Archief - gezocht ervaren OCers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

corvette

Legacy Member
zoals hier al gezegd, smijt dat brol 256MB eruit, je gaat een boost krijgen, je dualchannel komt terug, meer bandbreedte dus meer grafische power;.

***ARF***

Legacy Member
jamaar hij wilt geen softwarematige oc
en heeft toch al een ander mobo besteld
thread lezen ;)

wxphe zei:
Hoever denk je wel te gaan dan met die 2.4, kweet nie of da klopt maar da proggie van asus zegt dat mijn 2.4ghz(c) max aan 3600 zal draaien. Nu draait em 3.3 met standaart koeler.
dan zoude aan fsb 1200 draaien, da is al vrij hoog maar als ge extreem gaat kunde hier nog een stuk over gaan ze
2.4 steekt ondertusse bij neef van mij dus kan ik ni teveel nimeer aan prutse
nog altijd geen droopmod gedaan :angry:
zou mijne 2.8 nog net iets hoger willen krijgen

intel oc'en is eigenlijk veel "simpeler" te oc'en dan amd
aangezien je enkel de fsb kunt aanpassen (of je die mp kunt aanpassen weet ik eigenlijk niets :s) dus gewoon geleidelijk aan je fsb omhoog duwen tot het zaakje onstabiel word en dan je voltage verhogen (binne de perken blijven) en je temps in het oog houden

en gewoon VEEEEL testen

als ge me een klein vraagske(of groot) waaar ge geen thread voor wilt openen
mijne msn staat meestal wel open :)

Sacristar

Legacy Member
ye I know maar ik begrijp niet goed waarom want zo te horen is het zijn enige mogelijkheid met dat mobo...

en voor die anderen dat dachten dat intel borden niet te overclocken zijn :)

btw, 2.8 @ ~3.8 (275fsb) stabiel :D mem divider op 1/1 timings 2.5/3/3/8 pat enabled
2.9 (280fsb) is niet stabiel maar dat ligt aan de ram.

allemaal op lucht :woohoo:

ma nu maffe, morge verder foefelen :)

Fr@gsta

Legacy Member
kristos zei:
terug dual channel dus meer banbreedte... ok
dus meer grafische power... like what the f*** :wtf:

Beetje logisch nietwaar? Kijk maar naar het verschil bij 3DMark01 scores tussen single channnel Socket 754 en Dual Channel Socket 939 clock voor clock. De verhouding geheugenbandbreedte en kaartsnelheden moeten wel in verhouding liggen natuurlijk. Een GF4MX gaat geen baat hebben bij 7000mb/s.

slijpschijf

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Beetje logisch nietwaar? Kijk maar naar het verschil bij 3DMark01 scores tussen single channnel Socket 754 en Dual Channel Socket 939 clock voor clock. De verhouding geheugenbandbreedte en kaartsnelheden moeten wel in verhouding liggen natuurlijk. Een GF4MX gaat geen baat hebben bij 7000mb/s.

daarom dat een 3200+ s939 lager geclocked is dan een s754 :)

Sacristar

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Beetje logisch nietwaar? Kijk maar naar het verschil bij 3DMark01 scores tussen single channnel Socket 754 en Dual Channel Socket 939 clock voor clock. De verhouding geheugenbandbreedte en kaartsnelheden moeten wel in verhouding liggen natuurlijk. Een GF4MX gaat geen baat hebben bij 7000mb/s.
ik zie gewoon de link niet tussen de bandbreedte van je geheugen en de prestatiewinst die je daardoor dus blijkbaar zou krijgen voor je grafische kaart...

***ARF***

Legacy Member
eraser op wa slaagt da nu?
intel oc'en?
waarom ni?
als ge ziet wat een winst je "gratis" krijgt
mijn cpu is nog altijd 1 van de beste die je kan kopen en hij heeft ondertussen toch al een serieuse leeftijd
[email protected]
cpu is al meer als een jaar oud, maar als je nu een 3.5Gig zou moeten kopen betaal je nog altijd een serieuse noot.

ghostblade

Legacy Member
ik hoop dat sommige mensen die niet goed kunnen ocen dat ze ook hier iets kunnen uithalen dat ze helpt bij het ocen

ghostblade

Legacy Member
nog klein vraagje was een droopmod ?
bedankt voor alles (voor de zoveelste keer)

***ARF***

Legacy Member
mijn voltage fluctueerd nogal hard.
doorda asus wa goedkope voltage regulators der heeft opgezet
als mijne cpu onder load gaat zakt het voltage te hard en wordt hij instabiel

de droopmod zorgt ervoor dat het voltage van de cpu rotsvast blijft staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan