Archief - Welke flightsim?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MilkSjeik

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een flightsim aanrader. Hij moet wel (gemakkelijk) te besturen zijn met een keyboard. Plaats voor een joystick heb ik niet, maar ik heb (in lang vervlogen tijden) Jetfighter III ook nog met het keyboard gespeeld. Het is doenbaar, joystick is natuurlijk gemakkelijker maar bij gebrek aan plaats (en aangezien ik een joystick toch nooit gebruik) te besturen zonder.
Ik ben wel een 'noob' op dit gebied, ooit heb ik nog wel flightsims gespeeld, maar de laatste jaren waren dit nu en dan vooral spacesims.
Nu ben ik dus op zoek naar een leuke sim, maar geen spacesim. WOII of meer recent het maakt niet uit.

Wat zijn volgens jullie de leukste flightsims? Welke zijn betere voor beginners? Iemand met keyboard ervaringen?

FuLcRuM

Legacy Member
MilkSjeik zei:
Wat zijn volgens jullie de leukste flightsims? Welke zijn betere voor beginners? Iemand met keyboard ervaringen?


Keyboard + FS = uitgesloten tegenwoordig...

sorry to say...

[Jup]war-ass

Legacy Member
enigste waar ik op kan komen is Crimson skies

en er was daar nog een WW1 FS waar ge met muis kon vliegen

MilkSjeik

Legacy Member
Crimson skies heb ik ook nog gespeeld denk ik :) Niet realistisch genoeg naar mijn mening.

Dan is mijn vraag misschien beter, wat is een goeie betaalbare joystick? Meestal heb ik ook last met deze krengen om ze juist te calibreren (maar dat kan ook omdat ze meestal niet van de beste kwaliteit waren).

FuLcRuM

Legacy Member
MilkSjeik zei:
Crimson skies heb ik ook nog gespeeld denk ik :) Niet realistisch genoeg naar mijn mening.

Dan is mijn vraag misschien beter, wat is een goeie betaalbare joystick? Meestal heb ik ook last met deze krengen om ze juist te calibreren (maar dat kan ook omdat ze meestal niet van de beste kwaliteit waren).

Er staan genoeg threads hier om dat te vinden...

Persoonlijke voorkeur:

Thrustmaster Top Gun Afterburner

Cold-Blian

Legacy Member
je moet zelf weten welke joystick je wilt nemen, kijk gewoon es rond in de winkels en angezien je geen plaats hebt neem dan geen HOTAS (das stick met trottle appart), ook de prijs is belangrijk want als je het maar 1 of 2x gaat gebruiken moet je er niet teveel aan betalen hé :p

ik persoonlijk heb een logitech wingman force feedback en ben daar content mee

qua games zou ik zeggen IL2 maar das nog nie getest met keyboard

smile

Boris Barowski

Legacy Member
ik speel Il-2 met ene echt playstationbakje :woohoo:

en da gaat ze, alleen beetje lastig bij dogfight, maar vliegen zelf gaat

(convertor besteld in japan :))

B.

MilkSjeik

Legacy Member
Ok, de kogel is door de kerk. Binnekort zal ik waarschijnlijk de eigenaar zijn van een "Thrustmaster Top Gun Afterburner II joystick and Throttle 7buttons GAMEPORT
W9x USB" (zoals ergens anders aangeraden op dit forum). Niet te duur, blijkbaar wel degelijk van kwaliteit, als ik binnen een dik jaar nog een wil vliegen dat ik deze stick kan bovenhalen. :)

Nu nog een game... De populairste op dit moment denk ik:

http://www.il2sturmovik.com
http://lockon.ubisoft.de
http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/
http://www.microsoft.com/games/combatfs3/

Welke raden jullie aan? (Ik zal mij maar noob noemen, het is enorm lang geleden dat ik nog een flightsim heb gespeeld.) FS2004 lijkt me wel fijn, maar nogal saai na een tijdje (geen ervaring mee, dus spreek me gerust tegen). Alhoewel dat een perfecte vlucht/landing ook wel leuk is natuurlijk. Misschien wel te hoog gegrepen voor een beginner.
Of ben ik beter met 1 van die andere? Welke community's zijn er nog erg actief? Online wat rondvliegen lijkt me ook wel fijn (maar niet om gelijk een duif afgeschoten te worden :eek: )

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik vind FS echt wel tof, kspeel da nu twee maande of zo en ben het nog ni moe, vooral online zorgt ervoor da het spel toch wel ne langere levensduur krijgt... is echt fun zo in formaties vliege met zo van die stuntvliegerkes enz :)

en jah FS kan mss saai gaan worde ma dan maakte het zelf saai door altijd bv clear weather te vliege :p dan hebde ook geen uitdaging om goe te lande... gistern op hong kong zware wind en rege toen dak vloog en echt totaal scheef op de grond gekome dus jah de uitdaging is er wel om schoon landingen te maken als het slechter weer is!

ook kunde veel extra planes en scenery downe wa ook wel tof is vind ik aan FS...

voor de rest jah fullcrum, boris of seth kunne hier mss nog wa argumenten geven :)

scorpion007

Legacy Member
il2 sturmovik : ww2 , oude vliegers dus , nie te moeilijk , kan moeilijk ingesteld worden , prachtspel volges mij :p , ook mooie graphics

lock on : super graphics , nogal moeilijk

flight sim : deftige graphics , nie moeilijk , mer nix schiete of zo :s , idd saai na nen tijd (volges mij toch)

combat flightsim hem ik nog nie gespeelt

MilkSjeik

Legacy Member
Operation flashpoint? :) Wordt die ook als flightsim behandeld? Tja, dat is misschien de reden waarom ik nooit deftig met die heli overweg kon :p

-=PIKMOF=-XceL

Legacy Member
OFP is niet echt een goeie flightsim, maar OFP is wel machtig voor helicopter-pilots, ik heb nog MS flightsim gespeeld maar daar kon ik onmogelijk met helicopters vliegen en toen ben ik op OFP gebotst

voor F16 enzo meer valt de flight dynamics wat tegen, maar met een helicopter zo een kolonne tanks of vrachtwagens aanvallen: dat gevoel ken ik alleen uit OFP

wlibaers

Legacy Member
Voor helicopters i de Enemy Engaged reeks toch beter hoor. Maar daar kan je natuurlijk al die andere voertuigen niet besturen, in OFP wel. En enemy engaged is ook veel moeilijker te vinden dan OFP, OFP is vrij goedkoop nu voor een pakket met alle addons.

Soldner demo al eens geprobeerd? Ook wat in OFP stijl, redelijk goede heli's, helaas wel met Counterstrike-stijl koopsysteem en nogal wat bugs.

MilkSjeik

Legacy Member
Joystick: voor mijn neus.
Game? Lockon, aan het installeren...
Alleen verschijnt het beloofde thrustmapper icoontje niet... op het net een nieuwe versie afgehaald en die proberen installeren, maar ook dan njet.

Properties window zegt wel dat het een afterburner is. Maar II staat er niet expliciet bij. Iemand die thrustmapper wel in gang gekregen?

FuLcRuM

Legacy Member
thrustmapper niet gebruiken :)

Gewoon inpluggen, keys instellen in het game zelf en off you go :)

MilkSjeik

Legacy Member
Mja, gewoon zo dan :) Ja hallo... die training zijn gewoon ingame "filmpjes" hoe kan ik nu deftig leren opstijgen en landen? Crashes al genoeg :p Beetje achter de andere vliegtuigen zitten om te zien hoe ze eruit zien... Tot natuurlijk blijkt dat het een heli is, stilhangt en te laat is om te ontwijken :p Heb dan toch mijn eerste heli neergehaalt :p :applause: Alleen geen idee hoe zelf nog uit men vliegtuig te springen :p

Warning!! Left engine on fire! Warning!! Right engine on fire! (ge meent het, was blij dak nog beetje vloog...)

S3TH

Legacy Member
lol MilkSjeik :)

Ik had daar ook last van! Maja, ik heb gewoon die nageaapt en na een tijdje had ik de A-10 helemaal onder de knie ;)

Waarschijnlijk zijn er makkelijke manieren, maar ik heb ze niet ontdekt :D

MilkSjeik

Legacy Member
Ik zal een beetje rondvliegen vrij als een vogel, met de nodige opties aan en iedere keer opnieuw proberen landen tot het mij 1 keer lukt :p

Jammer van de handleiding, er staat wel nuttige informatie in, maar het kon veel beter. Ook de nodige keymaps kom ik tekort...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan