Tweek
Legacy Member
NdMz<1220> zei:
instructions per clock
hoeveel bewerkingen er per mhz worden gedaan
edit: of wordt het per Hz gerekent?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
NdMz<1220> zei:
Tweek zei:instructions per clock
hoeveel bewerkingen er per mhz worden gedaan
edit: of wordt het per Hz gerekent?

conquerpoy_123 zei:kan ook zijn dat da allemaal een strategie is van intel
amd wa late bijkome verder geld in pompen in hun nieuwe procesors en dan ineens ne cpu uitbrenge da amd's als ontbijt eet
en da zal wrss een grotere schok geven aan amd
omdat ze hun geld kwijt zijn voor hun productie en ontwikkeling van hun cpu's die dan outdated zijn...

Miljarden verlies omwille van een strategie ... i do not think soconquerpoy_123 zei:kan ook zijn dat da allemaal een strategie is van intel
amd wa late bijkome verder geld in pompen in hun nieuwe procesors en dan ineens ne cpu uitbrenge da amd's als ontbijt eet
en da zal wrss een grotere schok geven aan amd
omdat ze hun geld kwijt zijn voor hun productie en ontwikkeling van hun cpu's die dan outdated zijn...

conquerpoy_123 zei:kan ook zijn dat da allemaal een strategie is van intel
amd wa late bijkome verder geld in pompen in hun nieuwe procesors en dan ineens ne cpu uitbrenge da amd's als ontbijt eet
en da zal wrss een grotere schok geven aan amd
omdat ze hun geld kwijt zijn voor hun productie en ontwikkeling van hun cpu's die dan outdated zijn...
XTRATEC zei:ik denk eerlijk gezegd niet dat intel de bedoeling heeft om de dothan te gaan gebruiken in de desktopwereld.
XTRATEC zei:het gaat nog steeds over omzet, dus afname van de processoren. Wanneer intel deze dothan introduceert in de desktop reeks zal nagenoeg geen enkele andere Intel processor vlot verkopen.
XTRATEC zei:De mobiele wereld kent nog geen waardige concurrent voor de dothan, en zolang Amd of eender andere concurrent geen gelijk(w)aardige processor op de markt brengt zal die laptopprocessor blijven.
XTRATEC zei:Nu kunnen ze tenminste zeggen dat het een NOTEBOOK processor is, als ze'm lanceren in de desktops niet meer, dan zal de afname snel dalen.
conquerpoy_123 zei:kan ook zijn dat da allemaal een strategie is van intel
amd wa late bijkome verder geld in pompen in hun nieuwe procesors en dan ineens ne cpu uitbrenge da amd's als ontbijt eet
en da zal wrss een grotere schok geven aan amd
omdat ze hun geld kwijt zijn voor hun productie en ontwikkeling van hun cpu's die dan outdated zijn...
ah ja waarom is da zo grappiglotter.be zei:
Nullius zei:Vergeet niet dat de P-M grotendeels gebaseerd is op de P3 en dus eigenlijk al een stuk verouderd.

den Acid Burn zei:waar is den tijd dat de intel fanboys amd verweten dat ze de ideeen van intel stalen??
eniac zei:Bah, wat heeft Intel dan al zo gestolen van AMD (buiten dan misschien x86-64 dat ze ook gaan implementeren)?
Banias was een eigen ontwerp, Dothan bouwt erop voort. Het is niet omdat het idee iet of wat gelijkaardig is, dat het dan maar meteen gestolen is he. Banias/Dothan is, imho, de interessantste processor van de laatste jaren (en dan reken ik AMD mee).
Nullius zei:Daar ging de thread net over :ironic:
den Acid Burn zei:ik heb het niet zozeer over de 64 bits uitbreidingsset van de x86 architectuur maar over de omschakeling van kloksnelheid naar meer ipc.
eniac zei:Bah, wat heeft Intel dan al zo gestolen van AMD (buiten dan misschien x86-64 dat ze ook gaan implementeren)?
Banias was een eigen ontwerp, Dothan bouwt erop voort. Het is niet omdat het idee iet of wat gelijkaardig is, dat het dan maar meteen gestolen is he. Banias/Dothan is, imho, de interessantste processor van de laatste jaren (en dan reken ik AMD mee).

apa zei:Daar ben ik het zelf niet zo mee eens... Ik vind de ideegang achter de Pentium-M zeker interessant en wat vernieuwend: meer kijken op zuinigheid dan zuiver op kloksnelheid en performance. Echter vind ik de stap van Pentium3 naar Pentium-M niet meer dan een normale gang van zaken.