Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Claudio VO

Legacy Member
awel ja , die komen we wel eens tegen ;)
was ook gewoon aan het bieden voor die Tombi :p rest van het pakketje zou me het vergoed hebben ;)

zal ik ook eens mensen mailen met de actuele Ebay waarde ? als dit de norm gaat worden. schaf je best het topic met intressante aanbiedingen af . want kzal ik me daar eens op toeleggen :p

op die manier kan je geen koopjes meer doen...

sluysen

Legacy Member
ja, die 30-35€ op ebay is zelfs nogal aan de lage kant vind ik. Doe er maar 10-20 bij.

CptCusack

Legacy Member
Bij mij wrong het toch ook. Had er niets gezegd geweest, had hij wschlk door de biedingen ook een mooie prijs gehaald.

Dennoman

Legacy Member
Tjah, rond die Tombi-kwestie:

Je hebt zoals ik ooit in het interview met De Tijd (waar ze hier nog voor kwamen ronselen destijds) heb gezegd twee soorten verzamelaars. Enerzijds heb je mensen die koste wat het kost zeldzame stukken willen hebben en bereid zijn om ze te kopen aan de fictieve marktwaarde ("eBay-verzamelaars"), en anderzijds heb je mensen die het verzamelen zien als een soort kansspel. Daar reken ik me toe: de "jacht" is voor mij 99% van het plezier.

Natuurlijk komen de mensen die bereid zijn om hun portemonnee te trekken, veel sneller zeldzame stukken tegen dan de rommelmarktgangers en Marktplaats-lurkers. Het is makkelijk om efkes 60-70 euro neer te tellen voor een Tombi als je niet bereid bent erachter te zoeken.

Het jagen op zeldzame stukken heeft uiteraard zijn nadelen. Als ik efkes bij elkaar tel hoeveel tijd ik al heb verspild met lurken op sites naar betere prijzen, had ik kunnen gaan werken en die zeldzame stukken gewoon in een vingerknip kunnen kopen. Maar dat is nu eenmaal de tijd die je in je hobby investeert.

Soit, hij gaat nooit de verhoopte prijs krijgen voor zijn pakket hier. Jammer, maar helaas.

Yuri

Legacy Member
Ik ben dan blijkbaar bij de eerste soort. :sad:

Maar dat wil niet zeggen dat ik koopjes uit de weg ga. :p

Ergernis: pakketje gamecube gemist. :( per titel 5 euro zoals de 2 pikmins, skies of arcadia en mgs twin snakes... :(

BiZi

Legacy Member
Dennoman zei:
Als ik efkes bij elkaar tel hoeveel tijd ik al heb verspild met lurken op sites naar betere prijzen, had ik kunnen gaan werken en die zeldzame stukken gewoon in een vingerknip kunnen kopen. Maar dat is nu eenmaal de tijd die je in je hobby investeert.

.

Lurken tijdens het werk...

6babd54f_like-a-boss_178262353.jpeg

CptCusack

Legacy Member
Yuri zei:
Ergernis: pakketje gamecube gemist. :( per titel 5 euro zoals de 2 pikmins, skies of arcadia en mgs twin snakes... :(

Onlangs ook eentje gemist, maar dan voor 1 euro 't stuk, waaronder Zelda TWW & Four Swords e.a toppers.
Voor de PS2 sportgames vroeg de verkoper dan min. 5 € :p
Hopelijk is het pakketje in goede handen gekomen.

Claudio VO

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Alsof Private Joker dit met opzet gedaan heeft :sop:

mja , twas toch achter dat ik een bod had geplaatst.
alsof het niet gegund was. maar ik kan mis zijn .

sluysen

Legacy Member
Kabel voor Saturn aangekomen van ebay :) Eindelijk deftig beeld en geluid, stukken beter dan scart, en kan niet echt klagen voor 13€ incl (ziet er brand new uit)

Claudio VO

Legacy Member
sluysen zei:
Kabel voor Saturn aangekomen van ebay :) Eindelijk deftig beeld en geluid, stukken beter dan scart, en kan niet echt klagen voor 13€ incl (ziet er brand new uit)
allé , dan toch de kabel die voor problemen zorgde :)
een geluk dat er met de console niks mis was , tzie u al terug naar Frankrijk gaan voor refund :p

Yuri

Legacy Member
CptCusack zei:
Onlangs ook eentje gemist, maar dan voor 1 euro 't stuk, waaronder Zelda TWW & Four Swords e.a toppers.
Voor de PS2 sportgames vroeg de verkoper dan min. 5 € :p
Hopelijk is het pakketje in goede handen gekomen.

Ja, das juist. Kem nog gebeld, maar ze waren al weg. :( veel gamecube titels laatste tijd

bossi

Legacy Member
goh ik ben beide:

koopjesjager op markten ik doe er in de zomer 8 per weekend,maar
ik koop ook aan ebay prijzen kheb juist een deluxe set gekocht in engeland voor 140 incl verzending.

Dan denk ik ja goede prijs :D en ga je dat echt nog op een markt of goedkoop tegen komen? mss wel maar ik ga er geen 10 jaar achter zoeken en vind ik hem wel dan verpats ik hem voor 140 euro :D

Nu heb ik gezworen van nooit een japanse game aan te schaffen ,maar nu wil ik wel rob zijn broertje famicom robot .Waarom ? alleen is maar alleen :D

sluysen

Legacy Member
Claudio VO zei:
allé , dan toch de kabel die voor problemen zorgde :)
een geluk dat er met de console niks mis was , tzie u al terug naar Frankrijk gaan voor refund :p

Idd, wel raar, in die winkel gaven ze op alles van retro 3 maand garantie. Dat zie je hier toch ook niet, garantie op 2ehands stuff

Eindelijk kan ik Doom terug spelen :woohoo: (snes versie is precies minder)

Private Joker

Legacy Member
Waarom altijd onmiddellijk conclusies gaan trekken???
Ik heb een schatting gedaan en zoals het gezegd wordt in de "regels" is een schatting een zekere verantwoordelijkheid. Doe dan ook geen schatting als je er niets vanaf kent. Ik had me vergist bij die schatting dus heb ik m'n post aangepast en heb ik de verkoper gewaarschuwd en mijn verontschuldigingen aangeboden.

Wat jullie er van denken, kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Ik heb een fout gemaakt en vond het nodig die recht te zetten. Punt uit.
Had ik ook gedaan moest ik geweten hebben dat er al een verkooptopic over was? Waarschijnlijk wel omdat het mijn verantwoordelijkheid was, maar ik zou er wel eens over nagedacht hebben en waarschijnlijk afgewacht of de boden treffelijk werden.

Den_Hidde

Legacy Member
@PJ: ach niet aantrekken, iemand zei ooit: iet met ne steen smijten en zonder zonden zijn ofzo :D

bossi zei:
Dan denk ik ja goede prijs :D en ga je dat echt nog op een markt of goedkoop tegen komen? mss wel maar ik ga er geen 10 jaar achter zoeken en vind ik hem wel dan verpats ik hem voor 140 euro :D

Ik hoop dat je snel ene goedkoop tegen komt, want 140€ is echt cheap :) I'll be waiting then ;)

reactor

Legacy Member
Dennoman zei:
Tjah, rond die Tombi-kwestie:

Je hebt zoals ik ooit in het interview met De Tijd (waar ze hier nog voor kwamen ronselen destijds) heb gezegd twee soorten verzamelaars. Enerzijds heb je mensen die koste wat het kost zeldzame stukken willen hebben en bereid zijn om ze te kopen aan de fictieve marktwaarde ("eBay-verzamelaars"), en anderzijds heb je mensen die het verzamelen zien als een soort kansspel. Daar reken ik me toe: de "jacht" is voor mij 99% van het plezier.

Natuurlijk komen de mensen die bereid zijn om hun portemonnee te trekken, veel sneller zeldzame stukken tegen dan de rommelmarktgangers en Marktplaats-lurkers. Het is makkelijk om efkes 60-70 euro neer te tellen voor een Tombi als je niet bereid bent erachter te zoeken.

Het jagen op zeldzame stukken heeft uiteraard zijn nadelen. Als ik efkes bij elkaar tel hoeveel tijd ik al heb verspild met lurken op sites naar betere prijzen, had ik kunnen gaan werken en die zeldzame stukken gewoon in een vingerknip kunnen kopen. Maar dat is nu eenmaal de tijd die je in je hobby investeert.

Soit, hij gaat nooit de verhoopte prijs krijgen voor zijn pakket hier. Jammer, maar helaas.

Daar ben ik het 1000% mee eens.
Ik reken mezelf totaal bij de "HUNTERS" ! ;)
De kick die je krijgt bij het vinden van een topstuk aan miniprijs is bijna als klaarkomen!
AAAAAHHHHHH :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan