Archief - gezocht ervaren OCers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fr@gsta

Legacy Member
idd 3 ramlatten leveren geen dual channel op
Desktopprestaties bijna niet. Je 3d prestaties gaan er wel fameus op voorruit gaan als je dat latje van 256mb wegneemt. Meer geheugenbandbreedte, meer grafische power.

ghostblade

Legacy Member
het is een prescot maar op de stiky staat er duidelijk dat de intel CPU's gelockt zijn en dat je alleen de FSB kan wijzigen

ghostblade

Legacy Member
maar als ik op de site van ASUS kijk dan staat er altijd een intel nummer bij
en is dees een goed bord ASUS P4P800 SE ?

WiD26

Legacy Member
Voor te oc'en raad ik je de p4c800-E aan,als je dan een D0 stepping hebt zou je uwe multiplier kunnen veranderen naar omlaag (daar ben ik zeker van, omhoog weet ik niet zeker).
Een intel p4 is altijd gelockt maar het is het mobo wat dat eigenlijk omzeilt,voor meer uitleg moet je eens googlen.

SkateDivision

Legacy Member
ghostblade zei:
het is een prescot maar op de stiky staat er duidelijk dat de intel CPU's gelockt zijn en dat je alleen de FSB kan wijzigen
idd, ik zou de P4 overclocking howto op www.crazymodders.be eens lezen, daar wordt je al wel wat wijzer uit :)

ghostblade

Legacy Member
ik zat eigelijk meer te denken aan een P4P800-E op een review heb ik gezien dat die ook goed scoort

WiD26

Legacy Member
ghostblade zei:
@27 hbe jij je pc tot het uiterste geoct ? want in je signature staat er P4 [email protected]

Mijne cpu is ene northwood,gewoon de fsb met kleine stapjes verhoogt met de mem divider op 2/3 en getest op stabiliteit op prime95.daarna gezocht hoever mijn mem geraakt op 1/1 en dat was fsb224.
Ook heb ik een andere cpu koeler gezet op de temps laag te houden dat is ook belangrijk.
Mijn mem en mobo houden me nu tegen want mijne cpu kan verder.

Ik zou eerst VEEL lezen voor je begint met oc'en want dit is niet zonder gevaar,zonder de juiste bios instellingen enz kan je uw pc omzeep helpen. ;)

ghostblade

Legacy Member
maar welke cooler mag dat wel zijn (heb er ook 1 nodig graakt ier ook warm door niets te doen

Sacristar

Legacy Member
intel heeft zelf een software octool voor haar moederborden, 'k weet wel niet hoe het noemt ...

***ARF***

Legacy Member
me dunkt da der hier ne hoop "denkt" da hij kan oc'en maar het toch ni echt "kan"
de dingen die hier in den thread staan doen mij gewoon me vertomming slagen. :eek:
heb nu geene tijd om ne deftige post te zetten (zit in de les)
als ik thuis kom en der staan nog geen deftige posts zal ik er wel iets bijzetten.

btw diene [email protected] is ni extreem ze

hier [email protected] *2 (2 verschillende cpu's)
[email protected]
[email protected]
3.4@ heb hem nog maar nen dag (nog ni kunne teste)
allemaal mem sync me fsb

en dit zijn eigenlijk ook maar middelmatige oc's

WiD26

Legacy Member
***ARF*** zei:
me dunkt da der hier ne hoop "denkt" da hij kan oc'en maar het toch ni echt "kan"
de dingen die hier in den thread staan doen mij gewoon me vertomming slagen. :eek:
heb nu geene tijd om ne deftige post te zetten (zit in de les)
als ik thuis kom en der staan nog geen deftige posts zal ik er wel iets bijzetten.

btw diene [email protected] is ni extreem ze

hier [email protected] *2 (2 verschillende cpu's)
[email protected]
[email protected]
3.4@ heb hem nog maar nen dag (nog ni kunne teste)
allemaal mem sync me fsb

en dit zijn eigenlijk ook maar middelmatige oc's

Ik heb nooit gezegd dat da extreem is he,ik heb gewoon zijn vragen beantwoord.
Btw ik heb er bij gezet dat mijn mem en mobo me tegen houden,ik zou een droop mod moeten doen en pc4000 moeten aanschaffen.En dat gaat niet lang meer duren :D

ghostblade

Legacy Member
@34 this mss ook omdat die kerel mss zijn pc niet kapot wil
en ook je moet toch ergens beginnen (kijk naar mijn tweak[je]) das pas miniscul maar 0.110mhz

***ARF***

Legacy Member
WiD26 zei:
Ik heb nooit gezegd dat da extreem is he,ik heb gewoon zijn vragen beantwoord.
Btw ik heb er bij gezet dat mijn mem en mobo me tegen houden,ik zou een droop mod moeten doen en pc4000 moeten aanschaffen.En dat gaat niet lang meer duren :D

nenee
hij zei da
en droopmod moet ik hier ook nog uitvoeren :p
p4p800deluxe

en ghostblade
idd ge moet ergens beginne
ik wees er gewoon op dat er heel wat dingen in deze thread worden gezet dat niet juist zijn
en kdacht just ne volledige post te zetten maar ik moet weg :s

zal voor andere keer zijn ;)

wxphe

Legacy Member
***ARF*** zei:
hier [email protected]
en dit zijn eigenlijk ook maar middelmatige oc's

Hoever denk je wel te gaan dan met die 2.4, kweet nie of da klopt maar da proggie van asus zegt dat mijn 2.4ghz(c) max aan 3600 zal draaien. Nu draait em 3.3 met standaart koeler.

ghostblade

Legacy Member
ik heb nen ete (warme) pc :'( en kdenk niet dak ver gaan graken voor te ocen maar ik ga toch een proberen
ik heb net een P4P800-E deluxe besteld bij mij plaatselijke harware boer maar weet er iemand hoeveel FSB's ik max. mag bij doen (wil men pc niet naar de maan schieten)

lotter.be

Legacy Member
ik denk da ocen me Intel mobos nie gaat(of tog moeilijk), simpelweg omdat ze anders zichzelf int zak zetten,

Dit heeft ARF mij nog gezegd d8 ik.
Hopelijk geeft hij hier nog een postje zodat we er allen ( die er niet veel van kent) een beetje wijzer uit worden ! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan