Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phaetor

Legacy Member
De 580 zal wel de snelste zijn, da geloof ik best, maar ook de duurste... als die 6970 voor een stuk minder slechts een beetje trager is tja :)
Hopelijk morgen wat 'echte' reviews

Dawg (oi22)

Legacy Member
De HIS 6970 staat hier aan 280 pond, wat zo'n 330 euro is. Geen slechte prijs imo. 50 euro verschil met de asus versie

Er staat zelfs een speciale editie mét BF BC2 erbij voor ~340 pond (400 euro) http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-255-SP&groupid=701&catid=56&subcat=1752

Mocht Alternate die koffer editie voor ~400 euro verkopen, dan zou ik die misschien wel kopen. Dan heb ik ineens de 6970 en een spel om hem perfect te testen. (~70 euro meer voor BFBC2 en zo'n 'speciale koffer' valt nog redelijk mee)

Twinturbo

Legacy Member
Voor hetzelfste geld als een 6970 heb je een 6850 crossfire waar mijn voorkeur dan ook naar uit gaat.

Mette2

Legacy Member
Ik had gehoopt dat de HD6970 de GTX570 zou overklassen, maar ze presteren (voorlopig) gelijk, driverupdates zullen hier waarschijnlijk nog verandering in brengen (in het voordeel van de HD6970 dan...), vergeet ook niet dat we hier een 389 mm² chip met 2,64 miljard transistors vergelijken met een ~550 mm² chip met 3 miljard transistors, toch wel knap van AMD.

De grote verrassing is wel de prijs : ~270€ voor de HD6950 en ~330€ voor de HD6970 waardoor die laatste direct een betere prijs/prestatie verhouding heeft dan de GTX570.

Verder zie ik geen nadelen aan de nieuwe kaarten, tesselation power is nogmaals verbetert, de nieuwe powertune optie is wel interessant, crossfirescaling is beter, standaard 2GB geheugen, en de koeling is nu ook voorzien van een vaporchamber (zoals we eerder al zagen bij de HD5970).

Al bij al een goed product dus, spijtig dat sommige reviews een negatieve conclusie trekken omdat hun verwachtingen te hoog waren...

Phaetor

Legacy Member
Hoezo heeft de 6970 een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de 570?
Zo ver ik kan zien presteren ze hetzelfde en kosten ze evenveel..

medalofkoen

Legacy Member
@Mette2: Ik begrijp helemaal wat je wil zeggen. Maar de verwachtingen waren hoog, niet alleen bij de pers, maar ook bij de gamers en fans van AMD. Amd heeft ook zelf verwachtingen geschept, wat natuurlijk normaal is. Dus ik vind het logisch dat er mensen ontgoocheld zijn. Ze hebben heel veel tijd gehad om een nieuwe kaart te ontwikkelen (dubbel zoveel als nVidia), maar ik vrees dat ze een beetje te veel op hun lauweren hebben gerust na het succes met de HD5xxx serie.
Dat ze met de HD6990 de troon van snelste kaart weer gaan opeisen lijkt me een zekerheid.

juan1717

Legacy Member
Ik vind toch dat ze een knappe prestatie hebben neergezet.

Hij presteert hetzelfde als een gtx570
is een klein beetje goedkoper en hij verbruikt een stuk minder dan de gtx570.

Mette2

Legacy Member
medalofkoen zei:
Amd heeft ook zelf verwachtingen geschept, wat natuurlijk normaal is.

Waar en wanneer? :wtf:

medalofkoen zei:
Ze hebben heel veel tijd gehad om een nieuwe kaart te ontwikkelen (dubbel zoveel als nVidia), maar ik vrees dat ze een beetje te veel op hun lauweren hebben gerust na het succes met de HD5xxx serie.

Huh, wat zeg jij nu? Als je na een jaar al een nieuwe chip (met dito architectuur) krijgt ontwikkelt is dat toch supersnel, dat is 2 chips op de tijd dat Nvidia 1 chip (halfgewerkt) op de markt brengt en een half jaar later pas volledig afgewerkt (na een revisie...)

Als er iets is wat je ATI/AMD niet kan verwijten, is het wel de regelmaat van nieuwe chips dat ze ontwikkelen.

Wasbeer

Legacy Member
Ik ben tevreden.
Ze hebben het goed geleverd mits ze nu nog de juiste partners kunnen overtuigen om hun product te verkopen en veel reclame maken enzovoort, dan verdienen ze weer zoveel als de 5800 reeks.

Hoeveel mensen weten zoveel als wij hier op het forum over hardware en wie of welke sneller is.

+ je hebt altijd de gekken die upgraden naar de laatste kaart :D
en daar ben ik op aant wachten voor mijn 3de 5870 ^^

Gunstn

Legacy Member
beetje teleurgesteld, maar zal toch upgraden van mijn 4870 naar 6970 zodat ik eindelijk eyefinity kan draaien.
Hopelijk draaien de games nog wat soepel in eyefinity...
de 2gb geheugen zouden toch ook voordeel moeten zijn t.o.v. de 5870 voor eyefinity.
heb enkel een review gevonden waar ze crossfire testen met eyefinity :(

Twinturbo

Legacy Member
Ze staan al op Alternate.nl. Vanaf 270 € voor de 6950, en 340 € voor de 6970

Op Alternate.be staat momenteel nog maar enkel de XFX en Sapphire 6950/6970.
Sapphire 6950 voor 270 €, de 6970 voor 350 €

flyingdutchman

Legacy Member
Het enige wat we kunnen concluderen uit dit alles, is dat het dankzij de consoles eigenlijk niet eens de moeite is om een kaart duurder als een 6870 te kopen, als ge ziet dat het merendeel van die kaarten pas een bitje shinen vanaf 1920x1080, dan is het eigenlijk niet eens de moeite zon dure kaart te halen.

Als ge dan toch zon performance wilt hebben, kunde beter 6850 of 6870 CF zetten, ale imo.

Ik zit hier met een HD4870x2 en het is eigenlijk totaal de moeite niet om te upgraden.

kingjulie

Legacy Member
Wat ik hier uit leer is dat als je een gpu wil kopen in de korte toekomst je waarschijnlijk het beste af bent met 2x 5870. Die dingen gaan in prijs prolly nog dalen en presteren niet veel slechter dan de nieuwe 69xx serie.

medalofkoen

Legacy Member
Wasbeer zei:
Ik ben tevreden.
Ze hebben het goed geleverd mits ze nu nog de juiste partners kunnen overtuigen om hun product te verkopen en veel reclame maken enzovoort, dan verdienen ze weer zoveel als de 5800 reeks.

Hoeveel mensen weten zoveel als wij hier op het forum over hardware en wie of welke sneller is.

+ je hebt altijd de gekken die upgraden naar de laatste kaart :D
en daar ben ik op aant wachten voor mijn 3de 5870 ^^

Ik zal er u nog eens verkopen :p
Mij gek noemen :tongue:

sypro9000

Legacy Member
Lol, €350 they did it again. Nu nog de echte benchies. Vind ik wel een schitterende evolutie in deze laatste generaties. Een 9800Pro vroeger was ook een €500 kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan