Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fredvdp

Legacy Member
Ik ben nog maar in Flotsam Chapter 1 maar ben al sterk onder de indruk. Ik vond Witcher 1 wel goed, maar niet super. Tot nu toe zijn heel veel ergernissen die ik had bij Witcher 1 opgelost. Mijn grootste probleem waren de laadtijden en nu Flotsam en de bossen er rond één geheel zijn, vind ik het tempo van de gameplay enorm vlot.

picasso123 zei:
Ik ga het spel bijhouden tot ik is een nieuwe pc heb deze is sowieso te zwak en het gaat toch niet :)

Welke hardware zit er nu in?

Fredvdp

Legacy Member
Irritante bug. Eén van mijn zwaarden is verdwenen na het gevecht tegen

de Kingslayer in Act 1.

Ik had het nogal laat door en heb gen zin om een heel stuk opnieuw te spelen. Is er een manier om dit terug te krijgen? Het was een stalen zwaard dat ik heb geïmporteerd uit Witcher 1.

Edit: Blijkbaar laat ge dit standaard vallen in da badhuis dus ik moest gewoon backtracken. Toevallig lag daar ook ineens een beter stalen zwaard. :p

Goblin13

Legacy Member
Fredvdp zei:
Ik kan het spel draaien op 1920x1080 op custom settings tussen very high en ultra. Ik heb anti-alias afgezet, net als storende elementen als motion blur. Ik haal meestal toch vrij deftige framerates (35-50 in open gebieden, 60 in kleine ruimtes) en het zakt nooit onder de dertig. Dat is op een budget-PC met een HD 6870 en Phenom II x4 965.

Ik heb wel al enkele grafische glitches gezien, zoals texture clipping, en in één scène is Geralts haar niet geanimeerd. Ik vind het er wel goed uitzien op een paar vreemde animaties na.

Gameplay zal ik wel beoordelen na de tutorials.


ik heb alles op max staan?motion blur uitgezet ,word daar ook misselijk van,
vraagje: hoe kan ik zien op welke framerate ik speel?

Fredvdp

Legacy Member
Ik heb het uitgespeeld. Ik heb gehoord dat er 16 eindes zijn. Bij mij eindigde het als volgt (gigantische spoilers volgen):

Ik ben aangekomen in Loc Muinne met Roche. Ik was bevriend met de Order of the Flaming Rose dankzij mijn import. Ik heb gekozen om Anais te gaan redden van Dethmold die dan ook werd gecastreerd. Blijkbaar hebt ge dan de keuze aan wie ge die dochter van Foltest meegeeft maar bij mij ging die automatisch naar Radovid. Ik heb Letho gespaard omdat zijn dood toch betekenisloos zou zijn.

Ik heb gelezen dat het lieveheersbeestje op het einde betekent dat Yennefer nog leeft. In ieder geval wel een interessante sequel hook.

Fredvdp

Legacy Member
Vrij kort. Ik zette het spel op en het was al bijna uit. Ik heb enkele sidequests gedaan en mijn playthrough was minder dan de helft van de eerste Witcher waar ik ook maar een handvolleke sidequests heb gedaan.

Caelistas

Legacy Member
Goblin13 zei:
ja maar waar vindt ik die setting? tydens het gamen? en waar? sorry hoor ben gewoon benieuwd

fraps

press f9 to record video
press f10 to take screenshots

Staat duidelijk alles erop als ge het opstart, en dan kunde ng alles aanpassen qua formaat, kwaliteit, shortkeys, etc.

darkcre3p

Legacy Member
Goblin13 zei:
Sidequest meegerekend hoeveel uur ongeveer?

Ik deed er +-38 uur over terwijl ik bij de eerste er +-75 uur over deed. (xfire stats :unsure:)
Alle sidequests enzo uiteraard gedaan, maar ik moet de 2de nog eens herdoen want ik heb voor die elf gekozen in Chapter 2 als eerste playtrough.

Een game als deze moet je imo 2x gespeeld hebben, anders heb je alles niet gezien of beleefd dus ik ga er ongeveer hetzelfde qua tijd er over doen. Probably iets minder op mijn 2de playtrhough aangezien ik de combat al onder de knie heb en hopelijks niet vaak meer ga sterven in het begin :p

En het hangt natuurlijk ook allemaal een beetje af van de quantiteit sidequests die ik bij roche mag verwachten..

Archangelus

Legacy Member
Als je de elf kiest is het vooral chapter 3 dat een pak korter is heb ik gehoord.

Fredvdp

Legacy Member
Archangelus zei:
Als je de elf kiest is het vooral chapter 3 dat een pak korter is heb ik gehoord.

Ik heb Roche gevolgd en vond het al heel kort. Ik was wel bevriend met Siegfried en ik heb gehoord dat het dan vlotter gaat.

Goblin13

Legacy Member
Ik vindt malena niet, eerst alles gedoodt,daarna ff malena tegengekome in andere vorm mr dan is ze ineens verdwenen? Paar x terug gekomen mr zonder resultaat?

Thx vd info ivm framerates

[Dark-Fury]

Legacy Member
Goblin13 zei:
ja maar waar vindt ik die setting? tydens het gamen? en waar? sorry hoor ben gewoon benieuwd

fraps is geen setting (toch niet bij mijn weten :p)
fraps is een programma dat ge kunt gebruiken om u fps te zien, en ge kunt daar ook instellen dat hij die in een spel toont.

Metteh

Legacy Member
ff paar vraagskes:

Is die patch die DRM verwijderd al geweest ?
Is er een patch of addon voor het mottige inventory systeem te veranderen ?

darkcre3p

Legacy Member
Archangelus zei:
Als je de elf kiest is het vooral chapter 3 dat een pak korter is heb ik gehoord.

Een 2-4 tal sidequests ofzo, maar het is ondertussen alweer een eindje geleden sinds de release. Een google/wikisearch zal wel accurater zijn dan mijn antwoord

Fredvdp

Legacy Member
murder inc zei:
ff paar vraagskes:

Is die patch die DRM verwijderd al geweest ?
Is er een patch of addon voor het mottige inventory systeem te veranderen ?

DRM is inderdaad weg. Mijn broer heeft het ook op zijn PC geïnstalleerd en wij kunnen allebei spelen zonder de CD.

Mods kunt ge vinden op The Witcher Nexus maar er zijn maar vijf mods voor de inventory en dat is ni wa gij nodig hebt. http://witchernexus.com/downloads/cat.php?id=4

Archangelus

Legacy Member
Ik vond de inventory nu niet zo slecht? :confused:
In een van de latere patches hebben ze daar wel wat wijzigingen aan gedaan dacht ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan