Archief - Retro games Glimlach & Ergernis thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

junglist_clint

Legacy Member
ergernis:

Koop een perfecte in staat complete gameboy game. Na lang prullen verzend hij uiteindlijk. Ik betaal alles. Krijg vandaag pakket aan ... In enveloppe zit de manuel en de cart.

Ik mail hem terug om te vragen wat er met het doosje is enzo?
Krijg ik dit terug van hem.

Nee, al die rompslomp , ik zie dat niet zitten .

Dus mensen vinden het normaal als je een auto koopt in de garage en je krijgt hem zonder deuren geleverd?

junglist_clint

Legacy Member
ja dan mail je ze terug en dan zwijgen ze gewoon. Alle weeral geld op de grond gegooid. Stomme mensen!

Ringo

Legacy Member
Ah...ik vond onlangs een Heroquest van MB in mooie staat te koop aan een redelijke prijs. Dus mailtje naar die persoon, wat vriendelijke woorden heen en terug, met belofte van een goede verpakking van langs zijn kant zonder dat ik er al om had gevraagd.

Rarara...wat krijg ik vandaag met gescheurde kerstverpakking ingepakt via Bpost? Jawel, een door waterschade geteisterde en ingedeukte doos...zucht, mailtje gestuurd, nu afwachten hoe hij zal reageren.

Edit: reactie gekregen :

"Ik heb mijn best gedaan om deze zo goed mogelijk in te pakken ?

Normaal gezien zou ik er alsook popfolie rond de doos gedaan hebben maar mits ik al meer als een maand met ziekteverlof ben niet de mogelijkheid heb om deze van men werk mee te brengen !
Had dit anders zeker gedaan ... Wat de schade aan de doos betreffende daar ben ik jammer niet verantwoordelijk voor maar de Post . Indien je goed gekeken hebt op de verpakking had ik in de linker bovenhoek nog ( Fragile ! ) geschreven in de hoop dat zij hier toch zacht mee zouden omgaan , niet dus ? Ik had de doos in een andere doos kunnen steken maar dan had je meer portkosten betaald mits ik dan boven de 2 kilo had gezeten . Ik hoop dat jij voor de rest ( buiten de doos gerekend ) toch blij bent met jouw aankoop ?"


Heb mailtje terug gestuurd met de vraag om alles te mogen terugsturen.

Drakenjager

Legacy Member
een kerel verkoopt donkey kong 1&2&3; final fantasy 2&3 en cannon fodder voor de snes allemaal boxed en met handleiding, ik stuur een email met de prijs voor dit pakket.

Hij antwoordt terug dat het 300 euro inclusief verzendkosten, vraag ik hoeveel het kost zonder final fantasy 2&3; zegt hij 200 euro inclusief

heb ik een mail teruggestuurd: je rekent dus voor final fantasy 2&3 samen 100 euro, dan wil ik die twee games wel overnemen... Nu antwoordt hij niet meer :D

ironhorn

Legacy Member
Ringo zei:
Ah...ik vond onlangs een Heroquest van MB in mooie staat te koop aan een redelijke prijs. Dus mailtje naar die persoon, wat vriendelijke woorden heen en terug, met belofte van een goede verpakking van langs zijn kant zonder dat ik er al om had gevraagd.

Rarara...wat krijg ik vandaag met gescheurde kerstverpakking ingepakt via Bpost? Jawel, een door waterschade geteisterde en ingedeukte doos...zucht, mailtje gestuurd, nu afwachten hoe hij zal reageren.

Edit: reactie gekregen :

"Ik heb mijn best gedaan om deze zo goed mogelijk in te pakken ?

Normaal gezien zou ik er alsook popfolie rond de doos gedaan hebben maar mits ik al meer als een maand met ziekteverlof ben niet de mogelijkheid heb om deze van men werk mee te brengen !
Had dit anders zeker gedaan ... Wat de schade aan de doos betreffende daar ben ik jammer niet verantwoordelijk voor maar de Post . Indien je goed gekeken hebt op de verpakking had ik in de linker bovenhoek nog ( Fragile ! ) geschreven in de hoop dat zij hier toch zacht mee zouden omgaan , niet dus ? Ik had de doos in een andere doos kunnen steken maar dan had je meer portkosten betaald mits ik dan boven de 2 kilo had gezeten . Ik hoop dat jij voor de rest ( buiten de doos gerekend ) toch blij bent met jouw aankoop ?"


Heb mailtje terug gestuurd met de vraag om alles te mogen terugsturen.

welke prijs en was de inhoud volledig? Heb evt wel interesse voor mijn eigen doos volledig te maken...

Ringo

Legacy Member
ironhorn zei:
welke prijs en was de inhoud volledig? Heb evt wel interesse voor mijn eigen doos volledig te maken...

Ik moet nog verifiëren of deze compleet is. De prijs was 20,70 inclusief verzending. Dat leek me nog mee te vallen.

Ondertussen een mail terug gekregen dat de verkoper het niet zal terugnemen en dat het zijn schuld niet is maar die van de Bpost.

Enne Private Joker: hier kwam de verkoper plots ook af met het excuus dat hij al een maand ziek is en er daardoor ook geen bubbelfolie kon rond het pakje doen.

Dus maar een mail teruggestuurd en gezegd dat het op Bpost steken een laf excuus is en het willen terugnemen niet getuigt van respect naar zijn klant. :puke:

Alvast weer een les geleerd en het vanaf nu iedere keer zwart op wit vragen dat de verzending stevig verpakt is in een doos zelfs al beloven ze van het goed in te pakken. :doh:

Hopelijk vind ik nog eens een deftige doos ervoor...

Exasephiroth

Legacy Member
+- Ergernis:

Veel van de sprites vd Retroquiz herkennen, maar bij een groot deel er niet direct een naam op kunnen plakken :p

Claudio VO

Legacy Member
glimlach : blij dat killingraptor terug is :)

het mag ook gezegd worden ;)

KillingRaptor

Legacy Member
Exasephiroth zei:
Ergernis:

Veel van de sprites vd Retroquiz herkennen, maar bij een groot deel er niet direct een naam op kunnen plakken :p

Ben nu wel benieuwd dewelke eigenlijk. :p

@Claudio: I'm honored. :cool:

Bamboebahr

Legacy Member
Exasephiroth zei:
+- Ergernis:

Veel van de sprites vd Retroquiz herkennen, maar bij een groot deel er niet direct een naam op kunnen plakken :p

19/20 het game gevonden, van 18/20 ben ik zo goed als zeker dat ze juist zijn :p

Exasephiroth

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Ben nu wel benieuwd dewelke eigenlijk. :p

Om toch een reply te geven xd. Na wat nadenken & zoeken is de lijst al kleiner geworden:

Nrs. 5, 15, 17
(Nr. 18 vind ik echt een smerige. Kdenk dat ik 100 spellen kan opnoemen waar deze in zou voor kunnen komen :p )

Denk ik niet te kennen:

12, 19, 20


@Bamboe: 't is wel de naam vh personage dat je moet geven & niet de game eh o.0

KillingRaptor

Legacy Member
Dit is dan ook nog maar een opwarmersronde hoor, ze zullen niet allemaal even makkelijk/moeilijk zijn. ^^

Dennoman

Legacy Member
Op 9, 15, 19 en 20 kan ik niet komen :) misschien achteraf nog.

Eentje heb ik wel wat moeten gokken naar de naam, maar voor de rest zou 't toch in orde moeten zijn.

Bamboebahr

Legacy Member
@exa: I know,heb ik ook gedaan, maar als je de game al weet kun je beginnen googelen hé ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan