Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HUSKE

Legacy Member
De Arteon is goedgekeurd in de gekozen config :).
Wordt morgen besteld bij de garage. Weer zo blij als een kind in een snoepwinkel :D.

sandervdw

Legacy Member
HUSKE zei:
De Arteon is goedgekeurd in de gekozen config :).
Wordt morgen besteld bij de garage. Weer zo blij als een kind in een snoepwinkel :D.

Collega hier heeft gisteren zijn levering gehad. Toch echt wel knappe wagen, doet wel denken aan een A5.

Ik ben mij ondertussen aan het verdiepen in de veranderingen qua wetgeving na 2020. Het lijkt wel de bedoeling om onduidelijkheid te scheppen over de veranderingen. Anyway ziet het ernaar uit dat een hedendaags wagenpark een pak duurder gaat worden.

Herman De Croo

Legacy Member
Stel dat je langs de snelweg (1) of op de gewone weg (2) een platte band hebt, en er ligt geen vervangband in je privewagen (niet bedrijfsauto). Wat zou dan de goedkoopste manier zijn om dit op te lossen?

bassie82

Legacy Member
Wegenhulp bellen imo
Garage heeft mij aangeraden om nooit het herstelkit te gebruiken aangezien dan heel je band direct mag vervangen.


edit : bij ons zat er trouwens wegenhulp in onze omnium, mss daar eens kijken.
Dat hebben we nu laten uithalen omdat garagist 1 jaar wegenhulp geeft als je jaarlijks onderhoud laat doen.

eniac

Legacy Member
Herman De Croo zei:
Stel dat je langs de snelweg (1) of op de gewone weg (2) een platte band hebt, en er ligt geen vervangband in je privewagen (niet bedrijfsauto). Wat zou dan de goedkoopste manier zijn om dit op te lossen?

Ervan uitgaande dat je post niet misplaatst is en het om een bedrijfswagen gaat: vragen aan fleetbeheerder wat je in zo'n geval moet doen.

desolation

Legacy Member
sandervdw zei:
Collega hier heeft gisteren zijn levering gehad. Toch echt wel knappe wagen, doet wel denken aan een A5.

Ik ben mij ondertussen aan het verdiepen in de veranderingen qua wetgeving na 2020. Het lijkt wel de bedoeling om onduidelijkheid te scheppen over de veranderingen. Anyway ziet het ernaar uit dat een hedendaags wagenpark een pak duurder gaat worden.

Van de binnenkant vond ik daar echt 0,0 verschil met een Passat/Tiguan in terug.

sandervdw

Legacy Member
Ik zou ook altijd bellen naar wegenhulp als het een operationele leasing is. Je wilt echt niet in de problemen komen omdat je zelf iets gedaan hebt.

sandervdw

Legacy Member
desolation zei:
Van de binnenkant vond ik daar echt 0,0 verschil met een Passat/Tiguan in terug.

Klopt, is ook wat ik in de vorige thread al zei. Imo zijn ze verkeerd met hem niet op de markt te zetten als de "Passat Coupé" want dat is uiteindelijk wel wat hij is. Maar neemt niet weg dat het wel een knappe wagen is.

Musk

Legacy Member
Ik heb het nu zelf niet bekeken, maar is het verschil in interieur tussen een A4 en A5 dan zo groot?

Ze hadden dat symbolisch analoog klokske toch tenminste uit de Arteon moeten halen. Dat stoorde mij al bij een gewone Passat, laat staan bij zo'n sportiever model.

sandervdw

Legacy Member
Musk zei:
Ik heb het nu zelf niet bekeken, maar is het verschil in interieur tussen een A4 en A5 dan zo groot?

Ze hadden dat symbolisch analoog klokske toch tenminste uit de Arteon moeten halen. Dat stoorde mij al bij een gewone Passat, laat staan bij zo'n sportiever model.

Het verschil tussen een A4 en A5 (of tussen een 3 en 4) is er ook niet. Maar die zijn oorspronkelijk wel uitgebracht als coupéversie van de andere. VW wil hier sterk maken dat de Arteon het topmodel is en geen variant van de Passat.

eniac

Legacy Member
sandervdw zei:
Het verschil tussen een A4 en A5 (of tussen een 3 en 4) is er ook niet. Maar die zijn oorspronkelijk wel uitgebracht als coupéversie van de andere. VW wil hier sterk maken dat de Arteon het topmodel is en geen variant van de Passat.
Ze willen die gewoon hoger marketen. Begon al voor de Arteon: Passat CC werd toen de CC. En krijgt nu zijn eigen naam.

Maar uiteindelijk is het nog altijd een Passat coupé imo.

HUSKE

Legacy Member
sandervdw zei:
Collega hier heeft gisteren zijn levering gehad. Toch echt wel knappe wagen, doet wel denken aan een A5.

Ik ben mij ondertussen aan het verdiepen in de veranderingen qua wetgeving na 2020. Het lijkt wel de bedoeling om onduidelijkheid te scheppen over de veranderingen. Anyway ziet het ernaar uit dat een hedendaags wagenpark een pak duurder gaat worden.

In 2020 mogen we toch een andere wagen kiezen. De onduidelijkheid is nu idd groot.
Jammer dat er geen langetermijn visie wordt gegeven door de overheid. Wordt allemaal wat adhoc beslisi op basis van inkomsten lijkt het wel...

Enfin, ik had graag een benzine gehad en dat is door de werkgever geweigerd, had dus toch aan een diesel vastgehangen.

Een Arteon is idd een wat sportiever uitziende passat (en 5cm grotere wielbasis en 10cm groter in totaal), vanbinnen zijn er geen verschillen. De Arteon is wel een stuk groter als een A5, zit qua grootte tussen een A5 en A7. Het chassis is dus dat van de superb en niet dat van de Passat, de beenruimte achterin is dus ook gelijk de superb, enkel is de hoofdruimte beperkt voor personen groter dan 1m80. Ik ben 1m80 en mijn zoontje rond de 1,1m. Denk niet dat dat een probleem vormt op een 3-jarige termijn :).

Dat klokje stoorde ik mij in 2011 al aan, maar is geen reden om de auto links te laten liggen...

TYPHOON-online

Legacy Member
Maar wel een stuk groter...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

sandervdw

Legacy Member
Nineshots zei:
Dat is een enorme ergernis... Schandalig gewoon.

In die mate dat mijn boekhouder mij nu de raad geeft om een wagen zo snel mogelijk zoveel mogelijk af te schrijven. Puur omdat hij niet meer kan voorspellen dat een bedrijfswagen binnen 4 jaar nog wel interessant zou zijn.

bassie82

Legacy Member
sandervdw zei:
In die mate dat mijn boekhouder mij nu de raad geeft om een wagen zo snel mogelijk zoveel mogelijk af te schrijven. Puur omdat hij niet meer kan voorspellen dat een bedrijfswagen binnen 4 jaar nog wel interessant zou zijn.

Aangezien je zelf de bedrijfswagen afschrijft dan ga je een zaak hebben???
Raar dat je boekhouder die raad geeft want de afschrijvingen zijn goed voor je zaak en ik zie ze dat nooit veranderen.
Enkel hangt de percentage af van CO² uitstoot van de wagen = hoe groener hoe hoger %.

Meestal worden zulke regels ook niet van dag op dag verandert dus kan je boekhouder altijd gepast reageren.
En 5 jaar is niet lang in zulke termen.

sandervdw

Legacy Member
bassie82 zei:
Aangezien je zelf de bedrijfswagen afschrijft dan ga je een zaak hebben???
Raar dat je boekhouder die raad geeft want de afschrijvingen zijn goed voor je zaak en ik zie ze dat nooit veranderen.
Enkel hangt de percentage af van CO² uitstoot van de wagen = hoe groener hoe hoger %.

Meestal worden zulke regels ook niet van dag op dag verandert dus kan je boekhouder altijd gepast reageren.
En 5 jaar is niet lang in zulke termen.

Ik start in januari inderdaad als zelfstandige. Vanaf boekjaar 2018 is de onderste schaal van belastingen tot aan 100k winst/jaar. Hierdoor is het niet meer van toepassing dat je kosten moet maken aangezien je maar 32% belastingen betaalt om uw winst uit een vennootschap te krijgen. Vanaf 2020 wordt de aftrekbaarheid van wagens lineair, de wagens die ik nu bekijk zakken van 75% naar 50% aftrekbaarheid (het gemiddelde zakt van 78% naar 65% trouwens, dus zo goed als élke wagen wordt slechter).
Als je nu renting op 2 jaar doet, is er dus 84% van uw auto aan 75% aftrekbaar en 16% aan 50%, als je least op 5 jaar is het 40% aan 75% aftrekbaarheid en 60% aan 50% aftrekbaarheid (sorry voor alle percentages).

Zulke regels worden net wel van dag op dag aangepast, di rupo zijn hervorming een paar jaar geleden als voorbeeld. Zomerakkoord nu als nieuw voorbeeld.

(kind of showing the point ivm het feit dat wat continuiteit wel zou mogen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan