Archief - Ervaringen Aopen 6800 Le

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de fitnessbonk

Legacy Member
Meer slaagkans bij een 6800 dan bij een 6800le aangezien 6800 toch een trapje hoger staat.

Ik heb een msi nx6800 ter info.

meLio

Legacy Member
denk da de slaagkans just minder is bij 6800nu...correct me if i am wrong experts ;)

meLio

Legacy Member
Kheb wa benchmarks bezien enzo,en de 6800 LE (standaard!)is toch denk ik +/- gelijk aan de 6600 GT,of vergis ik mij hierin? dus dan kunde toch beter voor de LE gaan dan hebde voor dezelfde prijs meer 'kans' op meer prestatie mits unlocking en OC'en?

str0ntj3

Legacy Member
6600Gt ongeveer gelijk aan 6800LE
6800LE meer kans dan 6800(vanilla)
6800LE OC-ed beter dan 6600GT

apa

Legacy Member
Misschien interessant voor diegenen die voor een PCI-Express variant gaan van de 6800LE: nVidia zal deze chips binnenkort vervangen door een nieuwere chip die veel goedkoper te produceren valt omdat die "maar" 8 pipes aan boord heeft. Daardoor vallen deze kaarten niet meer te unlocken naar 12 of 16 pipelines (aangezien die er fysisch gewoon niet zijn). Het gaat in dat geval om native PCI-Express GPU's. Er wordt niet meteen verwacht die nieuwere chips te zien op AGP-kaarten.

L@TrO zei:
De msi Le ( en andere merken met rev1) hebben gewoon zeer slechte geheugen chips . Er staat namelijk hynix 2.8 chips op die normaal maar aan 500mhz mogen draaien (ddr250) , en ze hebben die standaart overclockt tot 700mhz , en dat is natuurlijk problemen zoeken...

2,8ns chips zijn ge-rate voor een kloksnelheid van 350 MHz (dus 700 MHz effectief)... Dat mag dus geen probleem zijn. Bovendien is het al veel langer gekend dat Hynix betere yields haalt op zijn 2,2ns chips dan op de 2,8ns waardoor ze de 2,2ns gewoon re-badgen naar 2,8ns. Daardoor krijg je voor een lagere prijs toch 2,2ns chips (die ge-rate zijn voor 450 MHz of 900 MHz effectief)...

Het probleem met die rev1 kaarten heeft niet te maken met het gebruikte geheugen, maar met het design van de PCB.

finn

Legacy Member
heb je nu die kaart kunne unlocken (aopen 6800LE die je bij forcom kocht)
Is da nu een revisie 1 of niet die ze daar verkopen.

apa

Legacy Member
Ik heb Forcom zelf eens gecontacteerd en het zijn nieuwere revisie's (dus geen rev1).

finn

Legacy Member
ik had ze een mail gestuurd en ze zeiden dat er wel nog in het magazijn lageg, maar ze me niet konde zeggen welke et waren, maar thx dat jij het hier zegt.

citrofenwick

Legacy Member
ik heb ook gebeld en mij zeiden ze ook dat ze al binnen waren sedert vorige week. ik heb ze besteld en ze zeidden me da t ze tg woensdag ging geleverd zijn. het is nu zondag en ik heb ze nog steeds niet gezien :confused:

L@TrO

Legacy Member
apa zei:
2,8ns chips zijn ge-rate voor een kloksnelheid van 350 MHz (dus 700 MHz effectief)... Dat mag dus geen probleem zijn. Bovendien is het al veel langer gekend dat Hynix betere yields haalt op zijn 2,2ns chips dan op de 2,8ns waardoor ze de 2,2ns gewoon re-badgen naar 2,8ns. Daardoor krijg je voor een lagere prijs toch 2,2ns chips (die ge-rate zijn voor 450 MHz of 900 MHz effectief)...

Het probleem met die rev1 kaarten heeft niet te maken met het gebruikte geheugen, maar met het design van de PCB.

Nein man ,heb probleem ligt echt wel bij de Hynix chips hoor. Hoe verklaar je anders dat de kaart wel normaal loopt wanner het geheugen underclockt wordt tot 500mhz. Maar het pcb design is idd ook onder hande genomen bij de rev2 en 3 omdat de vorige soms de chips beschadigde.

meer info vind je op het msi forum ;)

slijpschijf

Legacy Member
Welk merk koop je nu best om het meeste kans te hebben om pipes te kunnen activeren en een deftig oc te kunnen doen ;) (welke merk heeft het beste geheugen?)
iedereen zegt altijd iets anders :s

apa

Legacy Member
L@TrO zei:
Nein man ,heb probleem ligt echt wel bij de Hynix chips hoor. Hoe verklaar je anders dat de kaart wel normaal loopt wanner het geheugen underclockt wordt tot 500mhz. Maar het pcb design is idd ook onder hande genomen bij de rev2 en 3 omdat de vorige soms de chips beschadigde.

En toch is het niet het RAM ;)

Het verlagen van de clocks van het RAM kan het oplossen zonder dat dat aan de RAM-chips zelf ligt hoor. Timings van geheugen zijn zeer belangrijk in het geval van synchroon geheugen (zoals het DDR-geheugen hier). De signalen van de geheugenchips moeten op zeer precieze tijdstippen verwerkt worden. Omdat de chips nu niet allen even ver zitten van de memory-controller, worden de circuits ernaar wat uitgerokken (en maken die op het eerste zicht "nutteloze" kronkels op het PCB). Op die manier is de lengte van de banen (we noemen dit trouwens de "trace length") min of meer gelijk voor alle chips...

Dat is althans de bedoeling. Als dit niet goed (genoeg) is, heb je stabiliteitsproblemen. Deze problemen worden erger bij hogere kloksnelheden (aangezien de speling op het ideale verwerkingsmoment dan kleiner wordt).

Witte

Legacy Member
Heb het gisteren al in een andere thread vermeld, maar vandaag nog ies dan. Ik ben eigenaar van een Leadtek 6800LE. Ik heb deze kunnen unlocken tot 12pipes en 6 vertex units. Momenteel draait de kaart op volgende frequenties: core 360MHz en memory 857MHz. Dat is op standaard voltage, en dus zeker geen slechte overclock vind ik. Maar heb nog nie echt te limieten afgetast. Binennkort probeer ik wel eens wat BIOS mods enzo. 3D Mark 05 ging van 2500 naar 3400.

slijpschijf

Legacy Member
wittekakker zei:
Heb het gisteren al in een andere thread vermeld, maar vandaag nog ies dan. Ik ben eigenaar van een Leadtek 6800LE. Ik heb deze kunnen unlocken tot 12pipes en 6 vertex units. Momenteel draait de kaart op volgende frequenties: core 360MHz en memory 857MHz. Dat is op standaard voltage, en dus zeker geen slechte overclock vind ik. Maar heb nog nie echt te limieten afgetast. Binennkort probeer ik wel eens wat BIOS mods enzo. 3D Mark 05 ging van 2500 naar 3400.

Ik dacht dat die 2.2ns geheugen had zitten :)

dus 1000/2.2 *2 = 909mhz, je kan je geheugen dus tot 910mhz krijgen, klopt dit? :)

Wel spijtig van die overige 4 pipes natuurlijk, anders schoon kaartje al :)

xpr·k

Legacy Member
krijg best zin zo eentje te kopen . Krijg voor men r9800pro nog wel 140 euro , nieuw speelgoed voor 70 euro komde nie veel tegen op ne comp , zo'n goedkope oc upgrades . Btw die prijs van forcom is verschrikkelijk scherp , vind zowel in .DE als in .NL niemand goedkoper (ia's niet meegerekend)

Witte

Legacy Member
Mijne komt van paradigit.nl
Der staan nu geen meer op diene site dus kweet nie zeker ofdat ze die nog verkopen nu. Prijs was anders wel in orde, 199€ :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan