Archief - [L4D] Left 4 Dead + Left 4 Dead 2 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smon

Legacy Member
Deze week ook gekocht en het is nog beter dan ik verwachte. :love:
Alleen jammer dat de community online echt verschrikkelijk is. Constant votekicks zonder uitleg, mensen uitschelden, roepen en tieren,...
TF2 was dan toch wel een pak aangenamer en vriendelijker. :sop:

^MystiQ

Legacy Member
Ja, die votekick suckt toch echt zwaar. Kebbet ook al meegemaakt, ik join een game en direct iemand :

"Kick MystiQ"
'Huh, what did I do ?'
"Kick him !!!! he's noob"
'ouch'

*lost connection to the server* :D

kakature

Legacy Member
Daar heb ik nog geen last van gehad, en ik ben ook een beginner :p Ook niet van schelden enzo.

Wel van rushers en retarded spelers :(

Sprinkler

Legacy Member
Ik heb deze thread nog niet echt doorgelezen, aangezien ik meer op shrimp zit. Maar ik heb een tijdje terug een video gemaakt over de tankbasics, aangezien ik soms nogal gefrustreerd raak als ik tanks hun beurt zie verspelen omdat ze denken dat ze moéten chargen :)

YouTube - Left4dead: how to play the tank basics
De eerste 2 stukjes tonen trouwens hoe je niét als tank moet spelen, er zijn nogal wat e-tards die dat niet door lijken te hebben :)
smon zei:
Deze week ook gekocht en het is nog beter dan ik verwachte. :love:
Alleen jammer dat de community online echt verschrikkelijk is. Constant votekicks zonder uitleg, mensen uitschelden, roepen en tieren,...
TF2 was dan toch wel een pak aangenamer en vriendelijker. :sop:

YMMV, beste wat je kunt doen is alle aangename/goed spelers die je tegenkomt als friend toevoegen, en dan zoveel mogelijk met friends spelen.
Maar er zitten inderdaad serieus wat eikels, griefers en ragequitters in dit spel. Vanaf er één begint te zagen/schelden of ambetant te doen, waarschuwing geven dat je hem gaat votekicken, of van eerste keer votekicken, aan zo'n prutvolk moet je je tijd niet verdoen :) + 't zijn meestal nog die spelers die uiteindelijk ragequitten
Ikaruga zei:
inderdaad, ik vind nog altijd dat ze die autoshotguns moeten nerfen in de zin van, geef dat nu toch eens spread op zijn minst. Die shrapnel gaat gewoon nooit uit elkaar.

in elk geval, ik maak intussen de bedenking dat een tank gewoon een decoy is ipv een last resort.
In versus heb ik al meerdere keren gehad dat de tank gewoon niemand kon raken en dus gewoon probeerde ze uit elkaar te drijven, als dat gebeurd is het natuurlijk cheese cake voor elke andere super infected die in de buurt loopt (behalve boomer, door het endless melee spammen..).

veelal spawned die tank ook zo voorspelbaar slecht, zoals in No Mercy 3 als hij in de riolen spawned. Als je nog maar weet hoe je op tijd uit die riolen moet gerakne, dan ok. Maar veelal heb je al 20 molotovs naar uw gezicht gekregen eer je uit die riolen bent en dan kiten ze je maar totdat je uiteindelijk neerligt.

Een tank heeft meer resources nodig zoals misschien wat sneller lopen

Zie mijn video :) groene survivors en/of survivors met autoshotgun aanvallen = iSuicide button, kunt ze op voorhand wat zachter maken door wat stenen op hun gezicht te gooien, en wachten op een goede boomer aanval, en/of een combinatie hunter/smoker. Maar boomer aanval op zich is ideaal, ze gaan niet meer rap weggeraken, en ze gaan u ook bijna niet raken als er zombies op hen slaan(aim = fucked).
Moet echt al véél chance hebben om als tank alleen een paar slagen te kunnen geven, of tegen noobs spelen natuurlijk. Ervaren spelers ga je doorgaans hoogstens paar keer kunnen raken als er één of meer 39 health of minder hebben(vanaf 39 loop je trager) en geen healthpacks/pills meer hebben om te healen. Maar dan nog, als ze met 3 tegelijk een autoshotgun in u ledigen ben je dood in 3 seconden(zoiets toch, 3 seconden om 10 shells af te vuren, 30 shells nodig om tank te mollen op close-medium range)

Crosserke

Legacy Member
halve tijd vliegde in franse lobby's ( zeker later op de avond ) en die beginne te memme en te tieren en het enigste wa ge verstaat is uwe nick en 2 sec later gekickt

versus zit vol met zombiehelden en als ze survivor moeten disconnecten ze op zoek naar een nieuwe lobby waar nog infected plek is

de amount of rage in dit spel is ongezien , in sommige versus games is het woordgebruik nog marginaler dan in cs source , iedereen denkt dat em de uber survivor tactiek meester is ( Les stroud discovery channel gehalte )

bon als ge dat eruit krijgt gefilterd met wat lobby hops ist te doen :p

log4x

Legacy Member
imo is L4D alleen leuk als je effectief met mensen speelt die je kent, en nog eens op een aparte ventrilo zitten. Zo krijg je geen vervelende vote kicks. Gewoon een superfun spel zonder veel na te denken. En ik was tank ergens ondergronds, en er naar toe lopen lukte prima hoor :P zo slim om iemand die boomer was op iedereen te laten kotsen, then the tank comes in :)

Yasutoko

Legacy Member
log4x, dat's eigenlijk een asociale denkswijze.

Doordat ik normale servers join ontmoet ik echt wel fijne spelers die wel deftig zijn, natuurlijk moet je niet als e-tard gaan ligge " OMG WTF .. bla bla bla " toestanden gaan uitsteken he, en uw teammates zomaar gaan afknallen, dat's natuurlijk de snelste manier om een omgkix te krijgen!

Ikaruga

Legacy Member
dat moet niet per sé exclusief met vrienden zijn maar gewoon met mensen die enigzins teamplay beheersen en niet flippen bij het eerste het beste dat misgaat.
als je in puberservers terechtkomt en je bent de tank staan ze op voorhand al te tieren en te doen zodat je het zeker niet om zeep helpt. Slaag je er dan niet in om 1 survivor te incappen krijg je een votekick of soms mag je blijven om te zien hoe de volgende het nog veel harder om zeep helpt.

ik ben ook al veel redeloos gekicked, 1 keer omdat iemand uit mijn team zei dat ik cheate omdat ik teveel de boomer was en hij niet.

boogje

Legacy Member
Verdomme, als ik dat hier lees heb ik echt wel zin om Left 4 dead te kopen. Ik heb een mic en communiceer graag in multiplayer, ben gek op de donkere sfeer, speel graag in teamverband en help graag de rest om alles tot een goed einde te brengen. Bovendien vond ik de demo enorm goed.

aangezien ik geen creditcard heb (voor op steam te bestellen) en 50 euro wel veel geld is.. :sad:

Ikaruga

Legacy Member
boogje zei:
Verdomme, als ik dat hier lees heb ik echt wel zin om Left 4 dead te kopen. Ik heb een mic en communiceer graag in multiplayer, ben gek op de donkere sfeer, speel graag in teamverband en help graag de rest om alles tot een goed einde te brengen. Bovendien vond ik de demo enorm goed.

aangezien ik geen creditcard heb (voor op steam te bestellen) en 50 euro wel veel geld is.. :sad:

het is zijn geld wel waard en je kan het gewoon bestellen bij elke games winkel zoals free record shop enzo (daar is het goedkoper meen ik). Dat maakt niet uit, je registreert die key dan op steam en die is dan gelinked aan je account, is net hetzelfde als via steam kopen, enkel heb je dan de dvd om van te installeren ipv telkens te moeten downloaden.

in elk geval, als je echt dergelijke spellen goed vind is L4D uberhaupt geen miskoop.
Ik speel nog altijd maar 1 map (No Mercy, demo map) en ik verveel mij daar echt nooit mee

boogje

Legacy Member
Ikaruga zei:
het is zijn geld wel waard en je kan het gewoon bestellen bij elke games winkel zoals free record shop enzo (daar is het goedkoper meen ik). Dat maakt niet uit, je registreert die key dan op steam en die is dan gelinked aan je account, is net hetzelfde als via steam kopen, enkel heb je dan de dvd om van te installeren ipv telkens te moeten downloaden.

in elk geval, als je echt dergelijke spellen goed vind is L4D uberhaupt geen miskoop.
Ik speel nog altijd maar 1 map (No Mercy, demo map) en ik verveel mij daar echt nooit mee

Ja, ik wist ook wel dat je het in de winkels kon gaan halen, maar in de winkels kost ie 50 euro wat ik dus te duur vind.;)

Ikaruga

Legacy Member
BladeDancer35 zei:
Ik denk dat zonder creditcard dit het goedkoopste is: GCshop.nl - Left 4 Dead

De game zelf is echt de moeite ze. :)

er staat linksonder Ideal of Visa, is dat niet beide met creditcard?

in elk geval. het lijkt weinig content voor 50 euro (hoewel dat de mainstream prijs is voor pc games), maar vergis u niet. Voor die paar campaigns dat je zogezegd maar krijgt heb ik L4D al langer gespeeld dan GTA 4 en dergelijke.
Bovendien komt er binnenkort een gratis content update voor L4D voor pc en betalend voor X360 met meer campaigns en versus op de resterende 2 maps en voor de rest misschien een paar nieuwe wapens en/of playable infected.

Spineless

Legacy Member
boogje zei:
Verdomme, als ik dat hier lees heb ik echt wel zin om Left 4 dead te kopen. Ik heb een mic en communiceer graag in multiplayer, ben gek op de donkere sfeer, speel graag in teamverband en help graag de rest om alles tot een goed einde te brengen. Bovendien vond ik de demo enorm goed.

aangezien ik geen creditcard heb (voor op steam te bestellen) en 50 euro wel veel geld is.. :sad:

Ik heb het eergisteren nog gekocht aan verminderde prijs, maar kzie da het al terug op 44,99 EUR staat. Maar dan nog, laat iemand anders die een creditcard heeft het voor je bestellen, en aan jou geven als gift. Dan kan je het spel meteen beginnen downloaden ;)

BladeDancer35

Legacy Member
Ikaruga zei:
er staat linksonder Ideal of Visa, is dat niet beide met creditcard?

Ze werken ook gewoon met overschrijven. Vorige keer nog wat gekocht gewoon via KBC-online en de bankkaart. Is geen kredietkaart aan te pas gekomen.

Sballato

Legacy Member
Leuke game voor in Co-op!
Maar alleen slaat de verveling snel toe... :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan