Archief - Uw laatste retro-aankoop - The sequel!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Mwoah onterecht... het is echt wel een stuk brol hoor :p Soort Frankenstein van aan elkaar geplakte processoren die ze dan 64-bit noemden. Da's nog iets héél anders dan wat bijvoorbeeld de N64 uiteindelijk geworden is.

En zwijgt mij al helemaal van die controller. Wat ze aan het roken waren toen ze dachten: "hey, volgens mij wil iedereen met een telefoon spelen met een draaitopke aan"...

De 3DO aan de andere kant, dat was pas een stuk hardware voor zijn tijd. Vandaar dat hij ook zo duur was. Geen kloten third party support wegens de giganten die alle goeie studio's opkochten, en dan krijgt ge een stinker van een console puur op basis van de games die ervoor uitkomen. Triest.

sluysen

Legacy Member
Wat is zo de richtprijs voor een jaguar & saturn (boxed en los)

Spreekt me beiden wel aan als ik de kwaliteit van games bezie (Doom op jaguar bv, stukken beter dan op mijn oude 3.11 pc vroeger :D)

Wie weet kom ik op mijn trip parijs wel eentje tegen (alhoewel ik betwijfel of het geen zotte prijzen zullen zijn daar)

TOMMYGUN

Legacy Member
Mwoah onterecht... het is echt wel een stuk brol hoor Soort Frankenstein van aan elkaar geplakte processoren die ze dan 64-bit noemden. Da's nog iets héél anders dan wat bijvoorbeeld de N64 uiteindelijk geworden is.

En zwijgt mij al helemaal van die controller. Wat ze aan het roken waren toen ze dachten: "hey, volgens mij wil iedereen met een telefoon spelen met een draaitopke aan"...

De 3DO aan de andere kant, dat was pas een stuk hardware voor zijn tijd. Vandaar dat hij ook zo duur was. Geen kloten third party support wegens de giganten die alle goeie studio's opkochten, en dan krijgt ge een stinker van een console puur op basis van de games die ervoor uitkomen. Triest.

Als je naar Doom kijkt is de 3DO toch maar zwakjes hoor,de 3DO heeft wel knappe sport-games en need for speed. De controller van de atari jaguar is ook wel heel handig voor shooters zoals Doom, wolf 3d, avp hoor.

Private Joker

Legacy Member
Er waren sokken ook? :'(

En die fotoshoot zal toch met een ingehuurd model moeten zijn dan ;)

Dennoman

Legacy Member
TOMMYGUN zei:
Als je naar Doom kijkt is de 3DO toch maar zwakjes hoor,de 3DO heeft wel knappe sport-games en need for speed. De controller van de atari jaguar is ook wel heel handig voor shooters zoals Doom, wolf 3d, avp hoor.
Slechte port kun je bezwaarlijk op de hardware van de console zelf steken :p de SNES-port van Doom is één van de beste die er bestaan en het systeem is één van de zwakste waarop de game is uitgebracht. Ik heb FPS games gespeeld op de Jag controller en kon er niet aan wennen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de Jaguar een regelrechte nachtmerrie is om voor te verzamelen.

Zowel games als consoles zijn buitenproportioneel duur, want laat ons duidelijk zijn: Jaguars zijn niet zeldzaam. Ge kunt ze nog poepsimpel boxed en sealed vinden op eBay uit overstocks vanuit Duitsland en Frankrijk. Met andere woorden: "we kregen toen onze shit niet verkocht, maar we bieden het nog eens aan voor 250 euro, ge weet nooit".

En dan natuurlijk de beruchte CD add-on. De Jaguar CD is dan weer wél belachelijk zeldzaam (omdat niemand hem kocht toen, ahja) en zit hardware-wise precies aan elkaar met kauwgom. Het gaat kapot als ge er nog maar eens verkeerd naar kijkt, en is ook berucht om de eenvoudige reden dat hij - eenmaal naar de knoppen - zo goed als onmogelijk te fiksen is. Een Jaguar-collectie, vooral inclusief de CD add-on, is dus een flinke risico-investering, vooral als ge weet dat de Jaguar zelf nu ook niet meteen het degelijkste bakje uit de geschiedenis is. Wel iets makkelijker te fiksen dan de CD add-on, maar toch. Wie wil er nu volle pot betalen voor iets dat mogelijk kapot gaat van zodra ge hem de eerste keer insteekt?

Thorstein

Legacy Member
Remote controller voor Commodore CDTV aangekregen van amigakit.com.
Heb ooit CDTV unit gratis gekregen maar miste die controller.
Werkt perfect

TOMMYGUN

Legacy Member
@ Dennoman: ja die jaguar cd-addon is berucht om te falen maar ik kan je niet echt volgen om de snes versie van Doom de beste te vinden. Ik heb hem hier zelf liggen en heb er heel wat plezier aan beleeft maar nu ik de jaguar versie heb kan ik alleen nog maar zeggen dat de muziek van Doom op de snes versie wel beter is maar de framerate is iets anders. Op korte tijd ben ik gewoon zo'n harde Doom fanaat geworden en voor mensen die al een atari jaguar hebben zou ik zeggen dat deze echt wel in je collectie moet hebben.

Private Joker

Legacy Member
Zeer toffe pack! Nog niet eerder gezien eigenlijk en voor die prijs kunt ge zeker niet sukkelen! Een mint GBC boxed gaat soms voor die prijs de deur uit...

junglist_clint

Legacy Member
de vorige (slechtere box) ging voor meer buiten. En als ik deze tegoei bekijk en de tekst moet geloven ga ik snel een betere vinden ;). Zen zeer content!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan