Tyfius
Legacy Member
Deel 1 kan je hier vinden: https://www.beyondgaming.be/archive/mobiliteit.119/autonieuws.1064337
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tyfius zei:Deel 1 kan je hier vinden: https://www.beyondgaming.be/archive/mobiliteit.119/autonieuws.1064337
ThekillingGoku zei:Ik zijn echt content dat ze niet den toer van de 7 op gegaan zijn. Die gigantische grill is toch echt ni interessant (en toch nog beter dan dat mislukt geval van den i4) en dat plastieke L-profiel dat ze in de flank gestoken hebben is ook mijn goesting niet. Je moet dat stuk echt al weg steken door het in koetswerk kleur te laten leveren (zodat het minder opvalt).
Nu eens curieus of ze iets stom gaan uitsteken met de binnenkant. Ik ben echt wel meer fan van het interieur van de 5 dan dat van de huidigen 3.
ThekillingGoku zei:Ik zijn echt content dat ze niet den toer van de 7 op gegaan zijn. Die gigantische grill is toch echt ni interessant (en toch nog beter dan dat mislukt geval van den i4) en dat plastieke L-profiel dat ze in de flank gestoken hebben is ook mijn goesting niet. Je moet dat stuk echt al weg steken door het in koetswerk kleur te laten leveren (zodat het minder opvalt).
Nu eens curieus of ze iets stom gaan uitsteken met de binnenkant. Ik ben echt wel meer fan van het interieur van de 5 dan dat van de huidigen 3.
stungunner zei:Ik vind dat lastig. Zal ongetwijfeld wel leuk rijden en is uiteraard knap, maar idd, de Cobra bv is een auto waar heel veel replica's in de jaren 80 van zijn gemaakt. De kans is groot dat, wanneer je er ergens eentje ziet, het een replica is. En dat doet toch echt afbreuk aan de originele. Als je daarmee ergens rondbolt gaan er velen denken "ja het zal wel een replica zijn". Normaal zou het mij niet kunnen schelen, maar als je daar aan het bollen bent met een classic car van een paar miljoen en de mensen denken dat het een replica is van 50k, ja, dat doet toch wel wat afbreuk dan
FlatSix zei:Er is toch een Brits bedrijf die terug e-types maakt, niet? Heb dat eens gezien op Top Gear dacht ik?
Die V12 kan ook lastig zijn om zelf aan te werken. Heel veel plaats is er niet rond de motor (toch niet voor auto's uit die tijd), en 3 carburateurs afstellen is ook geen simpele karwei voor een amateur.sandervdw zei:Er zijn er een paar. Eagle is er eentje van, maar voor de geupgrade versie (modernere ophanging, remmen, ...) beginnen die aan +-300k£...
Die versie die ze op Top Gear getest hebben (nuja, de nieuwere versie ervan) zit op 700k£ excl taxes.
Jaguar zelf heeft ook een aantal nieuwe E-types gebouwd, maar die zitten op een 1M£ en de originele light-weight versie zit rond 7M$. Dus allemaal nogal héél ver boven budget
Een originele coupé met V12 en een basis restauratie zit rond 60k€ momenteel, ook zeker niet extreem duur imo, maar het blijft een enorm risico qua onderhoudskost.
sandervdw zei:Maar inderdaad, bij de Shelby Cobra (of de GT40, nog zo eentje die vaak is nagebouwd) heb je automatisch de reactie "dat zal wel ne replica zijn". En dat is jammer moest je eigenaar zijn van de originele.
ikbenben zei:Porsche 356 is ook zo eentje. De meeste zij gewoon replica's, zelfs gewoon met een kever blok in.
sandervdw zei:wagens die eigenlijk gebouwd worden om zo origineel mogelijk te lijken.
MrKend54l zei:Nu zeg je het, gebouwd om te lijken alsof het echte wagens zijn maar het eigenlijk niet zijn. Zuiver visueel dus de illusie wekken dat het de real deal is.
Buiten dat visueel willen benaderen en de illusie wekken is er toch geen enkele reden om zoiets te kopen? Voor de rijbeleving of de waarde moet je het niet doen. Heel de opzet van classic cars is een orginele wagen die volledig in topstaat is alsof hij net van de band is gerold in 1965.
Als je toch 60k wilt uitgeven om te toeren dan doe je dat toch gewoon met een orginele wagen? Oké je hebt dan niet de reacties en de blikken van "wow een E-type", maar wel de gemoedsrust dat je het doet in een originele wagen die ook origineel rijdt zoals hij bedoeld is.
MrKend54l zei:Nu zeg je het, gebouwd om te lijken alsof het echte wagens zijn maar het eigenlijk niet zijn. Zuiver visueel dus de illusie wekken dat het de real deal is.
Buiten dat visueel willen benaderen en de illusie wekken is er toch geen enkele reden om zoiets te kopen? Voor de rijbeleving of de waarde moet je het niet doen. Heel de opzet van classic cars is een orginele wagen die volledig in topstaat is alsof hij net van de band is gerold in 1965.
Als je toch 60k wilt uitgeven om te toeren dan doe je dat toch gewoon met een orginele wagen? Oké je hebt dan niet de reacties en de blikken van "wow een E-type", maar wel de gemoedsrust dat je het doet in een originele wagen die ook origineel rijdt zoals hij bedoeld is.
sandervdw zei:Klopt, vind ik ook een moeilijke. Ja, het is véél cooler om de originele te hebben, maar die zat ook maar tussen de 40PK en 130PK, het is nu niet dat dat zo'n snelheidsmonster was. Zo lang je dan probeert om het origineel te benaderen (zie bvb die Jaguar-replica ook) of de zwakke punten te verbeteren, kan ik daar nog mee leven. Het zullen nooit goeie investeringen worden, maar als je hem gewoon gebruikt om te toeren, waarom niet...
Face it, als ze niet zouden bestaan, is de kans klein dat je ooit een Cobra of 356 IRL zal zien.
sandervdw zei:Klopt, al is dat wel relatief . In België rijdt er zo bvb een Ferrari 250 TR replica rond. Oké, hij zal geen 40 miljoen (of wat kost een originele?) waard zijn, maar de donorwagen is een Ferrari 250 GTE die toch ook een stevig prijskaartje heeft ondertussen.
Maar inderdaad, bij de Shelby Cobra (of de GT40, nog zo eentje die vaak is nagebouwd) heb je automatisch de reactie "dat zal wel ne replica zijn". En dat is jammer moest je eigenaar zijn van de originele.
ThekillingGoku zei:maar het lijkt mij wel dat veel old timers al serieus wat renovatie werk hebben ondergaan, ook hier, om ze op de baan te houden.
Als het te doen is om de look & feel van die wagen ... dan is een replica toch voldoende lijkt mij. Geen nood om 10 duizenden euro's extra te hangen aan het origineel.
ThekillingGoku zei:Origineel of niet ... als het enkel te doen is om wat anderen er van vinden als ze die zien dan moet ge het er niet voor laten.