Private Joker zei:
Ge snapt het precies niet goed hé. Wat is een prijsschatting denk je? Dus je zegt dat ik telkens moet liegen in een prijsschatting en zwaar onder de waarde schatten zodat jij je koopjes kan doen?
Ik wist NIET dat er een verkooptopic was dus heb ik niets "verklapt", enkel mijn fout recht gezet.
Sorry, kon het niet laten om er nog eens op te reageren.
@rest: prijsschatting na aankoop om je de waarde van je gerief te kennen vind ik maar zever itt weten wat je voor iets kan/mag vragen.
Ik wil hier toch eventjes een bemiddelende post aan toevoegen aangezien ikzelf ook in desbetreffend topic heb geboden.
Ik post hier zelf nu niet zoveel, maar volg het retrogaming gedeelte wel heel vaak en ik denk PJ dat jouw respect e.d. zeker niet ter discussie staat.
Voor mij wrong het een beetje als de verkoper zijn topic aanpaste, maar niet zozeer omdat jij een PM hebt gestuurd met de "marktwaarde". Ik ging er ook vanuit dat het gemeld is geweest vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel en ik zou dit zelf ook appreciëren als ik in de plaats van de verkoper was.
Het wrong vooral omdat de verkoper (mss niet zo bedoeld) door zijn manier van melden me het gevoel gaf van "hé gast, jij ben oneerlijk en wil mij afrippen door mijn onwetendheid" (op rommelmarkten kunnen sommige mensen dit gevoel ook geven als je aan het afbieden bent

), terwijl dit zeker niet het geval is. Ik denk dat de biedingen uiteindelijk wel hadden uitgewezen dat zijn Tombi iets meer waard was en ik denk dat ClaudioVO dit ook eerder bedoelde.
De verkoper had in deze zin beter gewoon gezegd dat hij pas noteert vanaf een bepaald bedrag en gewoon niets over je pm vermeld (hij had ten slotte nog geen enkel bod genoteerd en kon nog doen wat die wou).
Het kan wringen, maar voor mij is de wereld zeker niet vergaan, het is en blijft een hobby

Op naar de volgende mogelijke deal en niet achterom kijken
En over het prijsschattingsgedeelte is mijn visie eerder verschillend. Ik weet graag de prijs van iets als ik zelf de waarde niet ken. Maar eerder om te vermijden dat ik belachelijk hoge prijzen vraag indien iets minder als de helft waard is...