Archief - Patch 1.4.0 PTR Notes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nova533

Legacy Member
Protoss:


Immortal range increase:

Perfect maakt de defense tegen 4gate en roach all in makkelijker.

Mothership Speed

Geef het Mothership veel meer potentieel dan het nu had.
Nu kan protoss doomwarps doen :D
Dus je valt 4de base aan en dan mass recall als zijn leger er aan komt in de main.
Wat nu niet mogelijk was omdat het ding zo traag was.
(Het was te... duidelijk wat je plan was :D)

Stalker -> blink nerf

Ik weet het niet, dit neemt veel early game herassment weg van protoss.
Maar is niet de grootste ramp.

Warp Prism Shield upgrade

Geeft meer potentieel aan protoss drops omdat het ding langer levend blijft :D


Terran


Baracks Build Time

Dit is vooral voor de marine+scv all in en de 2racks.
Ja de pros verdedigen het goed, maar de meeste spelers in dit spel zijn geen pros.
Dus een nerf die vrij ok is, het is maar 5seconden en geen 30 zoals bij warpgate :)

Blue Flame Hellion nerf

Was wel nodig want het was zoo sterk en te costefficiënt.
Al viel het mee met goede building placement.
Ze zullen nog steeds gebruikt worden, je zal mss niet alle werkers kwijt zijn maar toch genoeg om achter te staan:D

Raven Seeker Missile

Nog niet veel over gezien hier, je hebt je blueflame nerf ok, maar met deze buff kan toch gewoon achter mineral line vliegen seeker missile en byebye werkers.
Dit kan even goed worden als baneling drop.
Ok ja feedback, maar dat doen ze op je medivac ook.


Zerg


Infestor damage nerf

Veel zergs vinden dit een goede nerf omdat Infestor + Broodlord te sterk was in ZvP.
Dus zou het maar raar vinden moest iemand buiten Idra dit een slechte nerf vinden.

Overseer cost reduction

Ok Zeker:D
Beetje hetzelfde als de observer buff een paar patchen geleden.
(Idra gebruikt overlord speed om te scouten ;-))

Ultralisk time reduction

Bwah, niet slecht was wel nodig 75seconden was net iets te veel.



Algemeen:

Goede patch, niets te drastisch.
Niet echt dingen die alles onder Mid/High Masters te veel zal beïnvloeden.


Over de discussie tussen Incontrol en Idra.
Ik begrijp Incontrol wel, wantja je moet druk zetten tegen een zerg anders spamt hij gewoon drones en heeft hij een enorm economisch voordeel.
De 5/6/7gate pushes kunnen zo makkelijk verdedigd worden met gewoon Infestor ling of Roach Infestor.
2Goede Fungals op de Sentries en je hebt al zo een groot voordeel als zerg.
Protoss heeft ForceFields nodig om te overleven.

Meestal is een midgame push van Protoss alleen maar om druk te creëren voor de 3de base veilig te stellen.
En eventuele schade aan Zerg is mooi meegenomen, larva die geen drones zijn is goed :) + enkele drones kills.

Goede controle met je Infestors als Zerg is belangrijk.
Je dwing Protoss om HT te gaan, feedback is redelijk ok om te ontwijken tenzij je een fout maakt.
En de Infestor samen met de Broodlord in de lategame samen met Spinecrawler muur is zo ontzettend lastig voor Protoss om dit te breken.


Uiteindelijk zal alles wel in orde komen:p
Het spel evolueert nog en we zien wel.
Je kan niet ontkennen dat elk ras van elkaar kan winnen.(DUH:doh:)
Meestal maak je domme fouten zoals upgrades vergeten, te laat expanden, geen druk durven zetten.
En dan is het de makkelijke manier om te zeggen dat er imbalance is, terwijl mensen beter eerst naar zichzelf kijken en hun fouten analyseren.

Was een tijdje geleden dat we nog gepost hadden dusja, lekker lang :D
En ja... Rage happens but don't blame imbalance:applause:

Xionn.

Legacy Member
jOEns zei:
Een hellion run by met blue flame valt niet veel aan te doen als zerg zijnde. Je moet al spines in positie hebben en de juiste units me de hellions te kunnen blocken. Ik spreek hier dan nog over 2base, probeer eens als zerg te verdedigen tegen multiple hellion run by's. Nerf is niet meer dan normaal vind ik. Het feit dat hellions nog altijd geen gas kosten, heb je zeker geen reden tot klagen.

Als iemand veel hellions maakt moet je gewoon roaches gaan in het begin en de randen van je base goed in het oog houden. In late-game kan je easy aan elke base wat spines zetten vs een speler die veel met hellions probeert rond te bewegen.

maartendq

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Pff, echt voordele zou ik het nie noemen voor P, deze waren echt nodig hoor

Had 'n Warp Prism al niet quasi evenveel HP als een medivac? Ik hoorde Terran nooit klagen dat medivacs paper planes waren..

willonic

Legacy Member
maartendq zei:
Had 'n Warp Prism al niet quasi evenveel HP als een medivac? Ik hoorde Terran nooit klagen dat medivacs paper planes waren..

Paper planes die healen! Onze protoss papieren vliegtuigjes zullen nu iets langer leven bij het inwarpen van units. :(

Bone.be

Legacy Member
Xionn. zei:
Als iemand veel hellions maakt moet je gewoon roaches gaan in het begin en de randen van je base goed in het oog houden. In late-game kan je easy aan elke base wat spines zetten vs een speler die veel met hellions probeert rond te bewegen.


1 - 4 hellions -> 8-10 lings + queens op creep is genoeg + hou het grootste deel van je drones in je main en hou je queens dicht bij je ramp zodanig dat hellions niet naar boven kunnen. Bouw eveneens een roach warren, maar maak geen roaches.

Indien terran meer hellions maakt, of blue flame hellions, bouw je 5 tot 7 roaches.

Timborius

Legacy Member
Bone.be zei:
1 - 4 hellions -> 8-10 lings + queens op creep is genoeg + hou het grootste deel van je drones in je main en hou je queens dicht bij je ramp zodanig dat hellions niet naar boven kunnen. Bouw eveneens een roach warren, maar maak geen roaches.

Indien terran meer hellions maakt, of blue flame hellions, bouw je 5 tot 7 roaches.

Klopt maar ik heb toch ondervonden dat wanneer ze een blue flame hellion drop doen zowel in je main als je expand moeilijk is dit af te houden. Je kan je drones wel weg halen maar met de speed van hellions haalt dit ni zo veel uit. Dit is anders in vergelijking met bling drops. Omdat dit veel later in het spel pas kan worden gedaan + speed van blings is minder waardoor je workers weg trekken al genoeg is.

RpR

Legacy Member
mastertimbo zei:
Klopt maar ik heb toch ondervonden dat wanneer ze een blue flame hellion drop doen zowel in je main als je expand moeilijk is dit af te houden. Je kan je drones wel weg halen maar met de speed van hellions haalt dit ni zo veel uit. Dit is anders in vergelijking met bling drops. Omdat dit veel later in het spel pas kan worden gedaan + speed van blings is minder waardoor je workers weg trekken al genoeg is.

Als protoss is het nog erger. Stalkers doen er veel te lang over om helions te vernietigen. + stalker hebben geen creep highway in de basis.

stYnG

Legacy Member
De PTR werkt nu ook in de EU. C schijf --> sc2 --> PTR icoon.

wireke

Legacy Member
Vanop TL: Infestors' neural parasite ability no longer works on massive units.

Wait, whut :crazy::crazy:

Waarom zou't ge dan in godsnaam neural nog researchen? Wat moet ge nu doen tegen thors? Iemand? :doh::doh::doh:

CurrY

Legacy Member
Ja da lijkt mij nu ook wel een rare change en ik speel ni eens met Zerg :p.

DaTa

Legacy Member
We zullen wel zien hoe alles uitdraait, het heeft niet veel zin om op voorhand al te beginnen speculeren over mogelijke imbalance.

Bone.be

Legacy Member
mastertimbo zei:
Klopt maar ik heb toch ondervonden dat wanneer ze een blue flame hellion drop doen zowel in je main als je expand moeilijk is dit af te houden. Je kan je drones wel weg halen maar met de speed van hellions haalt dit ni zo veel uit. Dit is anders in vergelijking met bling drops. Omdat dit veel later in het spel pas kan worden gedaan + speed van blings is minder waardoor je workers weg trekken al genoeg is.

Overlords rond je base houden, zondanig dat je drop tijdig ziet aankomen, hou een paar units in je base indien je weet dat hij gaat droppen en target fire de dropship meteen met een queen of twee. Zorg ervoor dat je drones niet op een hoopje blijven. Indien je ze naar je expo stuurt kan hij ze gemakkelijk neerschieten. Het is beter om ze gewoon uit elkaar te houden.

Raaf

Legacy Member
wireke zei:
Vanop TL: Infestors' neural parasite ability no longer works on massive units.

Wait, whut :crazy::crazy:

Waarom zou't ge dan in godsnaam neural nog researchen? Wat moet ge nu doen tegen thors? Iemand? :doh::doh::doh:

Roaches ;)

Nee, das geen goeie change denk ik.

horste

Legacy Member
ik snap ook niet goed wat blizz probeert te bereiken met die NP change. Protoss heeft een paar buffs nodig, maar in alletwéé de matchups, dus snap niet goed waarom ze dan specifiek ZvP gaan aanpakken. Ik ben wel van mening dat hoge aantallen infestors soms wat debiel overkomen, maar aangezien hun damage op verandert weet ik niet in hoeverre deze nerf nodig was.

wireke

Legacy Member
horste zei:
ik snap ook niet goed wat blizz probeert te bereiken met die NP change. Protoss heeft een paar buffs nodig, maar in alletwéé de matchups, dus snap niet goed waarom ze dan specifiek ZvP gaan aanpakken. Ik ben wel van mening dat hoge aantallen infestors soms wat debiel overkomen, maar aangezien hun damage op verandert weet ik niet in hoeverre deze nerf nodig was.

Op deze manier nerven ze ZvT ook terwijl dit absoluut niet nodig is.
Neural is nu al zéér moeilijk om het effectief te gebruiken omdat je in range moet geraken en je vaak enkel units kan neuralen omdat je tegenstander niet oplet.

Absurde change, fungal damage verandering kan ik begrijpen maar dit is gewoon niet slim.

Ochja, waarschijnlijk is het toch blizzard dat aan het trollen is, zoals bij de "fungal niet op air units change" die er ff in de ptr was :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan