Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nattefrost

Legacy Member
Aprella zei:
Iemand wat tips of the Kayran (of hoe da beest ook noemt) te verslaan?
Ik krijg die tenkales maar niet getrapt terwijl die toch regelmatig op men Yrden slaagt :s

Ik zette die Yrden gewoon halverwege tussen de Kayran en de achterwand, en ietwat naar de zijkant, omdat hij in het midden enkel met die tentakels zonder pijnpunten slaagt. En dat lukte vrij consistent. Dus je moet gewoon eens wat plaatsen proberen, lukt uiteindelijk wel.

DeXyre

Legacy Member
Aprella zei:
Iemand wat tips of the Kayran (of hoe da beest ook noemt) te verslaan?
Ik krijg die tenkales maar niet getrapt terwijl die toch regelmatig op men Yrden slaagt :s

Hoop dat je inderdaad niet probeert de 2 middelste te trappen ;)
Is een kleine safe zone aan corpse aan de linker achterkant btw.
Voor de rest ging ik gewoon naar links, daar een trappen, hakken, rustig afwachten op diezelfde plaats (karyan een beetje woedend, animation)

Nog een Yrden plaatsen daar op diezelfde plaats, 2e tentakel, andere kant ook daar eentje afmaken op gelijkaardige manier. Dan wat QTY stuff...

Heeft ook even geduurd voor mij, want keybinds gewijzigd voor snel tussen quen en yrden te switchen en dan ging het vlot.

homie2582

Legacy Member
ik heb eens een vraagje: ik zit nu in het begn van chapter 2. Maar ik heb in men quest log gezien en ik heb 2 quests van chapter 1 niet gecompleet. Kan ik terug naar chapter 1 gaan?

Archangelus

Legacy Member
Neen, maar waarschijnlijk zijn het quests die verder gaan in chapter 2. Anders zouden ze wel aangeduid zijn als failed.

Aprella

Legacy Member
Woot! Ik heb het monster gekilled! Ik was dus op die middenste tentakels bezig.... eigenlijk was het echt belachelijk gemakkelijk... heb na dit hierboven te hebben gelezen, maar twee keer moeten proberen

Archangelus

Legacy Member
Dat is echt raar, het enige dat ik me kan inbeelden is dat je nog niet alle stukken van de proloog gespeeld hebt voor je aan die dialoog komt en dat je dus niet genoeg 'credibiliteit' hebt opgebouwd met Roche.

Kan je eens zeggen welke van de stukken hieronder je al gespeeld hebt:
- Ochtend in het kamp
- Aanval op het kasteel
- Draak
- Moord op Foltest

Best ook in welke volgorde je ze gespeeld hebt.

agrash

Legacy Member
Pablo25 zei:
Ma ik heb hier een prob.
Ik ben net beginne spelen, en opeens zit ik gevangen, en moet ik hier een heel gesprek voeren. Maar als ik dan zeg: 'I'm not the murderer", en vervolgens zeg, "Ill hunt down te killer" word ik vermoord..
Door wie..?

Zoals al eerder vermeld hier: speel de chapters in volgorde (van boven naar onder?) en daarna kan je gewoon niet verder dan op roche's voorstel ingaan (denk ik toch)

Ik had nochtans ook veel ( maar meer technische) problemen gehad met het spel maar dit is het eerste wat ik van dit hoor.

Goblin13

Legacy Member
DeXyre zei:
Hoop dat je inderdaad niet probeert de 2 middelste te trappen ;)
Is een kleine safe zone aan corpse aan de linker achterkant btw.
Voor de rest ging ik gewoon naar links, daar een trappen, hakken, rustig afwachten op diezelfde plaats (karyan een beetje woedend, animation)

Nog een Yrden plaatsen daar op diezelfde plaats, 2e tentakel, andere kant ook daar eentje afmaken op gelijkaardige manier. Dan wat QTY stuff...

Heeft ook even geduurd voor mij, want keybinds gewijzigd voor snel tussen quen en yrden te switchen en dan ging het vlot.

kan iemand mij een beetje uitleg geven voor de 5 elementen Quen,Yrden enz...
gebruik meestal eerste en 3de vuur.
Kayren gaat toch ni zo simpel. heb buiten mn bovenste character upgrades nog niet kunnen upgraden. teweinig talent kan dit,ben ik mss te zwak atm voor de kayren?

DeXyre

Legacy Member
Goblin13 zei:
kan iemand mij een beetje uitleg geven voor de 5 elementen Quen,Yrden enz...
gebruik meestal eerste en 3de vuur.
Kayren gaat toch ni zo simpel. heb buiten mn bovenste character upgrades nog niet kunnen upgraden. teweinig talent kan dit,ben ik mss te zwak atm voor de kayren?

Is normaal denk ik hoor, zal ook nog niet veel hoger lvl geweest zijn. Had ook niet alle sidequests gedaan voor ik naar karyan ging.
Ben wel uiteindelijk sword mastery kant opgegaan, maar dan gebruikte ik vooral quen voor dmg absorption en yrden (trap) op bosses. Heb weinig van die andere gebruikt.
Als je quen ophebt, en karyan raakt je, pak je geen dmg. Maar op zich kan je heel het gevecht doen zonder ook maar 1x door iets geraakt te worden als je het gevecht wat door hebt.
Tentacles aan de zijkant trappen, beetje op hakken, repeat.
Denk dat er wel vids op youtube zullen staan als je echt vast zit.

Nattefrost

Legacy Member
Goblin13 zei:
kan iemand mij een beetje uitleg geven voor de 5 elementen Quen,Yrden enz...
gebruik meestal eerste en 3de vuur.
Kayren gaat toch ni zo simpel. heb buiten mn bovenste character upgrades nog niet kunnen upgraden. teweinig talent kan dit,ben ik mss te zwak atm voor de kayren?

Uitleg over de elementen kan je toch makkelijk in de manual vinden? Of in de ingame tutorial in het journal. Ik elk geval, voor de Kayran: Yrden om z'n tentakels vast te zetten, Quen om gewoon bescherming te hebben. Veel ontwijken door te rollen. En best vooraf een paar potions nemen zoals Swallow. Als je dat doet zal het wel lukken.

silent785

Legacy Member
spel is wat buggy, tijdens cutscenes stottert het vaak terwijl het anders normaal draait
kzal wat aan de instellingen sleutelen vrees ik :(

Goblin13

Legacy Member
Ik heb gn haperingen? Heb 1 ding uitgezet denk 3de laatste in opties. Had last v blureffect wat irritant was vond ik

silent785

Legacy Member
Heb gewoon texture memory size(MB) op small gezet aangezien ik een 512MB videokaart heb en nu draait het soepel.
Ik had verwacht dat het hogere eisen zou hebben(heb maar een 4850 en al de rest staat op high). :p

Vanaf Flotsam crasht het spel vaak naar desktop, ik heb op het internet al opgezocht en ze praten over een 3GB fix. Die fix is enkel voor 32bit en ik draai 64bit.
Iemand een idee?

Pablo25

Legacy Member
agrash zei:
Door wie..?

Zoals al eerder vermeld hier: speel de chapters in volgorde (van boven naar onder?) en daarna kan je gewoon niet verder dan op roche's voorstel ingaan (denk ik toch)

Ik had nochtans ook veel ( maar meer technische) problemen gehad met het spel maar dit is het eerste wat ik van dit hoor.

Ok, ben gewoon opnieuw begonnen, ennu is het wel gelukt^^

Utred

Legacy Member
TW2 is op het eerste zicht echt wel belachelijk moeilijk ivm het eerste deel. Zit nu in act 1, en ik maak gewoon geen enkele kans vanaf er verschillende nekkers op mij afkomen. Op normal dan nog.

soulreaper

Legacy Member
evil_konijn zei:
TW2 is op het eerste zicht echt wel belachelijk moeilijk ivm het eerste deel. Zit nu in act 1, en ik maak gewoon geen enkele kans vanaf er verschillende nekkers op mij afkomen. Op normal dan nog.

Nu niet voor belachelijk te doen, maar je gebruikt toch je silver sword voor de non-human mobs?

Oh ja, Patch 1.3 is live sinds gisteren en die brengt heel wat verbeteringen met zich mee.

Utred

Legacy Member
soulreaper zei:
Nu niet voor belachelijk te doen, maar je gebruikt toch je silver sword voor de non-human mobs?

Oh ja, Patch 1.3 is live sinds gisteren en die brengt heel wat verbeteringen met zich mee.
Ja :p
Ik heb het eerste deel op hard(of hoe het ook noemde) uitgespeeld, dus het is niet dat ik er gewoon niets van snap. Ik ben wat op zoek naar tips voor de combat nu, maar google levert weinig op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan