Archief - Rage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FalconGX

Legacy Member
toco8400 zei:
Ik heb een ssd en heb ook last van texture-popup, maar het laad wel vrij snel

Ik merk het idd ook wel maar het verdwijnt al weer binnen de halve second.

agrash

Legacy Member
FalconGX zei:
Mss voelt ge u beter als ik u zeg dat er in die sewers 20 mobs zijn en da ge der na 5 minuten trg uit zijt...
Ik heb het ondertussen al gemerkt. Het duurde zelfs nog geen 5 minuten en bij die volgende sewersquest is het op 3 minuten al geklonken waar je misschien een 10tal mutants moet vermoorden :/

Jammer dat we constant moeten backtracken.. Ik grapte nog in mijn eigen gisteren dat, als dit zo doorgaat nog eens mijn kleine arc waar ik uitkwam zal moeten herbezoeken voor 1 of andere domme quests en rarara, 2 minuten geleden heb ik dit idd moeten doen.. :doh:
Toegeven, soms doen ze wel moeite door andere paden/obstakels enzo toe te voegen maar en dan nog..


Zonder het te spoilen: hoever zit ik ongeveer in de game of hoeveel moet ik zo nog doen? Zoals hierboven vermeld heb ik juist mijn cryo-arc nog eens moeten bezoeken om iets te gaan halen en daarna heb ik gestopt.
Ik zou graag op tijd klaar zijn om skyrim met de release te spelen en misschien nog vlug een SP van een andere game tussen in spelen ^^

Oldskooler

Legacy Member
Dit spel is zwak, sommige indies doen het zelfs beter.

Grafisch is het ook maar zozo.
Nieuwe engine, maar doet niet beter dan wat we reeds jaren gewoon zijn.
Id is altijd alternatief geweest, maar dat kan nu wel eens beginnen tegenwerken op technologisch vlak.

FalconGX

Legacy Member
agrash zei:
Ik zou graag op tijd klaar zijn om skyrim met de release te spelen en misschien nog vlug een SP van een andere game tussen in spelen ^^

Wees gerust daar hebt ge nog voldoende tijd voor :p
Rage is max 12-14u gameplay. En daarmee speel je echt traag en doe je alle quests/races.

Waar jij nu zit heb je het op een goeie avond uit.

agrash

Legacy Member
Bummer, nochtans had ik ergens in een developers diary/interview gehoord dat er 2 steden in rage zouden zitten. Ik dacht dat ik misschien aan de helft van de game een volledig nieuwe map + stad ging voorgeschoteld krijgen maar ze zullen het op dead city gehad hebben.. :/

Nu, ik heb in ieder geval plezier met de gameplay. Die blijft mij gewoon boeien. Het is ook leuk hoe de ai zich soms voortbeweegt in sommige lvl's. Ik heb al dikwijls mijn laatste kogel voor de reload gemist omdat hij plots naar de muur links of rechts wallrun't ^^

NeverwinterX

Legacy Member
Ik heb net Rage uitgespeeld: 16.5u en ik heb alles gedaan wat er te doen viel. De gekende minpunten kloppen wel: vervelende low res textures en verdoken lineair zonder keuzes.

Maar al bij al valt het best mee. Gameplay is leuk, wingsticks blijven awesome van begin tot einde :p. Mooie artwork: de steden, de landschappen en sommige characters (Dietrich, Hagar, de 2 mayors, de 2 verkopers) zijn bijzonder goed gedaan. En Dead City en het Jackal gebied steken er echt bovenuit: bakken sfeer daar. Ge zou denken dat het wat zou lijken op Fallout, maar dat is niet zo.

Het einde was teleurstellend. Eindmissie is kort, makkelijk en zonder boss fight of iets dergelijks.

Metaltimmy

Legacy Member
Ook net uitgespeeld. Schandalig kort, ik meen echt dat het nog maar begonnen was. Tegen dat je goed weet hoe en wat van races en kweetnieal ist gedaan.
Zwak, zwak. Id moet normaal toch beter weten...
En dat voor 18 GB, waar zit dat allemaal ? 't Is niet dat de beeldkwaliteit wow is, idem met het geluid. Wat jammer toch:(

Edit: Moet NeverwinterX joinen in het feit dat Dead City een geval apart is, bakker sfeer idd !
Hier en daar zouden spoiler tags wel op zijn plaats zijn.

NeverwinterX

Legacy Member
Metaltimmy zei:
Ook net uitgespeeld. Schandalig kort, ik meen echt dat het nog maar begonnen was. Tegen dat je goed weet hoe en wat van races en kweetnieal ist gedaan.
Zwak, zwak. Id moet normaal toch beter weten...

Sinds wanneer maakt id software lange games?

agrash

Legacy Member
15 uur heb ik erover gedaan om alles uit te spelen (en regelmatig eens een rage frenzy te spelen ^^) dus kort noem ik dit alvast niet. Dat het verhaal en zijn personages zuigt zijn we ook gewoon van ID alhoewel het deze keer beter is dan hun vorige titels.

Ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd. Zoals hierboven al vermeld zijn die boemerangs & mijn favo de sentry bot zeer fun tijdens de combat. De car combat was verassend genoeg ook goed uitgewerkt.

Metaltimmy

Legacy Member
Kwil maar zeggen, als ik aan Id denk, springt Doom nog altijd in mijn gedachten. Was toch langer ?

agrash

Legacy Member
Games van voor het jaar 2000 waren sowieso al langer. Van rpg's, shooters tot zelfs campaigns van rtsen..
Ik ben al tevreden als een hedendaagse shooter langer dan 7 uur duurt om hem uit te spelen.

BOHICAAA

Legacy Member
Rage begint regelmatig vast te lopen.
Als ik dan kijk hoeveel het process gebruikt zie ik 2.7GB ram gebruikt door de rage.exe en *32 erbij dus is het een 32bit process. Denk dat em daardoor vastloopt?!

Ook gemerkt dat als al je savegame posities in gebruik zijn de game vastloopt als em nen autosave wil maken (bv. bij het verlaten van een plek (F to enter ...)).

FrostyCookie

Legacy Member
bij mij werkt rage maar half de multiplayer doet het. maar als ik de singelplayer wil spelen zegt windows dat er een fout opgetreden is in Rage en moet worden afgesloten.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

hier nog wat extra info over de fout.
AppName: rage.exe AppVer: 1.0.27.8258 ModName: atioglxx.dll
ModVer: 6.14.10.11298 Offset: 00dc2b5c

MrBungle

Legacy Member
Hoi

Heb me gisteren het spel RAGE aangeschaft omdat ik overal goeie reviews las erover. De ontwikkelaars spreken ook voor zich ; id & Bethesda.

Het spel werkt op 'Steam, alles geïnstalleerd en speelt lekker..

De video settings in-game lijken me echter wat beperkt.
Je kan anti aliasing zetten tot 8x en de anisotropic filter gaat tot high.
Van DX niks terug te vinden.
Ik heb dan nog wat zitten foefelen met ati catalyst control center.
Al snap ik wel de ballen van de optie Edge detect EQ bij de anti aliasing toepassing.

Heeft er iemand ervaringen met dit spel en de video settings??
Zoja, deel deze aub.
Ik heb voorlopig het gevoel dat alles draait naar behoren maar dat mijn schermresolutie 1680*1050 moeite heeft om volgen :D

Thin Liz

Legacy Member
Hieronder staat wel nog ergens een topic waar mensen (lees PC-gamers) hun gal uitspuwen op dat spel. ID sofware heeft dit spel gemaakt voor console, en dat is te merken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan