijn dat je in de regen niet te hard moet gaan rijden, want uw remafstand neemt enorm hard toe.

of gewoon op het terrein zo'n vlak in van die witte stof spuiten dat ze gebruiken voor zebrapaden en dan ff met de lans natspuiten...

ze gaan wel weten wat slippen is!

CAS

Legacy Member
-Helld0g- zei:
of gewoon op het terrein zo'n vlak in van die witte stof spuiten dat ze gebruiken voor zebrapaden en dan ff met de lans natspuiten...

ze gaan wel weten wat slippen is!

Ja, zebrapaden is idd wel de maks als ge daarop moet remmen :rofl:

Of als ge optrekt met achterwielaandrijving... Spel staat direct scheef, en ge kunt daar ni aan doen hé...

GADGET

Legacy Member
CAS zei:
Ik zou ni die zijn aanrijdingsformulier willen invullen... Moet nogal een tekeningske geweest zijn!

sjance dat da op film staat of niemand zou het geloven :p

-Helld0g-

Legacy Member
CAS zei:
Ja, zebrapaden is idd wel de maks als ge daarop moet remmen :rofl:

Of als ge optrekt met achterwielaandrijving... Spel staat direct scheef, en ge kunt daar ni aan doen hé...

met voorwielaandrijving ook hoor :P

zwijg me van achterwielaandrijving en turbolag... heb zo es de 320D 180° rondgezet voor ik maar kon denken aan tegensturen.
twas zo van ASC en DSC af, duwen op de gas... niks, niks , niks... vroem... slieeeer....

gelukkig niks geraakt dus ;) en vanaf nu enkel nog opt droge met de hulpjes af ;)

wijde bochten gaan echter heel goed, en de opel vectra kan ik op ronde punten een heel rondje draaien terwijl hij over de 4 wielen schuift! (opt droge trouwens ook ;) )
wel van die zulke met dubbele vakken hééé !

Neuskeutel

Legacy Member
Het moment dat hij wanhopig gras begint te trekken om het vuur te doven is hilarisch.

Mr. SLASH

Legacy Member
hahaha , wa loser , omg , man moest ik daar bij staan , ik lach die in zijn gezicht uit , ik zou nie meer bijkomen , zo dikken afhang :D

das echt de max , spijtig voor den auto maar dees vind ik amusant

Mr. SLASH

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dien ene oto die daar letterlijk alle kanten van de kruipunt afbotst heb ik op't nieuws gezien van nen anderen hoek, die bleef gelijk maar gas geven :/

da begrijp ik nu ook nie , wtf was diene van plan :wtf:

Mr Syphon

Legacy Member
mja bij momenten leek het toch alsof ze de motor wel wouden opstoken :p
alle die stapt in zen auto en die laat die terug revven ? like wtf ?

pr0ph3t

Legacy Member
kdurf wedden dat em zijn verwarming nog vollenbak gezet heeft ook om em nog wille af te koelen

Asserti

Legacy Member
khad dien auto graag zien ontploffen toen hij erin stapte om hem nog te verrijden :rionic:


ComputerVISTA zei:
Da pompend werken is allemaal leuk in theorie, maar of ge der nog aan denkt als het eens serieus nodig is, dat is iets volledig anders.

je zat naast me toen ik het toepaste in een situatie waar het serieus nodig was. remember afrit wezembeek oppem? corsa? vluchtheuvel die op ons afkwam? voorwielen die geblokkeert waren? ;)

ComputerVISTA zei:
Ge moogt op niks electronisch betrouwen imo.

Zie maar naar mij hdd met TopGear op :cry:

de uwe ook al :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan