Archief - De grote auto thread irc-channel: #telenet.auto

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Ach ja het is eigenlijk waar hoor. Voor 240km/u heb je al 220PK nodig ofzo, steek dat in een vrij kleine wagen en je hebt een bom.

En idd, als je maar zo weinig van auto's kent dat je denkt dat een Tigra 1600 dat wel eventjes aankan, dan ben ik er zwaar van overtuigd dat een 2.0 Turbo motor onder je kont niet al te slim is.

Dirkxke

Legacy Member
eniac zei:
Ach ja het is eigenlijk waar hoor. Voor 240km/u heb je al 220PK nodig ofzo, steek dat in een vrij kleine wagen en je hebt een bom.

En idd, als je maar zo weinig van auto's kent dat je denkt dat een Tigra 1600 dat wel eventjes aankan, dan ben ik er zwaar van overtuigd dat een 2.0 Turbo motor onder je kont niet al te slim is.


bij vna die mensen is een 1100tje al te veel. als ge een auto wilt kopen op basis van topsnelheid zijt ge heel goed bezig :ironic:

klinkt cru, maar zo van die mensen mogen gerust eens gaan glijden tegen die snelheid... :ironic:

Morpheus

Legacy Member
Tsjerno zei:
Hoe oud is uw maat eigenlijk? Ik zie in uw profiel dat jij 18 zijt dus ik peins dat hij ook ongeveer die leeftijd heeft. Ik zou toch als eerste auto toch nie zoiets nemen. Kben al verraden door overstuur met 90PK. Laat staan uw maat met nauwelijks rijervaring. Ik denk nie dat hij wil belanden in één van Dokter Beaucourt's diashows.

Overstuur met een voorwielaangedreven wagen heeft niets met de pk's te maken...

ps: als je een achterwielaangedreven wagen hebt is het een andere situatie

Morpheus

Legacy Member

Dirkxke

Legacy Member
Morpheus zei:
Nice de gtd is back!


en het is en blijft een overpriced golf waarvan ge der 580 op een half uur ziet... buiten dat er nu gtd op staat :)

kvind daar dus niks aan, tzelfde voor de fiesta. alleen hier bij mij op de straat al 3 met juist dezelfde als mij... en allemaal na mij aangekocht :angry:

Morpheus

Legacy Member
Dirkxke zei:
en het is en blijft een overpriced golf waarvan ge der 580 op een half uur ziet... buiten dat er nu gtd op staat :)

kvind daar dus niks aan, tzelfde voor de fiesta. alleen hier bij mij op de straat al 3 met juist dezelfde als mij... en allemaal na mij aangekocht :angry:


tis VW dus ist altijd overpriced :p

Morpheus

Legacy Member
Dirkxke zei:
daar zijn we het dus over eens :D


Absoluut, duur en weinig innoverend als je naar hun motoren kijkt, maar weinig nieuw op alle gebied... amai die tdi's maken lawaai...

VW gaat klappen krijgen de volgende jaren als ze zo verder doen...

Dirkxke

Legacy Member
Morpheus zei:
Absoluut, duur en weinig innoverend als je naar hun motoren kijkt, maar weinig nieuw op alle gebied... amai die tdi's maken lawaai...

VW gaat klappen krijgen de volgende jaren als ze zo verder doen...


ivm die tdi's kan ik meespreken, met werk moeten we soms naar een andere hal in een ander fabriek en dan nemen we altijd de passat van iemand die daar werkt, daar zit een TDI in en als ze daar mee rijden da ratelt dus echt, zeker als ge die wa laat gaan is da echt ongeloofelijk op gebied van lawaai, mijn tdci-ke is toch een pak stiller opda gebied :)

zombie

Legacy Member
Dirkxke zei:
en het is en blijft een overpriced golf waarvan ge der 580 op een half uur ziet... buiten dat er nu gtd op staat :)

kvind daar dus niks aan, tzelfde voor de fiesta. alleen hier bij mij op de straat al 3 met juist dezelfde als mij... en allemaal na mij aangekocht :angry:


mijn car is uniek in ons dorp :cool:

wel een boeregat maar ja :unsure:

Dirkxke

Legacy Member
zombie zei:
mijn car is uniek in ons dorp :cool:

wel een boeregat maar ja :unsure:

dat is As ook :D


maar toch evengoed...
nadeel hier is dat de Ford hier dichtbij ligt waardoor de mensen die daar werken/werkten korting krijgen en dan is een fiesta serieus goedkoop

Morpheus

Legacy Member
Dirkxke zei:
ivm die tdi's kan ik meespreken, met werk moeten we soms naar een andere hal in een ander fabriek en dan nemen we altijd de passat van iemand die daar werkt, daar zit een TDI in en als ze daar mee rijden da ratelt dus echt, zeker als ge die wa laat gaan is da echt ongeloofelijk op gebied van lawaai, mijn tdci-ke is toch een pak stiller opda gebied :)


alle diesels zijn beter dan die oude tdi's...

Foose

Legacy Member
Vind ook dat VW veel te duur is voor wat het is.
Maar dankzij de Golfkes zijn er veel VW-lovers he ..

Skwieker

Legacy Member
Zijn die oude kevers eigelijk aan te raden om 2ehands over te kopen van iemand? Aangezien die van 1970+- zijn, hebbe die al wa jaartjes achter de rug:unsure:

vroem vroem

Morpheus

Legacy Member
Skwieker zei:
Zijn die oude kevers eigelijk aan te raden om 2ehands over te kopen van iemand? Aangezien die van 1970+- zijn, hebbe die al wa jaartjes achter de rug:unsure:

vroem vroem

Ze hebben dan ook wel één voordeel... er valt aan te sleutelen

Dirkxke

Legacy Member
Morpheus zei:
Ze hebben dan ook wel één voordeel... er valt aan te sleutelen


idd en hoe, bij een klasgenoot indertijd op een paar uur tijd motor gewisseld :D

is plezant als ge in het motorruim kunt staan terwijl der ne motor inzit :D

Morpheus

Legacy Member
Dirkxke zei:
idd en hoe, bij een klasgenoot indertijd op een paar uur tijd motor gewisseld :D

is plezant als ge in het motorruim kunt staan terwijl der ne motor inzit :D

Niet dat ik er iets van ken, maar ge ziet dat ge aan zo'n wagens echt nog kunt werken.

Dirkxke

Legacy Member
denk dat hem bedoelt dat als ge daar de koffer van open trekt ge tenminste nog de grond ziet en ge geen 25 schroeven onder aan de wagen moet losdraaien om aan de stop van het carter te geraken, fucking plastiek overal bij die nieuwe wagens...


niet te vergeten dat daar ALLES nog mechanisch werkt en der geen elektronica insteekt en ge alles zelf kunt maken daarvan... ideaal voor de werking van een begrenzer tegen te gaan :tongue:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan