Archief - MiniCup 1on1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ciberth

Legacy Member
Hoi beste 9livers :D

BELANGRIJKE 2e UPDATE:
https://www.beyondgaming.be/forums


UPDATE:
Ik zie vele een pm sturen met daarin tank, support ...
Ik wil weten met welk toernooi je wil meedoen (ap, ad, solo) mogen ze alle drie zijn ook.
En wat je main zou zijn (1 van de drie)



Ik zie dagelijks toch leuk post's verschijnen over al onze LoL-ervaringen.
Hoewel we een 9lives team hebben (zelf meerdere) is het misschien wel een leuk idee om eens te kijken wie er echt goed is in deze community.

Met deze ingesteldheid ben ik van plan een klein toernooitje te organiseren, al dan niet als voorbereiding naar een iets groter. Bovendien ben ik te weten gekomen dat de 9lives crew LoL binnenkort gaat streamen en misschien wel meer (wat we enkel kunnen aanmoedigen natuurlijk).

Waarom?

- Eerst en vooral voor de fun, lol natuurlijk ;)
- Verder is het leuk om mensen te ontmoeten en eventueel een team te stichten met mensen waarvan je denkt die zijn wel goed ...
- Als laatste is het een goede manier om te je eigen skills te testen ongeacht elo.

Hoe gaat het in zijn gang gaan?

Zoals ik reeds zei, is het een 1 tegen 1 toernooi. Dit houdt in dat je in het standaard summoners rift (5v5) gaat spelen maar slechts met 2 personen. Het toernooi gaat bestaan uit 3 verschillende modi. Ik bedoel hiermee dat we onderscheid gaan maken tussen solo top, ap mid, ad range carry bot.

Met andere woorden gaan we strijden per 'rol'.

Ik wil proberen elk spel te voorzien van een spectator (ik zoek hier dus ook mensen voor). De eerste rondes worden geen bans gekozen en begint het spel gewoon.

Er zijn enkele regels die jullie moeten volgen:

- Geen teleport, revive als summoner spell
- Runes, masteries, ... worden gekozen zoals je zelf wilt
- Je kiest een champ naar gelang je rol (ik weet dat men hier kan over discussiëren, vandaar de spectator).
- Solo top mag enkel golems en wolves farmen (enemy jungle mag)
- Mid mag enkel wraiths farmen (enemy jungle mag)
- Bot mag niet buiten lane farmen


Wat is het doel, wanneer win je?
Het is niet de bedoeling dat je doorspeelt tot je de nexus verslaat.
Je wint je game als je een kill-verschil hebt van 4 kills.
OF
Je de eerste turret hebt en een kill-verschil van 2 kills.
OF
Er een kill verschil is van 1 kill, en het spel langer duurt dan 25 min.
OF
Er een cs verschil is van 50.

Wanneer?

Ik wil zo snel mogelijk starten, meer concrete informatie volgt. De eerste wedstrijden zouden donderdag 2 februari al doorgaan in het mate van het mogelijke.

(Kan je niet aanwezig zijn bij je eigen match, maar wil je toch meedoen moet je me gewoon contacteren en zorgen dat je enkele replays beschikbaar hebt, we zien wat we kunnen doen ==> heeft geen garantie op participatie).

Inschrijven

Inschrijven VOOR 01/02/12 om 23:59

Je kopieert het volgende en stuurt mij een PM:

- 9lives nick:
- Ingame name:
- Welke rol (meerdere mogen, maar kies een hoofdrol):
- Graad van online zijn: dagelijks, regelmatig, ...
- Ik zit in team ...
- Ik wil gerust spectator zijn bij andere matches.
... (andere info die je kwijt wilt)



Helaas kan ik niet iets geven als prijs voor de winnaars omdat het nu eenmaal een eigen initiatief is, misschien in de toekomst wel ! :)

Ik denk dat ik deze lange post eindelijk kan afsluiten, als ik dinge ben vergeten pas ik ze wel verder aan. Vragen kan je altijd hier stellen, in pm, ingame chat 9lives of het irc kanaal.

Succes summoners en ik hoop op een leuke reply :)

Geregistreerde Leden (9lives nick):

Kennethdw
begbodyguard
Thorfin
IsildithX
The Monopoly Guy
Sylph*
Bewakertje
kingofgods712
Amnesiac
Misterblort
Maser00
Ciberth

Nog een kleine extra ter verduidelijking. De eerste ronde(s) wordt je pick aan de spectator gezegd, hij controleert voor mirror. Is dit het geval dan krijgt de bovenste (in de tournament tree) de champ en mag de tegenstander in se counterpicken.

Ciberth

Legacy Member
Reserved.
Tournament Tree

AP

1. Annie (the monopoly guy) VS Cassio (kingofgods)
>Kingofgods

2.Veigar (Maser00) VS Cassio (IsildithX)
>IsildithX

3.Lux (Cibeth) VS Kennen (Headguard)
>Headguard

4.Kennen (Headguard) VS Malzahar (IsildithX)
>IsildithX

AD
1. Caitlyn (Kennethdw) VS Tristana (Amnesiac)
>Kennethdw

2. Sivir (Headguard) VS Ashe (Kingofgods)
>Kingofgods

Kennethdw

Legacy Member
Leuk initiatief!

Ik heb nog nooit deelgenomen aan dit soort 1v1 gedoe maar zal me wel inschrijven voor de leut:)

Misschien wel een paar dagen extra geven om in te schrijven? Anderhalve dag is een beetje kort!

Ciberth

Legacy Member
Kennethdw zei:
Leuk initiatief!

Ik heb nog nooit deelgenomen aan dit soort 1v1 gedoe maar zal me wel inschrijven voor de leut:)

Misschien wel een paar dagen extra geven om in te schrijven? Anderhalve dag is een beetje kort!

Anderhalve dag is inderdaad kort, ik wou kijken hoe groot de opkomst is/was en daarna eventueel verlengen in de mate van het nodigen :-)

Alex40014

Legacy Member
Leuk initiatief maar kunnen we ook geen 5v5 cup doen, normaal speel ik jungler of support of top dus ik heb niet veel ervaring met 1v1.

Kennethdw

Legacy Member
Alex40014 zei:
Leuk initiatief maar kunnen we ook geen 5v5 cup doen, normaal speel ik jungler of support of top dus ik heb niet veel ervaring met 1v1.

Denk niet dat we genoeg teams hebben om 5v5 matches te doen=/

Ciberth

Legacy Member
Alex40014 zei:
Leuk initiatief maar kunnen we ook geen 5v5 cup doen, normaal speel ik jungler of support of top dus ik heb niet veel ervaring met 1v1.

Wel ik wil dat als volgende stap doen hoor.
Maar ik denk dat we dan maar 1 wedstrijd hebben.

Vandaar de stap eerst wat mensen laten kennismaken met elkaar om zo wat groepen te maken.

En ik ben van plan een support - jungle rol ook te integreren nadien.

We doen ons best :)

Na het 1v1 toernooi hou ik een jungle, support.
Het idee is hier dat je 5v5 gaat en dat er afhankelijk van je speelwijze punten zullen gegeven worden door spectators en teamgenoten. Winst is daar dus iets minder belangrijk.

Eerst proberen deze minicup tot een goed einde te brengen :)

The Monopoly Guy

Legacy Member
Vrij moeilijk als je met roles & lanes gaat werken...
Je kan zeer veel champs op zeer verschillende manieren op alle lanes spelen

Ciberth

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Vrij moeilijk als je met roles & lanes gaat werken...
Je kan zeer veel champs op zeer verschillende manieren op alle lanes spelen

Je hebt volkomen gelijk, maar ik ga de eerste (en misschien tweede ronde) waarschijnlijk de picks op voorhand vragen en zo nagaan.

Zo denk ik er ook bijvoorbeeld aan om de optie te geven om gezamenlijk een keuze te maken. Bvb als alle top's zeggen we willen gp gebanned zien dan kunnen we dat overwegen niet ?

Het is ook maar proberen en er het beste van maken :)

The Monopoly Guy

Legacy Member
Kdoe either way wel mee, met m'n lvl 10 account dan waarschijnlijk (als er gespeeld moet worden voor 5/02) but that's OK

Dat bannen denk ik dat het niet echt plezant is

Ciberth

Legacy Member
Lvls maken idd niet uit, je hebt enkel zelf het nadeel mbt. runes en masteries.
Verder hoe vinden jullie de overwinningsvoorwaarden.
Te streng? Te soft? Andere eisen?
Of iets als 30 cs en eerste tower en een kill is ook win...

Zolang we nog niet begonnen zijn kunnen jullie zelf beslissen, gewoon wat commentaar geven.

En liever geen bans fine by me :)

Kennethdw

Legacy Member
Kzou eerste die enemy inhib / nexus neerhaalt leuker vinden maar dat is mijn mening:)

Dan duren de games wel redelijk lang maar zo heb je ook niet games vanwaar één persoon wint door chance :D

MrM@tthijs

Legacy Member
Inderdaad, 1x een domme death en je kan al enorm hard achterstaan.

Faal

Legacy Member
Ik heb nog meegedaan aan een 1v1 tornooi op finalfrag.be. Daar waren de regels altijd mid en degene die een eerste kill of turret mid neerhaalt heeft gewonnen. Zo kon een tornooi met 30 deelnemers op een avond afgewerkt worden.

pinoken

Legacy Member
Jammer dat 2 tot en met 24 Februari net een heel drukke periode voor mij. :sad:

Volgende toernooi dan maar.

Ciberth

Legacy Member
MrM@tthijs zei:
Inderdaad, 1x een domme death en je kan al enorm hard achterstaan.

Het is een toernooi ook voor iets he ?
Geen domme deaths maken xD

Nee maar wat zou je dan liever zien?
Blijven gaan tot de nexus vind ik persoonlijk helemaal niet leuk maar als de meerderheid dat liever wenst ... np ^^

The Monopoly Guy

Legacy Member
pinoken zei:
Jammer dat 2 tot en met 24 Februari net een heel drukke periode voor mij. :sad:

Volgende toernooi dan maar.

you wouldn't stand a chance :tongue:

begbodyguard

Legacy Member
ciberth zei:
Hoi beste 9livers :D

UPDATE:
Ik zie vele een pm sturen met daarin tank, support ...
Ik wil weten met welk toernooi je wil meedoen (ap, ad, solo) mogen ze alle drie zijn ook.
En wat je main zou zijn (1 van de drie)

Ah oei ik heb maar 1 rol door gegeven maar ik doe mee aan iedere rol :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan