Archief - gezocht ervaren OCers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ghostblade

Legacy Member
kan er mij iemand helpen bij het OC'en van mijn Intel Pentium 4 3.2 ghz met HT
het zit namelijk zo ik zit in mijn bios maar ik weet niet hoe en waar ik de FSB instellingen kan wijzigen of vinden

Davion

Legacy Member
Zeg dna ook welk moederbord ge hebt aub..

Normaal moet er iets in de trand staan ergens van "Freqeuncy/Voltage Control" en daar kunde da dan aanpassen, vantijd moette ook op andere plaatsen eerst u mobo op manueel zetten enz...

ghostblade

Legacy Member
ik heb een D865PERL
ik ben newbie bij CPU OCen dus kweet er echt de kl*ten van
en oe zetek mijn mobo op manueel ??

Orbie

Legacy Member
Intel moederborden laten geen OC toe dacht ik? Gebruik dan een software matige OC tool als CPUFSB, SetFSB, Clockgen, ...

Freakhead

Legacy Member
Orbie zei:
Intel moederborden laten geen OC toe dacht ik? Gebruik dan een software matige OC tool als CPUFSB, SetFSB, Clockgen, ...

Jawel, met intelmobo's kunt ge wel overclocken. Ge moet geoon in bios FSB verhogen. Tis wel zo da ge de cpu niet kunt unlocken bij intel om de multiplier te veranderen.

ghostblade

Legacy Member
maar waar moet ik dan allemaal doen omdat te vinden ?

Freakhead

Legacy Member
ghostblade zei:
maar waar moet ik dan allemaal doen omdat te vinden ?

Ge moet dus eerst opstarten in den bios. Dit doet ge door bij opstarten op del ofzo te drukken. En dan moet ge daar een beetje zoeken waar da ge u Front Side Bus kunt verhogen en die moet ge dan in klein stapkes verhogen.
Hier staat er ook nog uitleg hoe ge moet overclocken.


Btw: in u sig, 1280 GB ram :eek: is een foutje volgens mij

ghostblade

Legacy Member
2 latjes van 512mb ddram en 1 van 256ddram dus klopt wel
ik zie dat nergens staan FSB

eraserke

Legacy Member
ghostblade zei:
2 latjes van 512mb ddram en 1 van 256ddram dus klopt wel
ik zie dat nergens staan FSB


waar hebt ge die pc gekocht?

is dat zo een samengesteld ding?of hebde da in pc winkel apart gekocht...

omdat bij die samengestelde (afzet :p ) pckes er soms een mobo inzit dat geen overclock support...

en euhm nen intel PIV overclocken :wtf: wrom?
die draaien goed zo en zijn niet designed om te overclocken...daar koopte nen amd voor eh...da werkt al op en fucking hoge fsb (800) dus wrom dan nog wa zitten kloten...zorg dat uw graka overclocked geraakt en uw ram eventueel...

greetzz

eraserke

Legacy Member
ghostblade zei:
2 latjes van 512mb ddram en 1 van 256ddram dus klopt wel
ik zie dat nergens staan FSB


latjes allemaal van hetzelfde merk?

kan problemen geven zu 3 lattekes azo...

greetzz

Freakhead

Legacy Member
ghostblade zei:
2 latjes van 512mb ddram en 1 van 256ddram dus klopt wel
ik zie dat nergens staan FSB

ah, ok sorry.

Tzou kunnen da ge fsb pas ziet in de bios als ge frequency ofzo op manueel zet.
En als ge het nie vindt kan het zijn da da niet ga met u moederbord ( bij mijn oud ging da ook nie )
Dan moet ge maar proberen softwarematig te overclocken zoals hierboven vermeld. Alhoewel ik da niet echt aanraad.

Gothrek

Legacy Member
Freakhead zei:
Jawel, met intelmobo's kunt ge wel overclocken. Ge moet geoon in bios FSB verhogen. Tis wel zo da ge de cpu niet kunt unlocken bij intel om de multiplier te veranderen.
hum da gaat ni geloof mij

ghostblade

Legacy Member
@10 is samengesteld ding
@11 zijn er 2 van dezelfde soort (kingstone) en 1 onbekende
maar ga binnen kort weer 2 van 512 bij kopen
en de reden waarom ik graag zou eoverclokken is omdat ie dan mss nog beter presteerd dan ie nu al doet
en ik mijn VPU al geoct
@12 software matig ga ik da niet doen

Freakhead

Legacy Member
Gothrek zei:
hum da gaat ni geloof mij

Wat gaat er niet? Waarom zou ge u FSB niet kunnen verhogen bij intel. Ik heb het wel gedaan bij mijne computer.

An!ma zei:
@freakhead: wth houd dees in: Lite-On DVD+-RW 451s@832s ?

Klikt op de link in mijne sig en ge zult het zien. Ik heb van mijne dvdRW nen DL DVDRW gemaakt die sneller kan schrijven.

nazaar

Legacy Member
eraserke zei:
en euhm nen intel PIV overclocken :wtf: wrom?
die draaien goed zo en zijn niet designed om te overclocken...daar koopte nen amd voor eh...da werkt al op en fucking hoge fsb (800) dus wrom dan nog wa zitten kloten...zorg dat uw graka overclocked geraakt en uw ram eventueel...

greetzz
wrom zouden P4 "gedesigned" zijn om niet te oc'en. Het is daarom dat ze 6.3 ghz op nen p4 hebben gehaald zeker :ironic:

in plaats van den betweter uit te willen hangen kunt ge beter wat raad geven

Fr@gsta

Legacy Member
Freakhead zei:
Wat gaat er niet? Waarom zou ge u FSB niet kunnen verhogen bij intel. Ik heb het wel gedaan bij mijne computer.

Moederborden gemaakt door Intel zelf, wat die gast nu heeft dus, kunnen normaal gezien niet overclockt worden. Er is simpelweg geen optie in de bios dat overclocken toelaat.
Fabrikanten die de Intel chipsets op hun moederborden bakken laten dit wel toe: Asus, Abit, MSi, DFI, Gigabyte, ....

Freakhead

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Moederborden gemaakt door Intel zelf, wat die gast nu heeft dus, kunnen normaal gezien niet overclockt worden. Er is simpelweg geen optie in de bios dat overclocken toelaat.
Fabrikanten die de Intel chipsets op hun moederborden bakken laten dit wel toe: Asus, Abit, MSi, DFI, Gigabyte, ....

ah zo bedoelt die.
Had verkeerd begrepen :)

WiD26

Legacy Member
ghostblade zei:
2 latjes van 512mb ddram en 1 van 256ddram dus klopt wel
ik zie dat nergens staan FSB

Dat latje van 256 gaat de boel alleen vertragen omdat je dualchannel uitschakeld,volgens mij.

Voor te oc'en zou ik een goed mobo kopen liefst asus omdat je dan mss je multiplier kan veranderen en een goede cpu koeler vemits ene presscot is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan