Archief - Shift 2: Unleashed

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaZoR be

Legacy Member
heb het spel vandaag ook eens deftig kunnen testen met een DFGT :)
Valt wel mee op zich... de feeling is er wel :), maar soms heb ik echt men twijfels bij de handling hoor.

MegaMentor

Legacy Member
Rufusthedog zei:
De meeste vergeten blijkbaar dat GT5 ne rij simulator en Shift ne race simulator. Ik vind racen plezanter dan rijden eigenlijk.

Waar slaat dat nu weer op :wtf:

MegaMentor

Legacy Member
Excuseer, maar als gij denkt dat 'realistische AI' betekend dat de AI u van de weg moet rijden, dan zedde toch wel mis hoor. En racen is ook precisiewerk.

Shift is een racer die tracht realistisch over te komen met die misselijkmakende camera shake. Maar voor de rest is het puur arcade.

Don-Robo

Legacy Member
Ik vond de eerste Shift al tegenslagen dus ga zeker ni voor een tweede versie gaan.

Hot Pursuit was wel goed maar was ik eigenlijk te snel beu om er de volle pot voor betaald te hebben.

Don-Robo

Legacy Member
Een NFS in het genre van Hot Pursuit is het enige dat ik nog koop van de toekomstige NFS collectie.

MegaMentor

Legacy Member
Rufusthedog zei:
Tja als jij anderen woorden in de mond legt dan zullen ze het altijd mis hebben. Me zelfs quoten (aanhalingstekens). Ik heb het woord realisme niet gebruikt. Paakt u gewoon de doos van GT5 vast en er staat op driving simulator. Dat doet GT5 keigoed. Die auto's rijden keigoed. Straffe kost zelfs maar oersaai.

Als ge 5 rondes voorligt is dan uw eigen schuld. Niemand verplicht u in GT5 om te overpoweren, als ge spanning zoekt kunt ge perfect uw eigen spanning creëren. Ok, ge hebt niet het woord realisme gebruikt, maar wat is dan die "betere AI" volgens u? Wat doet de AI in Shift wel dat die van GT5 niet doet?

Het punt is dat dit geen racing simulator is, racing omvat driving, en als de driving geen simulation is en zo arcade als wat, dan is het geen racing simulation en zelfs geen driving simulation zoals gij daar belachelijk genoeg het onderscheid maakt. Als racing om spanning gaat, dan is Burnout even goed een racing sim. :lol:

Dat jij misselijk wordt van spanning en stress hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook zo moeten ervaren. Ik heb bij Shift 2 daar totaal geen last van.

Ik had het over de camera shake. En dan zegt gij iets over mij dat ik woorden in uw mond leg.


Het jammere aan heel de zaak is dat dit dan nog eens geadverteerd wordt als simulator, het werd in trailers zelfs vergeleken met Forza en Gran Turismo... Misleidende reclame noemen ze dat.

Pas op, als arcade racer is dit waarschijnlijk geen slecht spel, maar met het label 'simulator' gaan ze compleet de mist in.

lookoutordie

Legacy Member
Man wat heeft drifting te maken met racen? Ik haal op circuits waar je normaal 1000+ moet halen amper 150 score... Die Japan events zijn ook maar saai. Stomme circuits vind ik da ma (behalve Suzuka). Ook is er 1 race die mij nie lukt, bij de start heb ik al direct 7 seconden achterstand op de eerste en lig ik zelf 2 seconden voor op de 3e.

Voor de rest is het een zalig spel, races vervelen niet omdat ik altijd moet vechten voor mijn positie.

FreakyJP

Legacy Member
Arcade racing = YouTube - Outrun 2006 Coast 2 Coast Outrun Mode highscore super replay of YouTube - Ridge racer 7- PS3- Gameplay

Shift 2: YouTube - SHIFT 2: Unleashed PC - Audi S3 on Shanghai Yan'an Road Circuit (Race)

Ik snap echt niet waarom sommigen zo zagen dat Shift 2 een arcade racer is, kun je dit ook deftig beargumenteren ipv enkel te bashen om te bashen?
Ok, de auto's hebben precies weinig grip, maar arcade, seriously? Gtfo. Ik zou het plaatsen onder 'Semi-simulation-style racing games', naast games zoals de TOCA serie of Enthusia Professional Racing

lookoutordie

Legacy Member
Dit spel heeft toch geen code nodig om online te racen of wel?
Ik heb de Limited Edition en heb de code daarvoor gebruikt.
Als ik het spel nu zou verkopen wil ik weten of die persoon die het koopt online kan racen zonder de code.

TheCeet

Legacy Member
lookoutordie zei:
Dit spel heeft toch geen code nodig om online te racen of wel?
Ik heb de Limited Edition en heb de code daarvoor gebruikt.
Als ik het spel nu zou verkopen wil ik weten of die persoon die het koopt online kan racen zonder de code.

Tuurlek kan die dan online racen. Maar hij kan dan wel niet meer van die code genieten van die auto's denkk.

lookoutordie

Legacy Member
TheCeet zei:
Tuurlek kan die dan online racen. Maar hij kan dan wel niet meer van die code genieten van die auto's denkk.

Merci :D, wou het vragen aan u via msn maar mijn pc doet raar met msn en andere zaken. Dus je gaat me mss even niet meer on zien op msn.

friggelke

Legacy Member
Heb de game sinds 2 weken in mijn bezit en maar 3x in min ps3 gestoken. De besturing en baanligging trekt op nieks en de auto's zijn oncontroleerbaar (de wagens met hogere PKs)
Zal het vandaag nog 2dehands verkopen. Back to GT5 then en straks Dirt 3

MegaMentor

Legacy Member
lookoutordie zei:
Dit spel heeft toch geen code nodig om online te racen of wel?
Ik heb de Limited Edition en heb de code daarvoor gebruikt.
Als ik het spel nu zou verkopen wil ik weten of die persoon die het koopt online kan racen zonder de code.

TheCeet zei:
Tuurlek kan die dan online racen. Maar hij kan dan wel niet meer van die code genieten van die auto's denkk.

lookoutordie zei:
Merci :D, wou het vragen aan u via msn maar mijn pc doet raar met msn en andere zaken. Dus je gaat me mss even niet meer on zien op msn.

Ik heb wat zitten googlen en blijkbaar zit er bij Shift 2 wel een online pass hoor... dus online pass gebruikt = 2de eigenaar geen online. Tenzij die extra centjes neerteld in de PSN store.

super_veloce

Legacy Member
mentor0 zei:
Ik heb wat zitten googlen en blijkbaar zit er bij Shift 2 wel een online pass hoor... dus online pass gebruikt = 2de eigenaar geen online. Tenzij die extra centjes neerteld in de PSN store.

nee, ik heb mijn code nog niet gebruikt en ik kan online spelen

lookoutordie

Legacy Member
Ik heb ook maar alleen een code gehad voor de limited edition.
Het probleem is dat al mijn vrienden de limited edition gekocht hebben omdat deze dezelfde prijs heeft als de gewone editie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan