Archief - Upcoming Nerfs & Buffs!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

splasH^

Legacy Member
All I'm saying is iedereen hier is 1200 elo en proberen dubbel top te verdedigen... all the guys at 2000 elo doen nooit double top, als ge iemand volledig zou kunnen weg houden van xp en creeps waarom doen ze het daar dan ni?

Kennethdw

Legacy Member
splasH^ zei:
All I'm saying is iedereen hier is 1200 elo en proberen dubbel top te verdedigen... all the guys at 2000 elo doen nooit double top, als ge iemand volledig zou kunnen weg houden van xp en creeps waarom doen ze het daar dan ni?

Omdat jungler meer voordelen heeft als nadelen.
Zonder jungler hebde minder map control, minder buffs en als uwen lane moeilijk gaat ebde den jungler vo u es af en toe te helpen. Als ge 2vs2 top 2vs2 bot en 1vs1 mid doe zullen er lanes zijn die het moeilijk hebben en daar kan dan weinig aan gedaan worden.

Bullseye52

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
Grootste onzin dat ik hier al heb gelezen.

Als uw top lane 1vs2 speelt, is dat PRIORITEIT om te ganken. Als dat niet kan, dan is het maar om de lane ff te houden zodat hij kan recallen/healen & items kopen.

Als ge uw strategie moet volgen, dan is uw top tower al lang weg tegen dat gij naar top komt.

De reden waarom je bot als eerste gankt is vrij simpel: het is veel gemakkelijker om met 3 man iemand neer te halen dan met 2. Ook wil je liever bot en mid ganken omdat je zo controle creeërt over de dragon.

Het meeste ligt echter aan de compositie van jouw/andere ploeg. Je kan de situaties niet veralgemenen maar het moet zeker mogelijk zijn om top tower te houden tot de ganks op bot en mid zijn voltooid.

edit: Ik ga er van uit dat top geen complete randdebiel is die met een trynda 1v2 gaat. Nee goede champs zijn maokai, nasus, nidalee, rumble, morgana, mundo, noem maar op

Killstick

Legacy Member
brainrain zei:
early top gank kan gwn de game winnen. Ik gank altijd top lvl2 of lvl4 hangt van de spawn af
Jaegger159753 zei:
Grootste onzin dat ik hier al heb gelezen.

Als uw top lane 1vs2 speelt, is dat PRIORITEIT om te ganken. Als dat niet kan, dan is het maar om de lane ff te houden zodat hij kan recallen/healen & items kopen.

Als ge uw strategie moet volgen, dan is uw top tower al lang weg tegen dat gij naar top komt.

Waar je gankt hangt ook sterk af van je path en jungler. niet elke jungler heeft evenveel HP als hij aan de lane aankomt. ook het lvl van je skills hangt vaak af van of je gankt.
Trouwens niet elke jungler is een goeie ganker. Ofc tegen een pushed lane kan iedereen ganken.

Als jungler is het vaak irritant als ineens er eentje op bot low is en ze vragen voor gank ofzo en je bent net golem aant doen ofzo ><
Als je als jungler goed doen zie je dat dikwijls aan je carries die kills en Cs voorstaan, als je team echter verliest is het omdat je niet genoeg gefarmed hebt of geganked....
BOT is bijvere het beste te ganken
1) meestal aan het einde van een junglepath
2) als je een goede gank doet > dragon pakken
3) je outlvled ze en je kan met 3man 1tje focussen
4) top is vaak beefy gast die je wss outlvled. top gaat over CS als je het mij vraagt. De chars die vaak top staan (shen/gragas/cho/morde/irelia/udyr/WW/Xin...) allemaal mannen die HP regenen. Als de andere je dan wilt poken en daardoor CS missen? lol ok laat ze maar

Hiervoor ben ik liever het bottem team als topteam. Puur voor de betere jungle routes


o0O0o zei:
Whaaaaaaaaaj pantheon, whaj ?

de range op pantheon zijn ult is wel het minst erge. Integenstelling tot TF duurt zijn ult een pak langer en geeft geen vision.
Als dit de prijs is die we moeten betalen om pantheon terug vailable te krijgen dan teken ik direct.

Jungle pantheon dat zou was een fucking droom zijn :bow:

Jaegger159753

Legacy Member
Bullseye52 zei:
De reden waarom je bot als eerste gankt is vrij simpel: het is veel gemakkelijker om met 3 man iemand neer te halen dan met 2. Ook wil je liever bot en mid ganken omdat je zo controle creeërt over de dragon.

Het meeste ligt echter aan de compositie van jouw/andere ploeg. Je kan de situaties niet veralgemenen maar het moet zeker mogelijk zijn om top tower te houden tot de ganks op bot en mid zijn voltooid.

edit: Ik ga er van uit dat top geen complete randdebiel is die met een trynda 1v2 gaat. Nee goede champs zijn maokai, nasus, nidalee, rumble, morgana, mundo, noem maar op
Gij gaat ervan uit dat uw solo top, zijn lane kan houden 1vs2. Kwil uwen Mundo of Nasus wel eens 1vs2 zien doen tegen een ad carry met support @ top. Of alst nen trollgame is, hebt ge zoiets als een nidalee en mordekaiser tegen u op top. Uw toplane zal 9 vd 10x hard gepushed worden.

Als gij dan eerst bot & mid wilt ganken, tja be my guest.

Desondanks is deze discussie pointless, 2vs1 top komt bijna niet voor in competitive play.

Killstick

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
Gij gaat ervan uit dat uw solo top, zijn lane kan houden 1vs2. Kwil uwen Mundo of Nasus wel eens 1vs2 zien doen tegen een ad carry met support @ top. Of alst nen trollgame is, hebt ge zoiets als een nidalee en mordekaiser tegen u op top. Uw toplane zal 9 vd 10x hard gepushed worden.

Als gij dan eerst bot & mid wilt ganken, tja be my guest.

Desondanks is deze discussie pointless, 2vs1 top komt bijna niet voor in competitive play.

Als ze je hard pushen, geen probleem. Je farmed in de turret. Als je u hard zonen is het wel minder.

Ikzelf heb al een harde counter gezien voor top. Lee Sin en Yi.
Lee startte gwn in lane. geloof dat Yi wraiths en golems dee en dan in lane top kwam zonen. Steeds gwn hun jungle clearen langs top kant, blue stealen ><. Met als gevolg onze jungler zat altijd zonder blue, onze top zat ook achter.
Met 2 man zo soms eens counter junglen twas echt rofl. Maar het werkte toch aangezien je het niet zag komen.

Eigelijk, nu je weet welke metagame iedereen speelt. kan je idd wel builden om AD carry + support en solo top te counteren.

o0O0o

Legacy Member
memorexxx zei:
Kvind die stealth rework echt raar, ze zouden beter stealth er gewoon uit smijten dan...
Whooohoooo, ik ben stealthed voor enemy minions!

Als ge goed oplet kunt ge nu ook ook al rondlopen met eender welke champion zonder in de minions hun sight bubbles te komen...

Twitch is totaal useless als ge niet voorbij een enemy champ kunt lopen om ze te "vangen" tussen uw teammates en hun towers... Of towerdivers afstraffen enz...

Ze zeggen niets over Teemo. Wat is zijn passive nog waard? Nul de kloten...

In mijn ogen heeft dit geen reet meer met stealth te maken. Tis eerder zo dat ge nen gewonen champion hebt met nen "radar voor enemy champs" (aangezien je zal kunnen zien of je bijna in de sight bent van een enemy champion)

Another epic fail from Riot... :)


True

Maar ze doen het geleidelijk, stealth zal uit de game verdwijnen denk ik.
Langs een kant begrijpelijk, maar langs de andere kant niet, stealth maakt sommige champs net cool. Ik wil niet 60 allemaal dezelfde champs lol.

Kennethdw zei:
Omdat jungler meer voordelen heeft als nadelen.
Zonder jungler hebde minder map control, minder buffs en als uwen lane moeilijk gaat ebde den jungler vo u es af en toe te helpen. Als ge 2vs2 top 2vs2 bot en 1vs1 mid doe zullen er lanes zijn die het moeilijk hebben en daar kan dan weinig aan gedaan worden.

Nen deftige mid verhelpt uw probleem, krijgt het schijt van static mids die hun lane niet verlaten en niet ganken. Als bvb de enemy recallt kunde eens ganken ipv zelf te recalle of de turret te pushe op level 6 mid.

Jaegger159753

Legacy Member
o0O0o zei:
Nen deftige mid verhelpt uw probleem, krijgt het schijt van static mids die hun lane niet verlaten en niet ganken. Als bvb de enemy recallt kunde eens ganken ipv zelf te recalle of de turret te pushe op level 6 mid.
Dikke zever.

Ervan uitgaande dat ge met normale mensen speelt, overextend ge uw lane niet tenzij ge wards hebt. Moest de mid laner nu telkens naar bot of top komen terwijl alles geward is, dan verliest hij EXP + FARM en gaat hij achterop geraken op zijn enemy mid laner.

Een mid laner moet in principe enkel van zijn lane gaan, voor dragon control / blue buffs of als zijn enemy naar een andere lane gaat.

Moest uw top of bot lane failen, dan is het nog steeds niet de taak van mid om dat te verhelpen. Daar dient uw jungler voor.

Er zijn wel uitzonderingen (zoals bv. Twisted Fate).

Bullseye52

Legacy Member
Yoshingy zei:
Als ze je hard pushen, geen probleem. Je farmed in de turret. Als je u hard zonen is het wel minder.

Ikzelf heb al een harde counter gezien voor top. Lee Sin en Yi.
Lee startte gwn in lane. geloof dat Yi wraiths en golems dee en dan in lane top kwam zonen. Steeds gwn hun jungle clearen langs top kant, blue stealen ><. Met als gevolg onze jungler zat altijd zonder blue, onze top zat ook achter.
Met 2 man zo soms eens counter junglen twas echt rofl. Maar het werkte toch aangezien je het niet zag komen.

Eigelijk, nu je weet welke metagame iedereen speelt. kan je idd wel builden om AD carry + support en solo top te counteren.

Deftige ward placement en yi kan geen reet doen, desnoods helpt mid om blauwe buff te verdedigen dus ksnap het probleem ni.

Jaegger159753 zei:
Dikke zever.

Ervan uitgaande dat ge met normale mensen speelt, overextend ge uw lane niet tenzij ge wards hebt. Moest de mid laner nu telkens naar bot of top komen terwijl alles geward is, dan verliest hij EXP + FARM en gaat hij achterop geraken op zijn enemy mid laner.

Een mid laner moet in principe enkel van zijn lane gaan, voor dragon control / blue buffs of als zijn enemy naar een andere lane gaat.

Moest uw top of bot lane failen, dan is het nog steeds niet de taak van mid om dat te verhelpen. Daar dient uw jungler voor.

Er zijn wel uitzonderingen (zoals bv. Twisted Fate).

Nochtans doet reginald dat redelijk veel (lees: bijna elke game)...

o0O0o

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
Dikke zever.

Ervan uitgaande dat ge met normale mensen speelt, overextend ge uw lane niet tenzij ge wards hebt. Moest de mid laner nu telkens naar bot of top komen terwijl alles geward is, dan verliest hij EXP + FARM en gaat hij achterop geraken op zijn enemy mid laner.

Een mid laner moet in principe enkel van zijn lane gaan, voor dragon control / blue buffs of als zijn enemy naar een andere lane gaat.

Moest uw top of bot lane failen, dan is het nog steeds niet de taak van mid om dat te verhelpen. Daar dient uw jungler voor.

Er zijn wel uitzonderingen (zoals bv. Twisted Fate).

Kzeg toch, als enemy mid lane verlaat door te recalle...

:unsure:

Jaegger159753

Legacy Member
Bullseye52 zei:
Deftige ward placement en yi kan geen reet doen, desnoods helpt mid om blauwe buff te verdedigen dus ksnap het probleem ni.



Nochtans doet reginald dat redelijk veel (lees: bijna elke game)...
Dat kan dan ook enkel als er ne lane dik overextend of als ge 100% de intentie hebt om te towerdiven met 3-4 man.

Killstick

Legacy Member
Bullseye52 zei:
Deftige ward placement en yi kan geen reet doen, desnoods helpt mid om blauwe buff te verdedigen dus ksnap het probleem ni.

Wij waren aan het denken "lol noob team no jungler". En de buff helpen deffen, je doet een pull en CV etc een 1 man gank verwacht je niet echt.
Die mannen waren 2 premades in een solo Q. Met timers op onze blue dan zit je jungler radeloos achter en wordt je top gezoned. als dan je midlaner alles moet oplossen wordt mid outfarmed en wss snel down :)

Als je weet wat ze gaan doen kan je er idd wat aan doen, tot je het eens ziet dan is het wtf

BrNlicious

Legacy Member
Elke keer als ik ranked speel (op mijn elo dan toch:P) en de lanes faile dan is het allemaal de jungler zijn schuld omdat hij nooit ganked:s Mja als lanes ook al ni kunne zegge waar de wards staan en kunnen helpen met vechten als de jungler helpt dan kunnen ze inderdaad hun lane ni winnen.

Alex40014

Legacy Member
Wat vinden jullie van die nieuwe ragebar van tryndamere, kvind het principe wel tof maar ben nog niet zeker over welke gevolgen het gaat hebben :P

pinoken

Legacy Member
Alex40014 zei:
Wat vinden jullie van die nieuwe ragebar van tryndamere, kvind het principe wel tof maar ben nog niet zeker over welke gevolgen het gaat hebben :P

Dat zijn selfheal nog krachtiger is geworden dan em al is als em nog hetzelfde healt fully charged.

Indien zijn spells rage kosten gaat hij useless zijn.

My 2 cents

Jaegger159753

Legacy Member
Mwuah tis wachten tot de release notes, cijfers maken het altijd wel duidelijker :p.

Kennethdw

Legacy Member
Ze zeiden dat ze zijn early game hebben verbeterd maar dat hij niet meer mensen kan killen in 3 crits. Ben benieuwt wat het gaat worden maar persoonlijk denk ik dat ze hem zo hebben generfed, want als tryn je niet super hard kan critten wat heeft hij dan nog wel?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan