Archief - White Knight Chronicles II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psy

Legacy Member
zalig spel ;o
ben van de eerste begonne & de eerste 18-20 levels zijn wat traag, maar erna komt het toch meer & meer op gang, dernet die dragon matriarch gedaan, wat een fight -.- was ff zoeken hoe het beste aan te pakken, maar het gevecht erna met die nieuwe Ark, /drool :)
online quests zijn ook wel fun, enkel als lowbie loopt ge der maar triest bij :p quasi al het volk zit in de 2de game (veronderstel ik toch) als lev40+, die mobs leven dan niet meteen erg lang ^^

Als iemand me wil adden -> psn nostyke (zet er wel 9lives bij), ben nog wat lowlevel allicht aangezien de meesten wel met de 2de game beginnen, maar bon :)

Yurf

Legacy Member
Ze hebben alleszins de moeilijkheidsgraad opgedreven in deel 2, al een paar keer serieus op mijn donder gekregen. :D Het valt nog mee qua verdeling WKC / WKC 2. In de VS is het bvb. nog niet uit. Heb wel al een gek van lvl. 80 zien rondlopen. :D

Het stijgen in GR gaat (gelukkig) ook veel sneller dan in de vorige game, want daar was het wel extreem veel grinden.

Yurf

Legacy Member
Ashroh zei:
Hoe doe je online quests ? Heb ze nog niet gezien precies.

Het eerste wat je moet doen is de quests kopen (bvb in Balandor). Je hebt daar een speciale winkel voor.

Vervolgens ga je via een savepoint inloggen op Geonet. Eens ingelogd klik je op Hometown en dan met R1 (denk ik) kan je naar 'Search Room' gaan. Daar kan je zoeken op basis van jouw GR, jouw level of gewoon alle rooms. Ik neem meestal alle rooms. Ga best een room binnen met mensen met gelijkaardige lvl en/of GR.

Als je in een room bent, staat aan de ingang een quest officer, waar je quests kan joinen of zelf opstarten. Klinkt misschien een beetje ingewikkeld, maar valt al bij al wel mee. :)

Als je een laag level hebt, heb je vaak niet veel aan online questen. Het is meer een soort (heel uitgebreide) endgame, na het uitspelen. :)

M0rdresh

Legacy Member
I see, thx. Waar ik wel wat problemen mee heb in de story mode is hoe je toch verplicht bent Leonard te kiezen als character om te besturen. Heb tot nu toe steeds mijn eigen avatar genomen, maar in serieuze battle kan je niet van character veranderen en de AI roept White Knight niet op...

Kan je trouwens characters en hun skills respeccen ? Ik het begin van het spel had je daar een "training room" waar ik dat kon doen zag ik, maar verder in het spel nog niet gezien.

Yurf

Legacy Member
Als je tijdens het vechten (of gewoon als je rondloopt) op select drukt, kan je change character kiezen en dus wel tijdelijk naar Leonard overschakelen en zijn knight gebruiken. Ik loop altijd met mijn avatar rond en bij eindbazen schakel ik snel over naar Leonard voor zijn knight en dan weer terug. :)

Respeccen kan je in het begin van WKC2, verder weet ik niet of dat later nog kan. Je kan wel vanaf lvl 50 reïncarneren, zodat je terug van lvl 35 begint en je skills kan respeccen blijkbaar: White Knight Chronicles Wiki - Rebirth

Zelf geen ervaring mee.

syndrom

Legacy Member
is het een aanrader voor iemand die wel een goede jrpg kan slikken?

M0rdresh

Legacy Member
Yurf zei:
Als je tijdens het vechten (of gewoon als je rondloopt) op select drukt, kan je change character kiezen en dus wel tijdelijk naar Leonard overschakelen en zijn knight gebruiken. Ik loop altijd met mijn avatar rond en bij eindbazen schakel ik snel over naar Leonard voor zijn knight en dan weer terug. :)
Dat is dan goed nieuws, ik ging via groene driehoek knop naar menu en wisselde van character, alleen tijdens combat zegt em dat het niet gaat. Via select eens proberen vanavond.

Yurf zei:
Respeccen kan je in het begin van WKC2, verder weet ik niet of dat later nog kan
Hmm misschien moet ik dan overwegen opnieuw te beginnen. Zo ver in het spel ben ik nu ook niet denk ik. Heb momenteel alles in Bow gestoken en dat speelt echt wel goed, nu ik het spel wat beter kan, lijkt me Longsword met complementaire (offensive) magic wel een leuk idee.

Yurf

Legacy Member
Ashroh zei:
Hmm misschien moet ik dan overwegen opnieuw te beginnen. Zo ver in het spel ben ik nu ook niet denk ik. Heb momenteel alles in Bow gestoken en dat speelt echt wel goed, nu ik het spel wat beter kan, lijkt me Longsword met complementaire (offensive) magic wel een leuk idee.

Ik heb geen idee hoever je al zit, maar de combinatie bow met offensive magic is ook niet slecht. Sommige bows hebben ook MAG+, waardoor dat ook een goed wapen is voor een mage (ipv staff).

Als je bvb nog maar aan 20% van bow zit, kan je ook gewoon skillpoints in longsword beginnen steken en wachten tot je in WKC 2 zit, om die bow eruit te halen. :)

syndrom zei:
is het een aanrader voor iemand die wel een goede jrpg kan slikken?

Persoonlijk vind ik het verhaal en de voice acting niet super, dus het hangt er een beetje vanaf of je houdt van een goed verhaal of turn-based gevechten.

Psy

Legacy Member
verhaal & voice acting is idd maar so so (why oh why zit de jap voices er niet in, in sommige anime games doen ze dat tegenwoordig al), maar tis wel een game die u bezighoud tbh, moet me inhouden om te spelen omdak weet dat de uren weer voorbij gaan vliegen :p

Yurf

Legacy Member
Inderdaad, er is zoveel te doen (zeker met WKC2 erbij) dat je al snel vele uren bezig bent. Ikzelf heb amper het verhaal van WKC2 al gevolgd en zit al zo'n 7u ver (door online questing, errands, bounties, ...).

M0rdresh

Legacy Member
Yurf zei:
Ik heb geen idee hoever je al zit, maar de combinatie bow met offensive magic is ook niet slecht.
Probleem is dat mijn skill bar nu al zo vol zit als wat, zit al te switchen in combat om alle skills te kunnen gebruiken. Al drie keer bekeken, "het minimum nemen", maar heb nog plaats te kort, wil alles op mij skill bar hebben lol :D

M0rdresh

Legacy Member
Psy zei:
verhaal & voice acting is idd maar so so maar tis wel een game die u bezighoud tbh
Het ene compenseert al eens het andere. Ik vind de voice acting nu wel niet zo slecht eigenlijk, al veel slechter mogen ervaren. Ook de uitkijk om met je character online ook nog wat keet te schoppen lijkt me ook leuk. Grafisch vind ik het spel zeer goed, en bedoel dan eerder op vlak van mooie omgevingen, sfeer en setting.

Tot nu toe is WKC2 wel best pittig, ferm ambetant dat je nog eens de dungeon mag opschonen en alle mobs verslaan omdat je het niet haalde bij de laatste boss. Gisteren wel vier keer zo de dungeon mogen opschonen, begon irritant te worden eerlijkheidshalve. Maar de ontlading is des te groter als je dan de boss pakt.

Yurf

Legacy Member
Je kan onmogelijk alle skills op een balk plaatsen, dat maakt ook een deel uit van de strategie. :)

Wat ik doe:
- 1 basis slash-aanval (je ziet de aanvalssoort aan het ronde logo voor de naam ervan, een basis aanval is een aanval die geen MP of AP gebruikt).
- 1 basis pierce-aanval
- 1 basis derde soort (naam ff kwijt :p)
- 1 +aanval (dus een aanval die alle vijanden rond u raakt, als je omsingeld bent)
- 1 heal spell
- 1 +heal spell (in nood, iedereen tegelijk healen)

Dat is het absolute minimum, de rest kan je naar hartelust opvullen. Ik doe dat grotendeels met extra healingspells (o.a. Cure tg poison) en zelfgemaakte combo's. Ik gebruik ook een aantal magicbased aanvallen, specifiek voor uw skill. In mijn geval is dit fire/ice.

In het geval van magic kan je zwakkere spells steeds door sterkere vervangen, dus die vragen geen 'nieuwe' plaats in. Het is een beetje afwegen hoe je wil spelen, ik zou er alleszins niet voor opnieuw beginnen. :)

Shyheim

Legacy Member
Psy zei:
verhaal & voice acting is idd maar so so (why oh why zit de jap voices er niet in, in sommige anime games doen ze dat tegenwoordig al), maar tis wel een game die u bezighoud tbh, moet me inhouden om te spelen omdak weet dat de uren weer voorbij gaan vliegen :p

geen JP stemmen? kut :p

ga hem denk ik eens kopen, als ge er de eerste toch bij krijgt...

hou wel van RPGs, maar ken feitelijk niet veel titels op PS3 :(

puur op basis van dit topic zou ik hem wel kopen, want reviews zijn precies niet al te denderend (maar goed, tegenwoordig is dat geen referentie meer).

Booka Shade

Legacy Member
Net gekocht se. Aanpassen met die combatbalk, hadden ze beter kunnen maken imo.

vegnarothix

Legacy Member
als je nu bij het begin van WK2 een GR 7 had ofzo en je vecht je weg door naar GR 22...hou je deze GR dan als je met WK1 online gaat? iemand hier ervaring mee? kwestie van trophies eigenlijk :-)

Vimes

Legacy Member
Ik ga hier mss mee beginnen, ben wel Level5 fan.

Zijn er nog mensen die online spelen?

En weet iemand toevallig waar ik WKC2 (met WKC1 ingebakken) goedkoop kan vinden, precies out of stock op veel UK sites, en niet gemakkelijk te vinden op eBay.

chellesan

Legacy Member
vegnarothix zei:
als je nu bij het begin van WK2 een GR 7 had ofzo en je vecht je weg door naar GR 22...hou je deze GR dan als je met WK1 online gaat? iemand hier ervaring mee? kwestie van trophies eigenlijk :-)

denk het ni, bij mij is het toch niet, mazar mijn wkc 1 was dan ook amerikaanse versie en wkc2 eu, maakt het lekker ingewikkeld he, bij mij zijn al mijn vrienden online wel hetzelfde bij 1 en 2, dus die was ik nooit kwijt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan