Archief - White Knight Chronicles II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yurf

Legacy Member
Iemand deze gekocht? Ik ben 'm deze middag gaan halen. Kan niet wachten om eraan te beginnen. :D Mensen die deze online willen spelen, mogen me altijd toevoegen op PSN: yurf777 (graag vermelding van 9lives).

duck

Legacy Member
Yurf zei:
Iemand deze gekocht? Ik ben 'm deze middag gaan halen. Kan niet wachten om eraan te beginnen. :D Mensen die deze online willen spelen, mogen me altijd toevoegen op PSN: yurf777 (graag vermelding van 9lives).

Verwacht hem dinsdag in de bus.

Yurf

Legacy Member
Ashroh zei:
Spreekt me wel aan, die combinatie singleplayer / mmo

Is inderdaad wel leuk, zeker als je met mensen uit je PSN-lijst samenspeelt. Zonder coördinatie zijn sommige quests (zeker op hogere levels) moeilijk uit te spelen. Let wel, dit is zeker geen spel voor iedereen. :) Er komt soms vrij veel grinden aan te pas (niet per se om te levellen, eerder voor bepaalde loot), maar dat is iets wat ik graag doe in RPG's.

Ik heb nog niet lang gespeeld, maar mijn eerste bevindingen (als fan van het origineel) zijn positief. Alles lijkt gestroomlijnder en vooral meer van hetzelfde. Verwacht dus geen grote vernieuwingen, maar eerder een aantal kleine aanpassingen, waardoor alles vlotter verloopt.

Naast online quests zijn er nu ook véél bounties waar je bepaalde vijanden moet doden. Online is ook verbeterd, o.a. het zoeken naar rooms gaat vlotter. Het aantal specialisaties (zwaard, bijl, healing magic, ...) zijn nog steeds hetzelfde, maar ze hebben elk een make-over gekregen (+ zo'n 20 extra skills per soort). Als je jouw personage uit deel 1 inlaadt krijg je een suggestie op basis van de skills die je had, maar je kan ze naar hartelust resetten en opnieuw toewijzen.

Jouw avatar kan nu ook een eigen Knight hebben, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Ik heb wel al online gezien dat je opnieuw d.m.v. items te combineren ook wapens, medallions, ... voor je Knight kan maken.

Als er nog vragen zijn of dingen die je wilt dat ik check: shoot!

EDIT: Nu vergeet ik nog de belangrijkste verandering: ik heb de indruk dat het spel sneller speelt, doordat de moves elkaar sneller kunnen opvolgen. :)

Psy

Legacy Member
vanavond achter 't werk ga'k er ook achter, heb het origineel nooit gespeelt maar kijk er wel naar uit.
origineel (al dan niet wat aangepast) zou er bij deze toch moeten bijzitten dus zal alvast daarmee beginnen :)

vegnarothix

Legacy Member
Yurf zei:
Iemand deze gekocht? Ik ben 'm deze middag gaan halen. Kan niet wachten om eraan te beginnen. :D Mensen die deze online willen spelen, mogen me altijd toevoegen op PSN: yurf777 (graag vermelding van 9lives).

als 'k hem heb en ik vergeet het niet, ga 'k u toevoegen :) ALS ik tijd heb om te spelen, bij wk had ik die vervelende situaties dat ik online soms maar 1 quest kon doen en dan moest ik weer offline gaan voor een echt leven te leiden.

Psy

Legacy Member
net gekocht samen met inf 2 :p, woot lang weekend off work!
straks is uittesten, was verdorie wel het duurste spel da'k al gekocht heb, 70eur staat ie zowat overal -.-
eerst in MM gaan zien & dan in dreamland, zal in gamemania zeker nie beter geweest zijn -.-

Yurf

Legacy Member
Psy zei:
net gekocht samen met inf 2 :p, woot lang weekend off work!
straks is uittesten, was verdorie wel het duurste spel da'k al gekocht heb, 70eur staat ie zowat overal -.-
eerst in MM gaan zien & dan in dreamland, zal in gamemania zeker nie beter geweest zijn -.-

In MediaMarkt Oostakker heb ik hem voor 60 euro gekocht. :) Wss zetten ze hem zo duur omdat ze redeneren dat het eigenlijk 2 games zijn.

Nog verbeteringen gevonden:

- items verzamelen van rotsen, bomen, planten geeft nu alle items in één keer, ipv een item per keer.
- per level up krijg je 8 skill points. Sommige skills zijn wel duurder geworden, maar toch. :)
- het spel is er moeilijker op geworden. De skills geven minder extra HP en MP, vijanden doen meer schade. Zo heb ik bij één van de eerste eindbazen zeker drie keer opnieuw moeten beginnen, voordat ik de juiste manier vond om hem neer te krijgen en zelfs dan was het nog heel nipt. In het eerste deel ben ik nooit gestorven, bij mijn weten.

@vegnarothix: geen probleem, ik heb het ook vaak dat ik na 1 quest al moet stoppen. :)

Psy

Legacy Member
die aanpassingen aan de tweede game, zitten die nu ook in die remake die erbij zit van de eerste game? heb de eerste nooit gespeelt & ben van plan eerst daarmee te beginnen.

Yurf

Legacy Member
Psy zei:
die aanpassingen aan de tweede game, zitten die nu ook in die remake die erbij zit van de eerste game? heb de eerste nooit gespeelt & ben van plan eerst daarmee te beginnen.

Normaal gezien wel. Ik had per ongeluk de eerste gestart en o.a. de menu's zagen er al anders uit, dus ik veronderstel dat alle veranderingen doorschemeren. :) Ik zou sowieso aanraden om eerst deel 1 te spelen (als je het nog nooit gespeeld hebt), want anders begin je aan level 35 en krijg je ineens immens veel skillpoints, zonder dat je weet hoe je ze moet besteden. :)

Als bepaalde dingen onduidelijk zijn, moet je het hier maar vragen. :)

Zotten

Legacy Member
Psy zei:
die aanpassingen aan de tweede game, zitten die nu ook in die remake die erbij zit van de eerste game? heb de eerste nooit gespeelt & ben van plan eerst daarmee te beginnen.

Ja. De eerste game op de disc is de 'Remastered version' en bevat inderdaad alle verbeteringen en wijzigingen die ook in WKC2 zijn doorgevoerd.

Psy

Legacy Member
super, ff zitten spelen & beviel me al direct, morgen word een wkc dagje =)

WilliaM

Legacy Member
Vraagje, indien je WKC 1 hebt uitgespeeld, telt die save file dan mee voor de trophy : "Complete part 1 of WKC (kweet niet juist hoe die trophy exact noemt)" die je in de 2de krijgt?

M0rdresh

Legacy Member
Kan iemand mij in een nutshell uitleggen hoe die Incorruptus in elkaar steken ? Weet nog niet of ik WKC2 zal kopen, de eerste nooit gespeeld. Maar die Incorruptus spreken me wel aan, maar snap niet goed wanneer je die kan summonen of hoe dat werkt.

duck

Legacy Member
Psy zei:
net gekocht samen met inf 2 :p, woot lang weekend off work!
straks is uittesten, was verdorie wel het duurste spel da'k al gekocht heb, 70eur staat ie zowat overal -.-
eerst in MM gaan zien & dan in dreamland, zal in gamemania zeker nie beter geweest zijn -.-

51 euro met verzending betaald, dus niet echt duurder dan andere games, ik laat me niet meer rippen door belgische winkels zenne, 15-20 euro goedkoper per game als je online koopt ( en als je 15-20 games per jaar koopt zoals ik begint dat wel te tellen).

Yurf

Legacy Member
Ashroh zei:
Kan iemand mij in een nutshell uitleggen hoe die Incorruptus in elkaar steken ? Weet nog niet of ik WKC2 zal kopen, de eerste nooit gespeeld. Maar die Incorruptus spreken me wel aan, maar snap niet goed wanneer je die kan summonen of hoe dat werkt.

Tijdens het vechten krijg je Action Points op regelmatige basis (ongeveer 1 om de 2 aanvallen). Eens je voldoende AP hebt, een stuk of 7-8, kan je met het hoofdpersonage Leonard een Incorruptus oproepen. Dat is een gigantische en sterke Knight waarmee je aanvallen kan doen tot je MP op is. Een beetje zoals de summons uit de FF-reeks, enkel dat je steeds de volledige controle behoudt en jouw teammates ook blijven vechten. De Incorruptus geeft ook invloed op jouw party (zoals bijvoorbeeld een sterkere aanval). Je kan de Incorruptus dan ook equippen met bepaalde medallions om effecten in te schakelen. Zowel sommige vijanden als bepaalde personen uit jouw party hebben een eigen Incorruptus. In WKC 2 krijgt jouw avatar (waarmee je online gaat) ook een eigen Incorruptus die je naar eigen wil kan uitbouwen. Dat is wel eerder naar het einde toe heb ik gelezen. Hierbij kan je dan ook volledig het uiterlijk, wapen, ... bepalen. Iets wat minder het geval is bij de overige Knights.

WilliaM zei:
Vraagje, indien je WKC 1 hebt uitgespeeld, telt die save file dan mee voor de trophy : "Complete part 1 of WKC (kweet niet juist hoe die trophy exact noemt)" die je in de 2de krijgt?

Ik kreeg een trophy als ik mijn savedata inlaadde (titel: White Knight Chronicles), dus ik vermoed dat het die trophy is. Voor platinum zou ik toch niet gaan, tenzij je 1000 uur te veel hebt. :D

duck

Legacy Member
Yurf zei:
Ik kreeg een trophy als ik mijn savedata inlaadde (titel: White Knight Chronicles), dus ik vermoed dat het die trophy is. Voor platinum zou ik toch niet gaan, tenzij je 1000 uur te veel hebt. :D


Boh de eerste wkc kon je op 240 uur platinum halen wat nog mee valt, het enige nadeel is dat 200 uur dervan dezelfde 2 missies grinden is/was ( ik heb opgegeven na 70 uur ) en de trophies van de 2 zien me er ietske gemakkelijker uit :D ( nie veel tough ;) )

WilliaM

Legacy Member
Yurf zei:
Ik kreeg een trophy als ik mijn savedata inlaadde (titel: White Knight Chronicles), dus ik vermoed dat het die trophy is. Voor platinum zou ik toch niet gaan, tenzij je 1000 uur te veel hebt. :D
Ok bedankt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan