Archief - The Witcher 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rider

Legacy Member
Ikaruga zei:
kan je ergens zien hoelang je al bezig bent met het spel?

Of is dat gewoon gokken aan hoeveel uur ge zit?

dit is trouwens een interessante video review die er meteen ook een analyse van maakt hoe the witcher 2 afstemt op casual gaming anno 2011
Gamekings | [Review] The Witcher 2

Op steam wordt normaliter bijgehouden maar....het werkt niet deftig.
Hij registreert ook bvb de uren dat de launcher openstaat zonder dat de game effectief draait. Zo heeft die bij mij bvb een ganse nacht opgestaan na de launch en had ik de 2de dag al bijna 20 uur gespeeld volgens steam :D

Oldskooler

Legacy Member
De combat is dat nog steeds locken op een vijand en dan wat timed klikken??

Dat irriteerde me mateloos in de 1.

Ik wil vrij rond vijanden bewegen en vrij in het rondslaan.

Soeverein

Legacy Member
The_Cat zei:
Vanwaar heb je die laten komen? ook van thehut?

Amazon. Die was er al de 18e, maar nu pas naar het postkantoor kunnen gaan.

Vraag:

Is er een manier om de keys voor de QTE's anders te binden?

Bvb dat fist fight in de kerker, dat gebruikt AWSD ... super voor een QWERTY toetsenbord, maar met mijn AZERTY is dat degoutant ambetant. En terwijl de rest van het spel zonder probleem AZERTY herkent hebben de QTEs er blijkbaar wel problemen mee.

kb3n

Legacy Member
Anvious zei:
Als deel 3 morgen uitkwam stond ik voor 8.30 al voor de deur. Dit spel mogen ze van mij wel melken :love: Mja ik heb hem zojuist uitgespeeld en ben hongerig naar meer dus dat speelt momenteel ook wel mee natuurlijk :sad:

Enig idee hoe lang je erover hebt gedaan?

Ik wil ook niet dat dit spel voorbij is :p. Te geweldig!

NeverwinterX

Legacy Member
Welke idioot heeft het eigenlijk bedacht om een tijdslimiet te zetten op sommige conversaties? Qua achterlijk design kan dat tellen.

Ikaruga

Legacy Member
speel Fahrenheit, you'll get the point

Oldskooler, hebt gij fkes chance. Combat is nu volledig realtime. Je kan slaan waar je wil, je moet wel nog enigzins timen met parry & dodgen als je op uw bek wil gaan natuurlijk. Maar het is geen verborgen turn based systeem meer zoals in TW1. (de styles, group fast & strong zijn ook verdwenen in TW2)

NeverwinterX

Legacy Member
Ikaruga zei:
speel Fahrenheit, you'll get the point

Oldskooler, hebt gij fkes chance. Combat is nu volledig realtime. Je kan slaan waar je wil, je moet wel nog enigzins timen met parry & dodgen als je op uw bek wil gaan natuurlijk. Maar het is geen verborgen turn based systeem meer zoals in TW1. (de styles, group fast & strong zijn ook verdwenen in TW2)

Heb Fahrenheit gespeeld en dat was daar evenzeer barslecht.

Ik wil mijn games rustig spelen, niet rush-rush lezen omdat er een dwaas timertje loopt. Deadlines zijn er al genoeg in het echte leven, no need om games er ook mee te gaan verprutsen.

Rider

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Heb Fahrenheit gespeeld en dat was daar evenzeer barslecht.

Ik wil mijn games rustig spelen, niet rush-rush lezen omdat er een dwaas timertje loopt. Deadlines zijn er al genoeg in het echte leven, no need om games er ook mee te gaan verprutsen.


Ik denk dat ge het verkeerd interpreteert; want dat is wel niet het geval in élke conversatie hé...
Ik denk dat het eerder zoals in het karma systeem is bij mass effect2. Soms wacht de game op uw input zo lang ge wilt; en bij andere gevallen is het meer "interupt" stijl en moet ge snel reageren om karma bij te krijgen (en in het geval van de witcher dus experience in die signs.)

Aan de poster die vragen had over de combat & targetting: er zit wel degelijk targetting in het spel maar het is zeker niet accuraat. Ge wackt op één persoon tegelijk (tenzij ik het gewoon niet door heb :p) maar ge kunt wel zeer vlot target switchen en alles is idd realtime (tenzij ge van sign wisselt in combat; dan is er een soort bullet time achtige vertraging).

Het is duidelijk belangrijk om tijdens combat veel rond te bewegen en om u niet in een hoekske te laten duwen / te laten surrounden; want dan sterft ge meestal nogal snel. Ik vind het al bij al geen slecht systeem. Het is wel niet altijd even overzichtelijk & fluid.

Ikaruga

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Heb Fahrenheit gespeeld en dat was daar evenzeer barslecht.

Ik wil mijn games rustig spelen, niet rush-rush lezen omdat er een dwaas timertje loopt. Deadlines zijn er al genoeg in het echte leven, no need om games er ook mee te gaan verprutsen.

overdrijf anders eens beire hard. Het aantal instanties dat dat voorkomt is nagenoeg verwaarloosbaar.
Is dat nu zo een drama?

Dan mogen ze er bovendien ook alle QTE events uithalen, want dat is net hetzelfde principe.

dr.lee

Legacy Member
Ikaruga zei:
overdrijf anders eens beire hard. Het aantal instanties dat dat voorkomt is nagenoeg verwaarloosbaar.
Is dat nu zo een drama?

Dan mogen ze er bovendien ook alle QTE events uithalen, want dat is net hetzelfde principe.

Die mogen ze eruit halen. 'k snap niet wat QTE's in een RPG komen doen. Steek die in een action game/ adventure/platformer whatever. Mij stoort het nu niet echt zo hard vermits die QTE's voornamelijk voorkomen bij randactiviteiten zoals dat vuistvechten, maar 'k vind dat die dingen opzich niks te zoeken hebben in dit spel.

'k zit nu bij da groot beest uit act 1, goed menne tijd aant pakken, veel sidequests doen, tijd steken in craften en met iedereen spreken etc. Geregeld journal eens lezen dat u quests echt wel op een prachtige manier omschrijft, enz. Spel straalt zo'n sfeer uit dat'k er echt niet door wil rushen.

NeverwinterX

Legacy Member
Ikaruga zei:
overdrijf anders eens beire hard. Het aantal instanties dat dat voorkomt is nagenoeg verwaarloosbaar.
Is dat nu zo een drama?

Dan mogen ze er bovendien ook alle QTE events uithalen, want dat is net hetzelfde principe.

Jups die QTE mogen er eveneens uit voor mij. Als de uitgever Bioware was, dan zou dit consolificatie/dumbing down genoemd worden. Bij CD Projekt mag dat blijkbaar.

Ikaruga

Legacy Member
begin hier vooral geen bioware vs cdproject flamewar te provoceren met dergelijk subtiel verwijten. Die kritiek gaat kilometers verder dan stomme QTE's en ge weet het maar al te goed.

Tverschil is groot genoeg, en ja, imo mochten quick time events er perfect uitgelaten worden. Maar ga ze vooral niet afschilderen als dominante features.

inkei

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Jups die QTE mogen er eveneens uit voor mij. Als de uitgever Bioware was, dan zou dit consolificatie/dumbing down genoemd worden. Bij CD Projekt mag dat blijkbaar.

Dragon age 2 was geen dumbing down ? :p

dr.lee

Legacy Member
Ikaruga zei:
begin hier vooral geen bioware vs cdproject flamewar te provoceren met dergelijk subtiel verwijten. Die kritiek gaat kilometers verder dan stomme QTE's en ge weet het maar al te goed.

Tverschil is groot genoeg, en ja, imo mochten quick time events er perfect uitgelaten worden. Maar ga ze vooral niet afschilderen als dominante features.

Wie beweert dat hier? lol, beetje overgevoelig vandaag? Witcher 2 is top game, ik reageer gewoon op het feit dat sommigen het spel zo ophemelen alsof er totaal niks beters aan kon zijn. 't blijft nen topper zoiezo

flyingdutchman

Legacy Member
Wie kan mij vertellen wat de geheime techniek is om de kingslayer dood te maken ? Ik heb het nu al 25-30x geprobeerd, maar ik krijg em gwn NIET dood, echt vervelend

shadowstep0705

Legacy Member
Kan ik het spel draaien op mijn laptop met 4gb geheugen en intel r HD?

Anvious

Legacy Member
kb3n zei:
Enig idee hoe lang je erover hebt gedaan?

Ik wil ook niet dat dit spel voorbij is :p. Te geweldig!

Ligt eraan welke Path je neemt, maar ik waarschuw alvast, Act 3 kan heel erg kort zijn (again, ligt aan welke Path) Maar ik denk al in al 25-30 uur wel gespeeld...:unsure:

flyingdutchman zei:
Wie kan mij vertellen wat de geheime techniek is om de kingslayer dood te maken ? Ik heb het nu al 25-30x geprobeerd, maar ik krijg em gwn NIET dood, echt vervelend

Ben je nog in act 1 of niet? Ik heb gewoon Quen Sign gebruikt en alles wat die schiet dodgen, wachten tot zijn Quen is uitgewerkt en dan met heavy attacks op hem inhakken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan