Archief - AMD 64 oc result

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
lijkt mij ook raar hoor gaste...
ik heb nen 3400+ @ 2.4ghz met die fameuze zalman cooler erop ( pure copper )
en als ik eens goe belast (nfsu2 = max belasting in mijn geval) dan gaat temps tot 48°
en mn machine staat dan NIET-GEoc'ed !!!!
dus kgeloof die gast niet echt...
tenzij da em nen SUPER airflow eeft in zn case :):):)

Fr@gsta

Legacy Member
Wat mij opvalt is dat zijn geheugen aan 200mhz draait volgens clockgen.
Zijn HTT staat op 254mhz, dus dat wel zeggen dat hij een mem divider heeft gebruikt.
Indien het de 166mhz divider zou geweest zijn, moet zijn HTT op 234mhz staan om 200mhz geheugen te hebben. Dat en nog andere feiten vind ik vrij onlogisch.
Ma bon, die jongen zal wel nen uitleg hebben zekers ...

brechtvm

Legacy Member
Ms paint is een machtig programma :p
die gast kent da wss goed;)
greetz

corvette

Legacy Member
tja, denken dat we daarin lopen.. :ironic:

kzou hem nu nog es willen horen..

Fr@gsta

Legacy Member
Hij kan eventueel nog beweren dat hij zelf een bios heeft geschreven met speciale dividers :unsure:

corvette

Legacy Member
thunderhawk zei:
Myn temps op 1,84V @ 2,9Ghz waren na aquamark 53°c

1.84 Vcore? je mobo is ASUS A8V Dlx, vcore gaat tot max 1.8 dacht ik..

smells very fishy..

xMEEEE

Legacy Member
hoever kan ik mijne oc'en ? heb zelfde 3500 + newcastle (mobo a8n-sli deluxe en 380 voeding) voor veilig te zijn want ik wil niet dat em stuk gaat ...

Fr@gsta

Legacy Member
Alzheimer zei:
Wat is er zo speciaal aan divider CPU/14 ?

ik weet niet hoe het juist zit bij A8V omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb. Maar ik dacht dat de er slechts 3 opties waren zoals bij Neo2, 133/166/200mhz. Hij gebruikt geen A64Tweaker dus een andere divider kan het volgens mij niet zijn.

schumi2003

Legacy Member
1.84V damn heeft die een externe voedingsbron ofzo :p


zal niet lang meegaan zo :rolleyes:

Metalhead

Legacy Member
Fr@gsta zei:
ik weet niet hoe het juist zit bij A8V omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb. Maar ik dacht dat de er slechts 3 opties waren zoals bij Neo2, 133/166/200mhz. Hij gebruikt geen A64Tweaker dus een andere divider kan het volgens mij niet zijn.

Hij gebruikt een multi van 11.
166Mhz = 5/6
Dus (11*6) / 5 = 13.2
Divider wordt naar boven afgerond, dus 14
2794 / 14 = 199,57142 (doordat hij clockgen gebruikte, kan het iets meer zijn, zoals in dit geval)

Hier een goeie link naar de dividers :

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=539462#post539462

Een ander handig programmatje, om uw memoryspeed binnen Windows te berekenen is A64 MemFreq 1.1 :
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44339

Oh ja,
en beide cpu-z checksums kloppen, dus zijn cpu loopt idd aan die snelheid. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan