Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dei Infitiator zei:Hmm blijkbaar is die Dothan 90nano en heeft dat 2Mb cache....en dan vergelijken zo ding tegen 2.8Ghz met een 4000+ met de helft van de cache en wellicht 130nano..... :ironic:

Je mag geen appelen met peren vergeljiken...Dei Infitiator zei:die 2Mb cache zal zijn nut wel hebben zeker ??![]()
90 tenopzichte van 130nano is ongever 3 a 5 % winst
Zoals reeds eerder gezegd heeft het productieproces niet veel met prestaties te maken.Dei Infitiator zei:Hmm blijkbaar is die Dothan 90nano en heeft dat 2Mb cache....en dan vergelijken zo ding tegen 2.8Ghz met een 4000+ met de helft van de cache en wellicht 130nano..... :ironic:
Lees het artikel eens dat gepost is in de eerste post van deze thread en je constateert dat wel degelijk de P-M wat vuurkracht heeft.Ephram zei:Ja de thread ging daar OVER, maar of het nu echt waar is dat ze amd OWNEN. Je kunt zeggen wat je wil maar amd heeft zijn vuurkracht terwijl het van pentium nog altijd tonen is.
Nullius zei:Lees het artikel eens dat gepost is in de eerste post van deze thread en je constateert dat wel degelijk de P-M wat vuurkracht heeft.

eniac zei:Ik ga niet zo akkoord... Banias was wel degelijk meer dan de overstap van bvb de P1 naar de P2, waarmee je het vergelijkt.
Dit is een zeer interessant artikel erover, anand lijkt toch ook eerder mijn mening aangedaan (ook over het feit dat het de interessantste CPU in jaren is).

`conquerpoy_123 zei:ah ja waarom is da zo grappig
denkt ff 2 seconde na ,wa weet gij nu welke strategie ze allemaal klaar ligge hebben...
tis mischien wa ver gezocht ma het is best mogelijk....

:ironic:lotter.be zei:`
Niet dus...![]()
tjampie zei:AMD 64 is wel een doorontwikkeling van de barton, nu weten dat de K9 ( dual core K8 ) weer een doorontwikkeling is ben ik bang dat dat amd gaat gedragen als intel, met gewoon de doorontwikkeling van hun vroegere architecturen. Het liefste zie ik een volledige nieuwe architectuur maar dat kost teveel geld.
tjampie zei:Nu om te zeggen welke CPU het vernieuwend is, ik zou zeggen allesinds niet van intel, pentium m is doorontwikkeling van P3, en P3 is doorontwikkeling van P2 enz, amd 64 is hetzelfde. Zelf zie ik de G5 processor van Apple als vernieuwend. Gekenmerkt door een hoge IPC en een relatieve korte pipeline en een heleboel tweaks. Andere mensen van de G5 dan gewoon een G4 met 64 bit ondersteuning.
apa zei:En denk maar niet dat Intel niet kan reageren: toen de eerste K7 (Athlon) cpu's verkocht werden, zette Intel de mobo-fabrikanten zodanig onder druk dat de meesten niet eens durfden K7-borden uit te brengen. En deze die het wel aandurfden (zoals ASUS bijvoorbeeld), verkochten die in een blanco doos.

apa zei:Mjah... Maar de G5 is geen x86-processor he... Als je alle cpu's samenneemt, dan zou ik eerder richting de Cell-processor kijken als meest vernieuwend.
.
apa zei:Ohja: nog even een aantal tekortkomingen van de Pentium-M om volledig succesvol te zijn op de desktop:
- Inherent plafond voor de kloksnelheid: hier kan je lezen dat er voor de snelste stages in de Pentium-M zwakkere transistoren gebruikt werden. Deze transistoren verbruiken een stuk minder, maar laten niet zo'n hoge kloksnelheden toe als de snellere (meer verbruikende) transistoren.
- Geen ondersteuning voor x86-64: zeker vanaf volgend jaar wordt dit een belangrijk punt. In 64-bit mode zijn er plots 2 maal zo veel bruikbare registers die bovendien allen dubbel zo groot zijn als nu. Wanneer compilers herschreven worden om hier optimaal gebruik van te maken, dan kan je in x86-64 mode nog eens een gevoelige performance-winst meemaken. Zelfs al zou dit niet meteen meespelen stelt dit de marketing-afdeling van Intel voor een duidelijk probleem.
- Geen SSE3 en geen HyperThreading: hoewel de laatste technologie in de Pentium-M waarschijnlijk niet echt wenselijk is, stelt het de marketing-afdeling alweer voor een probleem: "hoe maak je een klant wijs dat die dan beter is"?

Als men in 2010 de 10 nanometer bereikt, mag men al zeer blij zijn.tjampie zei:Als ik het nieuws goed heb opgevangen is het onderzoek naar triple gate transitoren gestopt wegens te duur. Een zeer onprettige zaak want ik zat al te hopen op een triple gate processor begin 2007. Dat mogen we nu weer vergeten. Amerika subsideert intel met miljoenen dollar naar nanotechnologie. Ze willen voor 2010 al op 10 nanometer zitten. Weten dat er dan nieuwe weten gelden van de natuurkunde, namelijk die van de quantummechanica.
AMD heeft inderdaad bewezen met de K8 dat ze zeer getalendeerde ontwerper hebben, zoals is vermeld.
Nu om te zeggen welke CPU het vernieuwend is, ik zou zeggen allesinds niet van intel, pentium m is doorontwikkeling van P3, en P3 is doorontwikkeling van P2 enz, amd 64 is hetzelfde. Zelf zie ik de G5 processor van Apple als vernieuwend. Gekenmerkt door een hoge IPC en een relatieve korte pipeline en een heleboel tweaks. Andere mensen van de G5 dan gewoon een G4 met 64 bit ondersteuning.
Volgens mij weet Intel het zelf nog niet goed.apa zei:Nu had ik nog een interessante bedenking voor al diegenen die niet geloven dat Intel de Pentium-M als een waardige desktop-cpu ziet: een aantal mobo-fabrikanten (zoals DFI en AOpen) lanceren desktop mobo's voor de Pentium-M. Momenteel heb ik nog geen enkele reactie van Intel hierop kunnen waarnemen. Als Intel dat echt niet zou willen, dan zouden ze daar op zijn minst op reageren (aangezien het zeker de Pentium4-verkopen in gevaar zou kunnen brengen).
), ...