Archief - De bedrijfswagen topic - Deel II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desolation

Legacy Member
Net daarom dat een 7-serie wel sjiek is, maar toch allesbehalve heel speciaal. Een range rover zit ook in die prijsklasse bijvoorbeeld.

Je bent geen sukkelaar als je met een 7er rijdt. Maar het is ook niet spectaculair onhaalbaar. Met echt geld bedoel ik inderdaad wel enkele miljoenen te spenderen. Die kerel van the Sky is the limit met zijn bedden reed bijvoorbeeld ook vrolijk met zijn Bentley naar Zeeland. Schril contrast met die Romy die ver gek werd met haar Panamera.

Gisteren sprak mijn collega mij over zijn opportuniteit om een penthouse van 800k te kopen, dat hij daar toch wel over aan het denken was om het te doen. Ik moest even slikken, maar dat deed me beseffen dat er echt wel mensen zijn die serieus vermogend zijn, ook al zijn ze gewoon werknemer.

Jopi is natuurlijk ook wel een uitzonderlijk figuur. Die heeft zich gepositioneerd in een absolute luxemarkt waar hij door hard werken en slim spelen heer en meester is.
Begonnen met betaalbare bedden en masse te verkopen toen nog niemand dat deed buiten Ikea en consoorten. Dat is nu afgesplitst in BedWorld waar zijn jongste zoon in staat.
In eigen winkel naar het luxesegment gegaan met dito cliënteel. En dan spreek ik niet over nen Tempur ofzo he, maar bedden waar matrassen op liggen die al 30k per stuk kosten. Met custom made handgemaakt textiel etc...
Ook ni vergeten dat die mens quasi fin de carriere zit en pas de laatste 5j ofzo echt goed aant leven is.
Die van Mio Caro heeft een bedrijf dat nog maar 7j bestaat en pas sinds 2016 echt winst is beginnen draaien. Beets-Patteet bestaat al 20 jaar.
Dat die zot werd van "maar" ne Panamera is toch ook weer een denkwijze van kust van mijn gat hoor. Die is 37 jaar, heeft een huis waar ge u ni voor moet schamen, een kasteel van ne winkel en nen auto van toch rap 140k. Nu niet voor teen of tander maar iemand die met nen BMW instapper ligt rond te tuffen moet daar toch niet direct op neerkijken...

Jackerath

Legacy Member
Panamera zag je (te) veel rijden vanwege de hybride fiscaliteit. Dat heeft toen een hoop mensen aangetrokken die geen bal geven om sportieve wagens, maar het paste wel goed in hun boekhouding. Die zouden absoluut niet tot het doelpubliek behoren moest de fiscaliteit niet zo interessant geweest zijn.

Vandaar de misschien ietwat verkeerde perceptie hoe "haalbaar" die wagens zijn voor de doorsnee zelfstandige. Eenmaal je een model veel ziet rijden, ga je al snel denken dat zoiets goed betaalbaar is, want het speciale is er nu eenmaal af.

eniac

Legacy Member
Jackerath zei:
Panamera zag je (te) veel rijden vanwege de hybride fiscaliteit. Dat heeft toen een hoop mensen aangetrokken die geen bal geven om sportieve wagens, maar het paste wel goed in hun boekhouding. Die zouden absoluut niet tot het doelpubliek behoren moest de fiscaliteit niet zo interessant geweest zijn.

Uhm, het geld moet er uiteindelijk nog gelegd worden hoor. Wie met een Panamera Hybrid rijdt heeft echt wel een hart voor auto's. Anders geef je dat soort geld uit aan iets anders dat fiscaal ook interessant is maar veel minder in de kosten snijdt.

MrKend54l

Legacy Member
desolation zei:
.
Dat die zot werd van "maar" ne Panamera is toch ook weer een denkwijze van kust van mijn gat hoor. Die is 37 jaar, heeft een huis waar ge u ni voor moet schamen, een kasteel van ne winkel en nen auto van toch rap 140k. Nu niet voor teen of tander maar iemand die met nen BMW instapper ligt rond te tuffen moet daar toch niet direct op neerkijken...

Ik kijk daar niet op neer, ik gebruikte het voorbeeld om aan te tonen dat je toch nog gradaties hebt van geld hebben.

Maar concreet over die Romy. Het klopt wat je zegt, maar neem wel in acht dat haar huis ook wel een groot stuk de verdienste is van haar ex-vriend die in het vastgoed zit. En dat haar winkel nog lang niet afbetaald is.
Daarbij kan ik haar als zakenvrouw niet smaken, ze heeft iets mooi uitgebouwd. Maar als je op TV naar Duitsland rijdt en daar inkopen gaat doen in een graaibak om uw winkel te bevoorraden dan ben je echt niet goed bezig. Dat is heel uw merk gewoon onderuit halen.

FlatSix

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik kijk daar niet op neer, ik gebruikte het voorbeeld om aan te tonen dat je toch nog gradaties hebt van geld hebben.

Maar concreet over die Romy. Het klopt wat je zegt, maar neem wel in acht dat haar huis ook wel een groot stuk de verdienste is van haar ex-vriend die in het vastgoed zit. En dat haar winkel nog lang niet afbetaald is.
Daarbij kan ik haar als zakenvrouw niet smaken, ze heeft iets mooi uitgebouwd. Maar als je op TV naar Duitsland rijdt en daar inkopen gaat doen in een graaibak om uw winkel te bevoorraden dan ben je echt niet goed bezig. Dat is heel uw merk gewoon onderuit halen.

En toch (toen hij nog open was) stonden de mensen daar graag voor aan te schuiven.

MrKend54l

Legacy Member
FlatSix zei:
En toch (toen hij nog open was) stonden de mensen daar graag voor aan te schuiven.
Daar twijfel ik niet aan
emoji14.png

stungunner

Legacy Member
eniac zei:
Uhm, het geld moet er uiteindelijk nog gelegd worden hoor. Wie met een Panamera Hybrid rijdt heeft echt wel een hart voor auto's. Anders geef je dat soort geld uit aan iets anders dat fiscaal ook interessant is maar veel minder in de kosten snijdt.

Denk idd dat de meesten met een Panamera of (in mindere mate) Cayenne Hybrid toch iets of wat autoliefhebber zijn.

Degene die dat niet zijn kopen in diezelfde categorie een Tesla S.

Mocht de Taycan aan 100K staan voor directiewagens en jonge 2dehands, zou een kanshebber zijn om de mijne te vervangen, als de fiscaliteit blijft wat ze is natuurlijk. Normaal is die er over voor mijn job, maar omdat die full elektrisch en dus "ecologisch" is kan je dat dan weer wel redelijk verantwoorden imo. Maar voorlopig staan de goedkoopste idd aan +-120k, en dat vind ik er net nog over eerlijk gezegd.

FlatSix

Legacy Member
Ik denk nu wel dat er onder de S rijders ook veel autoliefhebbers zitten hoor?

Zij met dat geld, maar niet autoliefhebber, rijden met een Auris hybride of zoiets,...

desolation

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik kijk daar niet op neer, ik gebruikte het voorbeeld om aan te tonen dat je toch nog gradaties hebt van geld hebben.

Maar concreet over die Romy. Het klopt wat je zegt, maar neem wel in acht dat haar huis ook wel een groot stuk de verdienste is van haar ex-vriend die in het vastgoed zit. En dat haar winkel nog lang niet afbetaald is.
Daarbij kan ik haar als zakenvrouw niet smaken, ze heeft iets mooi uitgebouwd. Maar als je op TV naar Duitsland rijdt en daar inkopen gaat doen in een graaibak om uw winkel te bevoorraden dan ben je echt niet goed bezig. Dat is heel uw merk gewoon onderuit halen.

Dat is hoe mid-level fashion gewoon werkt. Goedkopen brol schoon presenteren en daar dan 4-500% marge op pakken.
Als je daar niet tegen kan dan hoop ik dat ge een héél groot budget hebt, want dan moet ge ofwel maatwerk bestellen (en niet van die noord-afrikaanse prullen gelijk café costume he, dan spreken we over Caraceni of Liverano bv) ofwel bij de écht haute couture merken gaan in hun normale winkels. Want de meeste outlets liggen ook al vol met speciale collecties voor die winkels, gemaakt uit dunnere en lichtere stoffen en producties in azie of afrika ipv hun europese ateliers.

Dat diene winkel niet afbetaald is is maar logisch. Het ding staat er nog maar net en bedrijfsvastgoed loopt over pakweg 15 jaar. Maar 650k brutomarge draaien met 200k+ winst uit ne klerenwinkel, dan zijde niet debiel.

Ik ben wel akkoord dat er mensen in dat programma komen die echt te lomp zijn om dood te doen. Diegene die er in komen om hun verhaal te vertellen zonder teveel m'as tu vu dat vind ik interessant (gelijk Martens, Naessens, Van den Brande, etc..). Maar diegene die het doen om fame en fortune te verwerven, die vallen toch rap door de mand ze. Haar nieuwe vlam Niels Lagrange is daar het lichtend voorbeeld van. Te lomp om te denken, te lui om te werken, surft van faillissement naar faillissement (zijn poetsbedrijfke is ook al overkop) en teert gewoon op het feit dat zijn gedupeerden met de kosten zitten. En dan maar show verkopen met zijne lambo waar em geen 2 kermisprijzen mee gereden krijgt om achteraf uitspraken te doen als "in amerika zijt ge ne loser als ge nog nooit failliet zijt gegaan". Beneden Jambers-niveau.

sandervdw

Legacy Member
eniac zei:
Uhm, het geld moet er uiteindelijk nog gelegd worden hoor. Wie met een Panamera Hybrid rijdt heeft echt wel een hart voor auto's. Anders geef je dat soort geld uit aan iets anders dat fiscaal ook interessant is maar veel minder in de kosten snijdt.

Inderdaad, ik ken mensen genoeg die vrij makkelijk een Panamera zouden kunnen kopen, maar die bvb een Nissan Leaf rijden. Dat gaat er puur over dat die Leaf in hun ogen hetzelfde doet voor een fractie van de prijs.
Het is nu toch echt niet dat een nieuwe Panamera zo goedkoop is. In het huidige gamma vind ik dat er porsches in het "haalbare" gamma vallen, de 718 en de Macan, al de rest is te duur, zelfs al zijn ze fiscaal interessant.

desolation

Legacy Member
Exact ook wat ik al wou aanduiden. Een "simepel" Panamera kost al rap 140-150k (want efkes serieus, niemand koopt dat zonder opties he). Net set velgen kost begot al 5000 EUR.
Een Panamera zit in hetzelfde budget als een S of 7, nu ook niet direct autos waarvan ge zegt 'ah als het dat maar is'.

Nineshots

Legacy Member
stungunner zei:
Mocht de Taycan aan 100K staan voor directiewagens en jonge 2dehands, zou een kanshebber zijn om de mijne te vervangen, als de fiscaliteit blijft wat ze is natuurlijk. Normaal is die er over voor mijn job, maar omdat die full elektrisch en dus "ecologisch" is kan je dat dan weer wel redelijk verantwoorden imo. Maar voorlopig staan de goedkoopste idd aan +-120k, en dat vind ik er net nog over eerlijk gezegd.

Als ik op de site van Porsche kijk, zie ik een vanaf prijs staan van 110k btw inclusief.
Dus met alle fiscale voordelen die je daarop hebt, heb je zelfs wat ruimte voor opties :)

desolation

Legacy Member
vanaf is het woord ja

Als ik gewoon de (verplichte) lader, buitenkleur, velgen die op iets trekken, sportstoelen en wat basic opties gelijk zelfdimmende spiegels, achteruitrijcamera (ja dat is niet standaard voor 110k...), cruise control, stoelverwarrming

dan kom ik op 135.000 EUR
En eigenlijk hebt ge dan echt wel een karig uitgeruste auto voor in dat segmen te rijden.

eniac

Legacy Member
Nineshots zei:
Als ik op de site van Porsche kijk, zie ik een vanaf prijs staan van 110k btw inclusief.
Dus met alle fiscale voordelen die je daarop hebt, heb je zelfs wat ruimte voor opties :)
Ik zie 117K voor de Hybrid?

Neem dan een kleur en lederen zetels en je zit op 122K. En dan moet je inderdaad nog aan opties beginnen...

desolation

Legacy Member
Ge moet echt al uw best doen om bij een Panamera of Taycan onder de 20k opties te blijven. En eerlijk, als ge hem zo moet samenstellen kunt ge hem eigenlijk niet betalen.

Musk

Legacy Member
Dan ging ik toch ook een segmentje lager. Dikke 5, E of S6 ofzo.

stungunner

Legacy Member
FlatSix zei:
Ik denk nu wel dat er onder de S rijders ook veel autoliefhebbers zitten hoor?

Zij met dat geld, maar niet autoliefhebber, rijden met een Auris hybride of zoiets,...

Ja uiteraard zijn er Model S rijders die ook autoliefhebber zijn. Maar je hebt er evengoed die normaal, pré elektrisch-hybride fiscaal tijdperk, met een standaard matblauwe E-klasse of bruine 5-serie met 17"ers zouden rijden, die nu, omdat ze toch de centen hebben, naar een model S zijn overgestapt. Genoeg dokters, tandartsen en bedrijfleiders in die situatie, en dat zijn er geen die twijfelen tussen een Panamera of Model S. Denk zelfs dat een Taycan niks voor hun is, ook al kost die hun Model S bijna evenveel.

Nineshots zei:
Als ik op de site van Porsche kijk, zie ik een vanaf prijs staan van 110k btw inclusief.
Dus met alle fiscale voordelen die je daarop hebt, heb je zelfs wat ruimte voor opties :)

Maar zoals desolation zegt, zo een auto kaler dan kaal, is ook maar triestig dan. Dan heb ik liever iets goedkoper maar full option.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan