Archief - Patch 1.4.0 PTR Notes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BelgianTerror

Legacy Member
Het is niet zozeer het feit dat je workers niet meer kan one-shotten met 2, maar het feit dat je helions als effectieve strijdkracht opeens een pak minder sterk is.

maartendq

Legacy Member
Super Effective zei:
Hellion nerf. Misschien wat drastisch maar een nerf was wel nodig. Ik bedoel met 4 hellions in de mineralline ben je altijd dood, moet niet kunnen.

Dus jij wilt beloond worden omdat je 4 hellions 'n run-by laat doen of omdat je niet genoeg checkt op drops?

Ik vind het ook sneu als dit voorkomt maar ik blijf er bij dat ik maar beter had moeten scouten en op z'n minst wat vikings op patrol had moeten zetten om die drops te zien aankomen. Z en P hebben eigelijk helemaal geen excuus want die hebben respectievelijk overlords en observers waarmee ze over heel de map 'n oogje in 't zeil kunnen houden.

Als je tegen T speelt doe je er goed aan je gegarandeerd voor te bereiden op drop play want in 99% van de gevallen komt het voor. Er is geen enkele reden om er niet op voorbereid te zijn. Het is quasi hetzelfde als mutalisks voor Z en Colossi voor P. Je wéét dat die er hoe dan ook zitten aan te komen en dat je je op tijd moet wapenen ertegen.

Anoniem17

Legacy Member
maartendq zei:
Dus jij wilt beloond worden omdat je 4 hellions 'n run-by laat doen of omdat je niet genoeg checkt op drops?

Ik vind het ook sneu als dit voorkomt maar ik blijf er bij dat ik maar beter had moeten scouten en op z'n minst wat vikings op patrol had moeten zetten om die drops te zien aankomen. Z en P hebben eigelijk helemaal geen excuus want die hebben respectievelijk overlords en observers waarmee ze over heel de map 'n oogje in 't zeil kunnen houden.

Als je tegen T speelt doe je er goed aan je gegarandeerd voor te bereiden op drop play want in 99% van de gevallen komt het voor. Er is geen enkele reden om er niet op voorbereid te zijn.

Een hellion run by met blue flame valt niet veel aan te doen als zerg zijnde. Je moet al spines in positie hebben en de juiste units me de hellions te kunnen blocken. Ik spreek hier dan nog over 2base, probeer eens als zerg te verdedigen tegen multiple hellion run by's. Nerf is niet meer dan normaal vind ik. Het feit dat hellions nog altijd geen gas kosten, heb je zeker geen reden tot klagen.

BelgianTerror

Legacy Member
How, P heeft het niet zo gemakkelijk als je insinueert tegen drops hoor :p Z wel, kakveel overlords ^^

Maar een P zal zelden 2+ observers hebben (1 scout, 1 op leger).
Ze kosten gewoon teveel gas om er pakweg 5 te maken rondom u basis :/
Kwestie dus van op mini-map te zien wanneer ze droppen en hopen dat je net niet te laat bent.

Jehryn

Legacy Member
de Hellion nerf begrijp ik, maar waarom in godsnaam rax tijd verhogen??? Is er ergens nog een Zerg die sterft aan 2rax pressure?

maartendq

Legacy Member
jOEns zei:
Een hellion run by met blue flame valt niet veel aan te doen als zerg zijnde. Je moet al spines in positie hebben en de juiste units me de hellions te kunnen blocken. Ik spreek hier dan nog over 2base, probeer eens als zerg te verdedigen tegen multiple hellion run by's. Nerf is niet meer dan normaal vind ik. Het feit dat hellions nog altijd geen gas kosten, heb je zeker geen reden tot klagen.
Het feit dat er een run-by gebeurde is jouw fout. Niet dat van het spel. Zerg heeft meer dan genoeg "tools" om zicht te hebben over zowat heel de map dus je kan ze best zien aankomen. Als je iets ziet aankomen kan je je erop voorbereiden.

maartendq

Legacy Member
BelgianTerror zei:
How, P heeft het niet zo gemakkelijk als je insinueert tegen drops hoor :p Z wel, kakveel overlords ^^

Maar een P zal zelden 2+ observers hebben (1 scout, 1 op leger).
Ze kosten gewoon teveel gas om er pakweg 5 te maken rondom u basis :/
Kwestie dus van op mini-map te zien wanneer ze droppen en hopen dat je net niet te laat bent.
Maar het is juist omdat je die 2 observers hebt dat je meestal wel die medivac ziet vertrekken. Je weet ook perfect wat/waar/hoeveel. Het is ook niet ongewoon voor 'n protoss speler om cannons bij z'n mineral line te hebben, en die maken drops quasi onmogelijk of gewoon niet erg cost-effective.

BelgianTerror

Legacy Member
Nuja, bezie het zo, het cost minerals voor de P om cannons te zetten... en dat terwijl T quasi nooit zorgen heeft over een drop van P. Die zijn er slechts heeel zelden :/

maartendq

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Nuja, bezie het zo, het cost minerals voor de P om cannons te zetten... en dat terwijl T quasi nooit zorgen heeft over een drop van P. Die zijn er slechts heeel zelden :/

Ik denk dat dat met 1.4 snel zal veranderen ;-)

BelgianTerror

Legacy Member
Omwille van de buff aan warp prism's? I doubt that... zealot drop ofzo is niet effectief genoeg, eigenlijk is de enigste effectieve drop DT/HT, en die kosten veel geld en tech, terwijl T/Z al snel en effectief kunnen droppen met marines/zerglins(of banelings)

P drops zullen beperkt blijven tot Whitera en zijn 'special tactiks' :p

maartendq

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Omwille van de buff aan warp prism's? I doubt that... zealot drop ofzo is niet effectief genoeg, eigenlijk is de enigste effectieve drop DT/HT, en die kosten veel geld en tech, terwijl T/Z al snel en effectief kunnen droppen met marines/zerglins(of banelings)

P drops zullen beperkt blijven tot Whitera en zijn 'special tactiks' :p

Zealots in de mineral line zijn anders geen aangename ervaring. Met warp prism kan je er nog wat extra warpen ook nadat je er gedropt hebt.

Nuja, we zien uiteindelijk wel hoe alles loopt. Theorie vs. praktijk enzo.

Raaf

Legacy Member
"- Rax building time is goede change. punt."

De pros kunnen 11/11 2 rax tegenwoordig perfect stoppen, dus waarom is die change nodig?

Verkloot al terran zijn timings. Maja.

stYnG

Legacy Member
die 5seconds op rax zal de echte patch wel niet maken hoor, geen zorgen.

xfxxl

Legacy Member
Ik speel enkel met terran.

Precies veel meer nadelen voor Terran en meer voordelen voor Protoss?

BelgianTerror

Legacy Member
Pff, echt voordele zou ik het nie noemen voor P, deze waren echt nodig hoor

horste

Legacy Member
de protoss changes zijn echt niet gamebreaking, immortal range is nice, warp prism buff is niet meer dan normaal, en blink timings komen later. Zie niet in wat hier unbalanced aan zou kunnen zijn

BelgianTerror

Legacy Member
jOEns zei:

Warp prism waren papieren vliegtuigjes voordoen (nu karton :p)

Immortals vochten zelden mee omdat ze achter de stalkers dansten OF werden insta gesniped als je ze ervoor zette... nu kun je ze netjes erlangs/in mixen en overleven ze langer.

Mothership -> niks speciaal

Blink increase -> Meh, geen grote ramp, enkel delayed timing

Al bij al dus 2 units die een kleine buff kregen, warvan beide in mijn ogen toch nodig was

nEvs

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Het is niet zozeer het feit dat je workers niet meer kan one-shotten met 2, maar het feit dat je helions als effectieve strijdkracht opeens een pak minder sterk is.

Maar dat was toch het grootste probleem niet? Ik dacht dat het grootste probleem met Hellions was dat zodra er enkele in uw base binnen glipte, dat je al je workers kwijt was?

Hellions waren ook wel nuttige tegen zealots late game en daar is natuurlijk wel een nerf.

Anoniem17

Legacy Member
BelgianTerror zei:
Warp prism waren papieren vliegtuigjes voordoen (nu karton :p)

Immortals vochten zelden mee omdat ze achter de stalkers dansten OF werden insta gesniped als je ze ervoor zette... nu kun je ze netjes erlangs/in mixen en overleven ze langer.

Mothership -> niks speciaal

Blink increase -> Meh, geen grote ramp, enkel delayed timing

Al bij al dus 2 units die een kleine buff kregen, warvan beide in mijn ogen toch nodig was

Imho heeft p genoeg middelen in zijn arsenaal om mee uit te pakken. Als zerg speler vind ik protoss nog altijd het OP race. Je kan in no-time een game verliezen door 1 'klein' foutje.
Void ray rush & geen spores => gg
Dt rush & geen detection => gg
4gate & niet gescout => gg
etc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan