Mijn eerste indrukken van de "testversie", geschreven door een hardcore simmer, maar ook een grote fan van de geweldige sfeer in TDU 1.
- Framerates vallen goed mee (niet de 60 fps die ik zou willen, maar kom), vergelijkbaar met wat ik indertijd met mijn vorige pc haalde bij TDU 1. Als je sinds TDU een deftige upgrade hebt gedaan moet dat lukken (ik ben van een E6400 + X1900XT naar een E8500 + HD4870 gegaan).
- De eerste keer dat ik in mijn auto zat en wat rondreed had ik meteen terug die TDU-feel terug, de knappe zonovergoten omgeving speelt daar een grote rol in natuurlijk.
- Het menu is tamelijk overzichtelijk.
- Het 'verhaal' is eens wat anders in een racegame.
En dan nu, de negatieve punten. Daar zijn er natuurlijk een pak meer van, zo is de mens nu eenmaal.
- Motorgeluiden: nope... Net voor je in de Ferrari California springt heb je nog een cutscene waarbij de California als een echte California klinkt... en dan zit je er zelf in, geeft gas en de hoop op een mooi motorgeluid is weg. Idem met de Integrale.
- Modellen van de auto's zijn maar mager als je vergelijkt met Forza, GT, Shift, GRID, NFS,... eigenlijk elke andere moderne racegame.
- Het rijden zelf dan - en dan heb ik het op het realistisch aanvoelen: om het eenvoudig te zeggen: imo is het een stap terug van TDU 1. Er zit echt totaal geen beweging in die bakken, ze slippen zo goed als niet door en hebben remmen waar de meeste FIA GT's op jaloers zouden zijn. Het voelt als een NFS (geen Shift of Porsche) aan mét cockpit view.
- Cockpit view, daar zit ook nog iets vreemds in. Tijdens de overgang van links naar rechts draaien "locked" die altijd effe in het midden, waardoor dat dus niet vloeiend gaat. Kan zijn dat het wat deadzone is, maar bij het sturen zelf is die dan wel erg klein.
- FFB werkt niet of amper op mijn G27. Ik had eerst helemaal niks tenzij ik ergens tegenaan reed, nadien heb ik in mijn Logitech profiler de demping en veereffect terug hoog gezet zodat ik tenminste wat gewicht heb in mijn stuur.
Voorlopige conclusie: ik verwachtte een teleurstelling en technisch is het dat ook absoluut, maar om eerlijk te zijn is het wat beter uitgedraaid dan ik had gedacht. En dat heeft allemaal te maken met de TDU 1-sfeer die hier toch weer inzit.