Archief - Ervaringen Aopen 6800 Le

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

slijpschijf

Legacy Member
wittekakker zei:
Mijne komt van paradigit.nl
Der staan nu geen meer op diene site dus kweet nie zeker ofdat ze die nog verkopen nu. Prijs was anders wel in orde, 199€ :p

Hoe hoog heb je je geheugen ondertussen al gekregen? :) Al voorbij de 900? Want moest daar 2.2ns onderzitten zou da geen probleem zijn e

Witte

Legacy Member
Nog nie zo echt veel tijd gehad, ook dees weekend nie, kzalt ooit wel ne keer posten als ik het nie vergeet :)

xyus89

Legacy Member
ik dacht da ge met de 6800LE van msi altijd alle pipe's kon activere.

dit geeft een prestatie boost van 18-20 procent ZONDER iets aan de core mhz te verandere... impressive zou'k zegge

Greetz Xyus89

slijpschijf

Legacy Member
xyus89 zei:
ik dacht da ge met de 6800LE van msi altijd alle pipe's kon activere.

dit geeft een prestatie boost van 18-20 procent ZONDER iets aan de core mhz te verandere... impressive zou'k zegge

Greetz Xyus89

Idd, u DACHT!

Dat gaat bij msi kes zeker niet altijd, ik ken der ook die ze niet openkregen :(
msi lockt nu weer de pipes, ik hoop dat ze met de volgende rivatuner weer unlocked kunnen worden :), deze komt over paar weken uit dachtek :)

Analog

Legacy Member
kheb een rev3 aopen en kan niks van pipes unlocken :( hw masked allemaal en na reboot blijft da gewoon op 8 staan (doe ik iets verkeerd fzo?) voor de rest niets aangepast

gebruik wel die "leaked" drivers 70.en nog iets

oc draait stabiel op 366/835

slijpschijf

Legacy Member
Analog zei:
kheb een rev3 aopen en kan niks van pipes unlocken :( hw masked allemaal en na reboot blijft da gewoon op 8 staan (doe ik iets verkeerd fzo?) voor de rest niets aangepast

gebruik wel die "leaked" drivers 70.en nog iets

oc draait stabiel op 366/835

Ge kunt de hardmod doen, dat is met soldeerbout 2 weerstandjes ervan halen, en 1 er terug opzetten op andere plaats ;), dan gaat het wel gaan.

Ofwel wacht je tot de nieuwe rivatuner uit is, deze zou dit mss wel kunnen (geen zekerheid), komt over paar weken uit :)

Analog

Legacy Member
mijne aopen REV 3 van forcom was totaal ni unlockbaar allemaal HW masked

denk zelfs da er 2.8ns mem opzit

slijpschijf

Legacy Member
Analog zei:
mijne aopen REV 3 van forcom was totaal ni unlockbaar allemaal HW masked

denk zelfs da er 2.8ns mem opzit

testen e, en weet het mij eens te zeggen, tkan zijn dat ik mij ook een aopen koop :)

mamamiapu

Legacy Member
Na te horen van die oc mogelijkheden van de 6800LE, ben ik ook wel geïntresseerd in deze graka ipv de 6600GT. Ik vroeg mij wel nog af of de koeler van de aopen vrij veel lawaai maakt, en als je de kaart oc't je er dan een extra koeler moet opzetten? En is de oc kans van zo'n aopen REV 3 minder ofzo?

Btw, zal de 6800LE matig oc beter presteren dan een 6600GT die ook matig oc't is?

Thx :doc:

Alexis

Legacy Member
een 6800 non-ultra is dat eigenlijk gewoon een 6800 LE maar met 12 pipes en 5 vertexen ? en hebben die meer kans om te unlocken dan de LE of nie ?

str0ntj3

Legacy Member
cooling kan je vervangen door een arctic silencer normaal.
Ze hebben nu ook goede coolers voor 6800ultra's, kzou wel ff checken of de gaten van de 6800LE overeenkomen met de 6800U rond de chip.
Als da overeenkomt kunde er zeker van zijn dat die arctic silencer voor een 6800Ultra past.

mamamiapu

Legacy Member
cooling kan je vervangen door een arctic silencer normaal.

Waar kan ik die kopen? Buiten online bestellen vind ik deze nergens. Hoogst waarschijnlijk zal ze wel passen, ik had het ergens anders nog al gelezen dat iemand de nv5 hiervoor gebruikt had.

Nog vergeten vragen... Die LE versie is toch 256mb hé? Bij de verkopen staat er meestal 256, maar alle gewone 6800's zijn toch 256? :crazy:

Bedankt

L@TrO

Legacy Member
Asus Ge ( een Nu met ddr3) heeft 256mb

@apa : ge zult wel gelijk hebben . Maar ik kan enkel uit ervaring zeggen dat als je de mem naar beneden haalt dat de blackscreens weg gaan. Vandaar de redenatie " ah tzal aan de mem liggen".

Alexis

Legacy Member
bestaat er eigenlijk een kaart voor 300 euro waar je hl-2 bv. op het maximum goed kan draaien ? op resolutie 1024*768 bedoel ik dan wel.

SeppaR

Legacy Member
Ik vraag me eigenlijk af.
Als je zo'n kaartje koopt, en je kan die pipes allemaal activeren.
Is het dan eigenlijk een 6800 GT geworden ofzo? Of een Ultra?

apa

Legacy Member
The_dark_Seppe zei:
Ik vraag me eigenlijk af.
Als je zo'n kaartje koopt, en je kan die pipes allemaal activeren.
Is het dan eigenlijk een 6800 GT geworden ofzo? Of een Ultra?

GT en Ultra verschillen enkel in het aantal vertex shaders en in de kloksnelheid van GPU en memory (als ik het goed voorheb tenminste): beiden hebben GDDR3 geheugen, draaien op hetzelfde PCB, beschikken over een 256-bit memory-interface, ...

De LE beschikt over een ander PCB, GDDR1, vaak een goedkopere koeler, ... Als je de LE volledig unlockt, dan is de GPU identiek qua features aan de GT of de Ultra. Het verschil is dan nog de kloksnelheid. Als je geluk (en een goede koeling) hebt, dan zal je GPU op dezelfde clocks kunnen draaien als de GT of de Ultra...

Je RAM zal echter vrijwel nooit aan de GT of Ultra clocks kunnen draaien. Een voordeel is wel dat GDDR1 betere timings heeft. Het spijtige is dat videokaarten het eerder moeten hebben van hoge bandbreedtes dan van lage latencies. Maar op dezelfde clocks presteert de LE dus beter dan de GT of de Ultra.

str0ntj3

Legacy Member
D loves gene zei:
bestaat er eigenlijk een kaart voor 300 euro waar je hl-2 bv. op het maximum goed kan draaien ? op resolutie 1024*768 bedoel ik dan wel.
9800pro kan da ook al!
1600x1280 & op hoogste wel goed overclockt @ 420/395!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan