Archief - [L4D] Left 4 Dead + Left 4 Dead 2 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ikaruga

Legacy Member
moet je om te beginnen al geen dedicated server huren vooraleer je die kan hosten?
want door gewoon ingame te hosten zoekt dat spel gewoon naar een bestaande dedicated ofc.

langs de andere kant moet ik toegeven dat ik echt helemaal niets de botten afweet van dedicated servers, hosten en teh interwebz in het algemeen

Sprinkler

Legacy Member
Je moet gewoon Left 4 Dead Dedicated Server downloaden bij Steam - Tools en dat draaien.
Ingame hosten is als je "local" kiest ipv "search for dedicated server" in de lobby, dan draait het op uw PC en is het geen dedicated server(dedicated is dat je zelf niet kunt meespelen of iets in die aard).

Yasutoko

Legacy Member
Dedicated wil zeggen dat de server waar het op speelt al zijn processen naar die server geeft, en zo min mogelijk aan andere.
Ook gaat al de connection speed ( of althans groten deel ) naar de server die je currently in werking stelt om de users een zo goed mogelijke connectie te geven.

Er zijn zelfs servers die zich laten draaien op een 56k ... hence the shitty servers soms!
Maarja, dat zijn russische/afrikaanse servers :p

Ikaruga

Legacy Member
voor zover ik weet kan je wel je eigen dedicated server joinen, maar het verschil met local is dat als jij als host de server verlaat, de server afgesloten wordt terwijl bij een dedicated die blijft doordraaien totdat je dedicated zelf afsluit. Maar die wordt volledig onafhankelijk gehost maar komt wel te voorschijn in de server lists zodat je je eigen server soms kan zien.

maar for all i know heb je wel een dier van een pc nodig om een dedicated te kunnen hosten

Dirkxke

Legacy Member
Sprinkler zei:
Je moet gewoon Left 4 Dead Dedicated Server downloaden bij Steam - Tools en dat draaien.
Ingame hosten is als je "local" kiest ipv "search for dedicated server" in de lobby, dan draait het op uw PC en is het geen dedicated server(dedicated is dat je zelf niet kunt meespelen of iets in die aard).

ja, maar het nadeel hieraan is dat ik dan 2 steam accounts moet hebben en dacht zelfs 2 l4d accounts. de manier waarop ik het aan het doen ben is compleet buitenom steam en is console based.

op het gebied van server hardware heb ik niet te klagen. het gaat hier over een dual core 2200 (2,2ghz), 4gig ram en een raptor als main schijf.

toen ik gisteren over lan aan het testen was verbruikte de l4d server rond de 190MB en het hoogste ik gehaald heb was 16% serverload bij het herstarten van een ronde. Tijdens het aanvallen van hordes ging het geheugenverbruik licht omhoog maar zag ik totaal geen verschil in cpu verbruik.

Dit vertelt natuurlijk nog niks over wat er zou gebeuren als ze effectief online zou staan en 4 externe mensen zou moeten hosten in een complete episode.

nu even nog wat verder doen aan een reparatie en dan begin ik verder te doen eraan.

D-dude

Legacy Member
Zolang je tenmisnte 300mb burstable geheugen gaat hebben moet dat wel lukken.
Want ik denk dat finales het zwaarste worden, maar wil altijd eens helpen testen hoor. :)

Dirkxke

Legacy Member
D-dude zei:
Zolang je tenmisnte 300mb burstable geheugen gaat hebben moet dat wel lukken.
Want ik denk dat finales het zwaarste worden, maar wil altijd eens helpen testen hoor. :)

moment dat de meeste problemen eruit zijn zet ik hier nog het ip neer.

moet ook eens zoeken hoe het moet om in de lobby te kunnen starten want nu gaat die onmiddellijk door naar het spel ipv dat ge effe in de lobby kunt blijven om na te praten of wat afspraken te maken op voorhand.


edit: zojuist eens wat met sv_cheat gewerkt om te kijken hoeveel te server aankan.

denk dat er zeker +200 zombie's waren. op dat moment is de cpu load 3% met 189MB ram verbruik.
moment ik hierop een molotov liet vallen (noclip is zalig :D) steeg de cpu load kortstondig naar 46%.

Ik denk dat ik nooit zo een cpuload zal halen als het volgens de normale regels van het spel gaat.

Lobby heb ik ook ongeveer door. zal hiervoor nog een kleine guide schrijven want langs client side moet ge een sv_search_key ingeven in uw console om een lobby te kunnen maken die verbinding maakt met de server hier thuis


edit2: ik zou van 1 van de administrators van de 9lives l4d groep de groepID moeten hebben. dan kan ik die in de cfg bijzetten en dan zou die bij de groepservers komen te staan (hopelijk)

Dirkxke

Legacy Member
ok, denk dat er wel eens een testavondje mag zijn. heb op dit moment nog 1,1gig vrij op mijn telemeter so use it wisely :D

ALS er nog niemand op de server zit is het mogelijk om een lobby op te zetten dat dan een verbinding maakt met de server:

You start up L4D.
Go to console, enter sv_search_key 9lives.be
Select Play Campaign or Play Versus
Select Play with Friends (if you're trying to get all your friends into the lobby first before adding more people)
Create Lobby
Select type (Campaign or Versus)
Set options, Create Lobby
Have your friends join
select Permissions, set to Public Game
Wait for others to join, usually this goes fast, sometimes it takes a few minutes.
Once it's full, hit start game.

Als er al iemand in de server zit is het niet mogelijk om met een lobby te verbinden naar de server.

voor de mensen die rechtstreeks willen connecten: Dirkxkesserver.no-ip.info:27015

votes zijn enabled voor naar lobby te gaan (voor terug te connecten moet sv_search_key 9lives.be ingegeven zijn)
maps kunnen gevote worden,
moeilijkheidsgraad (standaard expert),
kick

callvote in de console ingeven geeft alle mogelijkheden weer waarop gevote kunnen worden.


Ik kan niks beloven maar heb vandaag hele namiddag zit proberen en op dit moment loopt hij strak en stabiel.
Probeer hem uit, zijn er problemen meld ze mij dan via deze topic en zal ik ze deze nacht nog proberen in orde te krijgen.

Er staat geen paswoord op de server, moest hij dit toch vragen is het: 9lives.be


have fun :D

Sprinkler

Legacy Member
Om console te openen moet je eerst rechtsklikken op de game in steam, properties -> set launch options en -console ingeven, dan start het met de console open, dan moet je de console aan een knop binden bv [bind f5 "toggleconsole"] zonder de [], ook handig is [bind f6 "openserverbrowser"], protip bij de customtab staan er een hoop meer servers
Dirkxke zei:
denk dat er zeker +200 zombie's waren. op dat moment is de cpu load 3% met 189MB ram verbruik.
moment ik hierop een molotov liet vallen (noclip is zalig :D) steeg de cpu load kortstondig naar 46%.

Ik denk dat ik nooit zo een cpuload zal halen als het volgens de normale regels van het spel gaat.

Ik denk het ook niet, max is normaal 30 :)

En nu we toch bezig zijn met binds
If anyone's fed up with the green bars, but doesn't like having net graph showing all the time, use this in your autoexec.cfg file:

bind "TAB" "+sb"
alias "+sb" "+showscores; net1; net_graph 3"
alias "-sb" "-showscores; net0; net_graph 0"

It shows netgraph only when you hold tab down (to look at the scores).
Een autoexec.cfg had ik nog niet: in Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg een nieuw kladblok bestand maken met de naam autoexec.cfg, daar die bind in copy/pasten en opslaan, en dan de .txt extentie verwijderen(als je dit niet ziet moet je die extentie optie aanvinken in mapopties ergens).
Als de lerp value - denk ik - geel/rood flikkert is het omdat de server hardware te slecht is(niet de connectie, ping zal goed zijn) wat een "choppy" onspeelbaar spel geeft. Handig op drukke momenten, dan beland je vaak op zo'n kakservers en hiermee verspil je dus minder tijd :)
Vroeger voor de eerste patch was het véél erger, toen belandde je constant op zo'n servers. Echt om zot van te worden.

^MystiQ

Legacy Member
Dirxxke, ik hoop dat uw server één van de nieuwste PC configs heeft want L4D zuipt reteveel resources :)

Dirkxke

Legacy Member
paar posts hoger staan de specs in het klein. heb al heel wat gespeeld erop vandaag en heb de cpu load onder de normale regels van het spel niet boven de 16% zien gaan. molotovcocktails zijn het zwaarste om te verwerken server kant.

Ikaruga

Legacy Member
ik wil anders ook wel eens een dedicated proberen hosten als mijn systeem weer werkende is.
Q6600, 4gig & 9800GTX+ en meer dan genoeg bandwith
't zal wel niet de bedoeling zijn om hem 24/24 te laten lopen natuurlijk, just a test

Dirkxke

Legacy Member
voor de mensen die zin hebben, ben op dit moment op de server aant spelen.

dirkxkesserver.no-ip.info:27015

Dirkxke

Legacy Member
heb zojuist een 2-3uur op de server zitten te spelen met een oostenrijker, ne fransman en ene uit de uk.

lobby werkt dmv de sv_search_key command.
weinig tot geen lag voor mannen die al wat verder van hier zitten als wij belgen.

nu nog wat commando's leren zodat ik van die team killende mannen rapper eruit kan filkkeren :D

^MystiQ

Legacy Member
Djeezes man, de nieuwe update, al die fixes en lees het volgende :

Hunter:
Easier to pounce a Survivor who is meleeing
Increased Minimum damage a Hunter pounce does

Daar gaat het Melee spammen :D

Smoker
Fixed Smoker tongue tolerance
Smoker now has to be killed or the tongue destroyed for the tongue to break
Survivors cannot bash someone off the tongue until the Survivor being pulled is paralyzed or hanging
Tongue attacks that fail to paralyze or hang a Survivor will use the shorter ability delay timer
Fixed cases where the ability timer was not using the correct time
Fixed case where you could point at a Survivor but not register a tongue hit
Fixed Smoker tongue not targeting and landing properly through PZ ghosts
Smoker tongue does damage every second while dragging paralyzed Survivors

Tank
Bashable objects now appear with a red glow
Tanks hitting a car with an alarm disables the alarm permanently
Tank frustration timer is only reset by hitting Survivors with rocks or fists
Reduced autoshotgun damage against Tanks

Ik moet zeggen dat ik wel heel positief tegenover deze update sta, verschillende exploits en bugs die gefixt zijn. Mooi werk :applause:

kakature

Legacy Member
Ik vind het jammer, geen nieuwe maps, geen nieuwe versus maps, ... :(

^MystiQ

Legacy Member
Komaan, nooit tevreden ofzo ? Veel bugs en exploits gefixed, liever dat eerst dan nieuwe content waar dezelfde bugs/exploits zich voordoen.

De HUD die je krijgt als infected is trouwens wel heel aangenaam. De nieuwe content zal er met tijd wel komen, don't worry :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan