Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private Joker

Legacy Member
sluysen zei:
Idd, wel raar, in die winkel gaven ze op alles van retro 3 maand garantie. Dat zie je hier toch ook niet, garantie op 2ehands stuff

Pêle Mêle hier geeft één week garantie. Juist de tijd om het eens thuis te proberen en er dan mee terug te gaan dus. Zo vind ik het precies goed.

Yuri

Legacy Member
Ergernis: verkopers die te lui zijn om iets te verzenden. Dan verschieten ze dat ze hun boel niet kwijtgeraken na 3 maand... Ik ga niet voor één game half België gaan afrijden, zenne. Pummels!!! /rant.

sluysen

Legacy Member
Private Joker zei:
Pêle Mêle hier geeft één week garantie. Juist de tijd om het eens thuis te proberen en er dan mee terug te gaan dus. Zo vind ik het precies goed.

Ok, maar 3 maand is wel een groot verschil met 1 week :D

Claudio VO

Legacy Member
Private Joker zei:
Waarom altijd onmiddellijk conclusies gaan trekken???
Ik heb een schatting gedaan en zoals het gezegd wordt in de "regels" is een schatting een zekere verantwoordelijkheid. Doe dan ook geen schatting als je er niets vanaf kent. Ik had me vergist bij die schatting dus heb ik m'n post aangepast en heb ik de verkoper gewaarschuwd en mijn verontschuldigingen aangeboden.

Wat jullie er van denken, kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Ik heb een fout gemaakt en vond het nodig die recht te zetten. Punt uit.
Had ik ook gedaan moest ik geweten hebben dat er al een verkooptopic over was? Waarschijnlijk wel omdat het mijn verantwoordelijkheid was, maar ik zou er wel eens over nagedacht hebben en waarschijnlijk afgewacht of de boden treffelijk werden.

ge moest da nie gedaan hebben :cry: volgende keer gewoon de biedingen laten begaan. zou vanzelf hoger gegaan zijn ...

prijsschattingen zijn als ratingbureaus . ze halen de "economie" naar omlaag .

wat ik wel niet wist , dat jij het was die een PB had gestuurd terwijl de verkoop al bezig was. wist het een 15 min later spijtig genoeg wel. ik voelde me ( om het in een rare verwoording te zeggen ) , in m'n gat gepakt.

nu,als we toch over regeltjes hebben :
ik was abo op het betreffend topic. en kreeg een mail met " genoteerd" op 10.39u , die na u PB veranderdt was naar :

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-playstation.191/ps-one-games.847090 ( post 5 )

nu als we de regels lezen :

5.) Als verkoper ben je verplicht te verkopen bij het noteren van een bod of bij het behalen van de minimumprijs.

kheb het maar gerust gelaten.
i'm over it :hug:

laten we het eens uitvechten in één of ander retrogame :p

Private Joker

Legacy Member
1. Ik wist niets van het verkooptopic dus hoe kan ik de biedingen dan laten begaan?
2. Mensen vragen schattingen, ik help hen en steek er m'n tijd in. Ik snap je opmerking over de economie niet echt tenzij het over je eigen economie gaat (dat je ipv een batje, de marktwaarde ervoor betaalt)
3. Ik vond je opmerkingen en van sommige andere nogal beledigend. Ik dacht dat ik gedurende mijn korte tijd hier op het forum toch wel wat respect en vertrouwen had opgebouwd. Ook door onze verschillende deals bijvoorbeeld. Dat je dan nog denkt dat ik zo laf zou zijn om je een goede deal achter je rug weg te nemen, snap ik echt niet.

/end of discussion voor mij.

Claudio VO

Legacy Member
we kunnen allemaal zeggen wat we willen natuurlijk. this nu toch te laat.

chapeau dat je mensen wil helpen , dat heb je hier al genoeg aan iederéén laten zien. respect daarvoor.
maar de marktwaarde verklappen ? dat wil je toch zelf ook niet als het om games gaat waar jij naar uit kijkt ?

ma bon , het lot bracht ons in deze situatie. en wilde je in m'n vorige post gewoon een hand reiken.

JimmyPatterson

Legacy Member
Gewoon even melden dat ik niet dood ben:p
Had gewoon een periode minder tijd om op internet door te brengen en de vrije tijd die ik had, spendeerde ik op mijn Xbox 360.

Vanaf nu zal ik terug een stuk actiever worden in dit gedeelte van het forum (en buy en sell wss). Ik verzamel ook nog steeds maar alleen nog Atari 2600 en PSX; de rest heb ik via 2dehands van de hand gedaan (mijn snes en n64 heb ik volgens mij verkocht aan Skaiba:p could be wrong though).

So I'm back!:D

m62power

Legacy Member
Claudio VO;16000381 zei:
prijsschattingen zijn als ratingbureaus . ze halen de "economie" naar omlaag .


De prijsschattingen zijn bij mijn weten gewoon overbodig hier op het forum.

*Wanneer mensen om een prijsschatting vragen indien ze zelf recent een aankoop hebben gedaan en om even te checken of ze niet teveel betaald hebben kan ik er nog wel ergens in komen....

*Wanneer het is indien mensen iets willen verkopen wat ze nog thuis liggen hadden van vroeger of eender welk object ze willen verkopen en de waarde er niet van kennen vind ik het maar zever. Hoeveel prijschattingen die hier ooit zijn gedaan zijn er ook effectief in de buurt van de geschatte prijs geeindigd? De mensen die in de prijsschatting kijken zullen automatisch ook kijken in het buy&sell gedeelte waar de objecten ook worden aangeboden na de prijsschatting. De geinteresserden, het object, en de biedingen zullen de waarde zelf wel bepalen toch? Ook zie je meer en meer mensen hun objecten hier in het buy&sell gedeelte laten schatten en dan vervolgens op 2dehands.be of kapaza deze objecten gaan verkopen voor woeker prijzen (soms zelfs hoger dan de hier geschatte prijs) En dan zie je hier mensen hun eigen druk maken omdat er mensen zijn die extreem hoge prijzen vragen voor hun gerief. Logisch denk ik.

sluysen

Legacy Member
Of verkopers die kost wat kost (see what I did there :p) niet van die schatting willen afwijken

evo alexan

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Gewoon even melden dat ik niet dood ben:p
Had gewoon een periode minder tijd om op internet door te brengen en de vrije tijd die ik had, spendeerde ik op mijn Xbox 360.

Vanaf nu zal ik terug een stuk actiever worden in dit gedeelte van het forum (en buy en sell wss). Ik verzamel ook nog steeds maar alleen nog Atari 2600 en PSX; de rest heb ik via 2dehands van de hand gedaan (mijn snes en n64 heb ik volgens mij verkocht aan Skaiba:p could be wrong though).

So I'm back!:D

Welkome back ! Verzamel je ook nog Xbox?

JimmyPatterson

Legacy Member
evo alexan zei:
Welkome back ! Verzamel je ook nog Xbox?


Nope:p

Interesse in de games die ik nog over heb?
Zijn er toch nog zo'n 50 tal (meeste compleet en non classic).

Indien interesse, pm maar:) Vorige deal was ook uitstekend verlopen;)

JimmyPatterson

Legacy Member
Oké net de lijst gemaakt en het zijn er 100:p
Kleine onderschatting:p

Private Joker

Legacy Member
Claudio VO zei:
maar de marktwaarde verklappen ? dat wil je toch zelf ook niet als het om games gaat waar jij naar uit kijkt ?

Ge snapt het precies niet goed hé. Wat is een prijsschatting denk je? Dus je zegt dat ik telkens moet liegen in een prijsschatting en zwaar onder de waarde schatten zodat jij je koopjes kan doen?

Ik wist NIET dat er een verkooptopic was dus heb ik niets "verklapt", enkel mijn fout recht gezet.

Sorry, kon het niet laten om er nog eens op te reageren.
@rest: prijsschatting na aankoop om je de waarde van je gerief te kennen vind ik maar zever itt weten wat je voor iets kan/mag vragen.

CptCusack

Legacy Member
Private Joker zei:
Ge snapt het precies niet goed hé. Wat is een prijsschatting denk je? Dus je zegt dat ik telkens moet liegen in een prijsschatting en zwaar onder de waarde schatten zodat jij je koopjes kan doen?

Ik wist NIET dat er een verkooptopic was dus heb ik niets "verklapt", enkel mijn fout recht gezet.

Sorry, kon het niet laten om er nog eens op te reageren.
@rest: prijsschatting na aankoop om je de waarde van je gerief te kennen vind ik maar zever itt weten wat je voor iets kan/mag vragen.

Ik wil hier toch eventjes een bemiddelende post aan toevoegen aangezien ikzelf ook in desbetreffend topic heb geboden.
Ik post hier zelf nu niet zoveel, maar volg het retrogaming gedeelte wel heel vaak en ik denk PJ dat jouw respect e.d. zeker niet ter discussie staat.
Voor mij wrong het een beetje als de verkoper zijn topic aanpaste, maar niet zozeer omdat jij een PM hebt gestuurd met de "marktwaarde". Ik ging er ook vanuit dat het gemeld is geweest vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel en ik zou dit zelf ook appreciëren als ik in de plaats van de verkoper was.
Het wrong vooral omdat de verkoper (mss niet zo bedoeld) door zijn manier van melden me het gevoel gaf van "hé gast, jij ben oneerlijk en wil mij afrippen door mijn onwetendheid" (op rommelmarkten kunnen sommige mensen dit gevoel ook geven als je aan het afbieden bent :p), terwijl dit zeker niet het geval is. Ik denk dat de biedingen uiteindelijk wel hadden uitgewezen dat zijn Tombi iets meer waard was en ik denk dat ClaudioVO dit ook eerder bedoelde.
De verkoper had in deze zin beter gewoon gezegd dat hij pas noteert vanaf een bepaald bedrag en gewoon niets over je pm vermeld (hij had ten slotte nog geen enkel bod genoteerd en kon nog doen wat die wou).

Het kan wringen, maar voor mij is de wereld zeker niet vergaan, het is en blijft een hobby ;) Op naar de volgende mogelijke deal en niet achterom kijken :)

En over het prijsschattingsgedeelte is mijn visie eerder verschillend. Ik weet graag de prijs van iets als ik zelf de waarde niet ken. Maar eerder om te vermijden dat ik belachelijk hoge prijzen vraag indien iets minder als de helft waard is...

profsteenmarter

Legacy Member
JimmyPatterson zei:
Ik verzamel ook nog steeds maar alleen nog Atari 2600 en PSX

Misschien geintresseerd in digimon rumble arena en digimon world 2003?
Ze liggen hier in de weg...

Claudio VO

Legacy Member
Private Joker zei:
Ge snapt het precies niet goed hé. Wat is een prijsschatting denk je? Dus je zegt dat ik telkens moet liegen in een prijsschatting en zwaar onder de waarde schatten zodat jij je koopjes kan doen?

Ik wist NIET dat er een verkooptopic was dus heb ik niets "verklapt", enkel mijn fout recht gezet.

Sorry, kon het niet laten om er nog eens op te reageren.
@rest: prijsschatting na aankoop om je de waarde van je gerief te kennen vind ik maar zever itt weten wat je voor iets kan/mag vragen.

ik snap wel de prijsschatting . maar je weet ook dat daar weinig animo is.
dus als een handvol personen de prijs stellen . geeft dit toch een vertekend beeld van de echte waarde. mensen die bvb. op die tombi wilden bieden ; gaan in géén geval de waarde verklappen in de prijsschatting. die bieden wel , en de prijs zal daar wel bepaald worden.

die personen die waarde bepalen stelde ik daarom ( niet kwalijk bedoeld ) gelijk aan "ratingbureaus" snappie ;) want soms zijn die er naast.

ik zeg het nogmaals : de eerste keer dat ik vermeldig kreeg van een PM ; wist ik ook niet dat jij het was. nadien wel.

ook als ik bvb. op de maandag iets post over waarde in een schatting , ga ik de dinsdagmorgen niet checken of ik wel juist zat. ik doe dit direct alvorens ik een prijs geef voor bepaalde items.

als je de tijdslijn erbij neemt in het verkoopstopic + prijsschatting ( waar je je post hebt ge-edit ) , zal je beter begrijpen waarom ik toch wel met enige verontwaardiging heb gereageerd.

we kunnen blijven discusieren , en wil het hier dan ook bij laten .
trust me , ik laat er m'n slaap niet voor. en zou het erg vinden dat door deze stommigheid , onze band zou verwateren. we blijven de beste collega's ;)

Mvg

Private Joker

Legacy Member
Nog eens gaan kijken bij Spullenhulp. Unboxed Dreamcast: 50 Euro, PSX: 35 Euro, Gamecube: 35 Euro... Games: 5 Euro en alles in zo'n slechte staat...

picasso123

Legacy Member
Ergernis : geraak niet voorbij het eerste level van devil may cry 3 :doh:
Blijven volhouden zeker :D

Yuri

Legacy Member
Ergernis: DE POST!!! :puke:

Had iets besteld en het kwam maar niet toe. Mail naar verkoper, hij had het via taxipost gedaan en gaf me een nummer. En blijkbaar zou dit al geleverd moeten zijn, maar ik heb niks gezien. Bij mijn buren geweest, ook niks. Post gecontacteerd, gingen controleren. En postbode beweert dat hij het pakje geleverd heeft, dus kous af voor hun. WTF? Kan dat zomaar?

Wacht maar als ik die postbode nog eens tegenkom, ga zijn beste dag niet zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan